Vraag

Ze is niet meer verliefd op me en weet niet waarom

  • 25 April 2018
  • 7 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Help
Ik Ben 16 jaar en had met me vriendin van 15. We kende elkaar al een half jaar maar hadden pas officieel voor een maand. We hielden ziels veel van elkaar.
We kregen echter een paar dagen geleden ruzie, ze wilde afstand, ik wist niet waarom en ben door blijven vragen omdat ik me zorgen maakte. Een dag later maakte ze het uit met daarbij de note dat ze tijd nodig heeft en ze me mss ooit later nog een kans geeft.
Nu komt het, ik heb met haar gebeld, ik weet al sinds het begin dat ze mentale problemen heeft zoals anxiety en daarbij heb ik haar ook kunnen helpen.
Ik heb aan haar gevraagd waarom ze geen gevoelens meer voor me heeft en ze zei dat ze het oprecht niet wist en hoorde haar ermee strugglen over dat ze het idd niet wist.
Ik vroeg of het met haar anxiety te maken kon hebben en ze zij dat het idd daar iets mee te maken kon hebben maar dat ze het echt niet wist.
Het punt is, het klinkt heel stom om op je 16e te zeggen maar ze is echt de ware en we wisten altijd alles van elkaar en ik ben berijd om op haar te wachten alleen elke dag doet heel veel pijn omdat ik 24/7 aan haar denk.
Zijn er manieren hoe ik haar kan weer verliefd kan krijgen en haar kan helpen.
Ik weet het, beetje hopeloze situatie...

Alvast bedankt

7 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je kunt haar niet zomaar verliefd op je laten worden, maar ik denk dat dit niet nodig is. Het zou zomaar kunnen dat ze door haar problemen geen relatie met je kan hebben, terwijl ze dit wel wilt. Of dat er teveel obstakels voor haar liggen. Natuurlijk kan ze het ook niet meer willen en dat ‘tijd nodig hebben’ als smoes gebruiken. Ik kan moeilijk bepalen wat er precies aan de hand is.

Je kunt haar gewoon proberen te helpen met wat er nu afspeelt in haar leven. Wees dan gewoon de normale vriend die veel om een vriendin geeft. Als ze dit toelaat heb je niet alleen contact, maar vergroot je je kansen op een eventuele hereniging ook.

Het is overigens niet raar/stom dat je het gevoel hebt dat zij de ware is. Misschien is dit namelijk ook wel zo. Des te meer redenen om er nu voor haar te zijn als ze dit nodig heeft/wilt. Probeer jezelf niet op te dringen en zet je doel om haar ‘terug te krijgen’ even aan de kant.

Je kunt ook alles tegenovergesteld doen wat ik zeg, want daar heb je alle recht toe. Dit is mijn advies en het is aan jou wat je er mee doet. Ik hoop je in ieder geval een beetje geholpen te hebben.
Verliefdheid kan toch niet binnen 1 dag we zijn, we waren de ene dag nog besties en de volgende avond wilde ze afstand...

Ik begrijp dat ik aan de kant moet zetten om haar terug te krijgen maar dit is echt extreem moeilijk, we hadden allemaal plannen voor de toekomst samen en ik kan niet stoppen met over haar denken...

Maar bedankt,
Ik zal kijken wat ik kan doen...
Reputatie 3
Badge +8
Je hebt helemaal gelijk. Verliefdheid is van de een op de andere dag ook niet weg. Dit stond eerst in mijn reactie maar heb het verwijderd net voordat ik hem plaatste. Het heeft hoe dan ook met haar problemen te maken. Ik hoop voor je dat dit de enige reden is wat tot haar besluit heeft geleid.

Ik vind het oprecht kut voor je. Je dacht het het helemaal goed was, maar opeens was het helemaal slecht. Ik kan me voorstellen dat dat erg frustrerend is misschien wel. Maarja je kunt haar nergens toe dwingen. Zij heeft nu alle ‘macht’. Hopelijk komt het gewoon weer binnen afzienbare tijd goed. Maak in ieder geval geen rare sprongen.
Rare sprongen? Nee ik hoop het ook niet. Ik heb haar wel gevraagd hoelang het kan duren. Ze zegt dat het een maand kan duren maar ook jaren... Dit is heel erg frustrerend en angstaanjagend en geeft me een verschrikkelijk gevoel, ik weet niet waar ik op moet rekenen.
Ze zegt dat ik der maar moet laten gaan alleen ik heb der ookal verteld dat dat niet lukt. Al me gevoelens liggen bij haar en zullen ook bij haar blijven...
Reputatie 3
Badge +8
Misschien is het verstandig om nog een keer bij een van jullie thuis rustig erover te praten. Face to face is altijd anders. Als jij aangeeft dat je hier behoefte aan hebt, kan ze het bijna niet afwijzen. Dan kun jij haar nogmaals duidelijk maken wat het nou met je doet en hoe je je erbij voelt. En kun je haar om extra uitleg vragen etc. Ze kan haar problemen toch ook oplossen als jullie een relatie hebben. Jij kan haar hierin zelfs ondersteunen. Dus wat is het precies waardoor ze niet alleen lang tijd voor zichzelf nodig heeft, maar het ook uit moet maken met jou. Ik zou dit graag willen weten als ik jou was.
Kwaad kan het zeker niet en misschien helpt het jou/jullie wel.
Ja, we gaan volgende week ook afspreken.
Maar ik heb haar al over de telefoon over gehad, ik weet het minder goed dan face to face maar ik kon niet wachten tot volgende week. Ze weet het alleen echt zelf niet, het gevoel is weg zegt ze en het heel goed zijn dat het kan komen omdat het zegmaar is overspoelt door der problemen.

Wat het ook is, ze heeft al langer issues en vroeger waren we echt het perfecte team, zij hielp mij en ik hielp haar en ik heb haar hier ook aan herinnerd. Ze zegt echter dat er iets is veranderd opeens en dat ze het nu gwn niet kan....
Ik weet echt niet wat ik moet doen en lig al dagen ziek in bed maar in iedergeval bedankt voor je tips.
Hey, ik heb dit ook gehad 2,5 maand terug. Ik heb best wat problemen en heb veel angst en stress en loop ook bij een psycholoog. Ik had een vriendje met wie ik langer als n half jaar een relatie mee had. Ik heb het dus 2,5 maand terug uitgemaakt. Het was niet dat die jongen niet leuk was, of iets fout had gedaan. Ik merkte gewoon niet dat hij de jongen voor mij was. Je zegt dat jullie zielsveel van elkaar hielden alleen dat is lastig te zeggen over een ander. Hoe lief en leuk ze ook was en ze zei waarschijnlijk vaak dat ze van je hield, als haar gevoel dan toch iets anders zegt kan ze daar echt niks aan doen en jij ook niet. Als je met haar gaat afspreken moet je niet teveel hoop krijgen, als zij dan namelijk alsnog niks wilt heb jij net de hele week lopen hopen dat het toch gaat werken. Je bent volgensmij een hele lieve jongen en vind ze het gewoon lastig je te kwetsen. Ik had dit ook en juist daarom ging ik niet meer met die jongen afspreken omdat ik wist dat het toch niet werkte. Probeer je erbij neer te leggen, sterkte xx

Reageer