Vraag

Verliefd op mijn beste vriend

  • 18 February 2018
  • 8 reacties
  • 419 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Allereerst wil ik je bedanken dat je dit wilt lezen. Zoals de titel al zei ben ik verliefd op mijn beste vriend. Ik ken hem al jaren en we kunnen het goed vinden. Helaas woont hij ver vandaan en zien we elkaar vrij weinig. Ons contact is ingewikkeld, omdat onze ouders elkaar niet mogen. Hierom mogen wij ook niet om gaan met elkaar dus hebben wij stiekem contact.

Ik vond hem vanaf begin af aan al leuk, eerst als vriend maar het werd daarna meer. Gisteren zag ik hem op een feest waar wij beide voor waren uitgenodigd. We konden niet praten, omdat ouders... Toen ik hem zag voelde ik me zo gelukkig. Nadat we weg gingen begon de verliefdheid meer te worden. Ik voel me nu erg verdrietig, omdat ik niet weet wat ik moet doen.

Ik zit met 2 problemen, namelijk:
Moet ik hem vertellen dat ik hem leuk vind? Ik wil onze vriendschap niet verpesten, want die is erg speciaal. Ik ben bang dat als ik het vertel, dat ik ook onze vriendschap kapot maak.
Moet ik mijn ouders vertellen dat we contact hebben? Mijn ouders zijn erg ouderwets wat relaties betreft. Ik mag geen vriend totdat ik 18 ben, maar ik ben nu 17 en ik vind dat ik zelf mag invullen wie er in mijn leven zijn, toch? Daarnaast accepteren ze mijn beste vriend niet eens...

Weten jullie wat ik kan doen? Hoe ik het vertellen aan mijn ouders en aan mijn beste vriend?

Nogmaals bedankt!

x Anonymous Girl 23

8 reacties

Vraag 1: Je moet sws vertellen dat je hem leuk vind want anders gebeurt er ook niks he, je wilt met hem zijn toch? Nou Dan moet je het hem vertellen
En ja dat brengt risicos met zich mee zoals dat het ten koste gaat van je vriendschap maar zoals ik al vaak erbij hebt gezegd; als het een echte vriend is houd jullie vriendschap stand
Vraag 2: als het met hem goed uitpakt moet je het vertellen, zo niet Dan hoeft het niet MAAR (hier komt Mijn punt)
Of het nou lukt met hem of niet ik persoonlijk denk dat je dit heel verhaal aan je ouders moet vertellen om aantegeven dat je er klaar voor bent
Of ze dat accepteren....wie zal het zeggen
@angovis dankjewel voor jouw reactie. Helaas heeft hij gister gezegd dat hij geinteresseerd is in een ander meisje, ik heb nog niet verteld dat ik hem leuk vind, maar ik denk dat dat niet meer nodig is, toch?
Heey meis,

wat een onwijs lastige situatie!! Dat jouw ouders en zijn ouders elkaar niet leuk vinden is erg vervelend, maar dat moet jou niet in de weg staan. Je kiest je hele leven al voor dingen wat je ouders willen en je bent nu 17 jaar dus is het wel tijd om ook een keer voor je zelf te kiezen naar mijn mening.

Als ik jou was zou ik hem gewoon eerlijk vertellen wat je gevoel is, en er gewoon eerlijk bij zeggen dat je best wel bang bent voor de gevolgen als "vriendschap". Als hij echt jouw beste vriend is begrijpt hij dat wel en laat hij je niet hierom gaan, wederom bestaan de beste relaties heel vaak na een vriendschap! Misschien voelt hij wel hetzelfde voor jou als jij voor hem, dan is het alleen maar positief!

De afstand is alleen wel een dingetje, maar als het met de vriendschap lukt, en jullie straks wel echt een relatie krijgen dan gaat ook vast dat goed komen!

Dat hij jou heeft verteld dat hij geintresseerd is in een ander meisje zegt niks, vind ik... Het kan een dekmantel zijn voor de gevoelens die hij "misschien" voor jou heeft? En alsnog mag hij best weten wat jij voor hem voelt! Daar is niks mis mee!

Ik snap dat het de situatie lastig maakt, maar laat het niet de situatie veranderen! Jij hebt gevoelens voor deze jongen en dat mag hij best weten, laat zien wie je bent en dat je trots bent op wie je bent
@liefmeisje27 dank je wel voor jouw lieve opmerking. Hierdoor voel ik me al iets beter. Ik vind het wel lastig om het te vertellen, maar ik moet dan gewoon mijn hart volgen..
Ik snap heel erg goed dat dat lastig is!! Maar als hij jouw beste vriend is kan je toch alles tegen hem zeggen? Probeer het gewoon, als hij echt jouw beste vriend is laat hij jou niet gaan! Dat moet je onthouden! En als je hulp nodig hebt kan je hier altijd een bberichtjeje sturen!! Ik help met je met alle liefde !!
@liefmeisje27 hoe vertel ik dat ik hem leuk vind?
Ik zou van te voren niet bedenken wat je gaat zsggen, gewoon op het moment ingaan.. dat vind ik persoonlijk het beste 🙂
@liefmeisje27 hm, oke..

Reageer