blijven zitten of naar havo

  • 5 March 2017
  • 5 reacties
  • 565 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hooii,

Kan iemand me hierover wat advies geven, ik weet zelf niet wat het beste zal zijn.

Het ligt zo dat ik nu in vwo 3 zit, en in totaal 4 tekorten sta (2x natuurkunde, frans en economie), als deze vakken zijn voor mij grof gezegt gewwon te moeilijk en lukt het me niet om voldoendes te halen bij de proefwerken, ook al leer ik de hele nacht door, dit is vooral omdat ik in het begin van het jaar niet veel op school en thuis deed.
Bij mijn school is er de regel dat als je over wilt gaan, je max 2 tekorten mag staan met een gemiddelde van minimaal een 6 voor alle vakken. Dit betekent dus dat ik het dit jaar misschien niet ga kunnen halen.
Ik weet zelf niet wat ik moet doen, of ik moet dit jaar overdoen, of ik ga over naar 4 havo.
Als ik ga blijven zitten, kan ik het nog een keer proberen om voor die vakken voldoendes te staan en vwo af te maken, maar ik weet niet of ik vwo wel aan ga kunnen.
Als ik naar havo ga kan de stof wat makkelijker zijn en is er een kans dat ik in die vakken veel beter zal zijn, maar het is ook zo dat er na havo ook 3 jaar hbo gedaan moet worden.

Kan iemand me hier alsjeblieft advies over geven, over wat het beste voor mij zal zijn?

5 reacties

Hey,

Misschien kun je naar HAVO gaan, afstuderen en eventueel doorstromen naar VWO.
Hetgene wat je je moet bedenken, is dat wanneer je naar 4 VWO gaat en je dan zakt naar HAVO, je in 4 HAVO en niet 5 HAVO terecht komt.
Als jij denkt dat dit gewoon te moeilijk is, zou ik niet weten waarom je het dan volgend jaar wel zou kunnen. Als je gewoon je best doet, zit 't er soms niet in.
Daarbij mag je volgend jaar of dit jaar je profiel kiezen. Dan ben je mooi van die vakken af!
Overleg eens met je mentor zou ik zeggen.

Gr. Pin
Hey,

Je kunt beter naar havo gaan. Je kunt doorstromen naar vwo, na havo 5. Je doet er even lang over als je blijft zitten of doorstroomt. Als het nu zo moeilijk is denk ik niet dat het volgend jaar wel zal lukken.

Groetjes,

Never_Alone
Hey! Dit jaar mag jij ook een profiel kiezen, zoals je wss al weet. Weet je al wat voor profiel je (ongeveer) wil? Als je met die vakken geen moeite hebt, dan zou ik met je mentor praten. Als je met alles moeite hebt, dan zou ik naar havo gaan. Ik hoop dat je een goede keus gaat maken.

Ikkuh
Hey,
Ik zit inmiddels in 4 vwo en ben vorig dus overgegaan. Ik had mazzel dat mijn docenten mij extra opdrachten gaven waardoor ik mijn cijfers op kon halen en uiteindelijk over ging. Jammer genoeg gaat het dit jaar slechter, ik heb al sinds het begin van het jaar 4 tekorten die ik niet op kan halen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik naar havo.

Ik heb de kans gekregen om volgende week naar havo 4 te gaan en aan lente-school deel te nemen, waardoor ik volgend jaar naar havo 5 kan gaan als ik de toetsen goed maak. Ook kan ik er voor kiezen dat ik dit jaar zal wachten en volgend jaar naar havo 4 zal gaan, zodat ik al de stof dat ik niet begreep nog een keer kan krijgen, maar dan op een lagere niveau.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, kan iemand mij hierover advies geven?
Hallo JUSTAGIRL,
De vraag is, of je bereid bent om extra hard te gaan werken om dit jaar nog naar Havo te gaan. Als je dat geen probleem vindt, zou ik dat doen, aangezien je in de 3e ook al problemen had om op het Vwo te blijven. In de lente-school zal er vast genoeg begeleiding zijn om het te kunnen halen, maar dat vraagt van jou ook discipline, om alles van dit schooljaar van havo in de laatste weken te gaan doen. Als het voor jou te belastend gaat zijn om dit jaar al naar havo te gaan, zou ik op vwo blijven en het dan afmaken en een jaartje extra op school zitten. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

Ikkuh

Reageer