Vraag

vindt hij me leuk?

• 19 oktober 2020
  • 27 reacties
  • 294 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

hi guyss,

ik ben al 1 jaar en n paar maanden verliefd op een jongen uit mn klas, alleen ik weet niet of hij mij ook leuk vind. het was voor mij toen we net in de brugklas zaten wel een beetje liefde op het eerste gezicht zegmaar. ik praat niet echt met hem, hij voegt me ook niet terug op snap, terwijl hij alle andere meisjes uit de klas wel op snap heeft, en met de meesten van hen ook snapdagen heeft. is dat een goed of slecht teken? hij is wel altijd een van de eersten die mn insta liked en soms mn verhaal kijkt, hij kijkt best vaak naar me in de klas (ik ook naar hem, en ik heb laatst geteld dat hij zo'n 7x in ieder geval per dag naar me keek), en laatst keek ik terug naar hem en toen keek hij heel snel weg. we hebben ook al 1x best lang oogcontact gehad. hij kijkt ook altijd naar zn schoenen ofzo als ik tegen hem praat of hij tegen mij (ik praat eig nooit alleen met hem, maar soms in een groepje als we samen moeten werken ofzo)

ook is sinds 2 weken onze klassenplattegrond  veranderd en nu zit hij achter mij met een andere jongen. eerder tijdens wiskunde waren we zelfstandig met de opdrachten bezig en op een gegeven moment zei M (crushie) : ik ga aan haar vragen of ze het antwoord weet want zij is slim. hey (mijn naam), weet jij het antwoord van 11B? toen ging ik even naar de vraag kijken en toen hoorde ik hem zeggen: ja ik moet even slijmen bij … (iets wat ik niet verstond). nu weet ik dus de hele tijd niet of hij nou bedoelde dat hij weet dat ik hem leuk vind en me een goed gevoel wil geven, of dat hij mij leuk vind en me aandacht wil geven.

ik ben al 2 weken soortvan zenuwachtig als ik aan hem denk, hoort erbij ig. ik bloos vgm oook heel vaak lol. hij zit nu achter mij en daarachter zit een vriendin van mij. als ik daartegen praat merk ik dat hij mij aankijkt. hij reageert ook steeds vaker als ik iets vraag of zeg, wat helemaal niet voor hem was bedoeld. ik weet het alleen nogsteeds niet zeker.

mensen send help met hoe ik tegen hem kan praten, wat ik dan moet doen en hoe ik er achter kan komen of hij me leuk vind. ik kijk namelijk ook wel eens gewoon naar een andere jongen ook al vind ik die niet leuk yk. nouja lmk.

oja sorrie voor dit lange verhaal doeidoeii

x

27 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hi!

ik begrijp je verhaal wel. Ik denk dat die klassenplattegrond misschien wel een mogelijke opening is naar een relatie of gewoon vrienden.

Wat jammer dat ie je niet op snap toevoegt. Probeer het nog eens? Wat betreft insta, likes en verhalen zeggen wat mij betreft niet zoveel aangezien insta wat dat betreft vrij massaal en onpersoonlijk is.

Dat wiskunde-voorval klinkt daarentegen juist heel positief, blijkbaar vindt hij dus wel wat van je in de zin van dat je niet zomaar iemand voor hem bent.

Mijn tip is om gewoon wat relaxte gesprekken te voeren. Je hoeft niet echt de diepte in te gaan maar je kan bijvoorbeeld ook tijdens de les ofzo kletsen (afgrijselijk woord :)). Maak je niet al te druk. Vrienden worden is al een prima begin.

Of hij je leuk vindt kan je hem eventueel vragen maar bij jongens kan je het ook wel goed genoeg merken aan hun gedrag. Over het algemeen kijken we dan idd naar meisjes/oogcontact zoeken en gedragen we ons ofwel iets zenuwachtiger ofwel stoerder om indruk te maken. Keep us posted!

Reputatie 3
Badge +3

Hi hiimjustagirl! 

Het kan zijn dat hij het gewoon vergeten is om je toe te voegen op snap. Je kan het vragen, een beetje als: Hey M. Kun je me toevoegen op snap? Heel simpel maar kan wel werken. Als je dat te eng vindt kan je ook een gesprek met hem beginnen op insta over die ene irritante docent(e), dat moeilijke huiswerk of iets waarvan je weet dat hij het leuk vindt.

Na een tijdje kan je dan bijvoorbeeld in de pauze op hem afstappen en een gesprek in het echt beginnen.

