Verliefd op vriendin


Badge

Hallo, ik ben een jongen en ik voel me hetero.

Nou mijn verhaal begint dus met een vriendengroepje met drie meisjes. Een meisje is gay en de andere twee zijn hetero net als ik.

 

Nou is er dus één van die twee meisjes die ik leuk vind, heel erg leuk. Laten we haar Amber noemen. Ik vond haar heel aardig toen ik haar ontmoette en we zijn goede vrienden geworden. In het begin was ik verliefd op een ander meisje en ik vroeg haar uiteindelijk op een date maar ze voelde niks voor mij en wilde dus niet op een date. En toen heb ik dat een beetje laten varen en die liefde trok uiteindelijk een beetje weg. Ik was ook niet zo zeker over die liefde. Toen kwamen er heeeeel langzaam steeds meer liefdesgedachten over die Amber in mij op tot ik echt serieus verliefd werd op haar. Dat is nu. Ik vroeg dus, tot nu toe twee keer, aan haar of ze met mij iets leuks wilde doen. De eerste keer ging het niet door een of andere reden en heb ik het een beetje laten gaan. De tweede keer was ze net klaar met een concert en wilde ze even niet want ze was even best klaar met dingen doen vanwege het vele oefenen voor dat concert. We plagen elkaar best veel en mensen vergelijken ons altijd met een oud getrouwd koppel. Maar ik durf dus echt niks te doen of te zeggen want wat als ze mij niet speciaal leuk vind. Dan is deze prachtige vriendschap ook weg en dat wil ik niet. Wat moet ik doen mijn hoofd slaat een beetje op hol van alles. HELP!


15 reacties

Badge

@ikbengwnanoniem123 

 

Het is idd een hele opluchting en ik ben blij dat het gebeurt is zeg maar. Het zal vast wel goed gaan maandag. Dankjewel!

 

Mvg Z-anoniem

Reputatie 3
Badge +1

Z-anoniem,

Super goed van je dat je dat durfde te vertellen!!! Het zal wel een opluchting voor je zijn dat dat eruit is! Het is wel heel jammer inderdaad dat ze niet dat soort gevoelens voor jou heeft! Misschien ontstaan die gevoelens nog? :)

Succes maandag op school!!!

Badge

Thx @Anonieme vriendin !

Badge

Hej Z-anoniem

Jammer dat ze geen gevoelens voor jou heeft... maar tis goed van je dat je t hebt durven zeggen. Wel fijn dan ze wel gewoon vrienden wilt blijven!!

En je vind vast nog wel een x een leuker meisje die ook gevoelens voor jou heeft:)

Groetjess

Badge

Hallo @ikbengwnanoniem123  @NAH  @Anonieme vriendin ,

Ik heb Emily verteld dat ik gevoelens voor haar heb. Ik zal het hele verhaal vertellen. Dus, eerst liepen we samen naar een voorstelling die we met de hele klas zouden gaan bekijken. We liepen met z'n tweeën en ik had al gezegd dat ik graag eventjes met haar ergens over wilde praten. Nou ik durfde het dus niet tijdens het wandelen. Beetje stom maar ja. Dus het was en hele leuke voorstelling, en daarna was ze eigenlijk al meteen weg, helaas. Dus ik stuurde naar haar, "Sorry dat ik niks zei tijdens het wandelen." Toen was zij zo van, "Ja, dat vond ik niet zo leuk eerlijk gezegd, kun je het niet via chat hier zeggen?" En toen heb ik uitgelegd dat ik gevoelens voor haar had en dat ik wist dat zij niet hetzelfde voor mij voelde maar dat ik het niet durfde te zeggen omdat ik bang was onze vriendschap kwijt te raken. Nou, ze antwoorde met, "Oké, ik heb inderdaad geen gevoelens voor je srry. Ik wil inderdaad wel gewoon goede vrienden blijven." En toen zei ik, "mooi, ik ben blij dat ik dit gezegd heb en dat onze vriendschap niet Hierdoor heeft geleden." Dat was het hele verhaal. Ik heb haar wel nog niet gezien maar ik hoop dat het maandag niet al te vreemd zal zijn.

