Vraag

worden jongens jaloers zoals meisjes dat worden?

  • 18 June 2022
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey, dit is maar een klein vraagje maar ik ben wel benieuwd.

worden jongens jaloers zoals meisjes dat worden?
ik ben zelf een meisje van 17 en ik heb een vriendje van ongeveer dezelfde leeftijd maar ik vraag me soms af of hij ook jaloers wordt om sommige dingen zoals ik dat wordt. 

bijvoorbeeld, mijn vriendengroep waar we beiden in zitten bestaat merendeels uit jongens en natuurlijk ben ik dan ook vrienden met de meesten van hun. ik ga met hun om en ik spreek vaak met ze af (vaker als groep dan 1 op 1), maar soms vraag ik me af of hij jaloers wordt als hij ziet dat ik soms ´vaker´ met zijn (en mijn) vrienden praat dan met hem. ik probeer me voor te stellen hoe het zou zijn als bijvoorbeeld onze vriendengroep juist meer bestond uit meisjes dan jongen en hoe ik me zou voelen als hij veel met mijn meiden vrienden zou gaan praten. ik zou stront jaloers zijn. natuurlijk heb ik ook wel een vriendin in mijn vreindengroep en ik voel me soms als jaloers als hij met haar praat. ik weet 100% dat ze alleen vrienden zijn enzo maar alsnog kan ik het jaloerse gevoel niet altijd van me af slaan. 

met mijn ´jaloezie´ bedoel ik niet super erge, alleen een soort pissigheid meer een beetje. 

werkt het ook zo bij jongens? of  zit het anders.

 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Iedereen word jaloers. Jaloezie is geen “meisjes” ding. Iedereen is vast wel eens jaloers geweest, de een meer als de ander, maar jaloezie heeft vrij weinig met geslacht te maken. Behalve dan dat jongens vaak makkelijker in dingen zijn dan meiden, die i.p.v makkelijk vaak georganiseerder zijn. Daardoor lijkt het misschien dat jaloers zijn een meisjes ding is.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi , 

Jongens worden net als meiden jaloers. Zoals bekend is laten mannen hun emotie minder zien dan vrouwen, dit is ook bij jaloezie. Jongens laten minder snel merken dat zij jaloers zijn, maar uiteindelijk hangt het van de individu af. 

Als jij je hier zorgen over maakt, kun jij dit probleem het beste met je vriendje bespreken.

Groetjes!

Reputatie 4
Badge +1

Je hoort het vaak dat meisjes jaloers worden en dan ze ruzie maken. Bijna nooit over jongens, maar het gaat hetzelfde.  Jaloezie lijkt meer een meisjesding, maar jongens kan ook heel jaloers worden.  Jongens laten het niet snel merken, maar meisjes gaaan vaak meteen ruzie zoeken.

Jongens gaat soms een gevecht starten als de jaloezie erg gaat worden. Dus het is juist erger bij jongens. Bij meisjes zijn het eeuwig ruzie

 

Groetjessssssss

Reageer