Vraag

Wat moet ik doen!

  • 31 January 2020
  • 25 reacties
  • 282 Bekeken

Badge

Hallo ik ben gay en ik vind een jongen heel erg leuk ik weet dat hij ook gay is maar ik heb ooit iets heel stoms bij hem gedaan. Maar nu wil ik dus heel graag met hem praten alleen ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken want ik weet niet of hij uberhaupt met me wilt praten en ik ben ook nog niet out


25 reacties

Heyy

Je kunt hem FF een bericht sturen en dan zeggen bv '' was me neefje'' en zo een gesprek beginnen.

Groetjes en succes!

Hoi

 

Het idee van Kaas123 zou inderdaad kunnen werken. Ook zou je iets kunnen doen in de aard van ‘Mijn oprechte excuses voor wat ik je vroeger aan heb gedaan’ en vervolgens een berichtje met ‘Hoe gaat het inmiddels met je?’ Op die manier zouden jullie het verleden achter jullie kunnen laten, en met een schone lei beginnen. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hoi

 

Het idee van Kaas123 zou inderdaad kunnen werken. Ook zou je iets kunnen doen in de aard van ‘Mijn oprechte excuses voor wat ik je vroeger aan heb gedaan’ en vervolgens een berichtje met ‘Hoe gaat het inmiddels met je?’ Op die manier zouden jullie het verleden achter jullie kunnen laten, en met een schone lei beginnen. 

 

Gr. Kenshin

Ja zou kunnen maar k vind het toch wel spannend hebben jullie nog andere ideeën thx voor de reactie trouwens

Badge

En ik weet natuurlijk ook niet of hij mij leuk vind

Jullie zouden elkaar gerust eerst wat beter kunnen leren kennen als vrienden, voordat je je de vraag stelt of hij je zo leuk vindt als jij hem. Zou je deze jongen een berichtje durven sturen? Dat kan iets eenvoudig zijn, bv. ‘Hoe gaat het met je?’

 

Gr. Kenshin

 Hi Justin233,

 

ik zou het eerst goed proberen te maken en dan kun je later wel kijken hoe het verder gaat en of hij jou ook leuk vindt als vriendje. Eigenlijk wat @Kenshin  ook al zegt. Nu kan hij miss alleen nog maar denken aan dat 'stomme iets’ wat jij hem gezegd of aangedaan hebt.

Dus, dat moet je eerst uit de weg ruimen, zeg maar.

 

Sorry zeggen is eigenlijk altijd wel een beetje awkward, maar je bent al op de helft, want je vindt zelf eigenlijk ook dat je niet het slimste gezegd of gedaan hebt. Daar is moed voor nodig en daar wil ik je alvast een complimentje voor geven :thumbsup:

 

Hoe kun je dat nou het beste aanpakken. Dat kan op een heleboel manieren. De truc is nu wel dat jij je er ook een beetje comfortabel bij voelt en je moet hem ook niet in verlegenheid brengen.

Uhm, misschien werkt het als je een klein cadeautje voor hem koopt. Bijvoorbeeld iets wat hij lekker vindt. Misschien zie je hem in de pauze wel eens snoep kopen of eten. Dan zou je dat voor hem kunnen kopen.

 

Dus bijvoorbeeld een zakje M&M's. Daar heeft iedereen toch wel trek in, of niet :joy:

Nee, maar serieus, kies gewoon iets waarvan jij het gevoel hebt dat hij het lekker en/of leuk vindt.

 

Doe er thuis alvast een klein briefje op of eventueel een leuk kaartje, maar briefje op zich is ook al goed. Schrijf op het briefje, iets als:

‘ajb, <zijn naam>, dit is voor jou, omdat ik zo stom tegen je hebt gedaan. Dat had ik niet moeten doen en ik wil het goed maken. Wil je mijn cadeautje aan nemen?’

Je kunt er nog je naam bij zetten, maar als je het persoonlijk geeft, weet hij vast wel wie je bent toch? Als je denkt dat hij je naam niet weet kun je die er op zetten en eventueel je telefoonnummer (?)

Kijk maar, wat goed voelt om te doen.

 

Zoiets, maar miss of wss heb je zelf nog wel een veel betere tekst :wink:

 

Het hoeft geen lange tekst te zijn. Als maar duidelijk is dat je 'sorry’ wilt zeggen.

 

Ik moet nog een jongen tegenkomen die dan niet voor je smelt. Tsja, nou das miss een beetje te hard van stapel lopen, maar jij hebt je dan iig van je beste kant laten zien.

