Wil relatie maar ben te dik


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil graag vriendje en ik wil seks maar ben 14 en ik ben zo dik dat ik nooit een vriendje ga krijgen help wat moet ik doe

16 reacties

Badge
Je kunt misschien een sport gaan doen zoals zwemmen
Ooh meid 14...
Je zit nu in de puberteit en je ontdekt veel dingen ook verander je geestelijk en je krijgt hormonen die nu op jou werken dus ga eens wat met jezelf doen maar ik zie dat je een vriendje wil voor sex maar doe dit NIET want je kan er vreselijk veel spijt van krijgen en dat sex komt nog wel.
Je vindt je dik... en je bent daar onzeker over wat staat daar tegen tedoen? Afvallen natuurlijk je kan bijvoorbeeld naar de sportschool naar een sportclub je kan veel gaan lopen, joggen, fietsen e.z.v. lukt je dit niet omdat je geen motivatie hebt ga dan eens langs bij de spreek uren van de GGD die kunnen jou goed helpen met hoe je het kan aanpakken ook kan je een afspraak maken bij een diëtist.


Goodluck with this
Heb je nog vragen stel ze dan!
Gr. Sayittomy
Ik sport 6 keer per week ?
Moet ik meer gaan sporten het licht niet aleen aan mij me ouders zijn ook dik
Als je al 6x per week sport dan zou het daar niet aan moeten liggen. Wat voor sportoefeningen doe je allemaal? In jouw geval lijkt cardio dan het beste.

Verder, hoe is je eetpatroon? Zijn er andere famillieleden die ook "dik" zijn? Als dat het geval is dan kan je er denk ik niet erg heel veel aan doen. Het ligt er ook aan wat jij als dik ziet. sommige mensen zien een buikje al als dik aan en anderen noemen pas vanaf het punt dat iemand echt vetkwabben krijgt pas iemand dik.
Ik doe aan waterpolo ik eet gewoon normaal j me ouders waren vroegen heel dik me moeder niet meer want die had suiker zieken dus moest een operatie en daar door is ze 40 kilo afgevallen maar me vaders is wel dik
Hallo, 'Help hoe moet ik...' (Sorry, te lange naam)

Ik snap je onzekerheid om je dikte, maar sommige jongens vinden 'dik' juist mooi. Bovendien is er een verschil tussen wat jij 'dik' vindt en wat een ander 'dik' vindt. Je bent gewoon zoals je bent en als het in de familie zit, is dat geen probleem toch?

Als je te 'dik' zou zijn, net als de rest van je familie, zou jij nu niet bestaan. Je moeder heeft immers toch ook een man gevonden?

Ten slotte wordt je vanzelf dunner, als je gewoon gezond bent. Als je je gezond voelt en gewoon normaal de trap kan op- en aflopen is het geen probleem.

Trouwens, begin niet aan pilletjes die je zogenaamd dunner maken. Dat schaadt namelijk wél je gezondheid! Blijf gewoon jezelf! Less maar de tekst hieronder.

Groetjes,
De Persoon Zonder Naam
Je vermagert meestal nadat je begint te groeien.
Ikzelf was ook wat mollig maar nu ik ben beginnen groeien ben ik wat afgevallen ookal doe ik niey aan sport
de laatste keer dat ik me zelf woog was ik 96 kg
dat kan echt niet ik ben 14 jaar en nu is het mis nog wel hoger dat 96 kg maar durf niet op de weegschaal te gaan staan en het is niet dat ik een vriendje perse voor de seks wil ik wil graag een vriendje op me gevoelens te kunnen vertellen en iemands die ik echt kan vertrouwen ook lijkt het me gwn leuk op seks te hebben enzo maar niet gelijk naruurlijk gwn rustig op bouwen maar met dit gewicht ga ik er nooit 1 krijgen die lief leuk aardig is en ook knap
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Ik ben 16 en heb nog nooit een vriendin gehad. Heel veel mensen hebben op hun 18e zelfs nog geen vriendin/vriend gehad. Daarom vind ik niet dat je puur daarom 'dun' wil zijn.

Als je jezelf te dik vindt, moet je gewoon je eetpatroon veranderen. Eet niet te veel en ga vooral tegen je familie in. Je hele familie is waarschijnlijk dik, omdat het erfelijk is, maar ook, omdat jullie waarschijnlijk veel eten. Probeer in de ochtend maximaal twee broodjes te eten en in de middag ook. In de avond een bord warm.

Wat betreft sport, waterpolo is niet zo intensief. Wat ook invloed heeft, is of je met de auto/fietsend naar school gaat. Ga met de fiets in plaats van met de bus. Ook kun je elke dag tenminste één uurtje gaan wandelen. Maak hier een gewoonte van en je zal een gezondere levensstijl krijgen.

