brugklas

  • 11 March 2018
  • 7 reacties
  • 431 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey over een paar maanden begint de zomervakantie en daarna ga ik naar de brugklas, ik kijk er echt elke dag naar uit. Kunnen jullie me misschien info geven over wat ik misschien kan verwachten. 🙂

7 reacties

  1. Huiswerk en dan ook redelijk wat. Het is niet zo verstandig om het pas op de laatste dag te maken, dus hopelijk krijg jij daar geen problemen mee.
  2. Vreemde talen. Die kunnen goed gaan of dat juist niet.... Het wordt wennen, nouja dat was bij mij zo.
  3. Toetsen. Het is , heh...., af te raden om slechts de dag van te voren te beginnen met leren. Als je al je huiswerk bijhoudt moet dit wat minder zwaar zijn in ieder geval.
  4. Je spullen... Een stevige tas is wel handig voor de hoeveelheid spullen die je mee neemt. Als je een kluisje hebt kun je daar tijdelijk een deel in opslaan, maar ik merk dat niet iedereen de rest met veel gemak draagt..
  5. Extra. Hier heb je mogelijk niets mee te maken, maar het kan zo zijn dat jouw school iets biedt voor de leerlingen die positief opvallen met cijfers. Dus als jij je best blijft doen...
  6. Onzekerheid. Een nieuwe school gepaard met de puberteit is een fantastische combinatie om zekerheid te vormen bij leerlingen... Nee.... Dat zal wel veranderen als je overal aan went.
Je moet vooral niet zenuwachtig zijn! Want het valt echt reuze mee! De eerste week is voorsl kennismaken met de klas en vooral veel leuke dingen doen zoals een speurtocht en misschien wel
heen gaan verder kring je over een paar maanden wel een kennismakingsmiddag of dag dan ga je bijvoorbeeld voor een middag naar dr school die je hebt gekozen om alvasg kennis te maken met je klas en mentor maar dat is het wel zon beetje alvast succes! En veel plezier
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Zoals je hierboven kunt lezen lopen de meningen en ervaringen enorm uiteen.
De een vindt het erg leuk terwijl de ander het best zwaar vindt. Het is vooral erg wennen, maar zwaar is het alles behalve.

Ik kan zoveel tips geven, maar voor iedereen is het anders. Zo leerde ik altijd heel kort op de toets en dan lang, terwijl anderen verspreid over een week en kort leerden. De een maakte altijd huiswerk en het lukte nog niet, terwijl de ander er lak aan had en probleemloos een 7 haalde. Het is wel verstandig de eerste 2 jaren wel gewoon je huiswerk te maken, ook als je het niet ‘nodig’ hebt. Anders krijg je gezeik met je docenten en daar zit je niet op te wachten. Vanaf de derde kun je het los laten, maar nu lopen we te ver vooruit.

Wees vooral jezelf en probeer er in de brugklas achter te komen wat voor jou werkt en ook zeker wat niet. Het stelt allemaal nog niet zoveel voor dus je hebt er nu de tijd voor. Zeker in de eerste paar maanden. Je moet natuurlijk wel overgaan, maar dat moet echt wel lukken.

Leuk dat je er zo enthousiast over bent. Het is voor de meeste veel leuker dan de basisschool. Je ontwikkelt je heel erg op je middelbare school. Je bent nog echt een kind op je eerste schooldag, maar op je diploma uitreiking ben je een jongvolwassenen.
Op de eerste dag gaan jullie een uurtje of 2 kennis met elkaar en met de nieuwe mentor. Je krijgt een rondleiding door de school en uitleg over je boeken, wanneer je welke moet mee nemen. En wat er in je tas moet zitten. Een week of 2 erna beginnen de lessen pas. Ik ging in de brugklas ook allemaal activiteiten doen zoals naar de dierentuin etc. Om je klas te leren kennen. Veel plezier en succes !!
Hey,

Niet teveel op verheugen. De eerste 2 maanden zijn best zwaar. De eerste paar dagen kreeg ik uitleg van de mentor over de school en hoe alles werkte enz. Als de lessen beginnen doen de leraren eerst heel erg hun best om goed over te komen, ze geven maar heel weinig huiswerk op. Ik ging 3 weken na t begin van het schooljaar op kamp, was wel leuk je leert je nieuwe vrienden beter kennen. Maar, geniet nog maar even van de basisschool want die is veeeelll leuker.
de eerste dag zal misschien niet zo gaan zoals je verwacht had. maar je maakt in loop van tijd wel vrienden/vriendinnen. je gaat eerst kennis maken met de klas en dan krijg je je boeken. het word vast leuk en ik wens je succes
Brugklas is even wennen maar is leuk ik zit nu in de 3de

Reageer