Behalve het plannetje hierboven, is het misschien handig om ook nog eens op onderstaande site te kijken:

https://nl.wikihow.com/Je-excuses-aanbieden

Hier staan wat tips over hoe je sorry kunt zeggen.

 

Hopelijk komt alles goed en kun je daarna misschien beter bevriend met hem raken en dan langzaam verder kijken hoe het gaat.

 

Succes!

 

Groetjes :slight_smile: ,

M&M’s

Hey @M en Ms ik zou graag met jou even willen praten, het liefst via snap, want ik zoek al een tijdje iemand waar ik even al mijn geheimen kan vertellen hoop dat het mogelijk is 

Hey @M en Ms ik zou graag met jou even willen praten, het liefst via snap, want ik zoek al een tijdje iemand waar ik even al mijn geheimen kan vertellen hoop dat het mogelijk is 

 

Hi Jongenk,

beter maak je een eigen topic aan hier. Dan kan iedereen je helpen :slight_smile:

Je mag hier volgens de forumregels geen contactgegevens uitwisselen.

 

Btw, je bent sws anoniem hier, dus probeer het gewoon op een legale manier

 

Groetjes :wink: ,

M&M's

deze site is echt 100% veilig :relaxed:

zolang je je maar aan de forumregels houdt

 

Groetjes,

M&M's

Kan het écht niet via snap?? Ik zou eigenlijk  met 1 iemand willen praten (dat ben jij dus) 

Kan het écht niet via snap?? Ik zou eigenlijk  met 1 iemand willen praten (dat ben jij dus) 

 

ik wil niet het risico lopen om geband te worden. Ik houd me aan de regels hier.

 

Waarom zou je alleen met mij willen praten, terwijl in principe iedereen hier voor je klaar staat?

 

Groetjes,

M&M's

 

Badge +2

Hoi allemaal,

Jullie gaan offtopic, willen jullie bij het onderwerp blijven?
Zoals M en Ms aangeeft, is het in verband met forumregels 6 (plaats op het forum geen persoonsgegevens) en 7 (dating is niet toegestaan) niet toegestaan om contact met elkaar op te zoeken buiten het forum.

 

Groetjes,
Laura, De Kindertelefoon

Hoi allemaal,

Jullie gaan offtopic, willen jullie bij het onderwerp blijven?
Zoals M en Ms aangeeft, is het in verband met forumregels 6 (plaats op het forum geen persoonsgegevens) en 7 (dating is niet toegestaan) niet toegestaan om contact met elkaar op te zoeken buiten het forum.

 

Groetjes,
Laura, De Kindertelefoon

 

Ik ga offtopic om een mede forumgebruiker de regels uit te leggen.

Wat kan ik anders doen dan?

 

Groetjes,

M&M's

Badge +2

Hoi M en Ms,

Bedankt dat je de forumregels aan een gebruiker hebt uitgelegd. Dit bericht is geplaatst met de bedoeling om de focus in het topic weer terug te brengen naar het onderwerp waarmee het topic is gestart (forumregel 12).


Groetjes,
Laura, De Kindertelefoon

Hoi M en Ms,

Bedankt dat je de forumregels aan een gebruiker hebt uitgelegd. Dit bericht is geplaatst met de bedoeling om de focus in het topic weer terug te brengen naar het onderwerp waarmee het topic is gestart (forumregel 12).


Groetjes,
Laura, De Kindertelefoon

 

ow ja, ok, maar waarom zei je dan niet gelijk alleen iets over dat je geen contactgegevens mag uitwisselen? Dus eigenlijk wat je nu net wel zegt.

Dat was duidelijker geweest ipv dat offtopic dingetje en dan waren we gelijk al weer over gegaan tot de orde van de dag? Denk ik dan.

 

Maar ok, nu kunnen we weer verder met het topic.

 

Bedankt iig voor jouw antwoord en dat je telkens zo snel reageert. Btw, ik had hiervoor ook al gezien dat er - inmiddels door jou (?) verwijderde - reacties waren gepost. Goed bezig :thumbsup:

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's

Badge

Ja thx maar we hadden het al een keer uitgepraat maar we zijn ook niet vrienden. Dus k weet niet hoe hij zou reageren en daar ben ik dus ook bang voor

Naar mijn gevoel kan een berichtje als ‘Hoe gaat het?’ of iets dergelijks nooit kwaad, zelfs als jullie nauwelijks bevriend zijn. Wie weet komt er uit zo’n berichtje een mooie conversatie voort. Zo niet, heb je nog steeds niets verkeerds gedaan. 

