Vraag

Vertellen tegen je partner dat je bi bent?

  • 10 May 2018
  • 3 reacties
  • 459 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy iedereen!

Voor de mensen die mijn post hebben gezien met de vraag of ik gay ben of niet, ik ben er uit, ik ben bi. Ik heb dus tientallen, als niet honderden verhalen gehoord van stelletjes die uit elkaar gingen doordat een zei dat hij/zij bi is, sommigen hebben in hun zelfde verhaal gezegd dat ze in hun volgende relaties gewoon hebben gezegd dat ze gay/straight waren(lag eraan welke geslacht hun partner was).

Ik ben hier zelf niet echt een voorstander van, maar ik ben wel bang dat als ik het zou vertellen tegen mijn vriend/vriendin, dat zij/hij zou afhaken.
Wat zouden jullie doen?

3 reacties

Haii, wees jezelf, als je partner je echt leuk vind blijft hij/zij echt wel bij je. En anders verdient hij/zij je niet xx anoniem
Hi Florisjuhhh,

als ik een jongen leuk vind, dan ga ik een beetje uitvinden of hij mij ook leuk vindt en je gaat samen dingen doen, zoals sporten of chillen en yt kijken. En ondertussen ga je toch ook praten met elkaar? Dan vraag ik al gauw of ie al eerder een vriendje of vriendinnetje heeft gehad en omgekeerd ook. Dus, dan weet je dat dan toch. Ik bedoel, misschien dat je het er niet gelijk in het begin over hebt, maar dan toch na een tijdje wel.

Als je elkaar leuk vindt dan wil je ook eerlijk zijn tegen elkaar, lijkt mij. Maar ja, ik ben gay en val alleen op jongens en ik heb eigenlijk pas één echte relatie, nog steeds, met een jongen. Verder wel eens wat met andere jongens gehad, maar dat was niet echt verkering.

Ik zou er sws niet over liegen, maar niet gelijk vertellen kan ook en dat valt ook onder niet liegen, dus als je daar voor kiest in het begin, dan kan ik dat best begrijpen. Misschien krijgen jullie (jongen-meisje of jongen-jongen) wel zo'n leuke relatie dat er sws geen sprake van een mogelijke ander zal zijn, idk. Kan ook natuurlijk. Jullie kunnen ook uit elkaar gaan om andere redenen dan dat (één van) jullie bi (is) zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,
M&M's
Hoi!

Voor mij persoonlijk zou het niet uitmaken of mijn partner bi of hetero is. Als iemand een relatie met je heeft, houden jullie van elkaar, en vermoed ik dat je elkaar accepteert zoals je bent.

Als verzwijgen in een relatie dat je bi bent je ongelukkig maakt, lijkt het me beter het te vertellen. Als je je nog niet klaar voelt dit met je partner te delen hoeft dat niet. Zolang jullie je maar goed voelen bij elkaar.

Groetjes
x

Reageer