Het kan ook zijn dat hij gewoon verlegen is. Zoekin ieder geval naar deze dingen

1. Lacht hij vaak naar je? Dan kan het zijn dat hij je leuk vindt

2. Als hij je leuk vindt zal hij iedere gelegenheid om jou aan te raken gebruiken. Zoals: Je zachtjes tegen je schouder stompen als begroeting, een pluisje uit je haar halen, allemaal smoesjes om je aan te raken.

3. Lacht hij vaak (veel te hard) om jou of je grapjes als jullie samen zijn? Dat kan ook een teken zijn dat hij je leuk vindt.

4. Wordt het stil als je langs zijn vriendengroep loopt? Dan kan het zijn dat ze het over jou hadden!

Onthoudt dat je alleen maar zoveel kan uitzoeken via aanwijzingen. Je kan ook proberen om zelf een stap te zetten

1. Probeer met die jongen te flirten en kijk hoe hij daarop reageert. Flirt hij terug? Dan is er een grote kans dat hij je leuk vindt. Doet hij nerveus? Dan kan het zijn dat hij niet zeker weet hoe hij moet reageren of dat hij bedenkt hoe hij netjes kan zeggen dat hij je niet zo ziet.

2. Wordt eerst vrienden met hem. Veel relaties kwamen voort uit een simpele vriendschap.

3. Kijkt hij je recht aan als je tegen hem praat (en niet over je schouder naar andere meisjes)? Dat betekent dat hij echt geïnteresseerd is in jou en alles wat je meemaakt

4. Als je (bijna zeker weet dat hij je leuk vindt: vraag hem uit! Vraag of hij met jou ergens naartoe wil zoals een park, een ijssalon of zoiets. Zoek een specifieke datum uit. Niet "Ergens volgende week.." maar "Volgende week woensdag."

Als hij nee zegt: Maak je niet druk. Je mag best even huilen als je thuis bent maar na een tijdje moet je ook weer opstaan en verdergaan. Het heeft geen zin om iemand te blijven achtervolgen als diegene je niet leuk vindt.

Succes!

XOXO 

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

thankyouuu! over snap, ik heb hem al 2x toegevoegd maar hij accepteerd me niet, kan zijn omdat hij dan misschien niet weet wat hij moet zeggen ofzo, of juist omdat ik hem niks boei. verder weet ik het eig ni. bedankt voor je antwoord, ik laat binnnenkort wel weer een updateje hieronder achter (ik heb nu vakantie dus volgende week lol)

Reputatie 2
Badge +3

wat dit betreft is het denk ik allemaal nog te snel. van die dingen klopt er maar 1 helaas. i keep u updated na mn vakantie in dit topic. bedankt in ieder geval! xx

Reputatie 2
Badge +3

hii! okay niet superveel nieuws, maar dag 1 op school is weer done. ik merk dat hij nog steeds naar me kijkt (zo'n 8x vandaag) en soms even met me praat als ik een vraag stel. ik heb een hele snelle seconde oogcontact gehad. vandaag tijdens het 7e uur, toen we een soort wedstrijdje deden in de klas, zei ik iets wat hem niet aanstond en toen wees hij over zijn schouder een vinger naar mij. boeit vgm verder niet maar is wel gebeurd. verder niet veel dingen gebeurd, onze klassen plattengrond is gemaakt met 4 rijen, maar er zijn in een lokaal vaak 5 rijen. ik merk dat hij en zijn vriend waar hij naast zit dan vaak 1 rij tussen ons in laten zitten. ik weet niet of dat expres is. soms gaan in die lege rij ook nog andere kinderen zitten, wat vandaag dus altijd het geval was. ik zat vgm 1 les direct voor hem dus er kon ook niet veel gebeuren. dat was de thee weer, tot ooit!

Reputatie 2
Badge +3

day 2 from school:

vandaag had ik een kleine discussie met hem en een vriendin van mij en een vriend van hem. ik merkte dat hij mijn vriendin heel de tijd netjes aankeek, maar telkens als ik iets zei keek hij naar zijn vriend. ik kweet niet of dat een goed of slecht ding is lol. verder niet veel nieuws, toedels

oja weet iemand hoe ik tegen hem kan praten, ik ken hem namelijk niet echt enzo, en hoe ik kan weten of hij me leuk vind en of hij naar me kijkt zonder dat hem dat te veel opvalt? we zijn namelijk ook geen vrienden ofzo, maar we praten wel eens zegmaar. (al meer dan sinds ik dit topic startte)

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Het kan zijn dat hij te verlegen was om je recht in je ogen aan te kijken of hij was gewoon ongeïnteresseerd. 