 

Gr. Kenshin

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ik ben gwn bang voor zijn reactie

Dat kan ik me voorstellen. Echter lijkt een reactie van hem me fijner dan het eeuwige getwijfel waar je mee zou blijven zitten, als je geen berichtje stuurt. 

 

Gr. Kenshin

Badge

-onnodige quote verwijderd- 

Ja dat is idd waar, maar t is ook raar om ineens hoe gaat het of iets te zeggen

 Hi Justin233,

 

Ja thx maar we hadden het al een keer uitgepraat maar we zijn ook niet vrienden. Dus k weet niet hoe hij zou reageren en daar ben ik dus ook bang voor

 

Oh, dus het is al uitgepraat. Nou moet je alleen nog ff met hem in gesprek komen.

 

Ik zie dat @Kenshin  en jij het er al over eens zijn dat hem aanspreken beter is dan af te wachten. Maar ja, dan moet je wel nog een manier vinden om hem aan te spreken.

 

Nou, daar heb ik wel trucjes voor. Ik gebruik die zelf ook, dus die zijn in de praktijk uitgetest :wink:

Ik moet er wel bij zeggen, dat ze niet altijd met iedereen lukken, maar, je moet ergens beginnen hè.

 

Waar ken je die jongen van? Zit hij bij jou op school/in de klas of ken je hem van sporten of een hobby?

 

De kunst is dat je wat dichterbij hem in de buurt komt, zonder dat dat opvalt. Ja, I know, dat klinkt misschien een beetje raar, maar ik ga het uitleggen.

Stel hij zit bij jou op school, maar in een andere klas. Dan zou ik bijvoorbeeld gaan kijken waar hij zijn fiets neer zet en er een beetje achter proberen te komen welk rooster hij heeft. Dus dat je bv. weet hoe laat hij naar huis gaat.

Dan zou ik mijn fiets in de buurt van zijn fiets neer zetten en dan ook ‘toevallig’ rond dezelfde tijd ook naar huis gaan. Ik heb wel eens een uur extra rond gehangen op school om zo’n ‘toevallige’ ontmoeting te ‘forceren’ :joy: . Je moet er dus wel wat in investeren, maar vaak levert het ook wel wat op.

 

Dus jij zorgt dat je hem in de gaten hebt als hij naar zijn fiets loopt. Toevallig kom jij dan net op hetzelfde moment ook aan bij het fietsenhok. Dan is het helemaal niet raar als je dan iets tegen hem zegt. Zoiets van ‘hoi, ben je ook zo bij dat je weer naar huis mag?’ of iets anders. Dan heb je al een beginnetje van een gesprekje.

Volgende stap kan zijn dat je zegt ‘welke kant fiets jij op’ en dan zeg jij ‘oh, ik moet ook die kant op’. Ook al moet je de andere kant op, gewoon doen haha. En dan zeggen, vind je het goed als ik een stukje met je mee fiets? Dan kun je ff praten en na een paar straten, als je niks meer weet te zeggen, kun je altijd nog zeggen, ik moet hier rechtsaf. Ik zie je nog wel een keertje op school. Doei.

 

Zoiets, dus.

 

Misschien kom je er dan ook achter waar hij woont. Ik zeg vaak uit mezelf (tegen iemand die ik leuk vind, dus niet tegen iedereen), ik woon daar en daar en dan vraag ik gelijk ‘en jij?’. Dan weet je dat ook weer gelijk.

Dus, wat kleine dingetjes over jezelf vertellen, kan er voor zorgen dat je ook die dingen over hem te weten komt. Slimme tactiek hè :thinking:

Bijvoorbeeld, ik zeg ‘ik zit in 2 havo (zit ik niet in het echt, maar is voorbeeld hè) en jij?’ of ‘ik zit op voetbal, doe jij ook sport’ of ‘ik heb nog 3 broers en een zus en jij’ of ‘ik heb geen huisdieren, maar ik zou wel een olifant willen en jij?’ en dan gaat hij vast heel hard lachen. Lachen breekt de spanning en is goed voor de sfeer, dus een grapje tussendoor kan altijd, vind ik.

Of je zegt  ‘op woensdag eten we altijd spaghetti, vind jij dat ook lekker?’

Als hij ‘ja’ zegt, hem gelijk uitnodigen voor het eten :sweat_smile:  Nou, dat kan wel als je hem iets beter kent, maar ik zou het niet gelijk de eerste keer doen. Maar je snapt vast wel, hoe je het een beetje kan aanpakken.

 

Nou ja, je verzint zelf vast ook wel van die dingetjes.

