Afgeleid tijdens huiswerk en geen concentratie

  • 26 March 2023
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hey, ik zit in de eerste (13) en heb echt geen concentratie tijdens huiswerk.

Opzich is dat niet zo een groot probleem, mijn docenten kijken bijna nooit of ik mijn huiswerk maak.

Maar ik heb frickin 5 TOETSWEKEN en heb mijn 4de toetsweek (btw, ik heb 10 toetsen deze toetsweek dus ik moet echt veel leren.) over 2 weken zoiets, dus als ik afgeleid raak dan is dat wel een probleem want dan ga ik niet over naar vwo2.

Meestal pak ik mijn laptop en ga huiswerk maken, zoek muziek op yt tijdens huiswerk. Maar dan kijk ik weer andere yt filmpjes en dan doe ik dat, en dan denk ik โ€˜oh shit, ik heb al 2 uur yt zitten kijkenโ€™ maar dan denk ik dat ik nog een filmpje van 10-15 min kan kijken want dat is toch maar 10-15 min, maar dan als ik klaar ben kijk ik gwn nog meer yt.

Uit eindelijk komen mijn ouders terug van werk rond etenstijd en dan zeg ik dat ik mijn toetsweek al geleerd, maar het is raar dat ik nog na 4-5 uur nog steeds niet mijn huiswerk af heb. En dan kan ik niet meer naar boven huiswerk leren, want dan komen ze er achter dat ik gelogen heb en dan krijg ik straf. (:

Ik heb op internet gezocht naar zulke dingen waarmee je websites kan blockeren, maar als ik die download is het geblockeerd door mijn school.

Heeft iemand tips ofz, want dit is echt elke dag.


2 reacties

Reputatie 1
Badge

hoi! ik had in de eerste hetzelfde probleem, maar hier zijn wat tips dat voor mij heel erg werkte:

ย 

  • als je een TOPweek hebt, maak er gebruik van.
  • maak alvast een samenvatting 2 of 3 weken van te voren, dan hoef je het niet op het laatste moment te doen.
  • schrijf de samenvatting/leer om de 45 minuten en neem een 10 minuten pauze om bijvoorbeeld iets te eten of yt te kijken.
  • als je echt heel erg afgeleid raakt, gebruik niet je laptop (als het mogelijk is) maar je boeken + je onthoud het beter!
  • leer ook op school/maak de samenvattingen op school tijdens een tussenuur, het scheelt tijd en omdat je het gevoel hebt dat iemand kijkt, ga je het sws maken/leren.
  • en als het echt niet lukt, vraag dan aan je ouders of ze met je mee kunnen kijken, wanneer jij afgeleid raakt kunnen hun zeggen dat je het weg moet klikken en verder werken.

hoop dat dit helpt!

ย 

-ย  Kiki

Reputatie 6
Badge +3

thx!! voor reageren๐Ÿ˜›

Reageer