Blote buik op school verboden, stel ik me aan of heb ik gelijk

  • 29 January 2018
  • 8 reacties
  • 1010 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
vandaag ben ik op school aangesproken door mijn kledingstijl. Ik had zeg maar een sport BH aan en vest er over alleen had ik op het begeven moment het vest open. Dus je zag zeg maar een blote buik hier werd ik op aangesproken op school dat het niet mocht. Ik vindt het eigenlijk behoorlijk stom dat ik hier op wordt aangesproken het is mijn keuze wat ik draag. en had toevallig vandaag eens zin om er sportief uit te zien alleen dat ik er gezeik om krijg wou ik dus niet.

8 reacties

Hoi,

Ik vind dat je school gelijk heeft. Jongens mogen ook niet zonder shirt door de school lopen en voor meiden is een sport BH vergelijkbaar met dat.
Er gelden gewoon regels op school en dat je 'gewoon' kleding aantrekt is 1 van die regels.

Mijn mening heeft niks te maken met dat het afleidend is voor jongens en die onzin (wat de reden is van sommige scholen, dat vind ik echt een domme reden), maar omdat ik het gewoon ongepast vind. Dat is een mening, dus je mag er mee doen wat je wilt 🙂 Als je wilt weten of je school het recht had dit tegen je te zeggen, kun je de schoolregelementen nakijken.

Gr. Pin
Hallo,

Helemaal mee eens met @PIN, Sport BH is heel erg bloot net als een normale BH.
Je loopt ook niet met een bikinibroekje door je school toch?
Ik snap ook niet dat je onder het vestje een mooi t-shirtje doet.

Mijn mening maar ik vind het ook ongepast, als ik schoolleiding was zou ik je desnoods een oud sport shirtje geven.

Vriendelijk Groet. ikwiljewelhelpenhoor
Reputatie 3
Badge +4
Hey,

Ik snap het probleem niet helemaal. Ik zie het heel anders dan de 2 boven mij. Bij mij op school zijn er aantal meiden met naveltruitjes enz. Dat is misschien minder bloot maar zodra ze zich uitrekken ofz dan zie je ook een flinke buik.

Uiteindelijk heb ik daar niks op te zeggen en moet je toch naar je school luisteren.
Hoi,
Ik ben een beetje aan het twijfelen eerlijk gezegd.
Aan de ene kant ben ik het eens met @pin er gelden gewoon regels dat je 'gewone' kleding moet dragen etc.
Aan de andere kant ben ik het er niet mee eens, een sport bh is anders.
er zijn ook van die buiktopjes/croptops die veel dragen dus geen idee hoe een sport bh heel anders is ( ik bedoel als in hoeveel buik het showt.) Ik vind dat als je het niet overdrijft en gewoon een vest erbij draagt het best moet kunnen, zo 'ongepast' is het dan ook weer niet. + je moet lekker dragen wat jij mooi vind.

xX Maii
Nouja , ik kan mij voorstellen waarom het van de school niet mag.
Waarschijnlijk streven ze naar een of ander net beeld waar blote tienerbuiken niet echt bij horen.
Ik vrees dat jij daar maar mee zult moeten leven, maar gelukkig zijn er nog zat andere dingen die jij kan dragen.

Dat het mensen zou afleiden zou op zich een slechte reden zijn, omdat je jongens nog steeds af kunt leiden ongeacht de kleding.
He allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb zelfs zo iets het interesseert me niks wat ik aan doe op school. En denk dat ik volgende week gewoon de hele week een sport BH gewoon mooi aan doe. Ik heb zo iets school bepaald toch niet wat ik draag

groeten marit
School heeft het recht om regels te stellen en mag bij niet handhaven van de regels straffen geven welke nagekomen moeten worden. Ik zou eerst zelf even wat doen, oftewel kijken of een (semi)ontbloot (boven)lichaam toegestaan is.
Hoi!

Die dresscode op school, het blijft een eeuwig discussiepunt. Op mijn school is het ook een ding, en wij zouden never nooit in een sportbeha met een trui erover naar school mogen komen. Wij mogen ook geen broeken met gaten of scheuren in.

Het kan een soort "opvoedingsstrategie" van school zijn. Tegen ons zeggen ze altijd: 'Je komt toch ook niet in een broek met scheuren in naar je werk.' Dat snap ik wel, maar het gaat er soms een beetje over. Vorige jaren waren ze nog strenger, en stond er altijd een leerkracht aan de schoolpoort om iedereen zijn of haar outfit te "screenen" en te zien of het "gepast" was.

Opnieuw naar school komen in een sportbeha nadat je dat verboden werd is misschien geen goed idee. De kans is groot dat school het niet als een statement, maar als brutaal interpreteert. Het is wijzer om met de schoolleiding te gaan praten, en te overleggen wat mag en niet mag.

Twee jaar geleden zat er een nogal rebelse jongen bij ons op school, die het ook niet helemaal eens was met de kledingvoorschriften. Zijn actie was geweldig. Hij had van die broeken waarvan je i.p.v. gaten bij de knieƫn ritssluitingen had, en wanneer hij naar school kwam, liet hij die open, en net voor de schoolpoort, voor de ogen van die controlerende leerkracht, deed hij die ritssluitingen dicht, zodat school er niets tegenin kon brengen. Schitterend toch :D

Groetjes
x

Reageer