'verplicht' uitmaken met vriend

  • 17 July 2020
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii,

 

Mijn vriend (ik noem hem even Lucas)  en ik zijn vandaag uit elkaar gegaan en ik zit er supererg mee, omdat wij dit allebei niet wilden… We hebben een gemeenschappelijke beste vriend, ik noem hem even Bas. Mijn vriend kent Bas al 3 jaar en ik een halfjaar. Hij betekent voor ons allebei superveel. Lucas heb ik trouwens leren kennen door Bas.

Rond maart, toen net de lockdown inging, kreeg ik beter contact met Lucas. We appten veel en hadden het supergezellig. Ik had ook goed contact met Bas op dat moment en we waren beste vrienden toen. Ik merkte dat Bas snel jaloers werd als ik met andere jongens omging enz., maar toen ik vroeg of hij gevoelens voor mij had, ontkende hij dit. Ik kreeg vervolgens gevoelens voor Lucas en hij ook voor mij. Alleen toen wij afspraken (toen nog als vrienden) werd Bas best boos en hij gaf toe dat hij gevoelens voor mij had. Lucas en ik hadden toen een probleem. We durfden niet te vertellen aan Bas dat we gevoelens voor elkaar hadden en kregen daardoor een soort secret relationship. Alleen mijn beste vriendinnen en zijn beste vriend, naast Bas, wisten het. 

 

Het ging best wel goed tussen Lucas en mij en we hadden het supergezellig, we spraken af en hadden veel contact. Bas wist hier niet veel vanaf, alleen dat we wel eens appten. Op een gegeven moment begon Bas gemener tegen mij te doen. Hij schold me wel eens uit en zei gewoon onprettige dingen, hij gedroeg zich compleet anders tegenover mij. Ik vond dit heel vervelend, maar als ik erover wilde praten, zei Bas dat er niks was.

Tot gister ging ‘t allemaal wel goed. Lucas en ik hadden het top, maar toen hadden Lucas, Bas en nog wat vrienden een feest. Doordat de beste vriend van Lucas dronken was is er een misverstand geweest. Dit heeft alles verpest voor Lucas en mij. Hij had namelijk tegen Bas gezegd dat Lucas en ik gezoend hadden. Bas is ontzettend boos en verdrietig nu en hij heeft mij op alles geblokkeerd. Lucas en ik zijn uit elkaar gegaan, zodat Lucas nog wel bevriend kan blijven met Bas.

Ik gun ze allebei het beste, maar ik voel me echt verschrikkelijk nu. Een geheime relatie met Lucas was gemeen tegenover Bas, maar Bas heeft ook k*t tegen mij gedaan en ik heb hem toen ook gewoon geaccepteerd. Ik ben nu mijn beste vriend en mijn boyfriend kwijt en ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen. Ik voel me ontzettend depressief en kan er ook niet met iemand over praten. 

 

Heeft iemand tips voor me? I really need some help :(

 

xoxo, 

Lola

 


4 reacties

Tja.. het is wel zielig dat Lucas het met je heeft uitgemaakt om vrienden te blijven met Bas, maar opzich begrijp ik dat wel.. Maar jij hebt eigenlijks niks fout gedaan, Bas zei tegen jou dat hij geen gevoelens had en dan hoor je gewoon met Lucas te kunnen flirten toch? Maar ja, probeer het te vergeten, probeer met nieuwe mensen om te gaan en ga er niet al te lang over denken.. Ik weet niet hoe oud je bent maar neem een relatie (voor nu nog) niet heel serieus. Zoals de gezegde gaat “Er zijn genoeg vissen in de zee” en vrienden vinden zou vast ook geen probleem zijn, vooral wanneer de scholen weer opengaan
 

PS ik ben niet een expert ofzo maar ja ik hoop dat dit je iets heeft geholpen :)

Hey Lola

 

Wat jammer dat je door deze situatie je beste vriend en je vriend verloor. Ik kan me voorstellen dat je hier ongelukkig van wordt. 

