Vraag

Arrogant over niveau?

• 19 juni 2016
  • 7 reacties
  • 447 Bekeken

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, want hier denk ik de laatste tijd best wel vaak over na en voel me er best rot over. Ik zit op het gymnasium en mensen vragen vaak wat het verschil is met vwo. Mijn standaard antwoord is: Je hebt Latijn en Grieks erbij. De norm is ook hoger (dus het is moeilijker om hoge cijfers te halen). Ik ben bang dat dat arrogant klinkt, want mensen zeggen vaak dat gymnasiasten (of vwo leerlingen) zich beter voelen dan lagere niveaus, terwijl ik er helemaal niet zo over denk! Wat vinden jullie? Is mijn antwoord op die vraag arrogant?

Groetjes,
Ikkuh

7 reacties

niks arrogant. je zegt gewoon de feiten over hoe het is om gymnasium te doen. ik zelf doe basis-kader. natuurlijk klinkt dat dom. maar bij het ROC van twente kan ik niveau 1 overslaan en direct bij niveau 2 beginnen in de ICT. dit klinkt al wat arroganter. maar je mag trots op jezelf zijn. want je komt niet zomaar in het gymnasium. alleen als je ontzettend goed kan leren. want mensen vragen om je antwoord op hun vraag. als je gewoon antwoord geeft, is er niks arrogant aan.

groeten van yir
Bedankt voor je reactie, Yir. Super knap van je dat je niveau 1 mag overslaan! 😃
-quote verwijderd-

thanks 😃
Is bij jou serieus de norm hoger bij Gym dan bij atheneum? Ik doe atheneum, omdat ik geen Grieks wou (Latijn maakte me niks uit, maar ik moest dan perse Grieks...) Mij is toen 100% verzekerd dat verder de rest hetzelfde is, ik verveelde me altijd op school dus ja...

Niks opschepperigs aan. Gewoon de waarheid. Waarom denk je dat het arrogant is om Grieks en Latijns te doen? Als je namelijk heel letterlijk gaat kijken naar wat jij zegt zou het doen van Grieks en Latijn jou beter maken volgens anderen. Dat zij dat willen denken is aan hen, maar voor jou niks om je zorgen over te maken!

Ik hoop dat je er iets van snapt, want ik ben zelf een beetje kwijt wat ik wou zeggen... :)

Pin
Reputatie 7
Badge +17
Bij mij is gymnasium ook lastiger dan atheneum aangezien met gym je 72 punten moet halen en een 7 voor latijn en met ath 63 punten. 1e jaar is alleen latijn en de jaren daarna latijn en Grieks.
Maar het is vrij logisch dat je meer punten moet halen als je een vak meer hebt toch? Bij ons is dat op die manier verrekend.
Reputatie 7
Badge +17
Het is 9 punten verschil en met die 7 voor latijn houd je er 2 over dus niet helemaal eerlijk.
Afgezien het feit dat ik nu 79 punten sta.....

Reageer