Eet ook geen snoep meer, geen chips, geen patat of andere snacks en doe gezonder beleg op je brood als kaas/ham en niet te veel boter.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam
Ik ben ook heel stevig en vind dit ook enorm moeilijk ga in gesprek met een diëtist heb ik ook gedaan 2 jaar terug en ik ben toen 12 kg kwijtgeraakt ik woog toen veel minder ben daarna veel meer aangekomen maar als je in gesprek gaat en blijft dan lukt het en doorzettings vermogen creëren is heel belangrijk en goed voor je zelfvertrouwen
xx meisje j
Het is natuurlijk normaal dat je in je puberteit grotere borsten krijgt en rondere heupen. Alleen inderdaad, 96 kilo is best zwaar. Maar dat je nooit een vriendje krijgt is niet waar. Gewoon gezond eten en diëtiste inschakelen. Dan komt het allemaal goed.
Hey

Het ligt heel erg aan je voeding. Het is zeker niet jou schuld maar die van je ouders. Zij geven je dagelijks eten en jij weet waarschijnlijk ook niet anders omdat je zo opgevoed ben. Dit is bij veel mensen zo het geval en beschadigt jou geestelijk en mentaal. Ik vind het echt verwaarlozing van je kind.

Als ik een kilootje er af wil begin ik in de ochtend met sla en ei of yoghurt met vers fruit. Verder eet ik geen zoete dingen op een notenreep na. Als snack of tussendoortje gewoon fruit of noten(reep). En s'avonds skip ik het vlees en eet ik liever vegetarisch en veel groenten. Maar dit doe ik af en toe voor een korte periode dus je moet zeker onbewerkt vlees (maar niet iedere dag) blijven eten omdat daar ook eiwitten, mineralen en vitamines in zitten. Vis moet je ook met regelmaat eten omdat daar heel veel super goede en gezonde vetten in zitten.
Brood is een absolute NO GO en als je een keertje brood eet dan meergranen of volkoren brood en doe er dan een dunne laag boter op en gezonde producten. Pindakaas kan wel en onbewerkt vlees maar je zou ook avocado of een broodje gezond kunnen maken.
Alles waar koolhydraten in zit zijn dik makers. Dus pasta en aardappelen moet je ook echt niet eten. Drink ook alleen maar water. Frisdranken zijn zooo slecht voor je. En als je ouders ongezond avond eten maken kun jij gewoon een portie eten voor je zelf maken. Dit kan ook gewoon sla zijn. Probeer ook s'avonds niet ongezond te snacken maar pak fruit.
Neem naar school een appel mee en brood maar als je brood meeneemt eet dan in de ochtend geen brood.
Doe dit ook in combinatie met cardio oefeningen thuis voor het slapen gaan bijvoorbeeld (ongeveer 1 uurtje per dag). Hierdoor verbrand je enorm veel vet en gaat je huid ook weer strak en normaal staan. Je hebt hier echt super handige apps voor waar ook bij staat hoe lang je een oefening moet doen en welke oefeningen je nodig hebt voor bepaalde lichaamsdelen en doelen. Een super goede app is 'Workout for women' die ik zelf ook gebruik.

Hier heb je dus geen diëtist voor nodig en ook geen sportschool.
Voor dit afvaltraject moet je echt de motivatie vinden en het doorzettingsvermogen. Ik weet dat het echt heel moeilijk kan zijn maar zodra je dat hebt gevonden en bezig bent voelt het super goed en moet en wil je vol blijven houden om ook niet terug te vallen in je oude eetpatroon. Wat ook echt helpt is je ouders vragen om support en steun. Als ze je aanmoedigen en je helpen met het veranderen van je eetpatroon (door bijvoorbeeld andere boodschappen te halen of je te herinneren en helpen als je terug valt naar je oude eetpatroon) gaat alles een stuk makkelijker. Aan het einde van de rit heeft het je echt een boost van zelfvertrouwen gegeven en zal je je super goed, fit en gezond voelen.
Veel succes en ik hoop dat het je helpt met je beslissing.

xxx
Badge
Hallo, ik weet niet of je nog steed reageert maar dit klinkt misschien cliché maar het Gaat meer om hoe je van binnen bent. Je bent vast een mooi en aardig meisje focus daar maar op. Ik zou alleen maar gaan afvallen als jij dat wilt niet voor een jongen ofz
groetjeskoewleboy,

Heeel erg bedankt allemaal ik heb hier heel veel aan gehad😘

Reputatie 2
Badge +3

Ik wil graag vriendje en ik wil seks maar ben 14 en ik ben zo dik dat ik nooit een vriendje ga krijgen help wat moet ik doe

er zijn genoeg mensne die op inerlijk vallen maar als je zelf wilt kun je gaan lijnene

Reageer