Ik zou gewoon proberen meer met hem te praten en op zijn lichaamstaal te letten. 

Veel succes!

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 3
Badge +3

Hi! Stap gewoon op hem af en begin over iets algemeen. Zeg bijvoorbeeld: "Heyy hoe gaat het?" Blijf rustig. Jij kan dat. Je kan hem ook een paar dagen een beetje in de gaten houden om erachter te komen wat zijn hobbies zijn. Dan kan je daarover beginnen.

Veel succes!

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

Hi! we praten steeds vaker samen. meestal niet 1 op 1 maar het is toch wat. ik durf hem ook steeds vaker gewoon aan te kijken. daardoor merk ik wel dat hij ook met andere meisjes bezig is. ik hoop zo dat hij mij leuk vind en niet die anderen lol.  ik zie wel dat hij mij niet altijd aankijkt als ik praat en anderen wel. maar met mij plaagt hij niet echt en anderen wel. hij moest wel een paar keer om me lachen, en dat heeft hij niet eerder gedaan. aaah zoveel vragen… we ll see. als er iets spannends gebeurd laat ik het wel weten x

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Het klinkt in ieder geval alsof het goed gaat. 

Hij lacht meer om je, kijkt je vaker aan... Ik heb zo'n idee dat hij meer over je te weten wil komen maar het nog niet zeker weet en daarom een paar subtiele hints geeft. 

Ik wens je veel succes met alles!

XOXO

~BreezyOcean

​​​​​​

Reputatie 2
Badge +3

ik krijg er steeds minder vertrouwen in. ik merk dat hij bijna dezelfde dingen doet als ik hierboven beschreef bij anderen. ik vind hem nog steeds erg leuk en knap, maar betwijfel of hij dat ook van mij vind. ik bedacht me wel dat ik het liever niet aan hem laat zien als ik hem leuk vind, en hij dat ook bij mij KAN hebben. ik zie wel dat hij nogsteeds naar me kijkt, maar ik zit vaak naast mijn beste vriendin en daar kan hij ook net naar kijken. idk. hoe zie ik/ontdek ik of hij me leuk vind zonder dat ik het hem face to face moet vragen?

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Geef de hoop niet op!

Ik heb hier nog een kleine tip voor je

Let erop of hij gewoontes van jou gaat overnemen. Als jij altijd ergens tegenaan leunde als je met iemand praat, kijk dan of hij dat ook doet.

Ik noem maar een voorbeeld. Let gewoon op kleine alledaagse dingen.

XOXO 

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

Hi!

Geef de hoop niet op!

Ik heb hier nog een kleine tip voor je

Let erop of hij gewoontes van jou gaat overnemen. Als jij altijd ergens tegenaan leunde als je met iemand praat, kijk dan of hij dat ook doet.

Ik noem maar een voorbeeld. Let gewoon op kleine alledaagse dingen.

XOXO 

~BreezyOcean

ik ga mijn best doen, heb je meer tips? we zijn allebei 13 dus niet echt op en top flirts ofzo yk haha joejoe

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Hmm even denken... 

Wees gewoon lekker jezelf!

En probeer echt meer met hem te praten. Als hij afstandelijk doet moet je hem denk ik laten gaan. 

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

hoi!

ik heb langzamer hand weer een beetje vertrouwen in dat hij mij ook leuk vind, ik denk dat hij verlegen is. hij is best rustig van karakter en dat laat hij ook wel zien. eerst likete hij mijn insta posts altijd en was hij een van de eersten, sinds ik denk dat hij mij leuk vind doet hij dat niet meer. misschien omdat hij dan denkt dat ik hem doorheb? misschien dat hij me daarom ook  niet op snapchat toevoegt. gisteren is er ook iets gebeurd (ik ga niet vertellen wat) maar het kwam erop neer dat hij naar een vriendin appte dat hij iemand leuk vond. oehoeh. volgensmij probeert hij ook vaker naar me te kijken/oogcontact te zoeken maar dat weet k niet zo zeker. ik zie morgen wel lol. doeidoei

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Dat klinkt inderdaad wel goed. Ik denk echt dat hij je leuk vindt

Ik zou nog heel even niks zeggen maar over een dag of drie kan je denk ik wel vragen of hij je leuk vindt. Dat is heel eng, weet ik,maar ik denk dat je wel heel blij zal zijn als je het gezegd hebt. 

Veel succes!

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

(onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon)

ik ga erover nadenken, dankjewel!

