Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Verliefd op mijn eigen neef!?

• 6 november 2017
  • 18 reacties
  • 1128 Bekeken

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar en ik ben 2 maandjes geleden ongeveer verhuisd van Nederland naar Mexico.

(tekst aangepast in verband met anonimiteit
Eergisteren avond gingen mijn ouders naar een concert waardoor ik en mijn broer moesten gaan slapen bij mij oom en tante, ik heb nog een andere neef dus we kregen de keuze bij wie we wilden slapen ik zei natuurlijk 'de neef' en mijn tante legde zo een matras op de grond, toen op het moment dat het bedtijd was en ik wilde gaan liggen op mijn matras zei hij 'kom gezellig mij liggen' hij zat ik zijn boxer en ik in een soort jurkje, we hebben echt heel lang gepraat en op een gegeven moment legde hij zijn hand op mijn kont/heup gwn een arm om me heen (iets verder naar beneden) het voelde heel normaal dus ik accepteerde het, toen vroeg hij bij ddw 'ben je verliefd op iemand' toen begon ik te twijfelen dus zei maar gwn nee, veel later zei ik 'ik ga slapen' hij zei 'Goodnight my babyboo' en gaf een kusje op mijn voorhoofd....

En ja nu ben ik hier zonder enige raad, om eerlijk te zijn ik ben echt heel erg verliefd op hem! Maar kan ik dit maken tegenover mijn familie? Is dit normaal? Is dit niet illegaal?

Ik heb hulp nodig! xxx

18 reacties

het is alleen illegaal als je seks met hem hebt vanwege de leeftijd verschil, het kan legaal worden door beide ouders een brief te laten ondertekenen dat ze akkoord gaan met jullie relatie en wat jullie doen. een neef is anders dan een broer wat het daardoor ook een stuk minder raar maakt. vraag aan hem of hij op iemand verliefd is daardoor kun je weten of hij jou ook leuk vind.
zoals @juuzou al zegt is het illigaal om seks te hebben volgens mij is het best normaal om op een familielid verliefd te zijn
Reputatie 4
Badge +13
Hi annonotjee1,

ok, je kent me al van je andere topic over je opa en nu ga ik hier ff reageren.

Misschien hoor je het liever niet, maar ik zou zeggen, maak het niet ingewikkelder dan dat het nu al is.

Je had pas geleden dat gedoe met je opa en ik hoop dat dat nu opgelost is. Je neef heeft je daar heel goed bij geholpen en daarvoor mag je hem dankbaar zijn. Maar hij is en blijft je neef. Ga geen relatie met hem aanknopen. Hij is 18 en jij bent 13.
Ga met hem om als je neef, doe leuke dingen en maak het voor hem ook niet ongemakkelijk. Hij ziet jou waarschijnlijk gewoon als zijn nichtje, waar hij goed mee kan opschieten.

Ik kan me voorstellen dat je, omdat je pas 2 maanden in Mexico woont, je daar misschien nog niet echt veel vrienden hebt kunnen maken, maar beter ga je ook wat meer met leeftijdgenoten om en wie weet kom je daar iemand tegen waar je verliefd op wordt.

Dat lijkt me heel wat beter dan een relatie met je neef beginnen.

Groetjes,
M&M's
@juuzou en @anogirl sex met hem dat wordt hem echt niet! Dat idee van die brief is wel handig opzich, ik weet BIJNA zeker dat hij me ook meer ziet als een nichtje want mijn broer zou niet zomaar aan mij heup/kont zitten en ook geen babyboo tegen mij zeggen ... xxx
@M en Ms Heeyy, ik vindt het echt heel lastig om hem alleen te zien als een neef, maar ingewikkelder wordt het wel, maar omdat mijn ouders niks weten van mijn opa, is dit pas stap 1 voor ze ... leeftijdsverschil doet me wel iets, maar opzich is 5 jaar als je volwassen bent heel weinig ... ik denk eerlijk niet dat hij me als een normaal nichtje ziet, omdat hij steeds naar me kijkt enzo.
Dus ja zoals ik al was begonnen ik weet echt niet wat ik moet doen! Ik hou zoo veel van hem, en kan me niet voorstellen om hem alleen te zien als een neef? xxx
Reputatie 4
Badge +13
Hi Annonotjee1,

om maar met de deur in huis te vallen, je zegt “leeftijdsverschil doet me wel iets, maar opzich is 5 jaar als je volwassen bent heel weinig”. Ja, precies, als je volwassen bent en dat ben je (nog) niet. Bovendien heb je je neef tot voor kort altijd wel gezien als gewoon je neef, dus dat kun je nu vast ook nog wel volhouden.

