Vraag

Vriendje, maar mijn ouders willen niet dat ik met hem heb..

Hey
Ik heb een vriendje waar ik echt heel erg van houd en ik zie waarschijnlijk ook een toekomst met hem. Maar mijn ouders willen niet dat ik met hem heb. Het helpt niet om ze over te halen of om er met een volwassene over te praten. Maar ik ga het niet uitmaken en ik weet gewoon niet wat ik moet doen want ik voel me echt zo kut.

30 reacties

Mag ik vragen waarom jouw ouders er zo over denken?
Ze vinden me jong, en geloof ofso en ze denken dat ik niet van hem kan houden ofso ze begrijpen mij gewoon niet
Ze vinden me jong, en geloof ofso en ze denken dat ik niet van hem kan houden ofso ze begrijpen mij gewoon niet

Hoi Anoniem Meisje X,

Wat zal dat een rottige situatie voor je zijn. Maar zoals ik wel vaker zeg: communicatie is de sleutel tot succes. Weet je ook waarom je ouders niet willen dat je verkering met heb hebt? Misschien hebben je ouders een goede reden. Voordat je het gesprek met ze aan gaat, is het verstandig om goede argumenten te bedenken waarom jullie liefde moet blijven voortbestaan.

Het is ook goed te onthouden dat de bijbel verkering beziet als het 'voorstuk' van een huwelijk. Verkering neem je, volgens de bijbel, als je zeker weet dat je met iemand wil trouwen. Als jullie in God geloven, kan dat een reden zijn waarom je ouders denken: 'hé, wacht nu nog maar even'.
Ik weet hoe mijn oudere zijn en heb t al vaak geprobeerd .... Dat is zo kut drm voel ik me ook zo kut

Misschien is het verstandig om het er nog eens goed met je ouders over te hebben. Blijkbaar hebben zij het erg duidelijk gemaakt wat zij ervan vinden, maar heb jij ook duidelijk kunnen maken hoe jij erover nadenk en hoe jij je erover voelt? Misschien kunnen jij en jouw ouders op deze manier een compromis sluiten; jullie mogen elkaar bijvoorbeeld wel zien, maar voeren nog geen seksuele handelingen uit. Ik denk namelijk ook dat dat een puntje is waar jouw ouders over inzitten.
Nee het gaat hun daar totaal niet om, ze willen niet dat ik met die jongen ga vanwege : het niet zelfde geloof en dat slaat nergens op
Ik weet hoe mijn oudere zijn en heb t al vaak geprobeerd .... Dat is zo kut drm voel ik me ook zo kut

Lees anders deze pagina eens door, het zal je helpen. De website wordt ondersteund met bijbelse citaten die je misschien kracht geven en begrijpen waarom je ouders het niet willen: Klik hier om naar jw.org te gaan.
Het boeit me niet dat mijn ouders het niet willen, ik houd van hem en ik ga niet bij hem weg. Zo nodig ga ik het huis uit maar ik ga niet bij hem weg. Ik voel me zo kut ook om andere dingen en hij maakt me blij. Al zou ik het nu nog met hem uitmaken spring ik voor een Fucking trein
Nee het gaat hun daar totaal niet om, ze willen niet dat ik met die jongen ga vanwege : het niet zelfde geloof en dat slaat nergens op

Ik moet eerlijk bekennen dat ik je ouders snap. Ondanks dat je vriendje je geloof respecteert, hebben jullie nooit dezelfde geestelijke doelen als het gaat om geloof. Denk bijvoorbeeld aan seks voor het huwelijk: je vriendje houdt het wel even vol, maar heeft geen [i]drive[/] zoals jij dat hebt. Jij doet het voor God. Voor de grootste macht van het universum. Hij doet het voor jou, maar zal je wel eerder pushen om over te gaan naar de next base - om het zo maar te zeggen.
Heyyy hier komt mijn [mening] over jou situatie...
Probeer het met je ouders er over te hebben. Ze vinden je te jong (mag ik vragen hoe oud je bent) maar weet je ook waarom, verder is het heel normaal om een vriendje/vriendin te hebben. Je kan het NIET verbieden om verliefd te zijn. Als je je rot voelt kun je dit aan je vrienden vertellen of aan ons op dit of een ander forum. Probeer ook aan je ouders hun kant van het verhaal te denken in een gesprek dit kan het gesprek stimuleren. Bijv als je de heletijd bot tegen je ouders doet hebben zei GEEN rede om dit niet tegen jou te doen, verder is slijmen/zeuren meestal ook geen optie. Heel veel succes en hou je ons op de hoogte?? Oja trouwens. Probeer de zin: geloof verbied de liefde niet misschien, of zie ik dit verkeerd en staat in de bijbel/Koran/ander heilig boek dat je geen liefde mag hebben naar een mede mens met een ander geloof??
Het boeit me niet dat mijn ouders het niet willen, ik houd van hem en ik ga niet bij hem weg. Zo nodig ga ik het huis uit maar ik ga niet bij hem weg. Ik voel me zo kut ook om andere dingen en hij maakt me blij. Al zou ik het nu nog met hem uitmaken spring ik voor een Fucking trein