Reputatie 3
Badge +3

Graag gedaan en veel succes! 

Reputatie 2
Badge +3

aaah, nogmeer goed nieuws! hij zit achter me en vaak met zijn voeten naar voren, en hij probeerde vandaag mijn voeten (die ik onder mijn stoel had) een paar keer aan te raken. ik weet niet of dat express was, het was wel nog nooit eerder gebeurd en vandaag best vaak dus idk. toen ik mijn benen wegtrok toen hij dat deed (ik schrok ervan) toen wisselde hij ook ineens heel snel van houding. verder is hij me een beetje aan het plagen de laatste tijd dus aa mijn vertrouwen is weer een beetje aan het groeien. ik twijfel er ook over om nog een keer te proberen om hem op snapchat toe te voegen, omdat het een beetje hard to get lijkt denk ik. hij heeft nogsteeds alle meiden wel op snap behalve mij, en hij heeft met iedereen best wel veel snapdagen. hij liket mijn insta posts nogsteeds niet (meer) dus ja dat is er ook nog. dit was het weer, toedelss!

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Dat klinkt echt goed. Ik zou nog één dag wachten, gewoon voor de zekerheid. Dan denk ik dat je wel kan zeggen dat je hem leuk vindt. 

You can do it!

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

Hi!

Dat klinkt echt goed. Ik zou nog één dag wachten, gewoon voor de zekerheid. Dan denk ik dat je wel kan zeggen dat je hem leuk vindt. 

You can do it!

XOXO

~BreezyOcean

aah ik ben zo bang. zit er wel mee in mn hoofd.  hij word gekoppeld met een ander meisje en hij s daar niet echt comfortabel in en dat speelt nu wle een beetje in de klas dus het is misschien niet raar, maar in real life zeggen kan k echt niet. en als ik hem dan app dat ik hem leuk vind, hoe dan? en hoe houd ik het gesprek op gang? en hoe zorg ik dat niet iedereen het weet en dat ik niet gepest word? wat mijn vriendinnen betreft haat iedereen hem zo ongeveer en iedereen praat daar ook over. in mijn vriendengroep word hij gekoppeld met iedereen behalve ik. ik praat meestal mee, omdat ik me een beetje schaam en niemand weet het. wat moet ik daarmee doen? 

kortom, hoe laat ik een app-gesprek lopen (en trouwens ook een gesprek in rl) met hem zonder dat het awkward word? en wat moet ik doen met mijn vriendinnen voor ik meer met hem in contact ga? (eerst zeggen en dan doen, of eerst doen en dan pas zeggen, maar dan kan het zijn dat ze vinden dat ik heb gelogen dat ik hem niet mag enzo enja idk)

help meee xoxo

joejoe

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Haal 'm naar een private chat of zo en vraag 'm gewoon hoe z'n dag was. Je kan dan ook vragen beginnen te stellen zoals: "Wat is je favoriete schoolvak?" of "Heb je die of die film al gezien?"

En je kan public gaan wanneer jij er klaar voor bent. Zeg dan tegen je vriendinnen: "Hey, ik weet dat dit misschien raar klinkt maar ik heb verkering met M."

Gewoon lekker casual. 

En blijf vooral rustig. In het ergste geval wijst hij je af maar ik denk dat hij dat niet gaat doen.

Succes!

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

hi! dankjewel! ik heb net je eerdere berichten nog even gelezen, je zegt: flirt met hem en kijk of hij dat terug doet. hoe kan ik dat doen? (sorry ik ben echt nieuw op het liefdesgebied maar ik wil niet awkward worden/het verpesten). en hoe zorg ik ervoor dat het nog wel casual overkomt voor de rest vd klas ofzo (ik zie hem alleen op school en praat hoogstens in de klas met hem) maar dat hij dat misschien niet denkt?

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Maakt niet uit, ik heb zelf ook niet al te veel ervaring :)

Het meeste heb ik al eerder gezegd.

Je kan hier ook kijken als je meer tips wil

Succes!

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +3

hi! hij kijkt elke keer op school wel mijn kant op, maar bijna noooit meer naar/in mijn ogen. ik probeer niet altijd oogcontact te zoeken maar als ik dat doe en hij krijgt dat in de gaten dan kijkt hij weg. hij reageert ook soms als ik iets zeg (hij zat vandaag in zijn eentje achter mij) dat niet voor hem bedoelt is, dus hij luistert wel naar me/let op me. verder niet veel nieuws. ik weet het nogsteeds niet. sorrie breezyocean 😞 :(:

Reageer