Beantwoord

Angst voor mentor

  • 29 January 2019
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

Badge +2
Ik ben bang voor mijn mentor ze is heel aardig en doet niemand kwaad maar toch ben ik bang voor haar. Ik durf het aan niemand te vertellen aan mijn vriendin weet het en haar zus maar verder niemand. Ik durf niks tegen haar te zeggen en als mijn vriendin met haar gaat praten en ik sta er bij moet ik heel hard lachen en dan schaam ik me en wordt de angst alleen maar erger. Mailen of een gesprek voeren met haar durf ik niet. Heeft iemand tips want ik weet echt niet meer wat ik moet doen
icon

Beste antwoord door Femke0912 29 January 2019, 21:16

Bekijk origineel

3 reacties

Waarvoor ben je precies bang? Waarom ben je bang? Wat voor angst heb je? Probeer daar antwoord op te krijgen en ga er dan zeker over praten bij je ouders of bij een docent op school.

Groetjes, FLB
Badge +2
I ben bang wat ze over me vindt. Ik durf niet met haar te praten of met iemand anders er over behalve mijn vriendin. Dus mijn optie is haar ontwijken maar dat gaat nooit lukken ik zit in de 1ste dus moet nog super lang met haar
Hi,
Op veel scholen is er een soort zorgcoördinator waarmee je dit soort dingen kan bespreken zonder dat ze onmiddellijk doorschakelen richting je mentor, of anders een afdelingsleider. Maak je geen zorgen trouwens, op de meeste scholen krijg je na een (of soms twee) jaar een nieuwe mentor, dus je hoeft je geen zorgen te maken over deze specifieke mentor.
Is er een reden waarom je zo bang bent wat ze van je vindt? Komt dat vanuit onzekerheid, heb je eerder docenten gehad die je niet mochten?
Mentoren zijn er om je te steunen, niet om je het lastig te maken, als je een probleem hebt dan zul je wel naar iemand toe moeten. Gelukkig heb je ook nog andere docenten. Als je denkt dat je echt niet over deze angst heen zult komen, dan is het misschien handig om met een andere docent, een die je wel vertrouwd, te praten. Dan heb je tenminste iemand die je kan steunen.

Reageer