Vraag

Vriendje heeft pistool

  • 8 January 2019
  • 8 reacties
  • 643 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een paar maanden m’n huidige vriendje. Hij is echt heel knap, lief en stoer tegelijk en we hebben hele goeie seks. Eigenlijk wel de perfecte jongen. Alleen zit hij op schietsport en heeft daarvoor twee pistolen met veel kogels bij hem thuis en dat vind ik dus echt niet chill.
Hij vindt z’n vuurwapens echt heel vet maar ik walg er eerlijk gezegd van. En ik vind het ook een eng idee dat hij ze gewoon thuis heeft liggen. Ik heb het er al eens met hem over gehad en hij wil ze echt niet weg doen. Sterker nog hij wil graag nog een geweer erbij kopen.
Wat moet ik doen? Ik heb het idee dat zijn vuurwapenhobby tussen ons in komt te staan en dat wil ik ook niet.

8 reacties

Hey,

Ik snap dat jij er niet van houdt. Als dit jouw vriend zijn hobby is snap ik dat hij er erg veel mee bezig is.
Maar het moet natuurlijk niet tussen jullie in komen te staan.

Waar ben je precies bang voor? Misschien kan ik je dan wat meer advies geven.

Groetjes,
Benny
Dank voor je reactie Benny!
Vuurwapens zijn gemaakt om mensen dood te maken en ik vind het al raar dat hij een hobby heeft om ermee te schieten. Maar daarnaast dat hij die dingen in huis heeft vind ik gewoon helemaal niet prettig. Het geeft gewoon een heel vervelend gevoel, er kan altijd iets mee gebeuren.
Hey,

Ik snap inderdaad dat het best een eng iets kan zijn! Ook snap ik dat hij ze niet weg wil doen, als dit echt zijn hobby is en het gene waar hij van houdt om te doen.

Ik geloof niet dat er gekke dingen mee zullen gebeuren, je krijgt ook niet zomaar de vergunningen om deze wapens in je huis te hebben liggen. Ik denk dat je je daarom niet heel druk hoeft te maken.

Het blijft een onprettig gevoel voor jou, wellicht kan je hem vragen om ze ergens anders op te slaan. Misschien op de schietvereniging? Praat er nog een keertje met hem over.

Ter toevoeging nog even een juridische kwestie, de munitie en de wapens mogen niet op de zelfde locatie liggen. Heeft hij dit wel? Zeg dat tegen hem het stelt je misschien al wat meer gerust als dit gescheiden ligt van elkaar.

Groetjes,
Benny
Nouja, gezien hij die dingen mag bezitten en lid is van een vereniging denk ik dat hij wel weet hoe hij er mee om zal gaan.

Sowieso moet er eerst een kogel in de kamer zitten, de veiligheidspal er af zitten, de slagpin moet op scherp staan (niet exact dat, maar anders wordt het te complex) en de trekker moet overgaan voordat dat ding werkelijk afgaat.
En dat zijn allemaal dingen die je controleert wanneer dat ding weglegt....

Dus hoewel vuurwapens gevaarlijk kunnen zijn, denk ik niet dat het echt iets is waar je je zorgen over hoeft te maken.
Fijn dat jullie er verstand van hebben jongens! En bedankt voor jullie antwoorden.
M’n vriendje heeft mij ook wel eens een pistool laten zien en dat is behoorlijk ingewikkeld. Maar ik blijf het enge dingen vinden.

Ik heb het er met hem over gehad en hij mag z’n wapens niet op de schietvereniging bewaren dus moet dat thuis.

Hij bewaart z’n pistolen in een kluisje en heeft de kogels in een ander kluisje. Dus dat is wel geloof ik hoe het hoort.

Wel pakt hij wel eens als er vrienden van hem zijn een pistool van hem erbij om te laten zien, waar die trots op is. Natuurlijk nooit met kogels erin. Maar dat ding gaat dan de groep rond en iedereen vindt het dan megavet enzo. Alleen ik vind zo’n ding dan rond laten gaan dan verheerlijking van geweld. We hebben nu afgesproken dat hij dat niet meer doet als ik erbij ben, dus dat is alvast winst 🙂
Een paar maanden geleden schreef ik dit topic dat ik helemaal niets moest hebben van mijn vriendjes vuurwapenhobby. Een weekje geleden heeft m’n vriendje me meegenomen naar de schietbaan waar ik ook voor het eerst geschoten heb. Eerst wilde ik niet, maar ik heb me toch over laten halen. Ik dacht ik wil ook wel een keer ervaren wat hij nou zo leuk vindt.

Ik vind het echt heel raar van mezelf maar ik vond schieten echt enorm cool om te doen. Het is gewoon heel vet om met een pistool een gaatje in de roos proberen te schieten. Ik wil nu vaker met hem mee en misschien ook wel op schietsport.

Maar ik snap mezelf dus niet zo goed. Eerst vond ik het walgelijk en nu fantastisch. Heeft iemand een idee?
Hi Sha

Personen die schietsport beoefenen zoeken misschien eerder naar het gevoel van precisie en concentratie, in plaats van de intentie tot geweld. Op doel kunnen schieten vanop een vrij lange afstand is best indrukwekkend, en vereist ervaring en kunde. Misschien is het oefenen daarin wat jouw vriend, en intussen ook jou, aanspreekt.

Je hoeft niet gewelddadig te zijn om een schiet- of gevechtssport te beoefenen. Iemand die ervaring heeft met wapens, gaat er vaak zelfs voorzichtiger en respectvoller mee om dan iemand die die ervaring niet heeft. Schietsport zou je een kans kunnen bieden tot het verbeteren van je concentratie en gevoel voor precisie, dus het lijkt me prima om deze hobby op te nemen 🙂

Groetjes
Kenshin
"Maar ik snap mezelf dus niet zo goed. Eerst vond ik het walgelijk en nu fantastisch. Heeft iemand een idee?"

Is niks raars aan hoor. Je hebt een mening over iets maar later als je het echt doet dan zie je ook de positieve kanten ervan.

Reageer