aandacht van docent willen

• 17 November 2017
  • 2 reacties
  • 625 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hey
ik ben in de klas eigenlijk altijd wel het stille meisje, ik praat wel met twee vriendinnen maar heb voor de rest weinig contact met de klas, en de docenten. ik ben voor docenten vaak ook best onopvallend, heb haast nooit vragen, en zeg tijdens het klassikale gedeelte eigenlijk nooit wat. waardoor het meestal voelt alsof docenten mij negeren. maar mijn vriendin had laatst een sneetje op haar voorhoofd, met een best wel overdreven pleister er over heen waar ze erg dramatisch over deed, het stelde niet echt iets voor, maar alle docenten kwamen naar haar toe om te vragen of het ging etc. ik stond/zat hier steeds naast, ik had ook heel deze week barstende hoofdpijn en voelde me echt niet lekker, en moest een paar keer de tafel vast pakken om niet om te vallen, maar geen enkele docent vroeg of het wel ging alleen maar me gym docent die zei dat ik beter naar huis kon gaan omdat ik er erg ziek uit zag. ik ben nu best wel jaloers (ik denk dat je het zo het best kan verwoorden) op die vriendin, ik wil ook graag een keertje een "normaal" gesprek met een docent hebben, of ieder geval dat ze me niet blijven negeren, en ook "medelijden" met mij hebben. is dit raar? en hoe kan ik misschien meer "aandacht" krijgen, zonder irritant over te komen?
fallen angel

2 reacties

Haihaii,
Het kan zijn dat wat ik zeg echt onzin is.

Jij wil aandacht van je docenten, maar je bent niet zo opvallend. Probeer meer antwoorden op klassikale vragen te geven. Of misschien moet je tegen die docent zeggen dat je hoofdpijn hebt dus als er wat hebeurd dat ze weten waarvan het komt (niet hoofdpijn faken he)

Ik denk dat het beste toch is om het te omarmen. Er zitten ook voordelen aan.

XOXO
Hoi!

Je bent best stil, en krijgt graag wat meer aandacht van docenten. Dat is begrijpelijk, zeker na die situatie met die vriendin, die met dat kleine sneetje op haar voorhoofd zo veel meer aandacht kreeg dan jij die je echt niet goed voelde. Je zou voor minder jaloers worden.

Ik denk dat jij je (onbewust) heel sterk probeert te houden. Die momenten dat je je echt niet lekker voelde, was je aan de binnenkant zowat aan het schreeuwen om hulp, maar aan de buitenkant behoud je je "neutrale" gezichtsuitdrukking. Kan dat kloppen? Dit herken ik een beetje in mezelf. Soms voel ik me zo rot, ook mentaal, dat ik denk: 'Nu moet ik er echt als een zombie uitzien.', maar niemand zegt er dan wat van. Alle aandacht gaat naar de persoon die altijd bij me is op school die echt van het minste een ding maakt. Eigenlijk zitten we best in een soortgelijke situatie :D

Je kunt je mentor een mailtje sturen? En uitleggen dat je je helemaal niet goed voelde deze week? Zeg het maar eens goed, dat je vindt dat een docent iets had moeten doen. Je kunt zeggen dat je meer het stille type bent, en dus meer "observatie" nodig hebt om te weten of er nu effectief iets aan de hand is of niet. Je mentor kan dit door communiceren naar de andere docenten, die dan, als ze denken dat het niet goed met je gaat, even kunnen vragen wat er aan de hand is.

Weet je waar die hoofdpijn en dat ongezellige gevoel vandaan kwamen? Lijkt me niet fijn om te hebben...

Groetjes
x

Reageer