Zwanger?

  • 29 February 2020
  • 29 reacties
  • 576 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ben 15 jaar en men vriendin is 14 kweet het het is een jonge leeftijd maar ik ben bij haar op bezoek geweest en we hebben anale seks gehad maar de lul is perongelijk tegen de vagina geweest en ze heeft me gepijpt,afgetrokken,gevingerd,gebeft en ze moest normaal haar regels gisteren krijgen en ze heeft die nog niet dus we zijn een beetje bezorgd...zou ze zwanger geraakt zijn toen men lul tegen haar vagina kwam?


29 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Anoniemegirla,

Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal.
Als je tussen de 12 en 16 jaar bent is abortus in bepaalde omstandigheden zonder toestemming van ouders wel mogelijk, in overleg met een arts.
Voor correcte informatie verwijzen we je naar https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu/ben-ik-zwanger/je-leeftijd.

Groetjes,

Renske
De Kindertelefoon 

Als je abortus wilt plegen moet je 16 jaar of ouder zijn om zonder toestemming van je ouders abortus te plegen. 
Als ze nu nog niet ongesteld is, denk ik dat het door de stress komt of omdat ze een onregelmatige menstruatie heeft.

Je moet er ook nog bij bedenken dat zij 14 is, ik neem aan dat ze nog niet zo lang ongesteld is. De menstruatie cyclus zal dan best onregelmatig kunnen uitkomen. 

@Anoniem911,

 

hopelijk zetten haar ouders hun boosheid even opzij en gaan ze helder nadenken. Dat levert meer op nu.

 

Voor wat ik zie doe jij je best en dat is alles wat je nu kunt doen.

Kun je je vriendin nog appen en wat tips geven of linkjes sturen?

 

Hopelijk loopt alles met een sisser af.

 

Een update is altijd wel nice.

 

Geen dank. Ik heb het graag voor je gedaan.

 

Groetjes,

M&M's

Danku vr Julie tips en al die dinges maar ik denk dat ik de ouders niet ga mogen spreken want ze zijn wel heel boos en ja mss verlies ik haar hoop van niet maar ik denk dat de ouders het wel gaan oplossen...

@Anoniem911

ok, en wat als de uitslag van de zwangerschapstest negatief is. Ben je er dan van overtuigd dat ze niet zwanger is???

 

Zie https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

- begin quote

Uitslag

  • Is de test positief? Dan ben je zwanger.
  • Is de test negatief? Waarschijnlijk ben je niet zwanger, maar dat is niet helemaal zeker. In het begin is soms nog niet goed in je urine te zien of je zwanger bent. Het is verstandig om na een paar dagen nog een test te doen. 

- einde quote

 

En denk je dan dat je na een paar dagen wel een betrouwbare uitslag hebt? Dan ben je sws te laat voor het nemen van een morning-afterpil. Want dan zijn die 5 dagen voorbij.

 

Wat is de beste keus die je kunt maken?

 

Als leek blijf ik erbij dat een morning-afterpil het handigste is.

Misschien is ze niet zwanger en doe je die morning-afterpil voor niks, maar dan heb je wel het maximale gedaan wat je nu kunt doen om er voor te zorgen dat ze niet zwanger wordt.

 

Ik weet het verder ook niet, maar ik weet wel wat ik in zo'n geval zou doen.

 

Ben wel benieuwd naar de afloop.

 

Sterkte en succes.

 

Groetjes,

M&M's

@Anoniem911,

 

oh ja, voor alle duidelijkheid, als ze NU aan het menstrueren is, is ze NIET zwanger.

Als ze nu nog niet aan het menstrueren is, dan zou ik gewoon doen of iig lezen wat ik hierboven gepost heb.

 

Groetjes,

M&M's

Vandaag normaal

Hi Anoniem911,

 

lees onderstaande ff en trek dan je conclusies:

https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

 

Als leek zou ik kiezen voor een morning-afterpil, maar ja, ik ben maar een leek hè. Volgens mij geeft dat meer zekerheid. Er zijn al 3 dagen van de 5 dagen dat je een morning-afterpil kan nemen voorbij.

Vertrouw je liever op een zwangerschapstest en verlies je daardoor nog meer tijd of kies je voor de morning-afterpil.

 

Als jullie het ook niet precies weten, dan zou ik sws contact opnemen met iemand die hier wel iets zinnigs en betrouwbaars over kan zeggen, dus een arts of apotheker.

 

Wanneer zijn jullie van plan een zwangerschapstest te doen?

 

Groetjes,

M&M's

Ze zou al van 28 februari haar menstruatie hebben maar haar ouders weten het ze zijn wel boos en geen klein beetje...maar ze gaan een zwangerschap test kopen is maakt Da uit of ze in haar menstruatie zit of?

 

@Anoniem911,

 

hoe de morning-afterpil precies werkt kun je lezen op:

https://morningafterpiladvies.nl/hoe-werkt-de-morning-after-pil-eigenlijk/

 

Het belangrijkste is volgens mij, dat jullie nu actie ondernemen, aangezien de 72 uur na het gebeuren vanmiddag (ergens) voorbij is.

 

Als leek weet ik er ook niet precies alles van en ik kan dus ook niet met zekerheid zeggen welke pil nu de aangewezen pil is. Of dat de Norlevo pil is, die tot 72 uur werkt of dat je misschien beter toch al de EllaOne pil neemt die tot 120 uur zijn werking zou hebben.

