Vraag

Buitenschoolse activiteiten

  • 27 March 2019
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Goede morgen/middag/avond allemaal,
Mijn naam is Jeremy en ik heb een vraag.
Is het verplicht om mee te doen aan een sponsorloop aangezien ik op de site van de overheid heb gelezen dat het niet verplicht is om mee te doen aan buitenschoolse activiteiten.
Maar mijn mentor zegt dat het een normale les dag is.
Kan iemand mij hier meer informatie over geven?

Met vriendelijke groet,
Jeremyprive.

4 reacties

Hi Jeremy

Als school een activiteit plant tijdens de lesuren, ga ik ervan uit dat je daar deel aan hoort te nemen. Een doktersattest kan je echter vrijstellen van het lopen. Begrijp ik het goed dat de sponsorloop tijdens de les plaatsvindt?

Als je erg opkijkt tegen de sponsorloop, kan je dat bespreken met je mentor. Wie weet is er een mogelijkheid dat jij op een andere manier bijdraagt aan het gebeuren, bijvoorbeeld door water uit te delen.

Groetjes
Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Het is inderdaad tijdens les uren.
Maar op mijn rooster staat dat ik geen les hebt, eigenlijk in prenciepe niks.
De activiteit valt tijdens de lesuren, maar in principe staat er bij jou geen les ingepland. Hmm, da's best complex. Ik stel voor dat je dit met een leerlingenbegeleider of graadcoördinator bespreekt. Ik vermoed dat zo iemand op de hoogte zal zijn van de regeling rond lestijden.

Gr. Kenshin
Als je het niet wil/geen zin in heb. Dan zou ik daar gewoon heel simpel in zijn door het niet te doen want wat willen ze doen dan? Ze kunnen je moeilijk absent zetten voor iets wat niet op je rooster staat.

Reageer