Vrienden houden/maken

  • 8 July 2018
  • 4 reacties
  • 196 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo lezers,

Ik heb al een enige tijd last van dat ik wel in contact kan komen met mensen, maar gewoon niet de knop kan omzetten naar vrienden worden. Ik ben hierdoor soms enorm eenzaam. Want ik denk vaak dat mensen mij niet mogen of dat ze me haten, dit zit vaak in de weg. Maar hierbij krijg ik al hulp van een psycholoog.

Hier wil ik graag wat tips, want ik snap het zelf ook niet echt meer hoe het werkt. Het lukt nooit om de een kennis om te zetten naar een vriend. Ja, het moet ook wel goed liggen, maar het is vaak ook zo van als het goed ligt dat ik bijvoorbeeld geen contact meer zoek. Bovendien vind ik het enorm lastig om iets af te spreken met iemand. Want wanneer spreek je af met iemand, als je diegene aardig vind of toch wanneer hij zelf vraagt om iets te ondernemen.

Alvast bedankt voor de tips 😃

4 reacties

Niemand tips?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je zegt zelf al een beetje waar het probleem kan liggen. Je wacht tot de ander komt en verdomd zelf initiatief te nemen. Als je twee van die types hebt of als iemand het druk genoeg heeft komt er weinig van. Eens wat meer initiatief tonen zou je kunnen proberen

Ik was van mening dat ik niets zinnigs kon melden dus deed ik dit niet. Ik sta nogsteeds achter die mening, want bovenstaand is meer opvulling en een herhaling van je eigen woorden dan advies. 8 dagen is echter wel lang en geen enkele reactie is ook weer lullig na zo’n goed geschreven lap tekst. Daarom alsnog deze reactie 🙂.
Hoi!
Ik heb hier ook last van, ik ben een meisje van 14 jaar oud.
Zelf weet ik ook niet zo goed hoe ik bevriend moet raken met andere kinderen, ook al is niet iedereen jouw type, natuurlijk 😉.

Dit zijn tips die ik vaak gebruik (misschien helpen ze ook bij jou...?)
- probeer in groepjes te staan. Op deze manier stellen ze jou misschien ook vragen en kom je erachter hoe mensen zijn. Ik snap behoorlijk goed dat dat je nou juist in de weg zit, ik heb het ook 😞. Maar als je het eenmaal doet, gaat het soms vanzelf...!

- laat zien wie je echt bent. Ook dit is soms best moeilijk, maar laat anderen zeker niet weten dat jij misschien onzeker of bang bent. De eerste stap is soms wat lastig. Je hoeft natuurlijk niet een stoere gast te worden, dat probeer ik ook niet te zeggen. Maar waarom deze tip nou juist voor mij werkt, is zodat andere mensen jouw ‘innerlijke zelf’ zien, zeg maar... en het maakt niet uit als dat een keertje mislukt, want jij blijft gewoon jezelf! :D

- wat ook kan werken, is om niet per sé vrienden met iemand te willen zijn. Ooit kom je iemand tegen die jou aardig vindt en andersom! Echt waar, dat zal gebeuren (ook bij mij :P)! Maar voor nu hoef je niet gehaast te zijn, blijf gewoon aardig tegen anderen, hoe eng of moeilijk het soms wel niet kan zijn. En geloof mij maar, ik zeg dit niet zomaar. Deze tips kunnen echt werken, maar misschien niet gelijk voor iedereen. Zelf had ik er eerst ook moeite mee.

Ik zou zeggen; als je er klaar voor bent, probeer ze eens uit. En kijk hoe de wonderen hun werk doen (als de tips ook bij jou werken natuurlijk)!

Groetjes van Shy Girl ❤️?
Hoi

Je hebt moeite met het maken van vrienden. In contact komen met personen lukt je wel, maar ze een vriend maken is lastig voor jou. Je hebt hulp van een psycholoog. Heeft die je hiervoor al tips meegegeven?

Als je een gesprekje hebt gehad met iemand waar je je goed bij voelde, kan je die persoon later een berichtje sturen met 'Hey, was gezellig die laatste keer. Heb je zin nog eens af te spreken?' Je verzendt het berichtje, en wacht op een antwoord.

Bij gebrek aan ervaring, heb ik nog wat internettips voor jou:
- tips voor vrienden maken
- tips voor vrienden maken op school
- tips voor vrienden maken op de middelbare school

Ik ben helemaal geen referentie op sociaal vlak. Het is maar dat je het weet :)

Groetjes
x

Reageer