Vraag

De baas

  • 17 June 2018
  • 3 reacties
  • 192 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben 13 en ik zit nog op de basisschool (ga naar de middelbare) en ik mijn groep zit een meisje die altijd de leiding neemt en altijd de baas speelde en alles maar dan ook echt alles moet gaan zo als zij dat wil en als dat niet gebeerder dan word ze boos en gaat ze heel vervelend doen en ik ben niet de enige uit mijn groep die dit vinderdaad wat kan ik hier tegen doen om en dat meisje is 12

3 reacties

Ik heb dat ook altijd gehad. Ik bleef altijd gewoon mezelf en liet me niks verplichten. Gewoon altijd jezelf blijven en niet altijd alles doen wat een ander zegt. Blijft ze vervelend doen meld het bij een leerkracht, een ouder of een andere volwassenen die je vertrouwt. Die kunnen er wat tegen doen.
Bedankt voor de tips
Hoi!

Als zij de leiding neemt, en je bent het niet met haar eens, kan je proberen haar jouw standpunt te laten inzien. Dat kan vlotter gaan als je wat mensen bij je hebt die het ook niet met dat meisje eens zijn. Ze moet inzien dat zij niet altijd juist kan zitten, en dat anderen haar ook wat te leren kunnen hebben.

Wat @Lnp zei zijn ook goede tips. Een leerkracht kan jullie helpen.

Groetjes
x

Reageer