Ben ook een beetje das momenteel eerlijk gezegd. Maar ook wel blij…

 

Mvg Z-anoniem

Reputatie 3
Badge +1

sorry dat ik dit nu pas lees… Ik spreek zo vaak mogelijk met haar af en ik heb het mijn andere vriendinnen ook al verteld. Zij proberen mij te koppelen maar dat lukt niet echt. En ze zeggen dat ik blijkbaar heel veel aan het flirten ben. Terwijl ik dat zelf niet door heb. Ik zou in ieder geval niet iets doen wat ik doe, want ik pak het helemaal verkeerd aan, voor mijn gevoel. Ik zou gewoon genieten van je vriendschap en misschien iets meer met Amber afspreken dan de andere, dan komt ze er misschien vanzelf wel achter dat jij haar ook leuk vind. Je kan het misschien ook anderen vertellen, maar dan gaat het wel helemaal awkward worden als jij met Amber bent omdat de rest dan zo naar jullie aan het staren is. Nou ja, doe waar je je fijn bij voelt. ik hoop dat je tenminste iets heb geleerd van dit berichtje :/

groetjes!!!

Badge

@ikbengwnanoniem123  

 

Hey dat is super leuk om iemand tegen te komen die hetzelfde heeft. Hoe probeer jij ermee om te gaan?

 

Mvg Z-anoniem

Reputatie 3
Badge +1

OMGGGG! Ik heb dus nu precies hetzelfde. Ik ben zelf verliefd op een vriendin. (ik ben by the way een meisje) En ik weet zelf echt niet meer hoe ik me in haar buurt moet gedragen. okeee, nu lijkt het echt alsof ik alles om mijzelf heen laat draaien… Ik wil alleen zeggen dat veeeeel mensen dit probleem hebben. 

groetjes. <33

Badge

Weet je wat @NAH  en @Anonieme vriendin  ik ga het gewoon een keer zeggen wanneer het een goed moment lijkt. Heel erg bedankt jullie allebei.

 

Mvg Z-anoniem

Heej, @Z-anoniem!

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Naar mijn ervaring is er altijd wel een bepaald soort ‘spanning’ tussen beide geslachten als je een vriendengroepje hebt met een paar jongens en meisjes, maar als je haar echt leuk vind moet je dat gewoon vertellen, zoals het spreekwoord luidt als: 'nooit geschoten is altijd mis’. Als jullie vriendschap echt zo hecht is en jullie krijgen een relatie en het gaat uit, dan kan je als het goed is nog gewoon doorgaan met vrienden zijn, ongeacht of jullie nou exen van elkaar zijn of niet.

Maar ook, besef dat je nog jong bent en er nog een heleboel kansen op je pad liggen!

~ NAH

Badge

Ja kijk, iedereen vind natuurlijk andere dingen aantrekkelijk. Maar als een jongen super zelfverzekerd is en bijna arrogant vind ik dat echt vreselijk. Ik heb liever iemand die onzeker is en hier ook voor uit durft te komen, maarja dat ben ik he. Als een jongen gewoon voor zichzelf opkomt en niet altijd zn vrienden volgt is dat gewoon t leukst vind ik, want heel veel jongens volgen hun vrienden en doen hun vrienden na en laten niet meer zien wie ze zelf zijn. Snap je t nog een beetje?

Nouja wees gewoon jezelf, das t leukste

Ohja dat comfortabel maken van diegene zou ik echt super aantrekkelijk vinden dus blijf dat vooral doen haha

Badge

Wacht eens ff @Anonieme vriendin hier klopt iets niet. Ik hoor soms van meisjes,"Ik wil echt een zelfzekere jongen." En nu het tegenovergestelde. Dit is zo confusing gewoon. Maar ik ben iemand die best gevoelig is en als ik verliefd ben probeer ik die persoon altijd zo comfortabel mogelijk rond mij te laten voelen en mensen die ik mag kunnen altijd alles wat ze willen tegen me zeggen. Maar als jij zegt dat meisjes dus vaak onzekere jongens leuker vinden is dat alleen beter voor mij hahaha. 

Bedankt!

Mvg Z-anoniem

Badge

Haha wrm laten ze dat niet merken want veel meiden vinden dat stiekem best leuk als een jongen een x laat zien dat hij ook onzeker is.

Nou fijn dat je ze goed vindt!!

Groetjess

Badge

@Anonieme vriendin 

 

Jongens zijn extreem onzeker over heel veel maar vinden het vaak eng om dit te uiten op welke manier dan ook. 

Je advies klinkt heel goed. Dit laat ook weer eens zien dat meisjes goed zijn in het uiten van gevoelens door middel van woorden. Echt mooi.

 

Z-anoniem

Badge

Hey,

Ten eerste ik wist niet dat jongens hier ook zo onzeker over kunnen zijn:). Maar ik denk dat je haar meer 1 op 1 moet leren kennen want dan komen meestal gevoelens. Als dat is gebeurt zou ik zelf, maar dat ben ik, als ik denk dat hij (in mijn geval) ook op mij is t vertellen.

En een vriendschap gaat echt niet zomaar weg, vertel in ieder geval als ne het verteld duidelijk wat je voelt want dat helpt 

Groetjes van een meisje

Reageer