Vraag

Wat als ik bi ben

  • 31 January 2019
  • 17 reacties
  • 199 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heeyy mensen die dit lezen ik ben Lotte en ben 16 jaar. Laat ik beginnen. Ik heb een tijdje op een datings site gezeten omdat ik me eenzaam voelde en niet echt vrienden had. Ik heb daar een meisje ontmoet en we begonnen te praten en we kwamen er achter dat we heel erg op elkaar lijken in de manier van denken en met het verleden. Ik vind het heel fijn om met haar te praten over van alles en nog wat en ook over sirieuse dingen. Ik ben echt zo'n persoon die over al te veel over nadenkt en ook over dit. Het houd me de hele tijd bezig ik denk de hele tijd aan haar. Ik droom over haar. Ze geeft me zo'n gek gevoel wel een heel fijn gevoel maar ook weer niet. Ik heb haar nog nooit ontmoet maar dat willen we wel gaan doen. En ik denk dat ik bi ben En ik weet dat zij dat ook is. Maar ik weet niet zeker of ik dat echt ben. En ik app bijna elke dag met haar en soms dan reageert ze niet en dan ben ik bang dat ik iets verkeerd heb gedaan maar miss is ze wel aan hey werk of Zo maar ik word er helemaal gek van. Op school mag ik niet op me tel in de klas maar als ik zie dat zij gereageerd heeft wil ik gelijk antwoorden. Ik weet gwn niet wat ik hier mee moet hoe ik het wat beter voor mezelf kan maken heeft iemand tips????
Lotte

17 reacties

Hoi Lotte!

Als ik het zo lees, ben je gewoon verliefd...

Dit is nou gewoon verliefd zijn, dat "in de war zijn" en alles willen lezen en antwoord willen. Dat je op een meisje verliefd bent, dat maakt het misschien een beetje ingewikkeld, maar maak daar nou geen probleem van.

Zeker niet als je weet dat zij biseksueel is, omdat zij jou dan sowieso zal begrijpen voor waar betreft het "extra in de war zijn" omdat je nu pas achter je seksuele geaardheid bent gekomen....

En wie weet, als deze verliefdheid ooit over gaat, wist je verliefd op een jongen. Of niet. Boeien: als je maar gelukkig bent!



Hey spr1ng scheef!
Thanks voor je bericht! Ik denk dat ik miss te veel verwacht van gaat want zij heeft natuurlijk ook een leven buiten mij om. En dat is soms best moeilijk. Ik heb haar een week terug volgens mij gevraagd of ze een keer wilde bellen en dat wilde ze wel maar toen apte ze later af omdat ze niet kon toen zij ze dan doen we morgen en toen heeft ze ook afgezegd dat voelt best wel k*t want ik vind het zelf ook best spannend om te bellen en dan zegt ze elke keer af en tuurlijk kan dat gebeuren maar dan voelt het alsof zij het niet wilt snap je?
En soms heb ik het idee dat ik heel veel energie in haar steek elke keer appen elke keer stuur ik een vraag ik begin bijna altijd snap je?? En ik vind dat niet erg maar ik voel me dan onzeker en dan denk ik soms van wil je wel met me appen enzo
Badge +5
Hoi Lotte!

Als ik het zo lees, ben je gewoon verliefd...

Dit is nou gewoon verliefd zijn, dat "in de war zijn" en alles willen lezen en antwoord willen. Dat je op een meisje verliefd bent, dat maakt het misschien een beetje ingewikkeld, maar maak daar nou geen probleem van.

Zeker niet als je weet dat zij biseksueel is, omdat zij jou dan sowieso zal begrijpen voor waar betreft het "extra in de war zijn" omdat je nu pas achter je seksuele geaardheid bent gekomen....

En wie weet, als deze verliefdheid ooit over gaat, wist je verliefd op een jongen. Of niet. Boeien: als je maar gelukkig bent!
Het is begrijpelijk dat het vervelend is als ze niet antwoordt. Het is best een gevoelig onderwerp, en misschien praat ze er daarom liever niet over.

Heeft ze iemand in haar omgeving waarbij ze terecht kan? Het lijkt me van belang dat ze met iemand praat. Dat kan met jou zijn, maar ook met een familielid, of een vertrouwenspersoon op school.

Je kan haar zeggen dat ze altijd bij je terecht kan. Als ze het moeilijk heeft, kan ze ook steeds contact opnemen met 113.

