blauwe plekken verbergen gym

  • 5 August 2016
  • 6 reacties
  • 468 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
omsdat mijn ouders zijn overleden woon ii bij mijn oom en tante maar daar wordt ik vaak geslagen tegen een trap aangeduwd of getrap daardoor heb ik veel blauwe plekken,bloeduitstortingen en schrammen.
ik moet dit jaar havo 2 over doen waardoor ik 5 tot 7 uur gym heb in een week wij moeten gymen in witte shirts met korte mauw.
hoe kan ik het beste mijn blauwe plekken, bloeduitstortingen schrammen en littekens wegwerken?

6 reacties

Hey,
Wat naar wil je niet dat het stopt?
Je kan hulp zoeken.
Je kan hulp zoeken door het te vertellen aan iemand die je vertrouwd of je kan in contact komen met hulp via de kindertelefoon.
En verbergen...: zeg dat je bijv. Ongesteld bent of je niet lekker voelt of doe een vest aan omdat je t koud hebt.
Xxx sissi
Voundation! Zoek een kleur dat bij je past en smeren maar❤
Heei,
Dit is verschrikkelijk! Ga alsjeblieft hulp zoeken en vertel je verhaal. Dit is mishandeling!
Groetjes X❤
Eey,

Allereerst: dit is niet goed. Je oom en tante zouden voor je moeten zorgen en dat ze je zo slaan en van de trap af duwen is verkeerd. Heb je een idee waarom ze het doen?

Je kunt idd make-up gebruiken om bloeduitstortingen enz weg te werken. Of lange mouwen onder je shirt? Of gewoon spijbelen (haha de slechtste tip ever).

Nog 1 ding: probeer niet je lichaam te verbergen, omdat je schaamt wat er met jou gebeurt. Praat er met iemand over (je kunt ook naar de huisarts bijv)

Xx
Kikker
Hoi!

Voor je die blauwe plekken en schrammen gaat aanpakken, moet dat geweld van je oom en tante aangepakt worden. Dit is niet normaal en gaat niet zomaar verbeteren. Vraag hulp aan je mentor, schoolleiding of misschien zelfs de politie, want dit is ernstig. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je in een fijnere situatie leeft, je schoolresultaten er ook op vooruit zullen gaan. Die blauwe plekken genezen vanzelf als ze niet te ernstig zijn, anders kan je best even langs de dokter gaan, misschien is er wel een pees of spier gewond. Op schrammen kun je lippenbalsem smeren, dat helpt bij mij altijd.

Ik hoop dat je in een gezondere thuissituatie terechtkomt : )
Groetjes
x
Het is mishandeling, je moet het direct melden of je het durft of niet. Het is gewoon voor je zelf denken, als je wilt dat het niet veder gaat gewoon doen. En als je de blauwe plekken niet kunt verbergen, wat dan? Als jou meester/ juf het ziet zouden ze het wel erg gaan vinden hoor, dan kom je als nog op het zelfde cirkeltje terug.
Maar als je alles op je lichaam het echt wilt wegwerken heb ik wel tips. Als ik blauwe plekken hebt of gewond ben masseer ik me gewoon op dat plek. Draai rondjes om het plek heen. Dat is om de bloed die bij elkaar gekomen zijn weer te laten verdwijnen. Dat moet je dan elke dag doen en over paar dagjes is het weer over. Het zult in het begin wat pijnlijker zijn, maar het wordt wel sneller beter dan wanneer je het laat zitten.

Groetjes Eva

Reageer