Vraag

brugklas

  • 13 August 2019
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Badge
Hey!
ik ga over 3 weken naar de brugklas (havo/vwo)
En ik ben nogal iemand die heel bang is om fouten te maken, en ik ben altijd heel erg gericht op wat mensen van mij vinden, of ze me wel leuk genoeg vinden, daarom vind ik het echt heel eng om naar de middelbare te gaan, omdat ik bang ben om gepest/uitgelachen te worden of dat mensen me niet leuk gaan vinden,

iemand tips?

x

4 reacties

Hey,

Iedere brugklas is anders, maar alle leerlingen hebben het gevoel dat jij nu ook hebt. De eerste schooldagen zullen wat rustiger zijn en iedereen zoekt vrienden.

Omdat je naar havo/vwo gaat, zijn dat ook leerlingen die op de basisschool goed hun best deden en dus jou lijken.

Toen ik naar de brugklas ging, ging alles vanzelf. Je hebt eerst zo'n dag dat je elkaar een beetje leert kennen. Probeer gesprekken aan te knopen met mensen op je heen. Maak vrienden en vriendinnen. Pauze houd je in de aula. Daar kun je een plek kiezen bij de klas.

Groetjes,

Geen_Naam
Hoii,

Je hoeft je helemaal niet zorgen te maken over wat mensen van je denken, als ze jou niet aardig vinden hoe je bent zijn ze geen goede vrienden voor jou.

Alles gaat een beetje vanzelf en je moet ook onthouden dat bijna iedereen het eng vindt
als je fouten maakt is dat helemaal niet erg, je zit in de brugklas, je moet nog een aantal jaar dus het is echt niet erg

groetjes en veel succes
x
Ik geef je een tip in de brugklas ga je heel wat fouten maken
net als de rest de brugklas is het begin van iets nieuws het is niet voor niets de brugklas geloof me ik was in de brugklas ook bang om fouten te maken maar maak je daar geen zorgen over van fouten leer je en in de brugklas leer je veel?(sorry maar dat sloeg nergens op denk ik negeer het maar ofzo)
Heyy
Alvast onthoudt fouten maken mag je bent ook een mens.
Natuurlijk is het hartstikke spannend in de brugklas maar onthoud dat iedereen het spannend vindt.
En als mensen je niet aardig vinden is het hun probleem jij bent mooi zoals je bent.

Reageer