Vraag

Verliefd op meisje die me niet echt kent

  • 21 February 2018
  • 9 reacties
  • 620 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik ben verliefd op een meisje dat een aantal jaren bij mij in de klas zat (en waar ik pas sinds kort verliefd op ben). Nu zie ik haar nog maar een paar keer per week tussen de lessen door en ik zit maar bij 1 les bij haar in een clusterklas.

Ze kent me wel van de jaren dat ik bij haar in de klas zat en ik heb ook wel diverse keren groepswerk met haar gedaan, dus ze weet ongeveer wel hoe mijn persoonlijkheid is.
Ik ben echter bang om haar beter te leren kennen of haar te vertellen dat ik verliefd op haar ben, doordat ik niet raar wil overkomen door haar ineens te benaderen. Ze is ook vrij verlegen.

Ik zou graag tips willen hoe ik dit aanpak. Hoe kan ik haar duidelijk maken dat ik verliefd op haar ben en/of haar beter leren kennen zonder raar over te komen. Voor de meisjes die dit lezem: hoe zouden jullie willen dat een jongen die je niet zo goed kent en die verliefd op je is dit aan je vertelt?

Alvast bedankt!

9 reacties

Probeer met haar te praten. Bijv iets kleins zoals of je een pen mag lenen of zo. En daarna meer kletsen en dan afspreken.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ten eerste excuses voor mijn late reactie. Hopelijk heb je er nog wat aan.

Het is het verstandigst om eerst op een ‘normaal’ niveau contact te leggen. Ik kan me voorstellen dat dat lastig is, als je überhaupt geen contact hebt. Je zult toch op gegeven moment een move moeten maken. Misschien is een appje dan wel het makkelijkst. Hopelijk raak je dan een beetje aan de praat en op die manier leer je haar alvast wat beter kennen. Dan kun je namelijk ook peilen of ze überhaupt interesse in jou heeft. Mocht dat zo zijn, kun je op een goed moment gewoon zeggen dat je haar eigenlijk wel erg leuk vindt of verliefd op haar bent. Hoe je dat ook wilt zeggen.

Echter weet ik niet waarover je tegen haar kan beginnen. Dus dat zal je zelf moeten bedenken, of misschien hebben andere lezers ideeën.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb alleen geen idee waar ik met haar over zou moeten praten zonder dat het raar overkomt. Ik praat nooit met haar, dus ik denk dat het nogal raar is om in een keer haar te appen "Hoe gaat het? Het is koud, he?". Ze zal dan denken: waarom appt hij me nou ineens, hij kent me helemaal niet.

Maar goed, mocht ik een "excuus" kunnen verzinnen om met haar te praten zonder dat dit raar overkomt zal ik natuurlijk doen.
Hi Anoniem512,

als jullie samen in een clusterklas zitten, kun je haar misschien iets over die les vragen. Je kunt ook een keertje "hoi" tegen haar zeggen en vragen hoe het met haar gaat, sinds dat jullie niet meer bij elkaar in de klas zitten. Je kunt vragen welke vakken ze nu volgt en of ze al weet wat ze wilt gaan doen als ze haar diploma heeft. Ik weet niet hoe oud jullie zijn en of jullie binnenkort (volgend jaar ofzo) al examen doen?

Als je zo een keertje met haar gepraat hebt, zou je dit vaker kunnen doen en eventueel herinneringen kunnen ophalen over de tijd dat jullie nog groepswerk samen hebben gedaan. Je zou kunnen zeggen dat je altijd wel fijn met haar hebt kunnen samenwerken ofzo en van die dingen.

Je kunt als het contact er weer een beetje is ook vragen naar haar hobby's en of ze een baantje heeft naast school. Natuurlijk vertel je dan ook wat dingetjes over jezelf, zodat het niet éénrichtingsverkeer is en jij alleen maar dingen aan har vraagt.

Ik weet niet of jullie allebei met de fiets naar school komen of anders met openbaar vervoer, dan zou je bijv. als je weet waar ze ongeveer woont of hoe ze altijd fietst of reist kunnen vragen aan haar of ze het goed vindt dat je een stukje met haar mee fietst of reist, omdat je dezelfde kant op moet om bijv. bij iemand iets af te geven ofzo voor je moeder of nog iets moet gaan kopen in de buurt of richting waar zij naartoe gaat. Je moet dan wel even iets verzinnen en liefst ook een straatnaam of winkel noemen waar je naartoe gaat. Maar dat is dan een soort leugentje om bestwil. Dan kun je misschien even zonder dat er verder iemand bij is, rustig praten met elkaar.

Zo kun je het contact opbouwen. Als jullie het allebei leuk vinden en gezellig, kun je op een gegeven moment misschien ook wel een keertje afspreken om buiten school iets leuks te gaan doen.

Kun je hier iets mee?

Groetjes,
M&M's
Hoi M&M's,
Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips. Ik heb er zeker iets aan. Ik zal mijn best doen om een gesprek met haar te beginnen en vanaf daar verder te gaan. Fietsen met haar wordt niks, want ze woont totaal aan de andere kant van de stad. Liegen om zoiets doe ik liever niet. Ik probeer gewoon wel met haar in gesprek te komen en dan zien we wel verder.
Hi Anoniem512,

Je hebt gelijk, liegen moet je niet doen, want dat komt altijd uit.

Ik had het ook niet precies helemaal goed opgeschreven. Ik was een keertje een beetje, heel erg, verliefd op een jongen en toen was ik met hem meegefietst. Het was ook in de richting die ik normaal nooit rijd om naar huis te gaan van school. Ik wist ongeveer in welke wijk hij woonde en dat daar ook een supermarkt was. Toen had ik gezegd dat ik daar naartoe moest om iets te kopen voor mama (doosje chocolaatjes voor een kadootje en dat was wel waar), omdat ze het bij ons in de supermarkt niet hadden (dat was niet waar). Ik ging dus wel iets kopen in de supermarkt, maar dat hoefde niet per sé in die ene in zijn buurt. Dat was het leugentje, maar ja, ik snap ook wel dat dat niet helemaal eerlijk was.

Op de fiets zei hij toen dat hij daar ging werken in de vakantie en dat wist ik daarvoor niet. Ik ben toen eerst met hem mee gereden naar zijn huis en daarna ben ik naar die supermarkt gegaan om die boodschap voor mama te halen.

Dat was niet helemaal eerlijk en uiteindelijk is het niet iets geworden. Nou ja, we kletsen af en toe wel in de pauze enzo, dus das wel leuk en soms komt ie wel eens bij mij thuis. We hebben wel wat meer contact als daarvoor, maar hij is nog niet zo bezig met verliefd zijn en ik denk eigenlijk ook dat hij op meisjes valt.

Ik loop soms ook een beetje hard van stapel als ik verliefd ben, maar ja, kan ik ook niet aan doen.

Ik wilde het gewoon even uitleggen.

Heel veel succes met dat meisje uit je klas.
Als je nog vragen hebt of iets leuks over dat meisje of andere dingen dan lees ik het wel. Misschien kunnen we je dan nog een beetje proberen te helpen.

Groetjes,
M&M’s
Is het gelukt, Anoniem?
Nog niet. Ik heb haar niet kunnen spreken vandaag. Dit gaat lastig omdat we in verschillende klassen zitten en ik haar tussen de lessen door haast niet zie. Ik laat het wel weten als ik iets voor elkaar gekregen heb.
veel geluk

Reageer