 

Als je hem ergens anders dan van school kent, kun je ook zorgen dat je hem dan heel onopvallend, per ongeluk, expres tegen komt :mag_right::spy: . Jij moet hem niet gaan stalken natuurlijk. Wel een beetje haha, zo lang het maar niet opvalt, want hij moet jou wel leuk gaan vinden of nog leuker dan hij je nu al vindt.

 

Succes en ik hoor wel hoe het gaat.

 

Oh ja, als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel.

 

Oh ja, ik ben wel eens zo ver gegaan om in de buurt van een andere leuke jongen te komen, dat ik zijn ventiel uit zijn band had gehaald. Toen stond ik daar natuurlijk vlak bij, met mijn fiets en hij balen natuurlijk. Dus, ik gelijk, das ook kut. Ja, die kan je zo niet meer oppompen zonder ventiel :smirk:

Maar uh, ja, ik kan wel met m’n twin meerijden en dan mag jij mijn :bicyclist_tone2: wel ff meenemen. Wij hebben thuis nog wel ventielen liggen, denk ik. Dan nemen we morgen wel eentje mee en dan kun je je band dan weer oppompen en na school weer naar huis op je eigen fiets. Of we kunnen jouw fiets mee naar ons huis nemen en er ff een nieuw ventiel in stoppen?

Hij vond het een goed idee en wij moesten niet lang zoeken naar een ‘nieuw’ ventiel voor zijn band :joy: . Ik had zijn oude ventiel nog in mijn broekzak. Het leuke is dat hij je dan ook soort van dankbaar is. Das altijd mooi toch haha. Nee, maar serieus, is toch onschuldig als je zo met iemand in contact komt. We hebben 'm héél goed geholpen.

 

Nou ja, succes ermee.

 

Groetjes,

M&M’s

Badge

 Hi Justin233,

 

Ja thx maar we hadden het al een keer uitgepraat maar we zijn ook niet vrienden. Dus k weet niet hoe hij zou reageren en daar ben ik dus ook bang voor

 

Oh, dus het is al uitgepraat. Nou moet je alleen nog ff met hem in gesprek komen.

 

Ik zie dat @Kenshin  en jij het er al over eens zijn dat hem aanspreken beter is dan af te wachten. Maar ja, dan moet je wel nog een manier vinden om hem aan te spreken.

 

Nou, daar heb ik wel trucjes voor. Ik gebruik die zelf ook, dus die zijn in de praktijk uitgetest :wink:

Ik moet er wel bij zeggen, dat ze niet altijd met iedereen lukken, maar, je moet ergens beginnen hè.

 

Waar ken je die jongen van? Zit hij bij jou op school/in de klas of ken je hem van sporten of een hobby?

 

De kunst is dat je wat dichterbij hem in de buurt komt, zonder dat dat opvalt. Ja, I know, dat klinkt misschien een beetje raar, maar ik ga het uitleggen.

Stel hij zit bij jou op school, maar in een andere klas. Dan zou ik bijvoorbeeld gaan kijken waar hij zijn fiets neer zet en er een beetje achter proberen te komen welk rooster hij heeft. Dus dat je bv. weet hoe laat hij naar huis gaat.

Dan zou ik mijn fiets in de buurt van zijn fiets neer zetten en dan ook ‘toevallig’ rond dezelfde tijd ook naar huis gaan. Ik heb wel eens een uur extra rond gehangen op school om zo’n ‘toevallige’ ontmoeting te ‘forceren’ :joy: . Je moet er dus wel wat in investeren, maar vaak levert het ook wel wat op.

 

Dus jij zorgt dat je hem in de gaten hebt als hij naar zijn fiets loopt. Toevallig kom jij dan net op hetzelfde moment ook aan bij het fietsenhok. Dan is het helemaal niet raar als je dan iets tegen hem zegt. Zoiets van ‘hoi, ben je ook zo bij dat je weer naar huis mag?’ of iets anders. Dan heb je al een beginnetje van een gesprekje.

Volgende stap kan zijn dat je zegt ‘welke kant fiets jij op’ en dan zeg jij ‘oh, ik moet ook die kant op’. Ook al moet je de andere kant op, gewoon doen haha. En dan zeggen, vind je het goed als ik een stukje met je mee fiets? Dan kun je ff praten en na een paar straten, als je niks meer weet te zeggen, kun je altijd nog zeggen, ik moet hier rechtsaf. Ik zie je nog wel een keertje op school. Doei.

 

Zoiets, dus.

 

Misschien kom je er dan ook achter waar hij woont. Ik zeg vaak uit mezelf (tegen iemand die ik leuk vind, dus niet tegen iedereen), ik woon daar en daar en dan vraag ik gelijk ‘en jij?’. Dan weet je dat ook weer gelijk.

