blijven zitten..?


Reputatie 7
Badge +7

Hoii,

ik ben vandaag naar mn mentor geweest en ik heb even met hem gepraat over hoe het op school gaat, want het gaat dus niet al te best. 
hij zei dat de schoolleiding niet verwacht dat ik overga dit jaar, maar dat hij er wel vertrouwen in heeft. 
Ik realiseerde me net pas dat het misschien gewoon mogelijk is dat ik ga blijven zitten dit jaar. Ik ben opeens al mijn zelfvertrouwen kwijt.

ik wil niet blijven zitten, maar soms lukt het me gewoon niet om iets te doen voor school, ik hoefde nooit te leren dus nu weet ik niet goed hoe ik moet leren en hoe ik dingen aan moet pakken.. 
Heeft iemand tips om hoe om te gaan met stress voor school? En hoe je het kan accepteren dat je gaat blijven zitten, want ik moet realistisch blijven en dat zou zomaar kunnen gebeuren. Ik raak op dit moment een beetje in paniek van die gedachte. 

ik weet niet waarom maar tijdens mentorgesprekken ben ik altijd veelste vrolijk en nonchalant, mn mentor heeft totaal niet door dat het niet goed gaat omdat ik niet eerlijk tegen hem ben. Ik weet het allemaal even niet meer. Nou dat was t weer voor vandaag denk ik, ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad! 


groetjes,

kwakend1tje


16 reacties

Hey,

Wat vervelend voor je!

Ik hoop echt dat je niet blijft zitten!

Blijf gewoon rustig en denk er niet te veel aan.

Ik heb verder vooral tips hoe je misschien betere cijfers kunt halen:

Heb je al geprobeerd om samen met iemand anders te leren? Die kan je dan helpen en overhoren.

Ook vind ik het programma WRTS heel fijn. Het is gwn gratis enzo hoor en bij mij hielp het heel erg om m'n cijfers omhoog te krijgen.

Hopelijk heb je wat aan deze tips

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +17

Hoi  je vind het heel moeilijk om met je gevoel naar je mentor te gaan ? Kan ik me voorstellen maar het zou denk ik wel helpen als je het kon. Want dan ziet ie beter hoe je je voelt. En als je het aan hem laat lezen ? Schrijf alles wat je voelt op. Dat is minder eng dan het vertellen 🙂 en dan weet hij iig hoe je je echt voelt. En krijg je ook de hulp die je nodig hebt en misschien helpt jou dat. Zou ik je gunnen !  Dus eigenlijk doe je dan hetzelfde als hier want je legt het heel goed uit en dan denk ik meteen ik wil helpen. Dus denkt hij dat vast ook :) 

Grtz liefs Julian X

PS de tips van @Ikke13  zijn heel goed !

Wat naar voor je !!!!
ik hoop ook dat je niet blijf zitten

natuurlijk heb jij ook net als ik weinig motivatie

je moet gewoon iets leuks doen en langzaam veranderen naar leren

ook al heb je geen zin

laat je mentor zien hoeveel je kan 

 

groetjes

Zelle

Reputatie 7
Badge +7

Dank jullie wel voor jullie berichtjes!! Ik heb zeker wat aan de tips:)

Reputatie 7
Badge +19

Echt naar voor je misschien kan je nu juist vertellen waardoor het komt wat je met je mentor wilde bespreken

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @kwakend1tje , 

Hier wat leer tips voor verschillende vakken: 

Voor de talen (Frans, Duits, Engels) kan je de programma’s Quizlet of WRTS gebruiken. Ook helpt de flap methode met het onthouden van woordjes en zinnen. 

Voor de vakken Nederlands, aardrijkskunde, geschiedenis en economie vind ik het het handigst om een samenvatting te maken van de leerstof en aantekeningen.  Ook kan je uitleg filmpjes kijken over onderdelen die je lastig vind. 

Voor de exacte vakken (Wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie) en economie kan je het best oefenen met opdrachten uit het boek, oude examen opdrachten en test jezelf’ s. Vooral heel veel oefenen. Ook kan je uitleg filmpjes bekijken als je onderdelen niet snapt. 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :)

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +7

Haii @Eenmeisje004 

echt super erg bedankt!!

