Beantwoord

Vriendin met vertrouwensproblemen

  • 21 January 2019
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb sinds een week een soort vriendin. Nou vind ik het woord verkering gewoon een beetje aanstellerig, maar zo kun je het wel noemen. A fin, samen lekker knus knuffelen, kusje kusje. Maar zij heeft een soort van spijt dat ze zo “intiem” is geweest met mij. Ze heeft in haar verleden namelijk een paar minder fijne ervaring gehad omtrent het onderwerp sexueel misbruik. Ze mag er best met mij pver praten, maar het is niet mijn en zeker niet haar favoriete onderwerp dus ja. Ze wil mij eigenlijk wel en voelt zich ook schuldig dat ze deze relatie zo lastig heeft gemaakt, maar heeft dus ook vertrouwensproblemen.
Dit zouden wij allebei natuurlijk heel erg graag op willen lossen. Ik ben niet uit op die perverse handelingen, maar dat is natuurlijk moeilijk te geloven voor haar in die situatie. Hoe kan ik haar nu overtuigen toch voor de “ja” kant te kiezen? Het mag niet dwingend overkomen, maar ik ben alhoewel het een beetje onrespectvol is wel ongeduldig. ‘t voelt bijna als een beledeging dat ze er zo lang over doet. Ik bedoel zo ben ik niet.

Advies? Hoe kunnen we deze relatie leuk en zorgeloos voortzetten?

Btw ik ben niet zo echt gefocust op seks. Beetje eng idk.
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 January 2019, 18:49

Bekijk origineel

6 reacties

Hey,

Oei, moeilijke situatie! Het klinkt ernaar dat jullie dat al heel goed doen maar communiceren is echt het allerbelangrijkste. Gewoon vragen van 'is het goed als ik je soms spontaan ... blabla'. Als ze dat niet goed vindt, omdat ze dan schrikt, moet je dat dan ook echt niet doen. Van alles waarvan je niet zeker weet of ze het zal waarderen, zal ik het vragen. Wel vervelend, snap ik, maar zo gaat ze wel in jou vertrouwen. En elke situatie is anders dus vraag haar of zij zelf dan zegt of ze iets wil doen of niet, dat ze zelf ook aangeeft dat je nu verder mag gaan.
Kortom, het fysieke even met rust laten. Je kunt ook veel lol hebben zonder fysiek te worden! Leg je erbij neer dat het de komende tijd er nog niet van zal komen maar dat dit des te meer jullie relatie test. En jullie krijgen veel meer vertrouwen in elkaar. Succes!
inderdaad is communicatie erg belangrijk! Maar probeer ook aan haar te laten zien dat je te vertrouwen bent! Mijn vriend is laatst vreemd gegaan dus mijn vertrouwen is ook weg. Ik merk dat ik het fijn vind dat hij de laatste tijd vaak zich bewijst en mij laten geloven dat het nooit meer gebeurt. Zo kan jij ook aan haar laten zien dat je om haar geeft en laat zien dat je betrouwbaar bent. Vertel dat ze mooi is en vertel haar dagelijks dat je van haar houdt en om haar geeft! Natuurlijk alleen als het gevoel bij jou ook zo is! Doe kleine dingen voor haar wat ze kan waarderen. Kom een keer met spontane ideeën. Als er genoeg over is gepraat volgens jullie zou ik samen beslissen dat dat hoofdstuk afgesloten moet zijn en dat jullie hier samen door heen moeten komen op een fijne manier. Misschien vindt zij het prettig dat je dingen vaker aangeeft, of vindt jij het juist prettig wanneer zij aangeeft dat ze op dat moment minder intiem wilt zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!☺️
Ik denk dat de relatie niet opeens leuk en zorgeloos kan worden. Ik zie dat je vriendin er erg veel moeite mee heeft. Je zult dus eerste gezamenlijk aan jullie relatie moeten gaan werken, zorgen dat er vertrouwen is tussen jullie. het zal dus niet meteen zorgeloos zijn maar jullie kunnen daar wel samen naar toe werken.
Bedankt voor deze ongelofelijk snelle reactie. Heel dankbaar 🙂! Had ik niet verwacht... Nu over de
inhoud. Ik snap dat ik waarschijnlijk een beetje gefrustreerd en overhaast formuleer. Met termen als snel zorgeloos en dergelijke. Aan je antwoord heb ik wel grip en trouw, alleen is het helaas voor mij nog wel iets te abstract en dus niet concreet genoeg. Dat zal wel lastig gaan om echt gericht advies te geven, omdat je natuurlijk niet alle details weet en omdat die ook lastig te benoemen zijn.
Graag zou ik willen weten wat ik dus precies kan doen voor mezelf of samen met haar. Misschien zijn concrete stappen vragen aan jou/jullie te veel gevraagd, maar ik zou voor zover dat kan willen weten hoe en op welke manier ik dit kan oplossen. Hoe moet ik aan de relatie werken, hoe moet ik met haar praten. Met duidelijke stappen zeg maar. Niet dus met vagere antwoorden alhoewel het natuurlijk wel goed bedoeld is.
Nogmaals, écht bedankt voor je snelle en bijsturende antwoord. Het betekent meer dan je denkt.
Ciao! 🙂
inderdaad is communicatie erg belangrijk! Maar probeer ook aan haar te laten zien dat je te vertrouwen bent! Mijn vriend is laatst vreemd gegaan dus mijn vertrouwen is ook weg. Ik merk dat ik het fijn vind dat hij de laatste tijd vaak zich bewijst en mij laten geloven dat het nooit meer gebeurt. Zo kan jij ook aan haar laten zien dat je om haar geeft en laat zien dat je betrouwbaar bent. Vertel dat ze mooi is en vertel haar dagelijks dat je van haar houdt en om haar geeft! Natuurlijk alleen als het gevoel bij jou ook zo is! Doe kleine dingen voor haar wat ze kan waarderen. Kom een keer met spontane ideeën. Als er genoeg over is gepraat volgens jullie zou ik samen beslissen dat dat hoofdstuk afgesloten moet zijn en dat jullie hier samen door heen moeten komen op een fijne manier. Misschien vindt zij het prettig dat je dingen vaker aangeeft, of vindt jij het juist prettig wanneer zij aangeeft dat ze op dat moment minder intiem wilt zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!☺️