 

Ik zou dus de voorkeur hebben om hierover (extra) advies in te winnen bij bijvoorbeeld een apotheek, (huis)arts of tenminste bij een medewerker van een drogisterij (ofzo) die hier een betrouwbaar advies over kan geven.

 

Aangezien het weekend is, is de chat op Sense (https://sense.info/nl/hulp-advies) jammer genoeg gesloten. Wel is er nog een mogelijkheid vanaf 18.00-20.00 uur om te chatten met jouwGGD (https://www.jouwggd.nl/onderwerp/morning-afterpil/), maar ik weet dan weer niet of jullie daar op willen wachten. Houdt er dan ook rekening mee dat de 'normale’ drogisterij winkels waarschijnlijk dan wel allemaal gesloten zijn en je bent aangewezen op een dienstdoende apotheek, tenminste als je dan nog een morning-afterpil zou moeten kopen. Na 18.00 uur lijkt me de EllaOne de morning-afterpil van jullie keuze, aangezien de seks dan inmiddels wel ongeveer 72 uur geleden is.

 

Op de site https://morningafterpiladvies.nl/wat-is-de-morning-after-pil/ is ook een mogelijkheid om 24/7 te chatten, maar dat kan kennelijk alleen maar via Facebook Messenger en het ijkt me niet dat dat geheel anoniem is. Ik weet ook niet precies wie er achter deze site zit.

 

Ik lees overal dat je het beste zo snel mogelijk na onveilige seks een morning-afterpil kunt nemen, dus ja.

 

Hopelijk kom je eruit.

 

Groetjes,

M&M's

Het is van donderdag gelede rond de namiddag dus die morning afterpil zorgt ervoor dat ze niet zwanger gaat zijn of?

 

 

 

Hi Anoniem911,

 

wat hier nog niet gevraagd en gezegd is: ‘hoe lang het geleden is dat jullie seks hebben gehad’.

 

Dat is wel belangrijke info om te weten wat te doen.

 

Ik ga er voor het gemak even van uit dat de onveilige seks minder dan 5 dagen geleden is.

 

In dat geval zou ik de morning-afterpil  nemen en NIET wachten totdat je een zwangerschapstest kunt doen. Voor meer info kijk op:

https://sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil

 

De morning-afterpil is verkrijgbaar bij o.a. drogisterijen en apotheken. Ook op zondag, dus hoe sneller je de pil in neemt hoe beter. Kost iets van 15 euro, dus dat is denk ik wel bij elkaar te krijgen. Desnoods bij een paar vrienden een paar euro lenen.

 

Let wel even op welke pil het meest geschikt is, want sommige werken alleen binnen 72 uur (Norlevo) en een andere werkt tot binnen 5 dagen, dus 120 uur (EllaOne).

 

Ik denk dat de kans op een zwangerschap in jullie geval klein is, maar beter het zekere voor het onzekere nemen, toch?

 

Als het langer dan 5 dagen (120 uur) geleden is, kun je ook meer info op de site van sense vinden, zie

via bovenstaande link onder het kopje ‘niet op tijd voor de morning-afterpil’

 

Succes en sterkte.

 

Groetjes,

M&M's

Maar als ze zwanger is ze wilt dan abortus plegen maar zonder toestemming van haar ouders kweet ze is 14jaar maar ze heeft echt strenge ouders...en onze ouders weten het niet....

Moet je een afspraak aanmaken vr het ziekenhuis of gwn het beste eerst bij een huisdokter?

Een afspraak maken bij de huisarts is voldoende.

 

Gr. Kenshin

Late we gwn hopen dat het stress is Danku😅

Badge +2

Hoi @Anoniem911 & @AmberD,

 

Wat goed dat je meedenkt AmberD! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Ook zonder klaarkomen kan de vrouw zwanger raken. Van het voorvocht van de man kan een vrouw inderdaad ook zwanger raken. Voor correcte informatie verwijzen we jullie naar: https://sense.info/nl/zwanger/niet-zwanger-worden. Op deze site staat een filmpje met uitleg. Ook hier is informatie te vinden wat je kan doen als je (mogelijk) zwanger bent. 

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon

Ik hoop dat het gwn later is of gwn door stress ze is nog maar 14jaar...en als ze zwanger is en ze heeft geen ziekenfonds kost een abortus 500+

Reputatie 3
Badge +3

Haar menstruatie kan ook gewoon onregelmatig zijn, of het komt gewoon wat later. Wacht nog maar even af, en koop misschien dan een zwangerschapstest.

Moet je een afspraak aanmaken vr het ziekenhuis of gwn het beste eerst bij een huisdokter?

Hoop echt dat het dr de stress is...

Ja, dat kan gebeuren. Stress, ziekte of schommelingen in gewicht kunnen de menstruatiecyclus ontregelen. 

 

Gr. Kenshin

Kunnen u regels verzet worden dr stress😅?

Er bestaat een erg kleine kans dat sperma toch in de buurt van haar vagina kwam. Daarom zou het doen van een zwangerschapstest nuttig kunnen zijn. Voor hetzelfde geld is je vriendin niet zwanger, en heeft ze eenvoudigweg last van stress. 

 

Gr. Kenshin

Maar als de lul zat er niet in 

Reageer