Heel lief dat jullie me allemaal willen helpen:) 

ik wil mijn mentor wel graag vertellen dat het mentaal niet echt goed gaat, maar dat voelt als excuses bedenken voor waarom ik mijn toetsweek heb verpest. Ik heb mijn toetsweek verpest omdat ik gewoon dom ben en niet genoeg mijn best heb gedaan. Dat het met mij niet goed gaat is al veel langer, maar ik heb daar nooit iets over gezegd op school. Ik heb het idee dat als ik daar nu opeens over zou beginnen het lijkt alsof ik aan het liegen ben omdat ik me schaam voor mijn slechte cijfers.

sorry ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.. 

maar dat dus;)

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +19

Heyy het is niet liegen het is duidelijk zeggen dat het niet goed gaat  want je mentor luisterde eerst niet en misschien nu wel

Reputatie 7
Badge +7

Ja okay maar is het voor mijn mentor nu niet heel toevallig dat ik opeens de ‘mentaal niet in orde kaart’ trek nu het even tegenzit op school? Dan lijkt het toch alsof ik alleen maar excuses aan het zoeken ben voor waarom mijn cijfers tegen vielen. 
Sorry alles wat ik zeg is echt pure onzin maar ik heb even extreem veel error en struggles met mezelf vandaag.. 

groetjes:)

Reputatie 7
Badge +19

Zoek rust in topics waar je je fantasie kan gebruiken of vergeet alles en ga slapen je hebt het nodig

Reputatie 7
Badge +19

Tip voor topic met fantasie: samen een verhaal maken

Reputatie 7
Badge +17

Hoi dom ben jij niet hoor ! :) en zoals je het nu uitlegt zal de mentor het heel goed snappen dat je het niet eerder kon vertellen.  Zoals je het zegt hier , zo kun je het ook tegen hem zeggen en dan moet hij denken ik ga haar helpen. Zou ik dan meteen doen !  Neem het anders ook mee opgeschreven zodat je dat kan gebruiken als je het via praten moeilijk vind worden :)   you can do it !!   :heart_eyes:

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Hoi iedereen die dit leest:)

misschien is iedereen me ondertussen alweer vergeten aangezien ik best een tijdje afwezig ben geweest maar voor nu ben ik er weer even. 
 

update:

Best grote kans dat ik toch over ga dit jaar:)

ik heb al mijn resultaten van de toetsweek terug, ik ben tevreden! Sommige vakken hadden wat beter gekund maar ach. Ik sta nu 2 5en, maar die kan ik allebei wel ophalen dus als ik mn andere vakken niet verpest sta ik aan het eind van het jaar misschien wel geen onvoldoendes. Dat zou toch wel mooi zijn en ook leuk voor de schoolleiding die geen vertrouwen in me heeft;) 

anyway ik dacht ik laat weer ns wat van me horen zodat jullie weten dat ik nog leef, ik weet niet of ik vaak online ga zijn in de toekomst want ik struggle nog steeds erg veel met mezelf en mn leven en van alles. Ik kan het ook mentaal niet aan dat ik al bijna 16 ben want dat betekent dat ik weer een heel jaar door mn vingers heb laten glippen.. maar goed ik hoop dat het met iedereen hier op het forum verder goed gaat!

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +17

Hoi fijn dat je toch over gaat ! Dat is gewoon knap van je !  Nee je was niet vergeten ik zag je naam vanmiddag nog bij een topic en dacht toen even zij is ook al een tijdje weg. Maar je bent er dus weer :)  nou ik hoop dat je nog wel af en toe komt want in mijn topics had je goeie adviezen nog bedankt ! En ik hoop dat je er uit komt met de struggles dat is best zwaar soms maar dat gaat je lukken !! 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Aah super lief, ik ga proberen weer wat vaker online te zijn!

en ik denk dat ik morgen maar weer even met mn mentor ga praten om een zoveelste poging te doen mij te fixen maar het is al een goed begin dat school weer oke gaat:)

 

Reputatie 7
Badge +19

Heyy ik was je niet vergeten! En gefeliciteerd dat je overgaat!😀 happy for you! En ik vroeg er niet naar omdat mensen soms hun tijd nodig hebben en dat voel ik aan. Echt blij voor je en heel knap!

Wilhelmavemela.

Reageer