Brugklas

  • 26 May 2018
  • 3 reacties
  • 292 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen die dit leest, ik ga bijna naar de brugklas (na de zomervakantie), en ik zou graag willen weten hoe het is om op de middelbare te zijn, ik vind het zelf heel erg spannend want ik ga naar een best grote school en ik ben bang dat ik verdwaald raak of dat ik geen vrienden kan maken, want dat gaat nog wel wat lastig bij mij, maar het gaat wel iets beter. Ik zou ook willen weten of ik veel huiswerk ga krijgen. Vertel me maar alles over de middelbare, want ik ben best nieuwsgierig.

3 reacties

Ik geef je één tip:zoek op internet naar informatie over de brugklas! Dat is veel beter dat heb ik namelijk ook gedaan en ik weet er nu alles over! Ik heb zelfde ervaring helaas niet want ik moet nog gaan ook na de zomervakantie... Ten eerste:je raakt ABSOLUUT NIET verdwaald, en neem geen plattegrond mee dan sta je echt voor gek! Ten tweede: je maakt heus vrienden! Die komen vanzelf, stap ook naar hun toe, vergeet niet dat zij dit ook eng vinden. Ten derde:natuurlijk krijg je veel huiswerk, je kan ook om hulp vragen bij huiswerk bij de meeste middelbare scholen hebben ze dat wel voor de brugklas. Ten vierde: HAVE FUN! En geniet van je basisschool tijd en de vrijheid die je hebt... (Ohja! Je kan soms door (meestal de tweedejaars) uitgescholden worden door brugmug, brugpieper etc... Trek je daar niks van aan! Iedereen maakt dat wel is mee. Veel succes in de brugklas! ??
"Ik zou ook willen weten of ik veel huiswerk ga krijgen."
Ja, dat krijg je.

En tip: als je een toets hebt, begin dan op tijd.
Het is mogelijk, maar niet verstandig om een dag van te voren begint.
Badge +5
Op een nieuwe school is alles voor iedereen nieuw en dus is de kans groot dat de "groepjes" die vanaf de zelfde basisschool naar het voortgezet gaan, uit elkaar vallen en nieuwe vrienden maken. Zelfs ik maakte vrienden toen ik naar de eerste ging, terwijl ik halverwege het jaar binnen kwam in de groep. Dat gaat dus echt wel goed.

Huiswerk ga je zeker krijgen maar op school weten ze ook heel goed dat "veel huiswerk" voor iedereen wennen is, en dus gaat dat geleidelijk zodat je kunt wennen. Als je hulp nodig hebt bij het plannen van je huiswerk, kun je altijd aankloppen bij je mentor/klasseleraar, die vind dat niet lastig maar juist heel fijn als je dat doet. En beter die vraag iets te vroeg stellen dan te laat!

Reageer