 

In principe was een relatie achter de rug van Bas misschien niet zo handig, maar ik begrijp jullie keuze hiertoe wel. Jullie wilden Bas de pijn besparen van te horen dat jullie, Lucas en jij, romantisch naar elkaar toe groeiden. ‘t Is normaal om een vriend niet gekwetst te willen zien, ook als je weet dat openheid en eerlijkheid het langst duren. 

 

In ieder geval zou ik de situatie wat laten rusten. Enkele dagen tot een week, bijvoorbeeld. Daarna zou je, eventueel met een vriend(in) als “tussenpersoon”, kunnen polsen hoe het gaat met Bas en Lucas. Ik kan me namelijk voorstellen dat zowel Bas als Lucas zich al even naar voelen als jij. Jullie leken tenslotte veel voor elkaar te betekenen. 

 

Wie weet draait Bas bij, en komen Lucas en jij toch nog bij elkaar. Als goede vriend zou Bas, ook als het hem kwetst, jullie namelijk kunnen gunnen om gelukkig te zijn met elkaar. Dat zou echter niet gemakkelijk voor hem zijn, maar het zou Bas wel sieren. Aan de andere kant is het misschien wel handig om even afstand te nemen van elkaar, zodat jullie kunnen nadenken over wat er zich afgespeeld heeft. 

 

Gr. Kenshin

Hey Lola

 

Wat jammer dat je door deze situatie je beste vriend en je vriend verloor. Ik kan me voorstellen dat je hier ongelukkig van wordt. 

 

In principe was een relatie achter de rug van Bas misschien niet zo handig, maar ik begrijp jullie keuze hiertoe wel. Jullie wilden Bas de pijn besparen van te horen dat jullie, Lucas en jij, romantisch naar elkaar toe groeiden. ‘t Is normaal om een vriend niet gekwetst te willen zien, ook als je weet dat openheid en eerlijkheid het langst duren. 

 

In ieder geval zou ik de situatie wat laten rusten. Enkele dagen tot een week, bijvoorbeeld. Daarna zou je, eventueel met een vriend(in) als “tussenpersoon”, kunnen polsen hoe het gaat met Bas en Lucas. Ik kan me namelijk voorstellen dat zowel Bas als Lucas zich al even naar voelen als jij. Jullie leken tenslotte veel voor elkaar te betekenen. 

 

Wie weet draait Bas bij, en komen Lucas en jij toch nog bij elkaar. Als goede vriend zou Bas, ook als het hem kwetst, jullie namelijk kunnen gunnen om gelukkig te zijn met elkaar. Dat zou echter niet gemakkelijk voor hem zijn, maar het zou Bas wel sieren. Aan de andere kant is het misschien wel handig om even afstand te nemen van elkaar, zodat jullie kunnen nadenken over wat er zich afgespeeld heeft. 

 

Gr. Kenshin

Heel erg bedankt!

 

Tja.. het is wel zielig dat Lucas het met je heeft uitgemaakt om vrienden te blijven met Bas, maar opzich begrijp ik dat wel.. Maar jij hebt eigenlijks niks fout gedaan, Bas zei tegen jou dat hij geen gevoelens had en dan hoor je gewoon met Lucas te kunnen flirten toch? Maar ja, probeer het te vergeten, probeer met nieuwe mensen om te gaan en ga er niet al te lang over denken.. Ik weet niet hoe oud je bent maar neem een relatie (voor nu nog) niet heel serieus. Zoals de gezegde gaat “Er zijn genoeg vissen in de zee” en vrienden vinden zou vast ook geen probleem zijn, vooral wanneer de scholen weer opengaan
 

PS ik ben niet een expert ofzo maar ja ik hoop dat dit je iets heeft geholpen :)

Heel erg bedankt!!

Reageer