Groetjes
Kenshin
Ik haar ook op snap dus ik kan wel zien hoe ze er uit ziet ook stuurt ze wel eens spraak berichten dus ik denk dat dat wel gied zit. Soms gaat het niet zo goed met haar en denkt ze soms aan zelf moord en dat heb ik zelf ook gehad alleen ik heb het gevoel als ik dan met haar probeer te praten of probeer te helpen lijkt het wel alsof afstand doet snap je wat ik bedoel. Dan krijg ik korte antwoorden of leest het en stuurt niks terug ik vind dat persoonlijk best wel vervelend en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan en hoe ik haar Kan helpen?
Naar mijn mening kan je, ook via app, een heel speciale band met iemand vormen. Wat ik echter een beetje eng vind, is dat je die persoon nog nooit hebt gezien. Zelf zit ik vaak met de angst dat de persoon iemand anders is, bv. van een andere leeftijd, dan dat die zich voordoet. Daarom kan het nuttig zijn om voorzichtig te zijn, en bv. de eerste keer op een openbare plek af te spreken.

Gedichten, liedjes, quotes, allemaal goed 🙂 Kijk maar eens rond, tot je iets ziet of hoort dat je gevoelens of gedachten omschrijft.

Groetjes
Kenshin
Ja dat is wel een goed idee! Maar heb nog geen liedjein gedachten. Maar is dat dan niet gek want ik ken haar alleen vis app??

Bedoel je met gedichten bv quotes?
Je ziet weleens dat mensen liedjes en gedichten naar elkaar sturen. Sommige liedjes en gedichten kunnen je gevoelens beter verwoorden, dan dat je dat zelf kan. Heb je een liedje of gedicht in gedachten?

Groetjes
Kenshin
-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-
@ Anoniem.GHB
Ik heb nog nooit zulke gevoelens gehad bij een jongen. Maar heb een jonge ook nog nooit zo leren kennen. Heb nog nooit een relatie gehad

@Kenshin
Jaa soms heb ik dat wel als ze bv lieve dingen zegt ik moey ook altijd lachen als ik een berichtje zie bv

Maar hoe laat je je gevoel zien via app??
Het is mogelijk om een speciale band te krijgen met iemand die je nog nooit ontmoet hebt. Je kan je erg goed voelen bij de manier waarop iemand schrijft, of die iemand kan op momenten dat je het nodig hebt, net de juiste dingen zeggen.

Ik stel voor dat jullie elkaar op jullie eigen tempo leren kennen. Je kan proberen om wat je voelt toe te laten, en er niet al te hard over te piekeren. Heb je dat klassieke gevoel van vlinders in je buik? Dat wordt meestal omschreven als een gevoel van verliefdheid. Verliefdheid voelt echter voor iedereen anders.

Groetjes
Kenshin
Heb je ooit dit soort gevoelens gehad voor een jongen? Kan je ze met elkaar vergelijken /// zijn die gevoelens hetzelfde, sterker, of zwakker? Misschien helpt dit. Van wat ik uit jou verhaal op maak val je inderdaad (ook) op vrouwen als ik het met mijn ervaringen vergelijk.
-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-
@Kenshin
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar het geke is dat ik iets voel voor haar maar ik haar niet eens persoonlijk heb gesproken of gezien en ik weet niet of het een gevoel van liefde is of iets anders
Gr lotte
Hey Lotte1

Je twijfelt of je bi bent. Ik kan me voorstellen dat het fijn zou zijn om dat zeker te weten, maar je mag gerust je tijd nemen om dat op je eigen tempo te ontdekken. Er is geen deadline voor het begrijpen van je seksuele geaardheid. Je geaardheid kan doorheen je leven zelfs veranderen.

Fijn dat je zo gezellig kan chatten met dat meisje. Als jullie besluiten om af te spreken, lijkt het me verstandig om dat op een openbare plaats te doen, bv. een café. Er wordt vaak aangeraden om voorzichtig te zijn met mensen die je online hebt leren kennen. Later, als jullie elkaar al eens ontmoet hebben, kunnen jullie gezellig bij elkaar thuis afspreken.

Groetjes
Kenshin
Ja misschien wel!
Als je zowel op jongens als op meisjes valt ben je bi.

Is het niet zo dat de gedachte dat je 'misschien' bi bent je heel erg overvalt?

Groetjes, FLB

Reageer