Ik snap dat je zo heftig reageert. Maar weglopen of jezelf van kant maken is denk ik niet de juiste oplossing. Je brengt alleen maar meer emotionele schade toe dan dat je het 'weghaalt'. Iedereen zal overstuur zijn. Ik zie dat niet als een echte oplossing.
Ja maar wil je dat ik het uitmaakt met iemand die zo veel in mijn leven betekend ... Die me blij maakt weetje dat ik het uit mijn hart meen dat ik niet zonder hem kan. Zonder hem is ook gewoon punt uit dan hoef ik mijn leven niet meer hij is de enige die me begrijpt ik houd van hem
Ja maar wil je dat ik het uitmaakt met iemand die zo veel in mijn leven betekend ... Die me blij maakt weetje dat ik het uit mijn hart meen dat ik niet zonder hem kan. Zonder hem is ook gewoon punt uit dan hoef ik mijn leven niet meer hij is de enige die me begrijpt ik houd van hem

Nee, ik zeg niet dat ik dat wil. Maar ik probeer je te helpen door te laten lezen wat je ouders misschien denken.
Maar aan de ene kant snap ik wat mijn ouders willen, maar het is niet wat ik wil en dat snappen ze niet ..
Hero2003 ik ben 14 jaar, idc wat het geloof zegt ik houd van hem
Ik heb en vriendin die presies hetzelfde had. Ze dacht dat hij de ware was, wilde graag met hem trouwen, school verlaten en met hem weggaan enzo. 1 maand later werd ze ontmaagd, 2 maanden later was ze bijna zwanger (zijn schuld), 3 maanden later was ze ook bijna zwanger (overgehaald), 4 maanden later dwong hij haar tot sexs en maakte ze het uit.
Just saying..
Ik snap dat je super verliefd op hem bent en dat je op een roze wolk zit maar probeer daar eens af te stappen, Ga jullie relatie eens van een afstandje bekijken? Is het dan nog steeds zo'n geweldige relatie? Zo ja dan moet je er mee doorgaan. Heb je ergens twijfels? Maak dan een voor / nadelen lijstje aan jullie relatie. Probeer de nadelen met hem weg te werken!
Ik ben echt verliefd op hem, ik probeer het soms even los te laten enzo omdat ik nog jongen ben. Ik heb ook geen zin om op deze leeftijd zo te stressen snap je. Ik ga proberen het niet zo serieus te nemen. En gewoon hoe het dan gaat en als ik later nog steeds met hem heb dan moet ik kijken of het serieus wat is
Ik ben echt verliefd op hem, ik probeer het soms even los te laten enzo omdat ik nog jongen ben. Ik heb ook geen zin om op deze leeftijd zo te stressen snap je. Ik ga proberen het niet zo serieus te nemen. En gewoon hoe het dan gaat en als ik later nog steeds met hem heb dan moet ik kijken of het serieus wat is
Snap ik wel, maar voor je het weet ben je niet meer gelukkig in jullie relatie. Het feit dat jullie een relatie hebben betekend al dat het serieus is.
Nee
Ik ben 14 dan kan je het niet serieus noemen, alles dat ik voor hem voel is liefde. Maar als je later een serieuze relatie wilt als in samen wonen is dat even iets anders
ik heb het gevoel dat hij de ware is maar als mensen blijven zeggen dat het misschien niet zo is ofso dan word het zo moeilijk voor mij.
Meis, je weet blijkbaar nog niet waar je het over hebt. Als je hem de 'ware' noemt is jullie relatie al best serieus hoor. Serieuze relaties zijn niet alleen dat je wilt samenwonen enzo.
Volgensmij heb jij nog nooit een relatie gehad ?
Ik heb op dit moment een relatie ik ben wel de gene die het het beste weet. Je gaat twijfelen als mensen er negatief over zijn. Ik ben heel serieus met hem. Maar je ouders zijn ook belangrijk snap je dat. Dus dan ga je twijfelen al zouden hun me steunen dan zou ik gewoon beter in me vel zitten en zou de relatie sws beter zijn.
maar misschien moet je stoppen met reageren want ik merk nu al aan je antwoorden dat je t niet snapt en het toch niet gaat snappen. Ik houd van hem het is serieus maar ik ben ook nog maar 14 dus snap dat.

Reageer