Vraag

Zijn 16-jarigen die een crush hebben op 13-jarigen een pedofiel?

  • 22 January 2023
  • 17 reacties
  • 473 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een vriend online op Dscord. En die heb ik geblokkeerd nadat hij zei dat hij een crush heeft op een 13-jarig meisje terwijl hij 16 is. Ik vraag me nu toch af of hij een pedo is of dat ik hem heb geblokkeerd zonder gegronde redenen.  Kunnen jullie mij daar antwoord op geven?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Nee, dat maakt hem geen pedo

Ik vind dat niet heel heftig hoor.  Ik vind hem zeker geen pedo

Reputatie 3
Badge +1

hij is dan zeker geen pedo, neem bijvoorbeeld je ouders als vb, de meeste ouders verschillen soms wel 5 of 6 jaar met elkaar

Reputatie 4
Badge +1

Ik vind het wel meevallen.

Reputatie 7
Badge +17

Nee, hij is geen pedo.

Reputatie 2
Badge +1

Nee 3 jaar leeftijdsverschil is enigszins okay. Als hij daarentegen 34 is en een crush heeft op 13 jarige meisjes is die dat wel, of als die op meisjes rond de 9 of 8 jaar zou vallen komt het ook in de buurt van pedofilie.

Badge

Nee

Reputatie 4
Badge +3

Geen pedo hoor

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb een vriend online op Dscord. En die heb ik geblokkeerd nadat hij zei dat hij een crush heeft op een 13-jarig meisje terwijl hij 16 is. Ik vraag me nu toch af of hij een pedo is of dat ik hem heb geblokkeerd zonder gegronde redenen.  Kunnen jullie mij daar antwoord op geven?


nee, ik vindt niet dat dit hem een pedo maakt, een pedo zou hij zijn als dat meisje 6 is, ikbedoel… mijn ouders schelen ook 5 jaar LOL. 

 

ik zou hem weer de-blokkeren…

 

Mij_Niet_Gezien

Badge

Ik heb een vriend online op Dscord. En die heb ik geblokkeerd nadat hij zei dat hij een crush heeft op een 13-jarig meisje terwijl hij 16 is. Ik vraag me nu toch af of hij een pedo is of dat ik hem heb geblokkeerd zonder gegronde redenen.  Kunnen jullie mij daar antwoord op geven?

Niets mis mee!

-Mank lopen is ook lopen-​​​​​​​

 

Reputatie 7
Badge +9

Nee maar het is wel goed dat je hem hebt geblokkeerd, want op discord een relatie aan gaan is het raarste en domste dat je kan doen.

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Dat is nog geen pedofilie, sws zou ik dat nooit zo zien. Jij als hij 18 is en dat meisje is 15 dan is het illegaal, maar ik vind dat nog steeds niet extreem heftig. Het is sws de vraag of het tegen de tijd dat hij 18 is het nog steeds een relatie is, want ze zitten beide in een compleet andere levensfase

Reputatie 7
Badge +7

Zeker niet, ik vind zelf dat 3 jaar verschil rond de 0-20 jaar het maximale, wel een beetje raar, maar in principe legaal. 

Maar nogmaals, vind ik het super apart. Dit soort mensen zou ik ook niet graag contact mee willen.

Reputatie 4
Badge +2

geen pedo, wel raar. ik ben zelf 16 en zou never ever van mijn leven verliefd kunnen worden op iemand van 13. het is niet per se illegaal ofzo, maar ik zou er wel een raar gevoel van krijgen als ik 13 was. 13 en 16 is echt een HELE andere levensfase. op je 13e zit je net op de middelbare, op je 16e ben je vaak alvast bezig met je opleiding en ben je mentaal veel veel ouder. apart. 

Reputatie 4
Badge +2

hij is dan zeker geen pedo, neem bijvoorbeeld je ouders als vb, de meeste ouders verschillen soms wel 5 of 6 jaar met elkaar

hier ben ik het niet mee eens. als je ouder bent en in de 30 ofzo zit je in dezelfde levensfase. in je tienerjaren en zelfs even daarna is elk jaar echt heel anders. 15 en 20 is bijvoorbeeld raar maar 40 en 45 niet. omdat 40 en 45 dezelfde levensfase zijn. maar als een student vertelt dat hij zijn vriendin van de middelbare moet ophalen wordt hij echt heel raar aangekeken. het maximum is 1 tot 2 jaar op zn meest voor mij.

Badge

Ik ben 16 en mijn vriend is 6 jaar ouder

Reputatie 4
Badge +3

Is zeker geen pedo , ik ben 14 en heb een vriendin van 18 . Is ook niks mis mee

Reageer