Verloving

  • 14 January 2021
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dag allen, ik ben een jongen en word over een week 17 en ben zelf in een relatie met iemand die 18 is. Ik houd heel veel van diegene en wil de rest van mijn leven doorbrengen met haar.

Op 14 februari (valentijnsdag) ken ik haar precies een jaar en ben ik van plan om haar een aanzoek te doen, ik weet dat het vroeg is als je net 17 bent maar wij praten samen best vaak over een verloving en ik voel gewoon dat zij de ware is.

Ik merk ook gewoon dat als ik naar mijn leeftijdsgenoten kijk ik een stuk volwassener ben dan de gemiddelde en daar komt ook bij dat mijn vrienden ook allemaal ouder zijn.

Mijn vrienden reageren er verschillend op, ongeveer de helft vind dat ik te jong ben en de andere helft vind het goed klinken.

Nu alleen nog jou mening die mij kan weerhouden van een aanzoek over een maand :)


3 reacties

Persoonlijk vind ik het redelijk vroeg. Ten eerste omdat jullie nog heel jong zijn maar ook omdat jullie elkaar pas één jaar kennen. Ik heb al zoveel mensen horen zeggen dat iemand echt de ware was, maar op deze leeftijd kan er nog zoveel gebeuren. En ik denk dat je je ook moet afvragen of verloven en trouwen heel veel toevoegt of kunnen jullie gewoon nog een jaartje (of meer) met elkaar samen zijn zonder trouwring?

Ik vind 17 een hele  jonge leeftijd om meteen een aanzoek te doen. Je zegt dat jullie het al over verloving en trouwen hebben gehad. Is jouw vriendin er klaar voor om te trouwen? Persoonlijk wil ik later ook trouwen, maar nog niet op deze leeftijd. Ik ben zelf namelijk ook 17 en heb daarin wel toekomstplannen maar nog niet voor nu. Misschien denkt jouw vriendin daarin wel hetzelfde? Ik zou het er eerst nog goed over hebben met je vriendin en ook over het trouwen op zo'n jonge leeftijd. Denkt ze er dan nog hetzelfde over? Ik wens je super veel succes en natuurlijk ook bij het maken van je beslissing! 

Ik heb het er met haar over gehad dat ik binnen een half jaar haar wil verloven, het trouwen zelf zal waarschijnlijk nog zeker een tot twee jaar duren we gan in ieder geval wachten tot corona weg is, bedankt voor je reactie!

Reageer