Hoi, ik zit in de 2e klas van de HAVO en wil later heel graag piloot worden.
Alle benodigde vakken is geen probleem alleen Wiskunde staat een beetje in de weg.
Ik haal zelden voldoendes en begrijp het meestal niet.
Dus mijn vraag is hoe ik beter wordt in wiskunde! Om piloot te worden met een HAVO diploma heb je wiskunde B nodig en de enige optie om wiskunde A te doen is om een VWO diploma te halen maar dat kan ik wel uit m'n hoofd laten.
Dusja... help?
Beter worden in Wiskunde (B)
A
A
hallo!
gaaf dat je piloot wilt worden!
Wiskunde blijft altijd lastig maar is op een manier handig of later.
ik doe 4 havo met wiskunde A. Wat bij mij erg helpt (in het algemeen ook) is:
- Maak je huiswerk! hierbij oefen je de stof en het is handig om het vaak overnieuw te maken.
- Kijk je gemaakte opdrachten na! zo weet je of je het goed of fout doet.
- Vraag als je iets niet weet, daar zijn leraren voor 🙂
- je kunt eventueel aan leraar vragen om advies, bijvoorbeeld of het mogelijk is om bijles te nemen. Dit is meestal wel via school te regelen (heel effectief)
Ik hoop dat het lukt met je wiskunde! succes ! bye
gaaf dat je piloot wilt worden!
Wiskunde blijft altijd lastig maar is op een manier handig of later.
ik doe 4 havo met wiskunde A. Wat bij mij erg helpt (in het algemeen ook) is:
- Maak je huiswerk! hierbij oefen je de stof en het is handig om het vaak overnieuw te maken.
- Kijk je gemaakte opdrachten na! zo weet je of je het goed of fout doet.
- Vraag als je iets niet weet, daar zijn leraren voor 🙂
- je kunt eventueel aan leraar vragen om advies, bijvoorbeeld of het mogelijk is om bijles te nemen. Dit is meestal wel via school te regelen (heel effectief)
Ik hoop dat het lukt met je wiskunde! succes ! bye
A
Hoi,
Ik zit nog in VWO 3, dus heb nog geen pakket gekozen en heb dus nog een mix van A en B.
Wat ik wel weet is dat de enige manier om wiskunde onder de knie te krijgen, wiskunde doen is. Dus maak al je opdrachten. Kijk ze na. Snap wat je fout hebt gedaan. Als je echt een hoger niveau wilt, verreik jezelf. Doe meer opgaves, doe de moeilijkere opgaves (mijn boek heeft als eindopdrachten een basis niveau en een conplex niveau).
Als het je niet lukt, dan lukt het niet weet je. Er zijn altijd andere manieren om aan je wiskunde B te komen. Zo kun je na je examen extra certificaten halen en dan kom je er ook. Als het dus niet goed gaat, dan lukt 't niet, probeer jezelf dan ook niet over de streep te pushen. Vraag ook aan je docent of die denkt dat je het aankan en luister daarnaar!
Je kan ook nog aan de 'slimmere' mensen in je klas vragen hoe zij het doen. Is vaak wel verhelderend om dingen van een klasgenoot te horen ipv een volwassen docent.
Gr. Pin
Ik zit nog in VWO 3, dus heb nog geen pakket gekozen en heb dus nog een mix van A en B.
Wat ik wel weet is dat de enige manier om wiskunde onder de knie te krijgen, wiskunde doen is. Dus maak al je opdrachten. Kijk ze na. Snap wat je fout hebt gedaan. Als je echt een hoger niveau wilt, verreik jezelf. Doe meer opgaves, doe de moeilijkere opgaves (mijn boek heeft als eindopdrachten een basis niveau en een conplex niveau).
Als het je niet lukt, dan lukt het niet weet je. Er zijn altijd andere manieren om aan je wiskunde B te komen. Zo kun je na je examen extra certificaten halen en dan kom je er ook. Als het dus niet goed gaat, dan lukt 't niet, probeer jezelf dan ook niet over de streep te pushen. Vraag ook aan je docent of die denkt dat je het aankan en luister daarnaar!
Je kan ook nog aan de 'slimmere' mensen in je klas vragen hoe zij het doen. Is vaak wel verhelderend om dingen van een klasgenoot te horen ipv een volwassen docent.
Gr. Pin
A
Hoi! Echt leuk dat je piloot wilt worden. Wiskunde bestaat eigenlijk uit regeltjes die constant moet toepassen, om hier beter in te worden en om trucjes te vinden, is het belangrijk om je huiswerk goed bij te houden omdat dezelfde stof in de lessen worden herhaald, en als je echt gaat leren voor de toets je het ook nog doorneemd. Hierdoor is er veel herhaling en zal je het ook beter begrijpen omdat je je vragen ook nog bij de docent kan neerleggen. (Hiermee laat je zien dat je je best doet en toon je iniatief, de docent zal nooit denken dat je 'dom' bent!) Als je blijft oefenen zal wiskunde uiteindelijk makkelijker gaan, en zal je het misschien ook wel leuk gaan vinden.. Ik spreek uit ervaring, alles is mogelijk, echt! Misschien is bijles een optie als je zelf merkt dat het op deze manier niet helemaal werkt, dmv bijles kan je samen met iemand die er goed in is oefenen en vooruitgang boeken.
Je hoeft dit niet alleen te doen; je docent, ouders, broer of zus, of misschien een klasgenootje staan er vast voor open om je te helpen. Desnoods zoek je uitlegfilmpjes op op youtube.
Je hoeft dit niet alleen te doen; je docent, ouders, broer of zus, of misschien een klasgenootje staan er vast voor open om je te helpen. Desnoods zoek je uitlegfilmpjes op op youtube.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.