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Je zoekt iemand waar je op kunt vertrouwen, iemand die er voor je is, als er iets aan de hand is en dat is je neef. Hij is niet je vriendje, als in boyfriend. Geef hem dus ook niet de verkeerde signalen.
Geloof me, je hebt veel meer aan hem als vriend in de zin van steun, begrip en hulp etc., dan aan hem als lover. Ik ga je vertellen dat de kans dat het mis gaat als “lovers” vele, vele malen groter is dan als normale vriend voor jou in moeilijke tijden. Bovendien heb je dan ook nog het probleem van wat de familie er van vindt. Dus, wees slim en begin er niet aan.

Ik weet dat je het kunt, alleen moet het nog even tot je doordringen.

Groetjes,
M&M’s
Praat erover met hem en jouw en zijn ouders.
@M en M's ja snap ik, ik wil geen problemen meer, maar ik kan hem niet vergeten, ik denk 24 uur aan hem, en ik kan hem echt niet alleen zien als mijn neef ...
@nielsk dankjewel voor je reactie! Ja ik snap wel dat dat handig is, maar ik durf niet op te stappen naar een volwassene dus bij mij is nu de keus, mijn neef of familie, ik wil mijn familie niet teleurstellen maar aan de andere kant hou ik zoo veel van mijn neef ...
Reputatie 4
Badge +13
Hi Annonotjee1,

natuurlijk kun je hem wel zien als je neef en je kunt van hem houden als neef en nicht,
Het lukt je echt wel, je bent sterker dan dat, je hebt ook weerstand tegen je opa geboden en daarvoor had je gezegd dat je dat ook niet kon.

Doe wat verstandig is en zie je neef niet als "relatiemateriaal".
Dat voorkomt een hoop narigheid, geloof me.

Je leert vast wel een leuke jongen van rond jouw leeftijd uit de buurt of op school kennen. Dat komt echt wel goed.

Groetjes,
M&M's
Hoii,
ik snap dat je zo voor je neef voelt. De ene kant denk ik van nee moet je niet doen. Het is bovendien je neef en ik weet niet wat je ouders en oom en tante hiervan vinden. Ik zou me bezig houden met leuke jongens uit de buurt. Van de andere kant denk ik you live once.
@M en M's ik zal proberen om zo over hem te denken .. heb je nog tips 'hoe moet je een jongen of meisje snel vergeten?'
xxx
@anoniemmeisje12643 ik zou zelf ook niet weten hoe mijn ouders en oom en tante er van zouden zeggen, en zoals je als zegt, je wordt zo onzeker door te denken aan de vraag 'ja of nee', zoals je misschien hierboven al hebt gelezen zou het meer chaos verzorgen, maar heb jij nog misschien tips wat ik kan doen, en wat zou jou keuze zijn?? Ja of nee?? Xx
Reputatie 4
Badge +13
Hi Annonotjee1,

Dus jij wilt “Consejos para olvidar a un niño o niña pronto” (Tips om een jongen of meisje snel te vergeten)?

Dat klinkt zo dramatisch.
Je hoeft je neef niet te vergeten. Alleen moet je bedenken dat hij je neef is en dat je plezier met hem kan maken, op hem kan vertrouwen en zelfs van hem kan houden als “primo y sobrina” (neef en nicht), maar niet als “novio/novia” (boyfriend/girlfriend).

Die goede band die je nu al met hem hebt, kan dan “hasta la eternidad” (tot in de eeuwigheid) duren. Het wordt pas ongemakkelijk tussen jullie als jullie een relatie zouden krijgen, denk ik.
Nu is alles onderling goed, ook met je ouders en oom en tante enz. Das toch iets heel moois, iets om niet op het spel te zetten.

Ga gewoon leuke dingen doen met klasgenoten en kinderen uit de buurt. Leef je leven, maak vrienden en op een dag is ie daar, speciaal voor jou, “la chica Holandesa” (= het Hollandse meisje), je eigen “príncipe en el caballo blanco” (= prins op het witte paard, tenminste volgens google translate dan, want mijn Spaans is niet echt top, olé).
Zoiets dus. Ik zie het al voor me. Ik zou wachten op die prins.

Oh ja en mag ik dan op de bruiloft komen, over een jaartje of 10-15-20? Dan neem ik mijn prins ook mee (zijn paard laten we wel thuis), afgesproken?