Hartelijk bedankt voor deze reactie,

Ik heb hier inderdaad wel veel aan. Jij geeft mij echt een paar adviezen en concrete stappen die ik kan maken. Dat waardeer ik ongelofelijk veel. Ik zal dit zeker weten proberen zo aan te pakken sinds ik denk dat deze manier heel goed gaat werken. Hopen dat alles goed blijft gaan.

Heel erg bedankt! 🙂
Hey,

Oei, moeilijke situatie! Het klinkt ernaar dat jullie dat al heel goed doen maar communiceren is echt het allerbelangrijkste. Gewoon vragen van 'is het goed als ik je soms spontaan ... blabla'. Als ze dat niet goed vindt, omdat ze dan schrikt, moet je dat dan ook echt niet doen. Van alles waarvan je niet zeker weet of ze het zal waarderen, zal ik het vragen. Wel vervelend, snap ik, maar zo gaat ze wel in jou vertrouwen. En elke situatie is anders dus vraag haar of zij zelf dan zegt of ze iets wil doen of niet, dat ze zelf ook aangeeft dat je nu verder mag gaan.
Kortom, het fysieke even met rust laten. Je kunt ook veel lol hebben zonder fysiek te worden! Leg je erbij neer dat het de komende tijd er nog niet van zal komen maar dat dit des te meer jullie relatie test. En jullie krijgen veel meer vertrouwen in elkaar. Succes!

Wat ben ik jou dankbaar voor deze reactie!

Dit klinkt wel als een goed begin om wat vertrouwen en sfeer op te bouwen. Wat jij eigenlijk zegt is dus dat alles wat rustiger aan moet. Altijd of vaak even navragen en vooral veel geduld hebben.

Ik heb veel aan dit antwoord, dankjewel!
🙂
Ik denk dat de relatie niet opeens leuk en zorgeloos kan worden. Ik zie dat je vriendin er erg veel moeite mee heeft. Je zult dus eerste gezamenlijk aan jullie relatie moeten gaan werken, zorgen dat er vertrouwen is tussen jullie. het zal dus niet meteen zorgeloos zijn maar jullie kunnen daar wel samen naar toe werken.

Reageer