Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Verliefd op een leraar.

• 13 februari 2012
  • 59 reacties
  • 9483 Bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

@Stresskip Oke, is goed! Jaa, ik heb het gisteren verteld. Het was wel een heel awkward. Bij mij reageerde hij wel goed en zag het (natuurlijk) niet aankomen. Ik zei gelijk erachter aan gezegd dat ik er verder niks mee bedoelde maar alleen zodat ik het kwijt was en hij begreep het en zei dat hij gevleid was ofzo en dat ik me er niet zo er mee bezig moest zijn. Maar ik ben niet echt opgelucht ofzo dat ik het hem heb verteld (wat ik wel dacht) en hij zei, ik denk niet dat je er verder met mij over wilt hebben maar met je vriendinnen bijvoorbeeld. Maar die willen er ook niet echt over praten want hun hebben nogal een ander probleem ertussen dus vandaar. Dus ik ga morgen weer terug naar hem vragen of hij er wel over wilt praten. Kortom het gesprek ging wel goed en ik ben blij dat ik het nu hebt verteld en dat ik het niet pas op het laatste moment heb gezegd want dan had ik er niet meer met hem over kunnen hebben ????.

Ja ik snap je, maar ik denk( niet alleen omdat het bij mij is gebeurt) dat alle leraren er wel goed op reageren.

Veel succes ;)

XxA.nne123
@A.nne123 vet stoer dat je het verteld hebt! Ik ben blij voor jou dat het goed is afgelopen! In augustus gaan wij op kamp maar nu heb ik te horen gekregen dat we dat we gaan kano varen door de bergen. Nu moest er 1 iemand met die leraar in een kano en 1 nacht ergens in de bergen in een tentje over nachten. Echt survival dus. Eerst zou en vriendin van mij dus met die leraar maar die wou dat helemaal niet. Ik heb gezegd dat ik anders wel met hem wil 'overnachten'. Ik ben van plan om hem dit op die avond te vertellen. Ik vind het best wel spannend en ik zou liever met mijn vriendinnen willen maar nu heb ik wel een mooi moment om het te vertellen. Misschien zijn door de zomervakantie die gevoelens dan wel helemaal weggegaan maar dat zie ik dan nog wel.

xxx
@Stresskip Leuk survivalen 🙂 Eerlijk gezegd heb ik er soort van spijt van dat ik het heb verteld, omdat ik hem namelijk 10 uur per week les van hem heb en ik nu elke keer als ik zijn les binnen kom, denk van .........hmm okee this is awkward......... Ik ga waarschijnlijk morgen vragen of hij er nog over wilt praten want ik heb geen zin om de rest van het jaar me nogal klote te voelen als ik hem tegen komt of als ik les van hem hebt. Alleen weet ik niet of het gaat helpen en wat ik moet zeggen...........Ja, zo kan je het ook vertellen, maar misschien is het beter dat je het dan niet verteld als je op surival bent want je weet niet hoe hij gaat reageren en het is nogal genant om te vertellen (vond ik) zit je nog de rest van die soort van vakantie nog met hem opgescheept terwijl je dan eigelijk niet bij hem in de buurt wilt zijn ofzo. Ja, dat kan ook dat je gevoelens dan voor hem weg zijn (misschien alleen maar beter ;p )
Veel succes en alvast veel plezier met survival!

xx A.nne123
@A.nne123 bedankt! Als je er met hem over wil praten dan zou ik dat zeker doen! Gaat vast helemaal goed komen!!

liefs!
Ik heb iets soortgelijks: ik ben verliefd op mn gym stagair maar niemand weet het, ook niet mn vriendinnen en ouders. Ik vind het sowieso al heel erg eng om aan ze te vertellen dat ik verliefd ben, maar op een gymleraar is toch iets heel anders! Hij blijft tot aan het eind van het jaar. Ik weet niet of hij ook verliefd op mij is, maar ik denk dat hij soms naar me kijkt, maar ja.... als je verliefd bent let je daar natuurlijk veel meer op. Ik vind het wel heel fijn om te lezen dat er ook andere mensen met dit probleem zijn! MAAR WAT MOET IK DOEN HIJ IS ????? JAAR OUD EN IK BEN 13 ik denk btw dat hij iets van 22 is!
Waarom is dit nou verboden? Ik begrijp het, maar het is wel echt heel stom!!!??
We schelen 9 jaar, terwijl sommige mensen in een relatie veel meer schelen!
Hey Luuntje,

verliefd zijn op een leraar is erg lastig. Ik ben ook verliefd geweest op een docent. het probleem hiermee is echter. ten eerste jij bent minderjarig en hij is meerderjarig dus het is wettelijk gezien strafbaar. Daarnaast is een relatie met een docent niet toegestaan, omdat hierin gezegd wordt dat er misbruik gemaakt zou kunnen worden van gezag, omdat de docent gezag over jou heeft door zijn functie op school. Wanneer hij dus ook verliefd zou zijn op jou zal hij dat uitschakelen en erover praten om er voor te zorgen dat hij erover heen komt, omdat hij als hij wel een relatie met je aan gaat ontslagen wordt. tot zover ff het theoretisch.

Nu mijn verhaal, omdat ik hoop dat het je op weg zal helpen. ten eerste ging ik mij op een gegeven moment beseffen dat het nooit zal kunnen vanwege bovenstaande redenen. Dat maakte mij ongelukkig want ik was verliefd en wilde natuurlijk dat het wel kon. Uiteindelijk heb ik besloten dat ik van dat ongelukkig gevoel af wilde ik moest maar door het liefdesverdriet heen want dan zou ik daarna verder kunnen met mijn leven en dat is wat ik heb gedaan. Ik heb het mijn docent verteld. hij heeft gezegd wat ik verwachten: hij vond het een blijk van waardering, maar meer kon hij er niet mee doen. Ik heb toen met hem afgesproken afstand te nemen en dat heb ik gedaan. voor maanden heb ik hem zo min mogelijk gezien zodat ik zelf over mijn liefdesverdriet heen kon komen, want ja dat had ik en ik weet dat je het heel graag anders zou willen maar je zult moeten accepteren dat het echt niet kan en dat je verder moet met je leven.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en heel veel succes.

groetjes EstherXXX
Heel erg bedankt!

Reageer