Groetjes,
M&M’s
@M en M's HAHAHAHA GEWELDIGG?!! Neef is primo en nicht is prima (sobrina is zeg maar wat ik ben van mijn tante, ook nicht dus, snap je??) maar het komt denk ik allemaal goed met mijn neef, en prins op het witte paard! Weet heel erg bedankt voor je hulp en je bent welkom op mijn trouwdag!? Doegggg xxx
Reputatie 4
Badge +13
Hahaha weer wat geleerd. Ik heb alleen Google translate en dan weet je niet precies wat en hoe, maar jij spreekt het vast vloeibaar 🙂, uh vloeiend :P;).

Ik ga vast sparen voor een ticket haha

groetjes,
M&M's
Reputatie 4
Badge +13
Hi Annonotjee1,

om het nog iets ingewikkelder te maken qua taal: ik ben ook een "nicht" en dat vind ik "prima", maar in Nederland noemen ze dat dan weer "gay", dus ook wel lastig voor iemand die onze taal niet goed spreekt. Ik weet niet of je "tía" (tante) jou als "sobrina" (nicht) zou begrijpen als je dat zou proberen uit te leggen :)

Gaat het ondertussen allemaal goed daar met jou en je familie onderling?

Groetjes,
M&M's
Hoi!

Ik ben wat laat hier, maar zal even mijn mening erover neerschrijven.

Ik denk dat je bij je neef niet verder moet gaan dan een gezonde nicht-neefrelatie. Je hoeft hem niet te vergeten, maar gevoelens van verliefdheid, die zijn in dit geval niet zo handig.

Je neef heeft je veel geholpen bij die situatie toen je opa je betastte (is dat intussen over?) en daardoor is je band met hem heel erg verstevigd. Dat is prima, mooi zelfs, en ik ben blij dat je daar iemand hebt waar je mee kunt praten over dit alles.

Ik denk dat, aangezien je toch zo goed met je neef kunt praten, je dit ook gewoon tegen hem kunt zeggen. Hoe vaak komt het niet voor dat vrienden verliefd op elkaar worden, maar hun vriendschap niet op het spel willen zetten, maar toch eerlijk zijn over hun gevoelens, en dan uiteindelijk gewoon vrienden blijven. Dat kan met jouw neef ook, want ook al ben je verliefd op hem, de band die jullie hebben is veel waard, en ik zou het jammer vinden als die band verbroken wordt.

Een wetenschapper zou zeggen dat een relatie tussen jullie niet kan, want binnen een familie is niet natuurlijk en blablabla..., maar de liefde linken aan de wetenschap vind ik zo onromantisch, dus daar gaan we verder niet op in.

Je hebt gelijk dat vijf jaar later niet veel verschillen, maar nu wel. Jij zit nog maar net in de puberteit, en hij is er zowat net uit, dus jullie denken effectief wel helemaal anders over sommige dingen. Daarom kan, wat voor jou een gewone aanraking is, voor hem veel meer betekenen.

Ik zou er eens met hem over praten, en proberen jullie band zo goed mogelijk te houden, maar zeker geen liefdesrelatie te starten. Seks met hem, daar denk je helemaal niet aan zeg je, en dat is goed, want, ook met dat leeftijdsverschil, zou dat geen goed idee zijn. Jullie band nu is zo goed, en die zou ik zo houden. Een gesprek, met duidelijke afspraken, kan dus veel verheldering bieden.

Natuurlijk kun je wel heel erg close zijn met iemand waar je niet mee in een vaste relatie zit. Met mijn heel close vrienden zou ik geen probleem hebben om in hetzelfde bed te slapen (zonder seks natuurlijk) en dat hebben we al gedaan, ook al was dat uit noodzaak, omdat we niet genoeg matrassen hadden op onze sleepover. Was best grappig. Wij hebben een vrienden-relatie, net zoals jij een neef-nicht relatie met je neef hebt, en als vrienden kunnen jullie het ook gewoon heel gezellig hebben.

Je kunt in een dagboek alles over jouw gevoelens over hem (en eventueel over anderen) schrijven. Schrijf hoe je je nu voelt, hoe je je in het verleden gevoeld hebt, en binnen twee weken hoe je je dan voelt, en dan kun je terugkijken naar hoe je je op dat eigenste moment voelt. Je snapt het principe vast :D

Ik ga iedereen hier mijn Google Translate Spaans besparen, en zal het maar in het Nederlands doen: Eerlijkheid duurt het langst!

Groetjes
x

Reageer