Dus, wat kleine dingetjes over jezelf vertellen, kan er voor zorgen dat je ook die dingen over hem te weten komt. Slimme tactiek hè :thinking:

Bijvoorbeeld, ik zeg ‘ik zit in 2 havo (zit ik niet in het echt, maar is voorbeeld hè) en jij?’ of ‘ik zit op voetbal, doe jij ook sport’ of ‘ik heb nog 3 broers en een zus en jij’ of ‘ik heb geen huisdieren, maar ik zou wel een olifant willen en jij?’ en dan gaat hij vast heel hard lachen. Lachen breekt de spanning en is goed voor de sfeer, dus een grapje tussendoor kan altijd, vind ik.

Of je zegt  ‘op woensdag eten we altijd spaghetti, vind jij dat ook lekker?’

Als hij ‘ja’ zegt, hem gelijk uitnodigen voor het eten :sweat_smile:  Nou, dat kan wel als je hem iets beter kent, maar ik zou het niet gelijk de eerste keer doen. Maar je snapt vast wel, hoe je het een beetje kan aanpakken.

 

Nou ja, je verzint zelf vast ook wel van die dingetjes.

 

Als je hem ergens anders dan van school kent, kun je ook zorgen dat je hem dan heel onopvallend, per ongeluk, expres tegen komt :mag_right::spy: . Jij moet hem niet gaan stalken natuurlijk. Wel een beetje haha, zo lang het maar niet opvalt, want hij moet jou wel leuk gaan vinden of nog leuker dan hij je nu al vindt.

 

Succes en ik hoor wel hoe het gaat.

 

Oh ja, als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel.

 

Oh ja, ik ben wel eens zo ver gegaan om in de buurt van een andere leuke jongen te komen, dat ik zijn ventiel uit zijn band had gehaald. Toen stond ik daar natuurlijk vlak bij, met mijn fiets en hij balen natuurlijk. Dus, ik gelijk, das ook kut. Ja, die kan je zo niet meer oppompen zonder ventiel :smirk:

Maar uh, ja, ik kan wel met m’n twin meerijden en dan mag jij mijn :bicyclist_tone2: wel ff meenemen. Wij hebben thuis nog wel ventielen liggen, denk ik. Dan nemen we morgen wel eentje mee en dan kun je je band dan weer oppompen en na school weer naar huis op je eigen fiets. Of we kunnen jouw fiets mee naar ons huis nemen en er ff een nieuw ventiel in stoppen?

Hij vond het een goed idee en wij moesten niet lang zoeken naar een ‘nieuw’ ventiel voor zijn band :joy: . Ik had zijn oude ventiel nog in mijn broekzak. Het leuke is dat hij je dan ook soort van dankbaar is. Das altijd mooi toch haha. Nee, maar serieus, is toch onschuldig als je zo met iemand in contact komt. We hebben 'm héél goed geholpen.

 

Nou ja, succes ermee.

 

Groetjes,

M&M’s

Ja k denk dat dit allemaal niet zo veel zin heeft want k ken hem van school weet niet waar hij is want is nu al van school af en k weet natuurlijk ook niet of ie nog beetje boos is ofz. Dus k kan beter via insta doen ofz maar k weet niet hoe t moet natuurlijk aan t begin ook niet flirterig overkomen en hoe begin je dan een gesprek want k weet niet of ie maybe nog beetje boos is

Als ik het goed begrijp, zitten jullie niet meer samen op school. Wel, stel dat het tussen jullie toch niets blijkt te worden, hoef je daar in ieder geval al niet regelmatig aan herinnerd te worden, aangezien je hem toch niet vaak ziet :slight_smile:

 

Zou je een gesprek kunnen aanknopen rond een foto op Instagram van deze jongen? Een plek waar jullie beiden geweest zijn, of een gemeenschappelijke hobby?

 

Gr. Kenshin

Hi Justin233,

 

@Kenshin  heeft gelijk :relaxed:

Dat zou ik proberen. Of je vraagt iets over school van toen jullie daar nog samen op zaten?

Zaten jullie in dezelfde klas? Zijn jullie even oud (en hoe oud, als je wilt zeggen) of hoeveel verschil in leeftijd is er tussen jullie?

 

Is hij ook verhuisd of alleen van school gewisseld?

 

Wat weet je verder wel van hem, behalve dat je hem leuk vindt?

 

Groetjes,

M&M's

Badge

Nee hij zat 1 klas hoger en is nu van school

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Reageer