Vraag

Diploma uitreiking

  • 18 August 2018
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een buitenlandse naam die wel een beetje raar is, daarom gebruik ik ook een normalere naam als roepnaam. Maarja bij je diploma uitreiking wordt je echt naam opgenoemd en ik ben echt bang dat iedereen mij gaat uitlachen, want alleen mijn vriendinnen weten mij echte naam, maar de rest van de klassen niet. Ookal doe ik mijn examen pas over 1 jaar kheb nu al geen zin om naar de diploma uitreiking te gaan, als ik voor mijn examens slaag dan. Het liefst wil ik me dan gwn ziekmelden ofzo.

7 reacties

heyo, dit kan als het goed is in overleg met je mentor zo worden aangepast dat ze je roepnaam gebruiken, en anders snap ik je deels maar de diploma uitreiking is de laatste keer dat je die mensen ziet tenzij ze dezelfde opleiding gaan doen dus in principe is de kans dat je heel erg veel last ervan heb wel kleiner
Je documenten zullen altijd je officiele naam bevatten, dit puur omdat het dan voor de administratie makkelijker is. Ik weet niet wie de ceremonie in jouw geval leidt, maar het is verstandig om even contact op te zoeken met deze persoon rond de tijd dat jij zelf examen gaat doen om te kijken wat hij/zij voor jou kan betekenen in deze situatie.
Hoi,

Op het document zal je officiƫle naam vermeld staan, maar dat betekent niet dat deze moet worden omgeroepen. Ik zou tegen die tijd even langs gaan bij degene die de diplomauitreiking regelt. Ik weet zeker dat diegene best jouw roepnaam wil omroepen.

Als mensen je zouden uitlachen, zou ik dit erg kinderachtig vinden, zeker omdat zij net zijn geslaagd. Dan zou je toch wel meer fatsoen verwachten?

Gr. Pin
Hoi Pin, bedankt voor de reactie en ik ga het met mijn mentor overleggen.:) Ik vind iemand uitlachen ook kinderachtig, maar de sommige jongens van de Havo zijn niet echt aardig, dusja ik ben daar eigenlijk bang voor.
Hoi, bedankt voor de tip ga het zeker overleggen met mijn mentor
Hoi, het klopt wel dat ik ze waarschijnlijk voor de laatste keer ga zien. dankjewel voor je reactie
Hoi,

Ik ben dit jaar ook geslaagd, dus heb ik ook een diploma uitreiking gehad. Ik heb net als jij een naam die alleen mijn vriendinnen weten en waar ik me nog al voor schaam. Op de diploma uitreiking werd ik gewoon met mijn eigen roepnaam genoemd, maar op mijn diploma stond mijn volledige naam. Op elke school is het anders, dus als ze jou naam wel helemaal opnoemen en je vind dat vervelend kun je het bespreken met je mentor. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Reageer