Vraag

Blijven zitten

  • 23 June 2018
  • 4 reacties
  • 267 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,


Ik heb een probleem.
Ik ben dit jaar blijven zitten op 4 mavo. Is het mogelijk om volgend jaar na havo te gaan, want ik ben maar met 0,4 punten gezakt...

4 reacties

Hoi!!
Hierover kun je het best met je ouders en je school praten.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Volgens mij moet je sowieso slagen en nog aan bepaalde criteria voldoen om te mogen doorstromen naar havo 4. Echter kun je dut het best even op school navragen.
Hoi.

Op mijn school tenminste is het zo dat gezakt echter gezakt blijft ook al is het maar met 0.1 punt.
Zoals @LM2003 en @Daan. al aangeven is het een goed idee om het met jou school te bespreken voor meer duidelijkheid etc.

Mocht het nou zo zijn dat je niet kan doorstromen.. wat jammer, maar soms kan een extra jaar je helpen en je dingen laten leren dus bekijk het niet al te negatief en wees niet te hard voor jezelf.

Groetjes van Maii. 🙂
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Gezakt is op alle scholen gezakt, gelukkig. Alhoewel het voor jou nu heel erg vervelend is. Elke school mag haar eigen toelatingseisen opstellen, maar meestal bestaat het tenminste uit een diploma en een 6.8 gemiddeld eindcijfer. Dit zou dus betekenen dat je niet zal worden toegelaten, maar gelukkig kun je gewoon mavo 4 overnieuw doen.

Reageer