Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Verliefd op een leraar.

• 13 februari 2012
  • 59 reacties
  • 9480 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Er zijn vast wel meer meisjes of jongens die dit probleem hebben of gehaf hebben.
Ik ben verliefd op mijn Gymleraar. Ik zit nu in de 4de klas en dit is begonnen in de 2de klas. Dus het is al 2 jaar bezig. Ik denk dat hij mij op de een of andere manier ook wel leuk vind. Natuurlijk niet zo als ik hem zie, maar hij doet anders tegen mij dan andere leraren. Zoals bijvoorbeeld knuffelen, en duwtjes (om te pesten).
Mijn vraag is of iemand me hier tips bij kan geven, of mensen die hier zelf ervaring mee hebben gehad.
Reacties Graag. 🙂

59 reacties

Hee!
Ik ken het probleem niet, maar ik wil wel naar je luisteren en je proberen te helpen.
Misschien vindt hij je gewoon aardig en dat ben je vast!! Of hij heeft door dat jij het fijn vindt om geknuffeld te worden enz. Ik vind het eigenlijk niet normaal dat een leraar je knuffelt, maar dat kan ook aan mij liggen.
Het is heel erg flauw gezegd, maar misschien kan je beter proberen om je erover heen te zetten. En ik snap dat dat niet in 1x kan, maar het is een "zinloze" verliefdheid. Het is leuk om verliefd te zijn, maar er zit geen toekomst in de verliefdheid die je nu hebt. Want zou jij echt met die leraar willen trouwen en kinderen willen krijgen??? Ik hoop dat je reageert en hier misschien iets aan hebt?!
xxx
Hey, bedankt voor het reageren. Ik snap helemaal wat je bedoeld en dit weet ik diep van binnen natuurlijk zelf ook wel. Alleen het is niet zo makkelijk gezegd als gedaan. Maar het helpt natuurlijk ook niet mee als hij me knuffelt en gewoon ''liever'' tegen mij doet dan andere leerlingen. Ik heb daar natuurlijk geen problemen mee dat hij me zo behandeld. Er word dat oon gezegd dat gymleraren vaker mensen aanraken, omdat dat een beetje bij het beroep hoort. En het is niet alleen knuffelen hoor (en Ja, ik word graag geknuffeld, vooral door hem :)), maar gewoon vaak, een arm om mij heen slaan. Zo'n kleine tikjes geven (zo pesterig). En ik moet ook vaker bij hem komen om gewoon te praten. Het gaat dan eigenlijk nergens over, Maarja...
Reacties zijn welkom 🙂
Gymleraren moeten vaker mensen helpen of aanraken, dus ik denk dat het wel klopt dat zij wat makkelijker zijn met aanraken. Maar ik denk dat als je echt van de verliefdheid af wil komen, dat je dan af en toe moet aangeven dat je bv. een keertje niet kan/wil praten. Of sneller ophouden met knuffelen, sneller weggaan uit de les. Ik denk dat hij niet door heeft dat jij verliefd op hem bent. En eigenlijk vind ik dat het knuffelen van een leerling toch ietsje te ver gaat. Succes! xxx
Dat knufflene doet hij ook niet bij andere kinderen, dat is alleen bij mij. En eerlijk gezegd denk ik wel dat hij weet dat ik iets voor hem voel, en daar maakt hij dan fijn gebruik van. Dat vind ik helemaal niet erg natuurlijk. Dat wat jij zegt over zeggen dat je een keertje niet wil/kan praten, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vandaag ging het weer precies hetzelfde. 🙂 En ik vind dat heel fijn hoe het gaat, maar ik weet dat het niet mag, en dat weet hij waarschijnlijk ook. Maar het is zo dat hij dit niet bij andere leerlingen doet, dat is echt alleen bij mij. En ik denk dat hij weet dat ik hem leuk vind, en daar maakt hij handig gebruik van. :)
xxx
Heej ik was ook verliefd op mijn muziek leraar 🙂 en hij zij voor de grap dit heb ik voor jou geschreven! en dan speelde hij een prachtig liedje. Sinds dien vond ik hem ook leuk! Maar het allemaal een beetje verwarrend want dan was hij wel aardig toen weer niet. Omdat ik alleen in mijn eerste jaar muziek heb ben ik vlak voor de vakantie met hem gaan praten (hiervoor heb ik heel wat moed en wilskracht bij elkaar moeten rapen) Ik ben na de les naar hem toe gegaan en ik zij dat ik hem leuk vond en dat ik dacht dat hij mij ook leuk vond. Gelukkig lachte hij niet en hij begreep het hij zij dat hij mij wel aardig vond maar niet leuk. Toen was mijn verliefdheid gelijk weg! Dus we hebben nog wat gepraat en ik heb zijn muziek boek (met al zijn nummers) gekregen. En ook een dikke knuffel! Sinds dien is heeft hij het nooit iemand verteld en is hij mijn vertrouwens persoon! Dus in het kort : ga met je leraar praten het helpt echt!

greetz (hellaas heb ik nu andere problemen)
Hey, bedankt voor je reactie.
Ik heb al vaker van mensen gehoord dat ik er met die leraar over moest praten, maar ik vraag me in mijn geval af of ik wel 'genoeg' verliefd op hem ben om hem dat te vertellen. Want soms dat ziet hij me staan en doet hij heel aardig, dan ben ik gelijk weer 'meer' verliefd. Dan ziet hij me een tijdje niet en dan denk ik ook: nu kan je opflikkeren. Wat zou jij in dit geval doen?
Want ik weet gewoon niet of ik genoeg verliefd ben. En ik heb ook wel eens verhalen gehoord over mensen die met een leraar gingen praten en dat dat uit de hand liep, en dat ze genegeert worden. Maar ik heb nu geen les meer van deze leraar. Denk je dat het evengoed slim zou zijn om met hem te gaan praten? Want ik weet natuurlijk niet hoe hij het op pikt.
Wat zouden jullie doen? Graag reacties/tips/eigen verhalen.
xxx
Wie zou vinden dat ik het die leraar moest vertellen?

Leg daarbij graag even uit waarom, en of je daar zelf ervaringen mee hebt. :)

xxx
Ik denk dat het wel goed is dat je het vertelt. Maar zeg dat je hem leuk vindt, niet dat je verliefd bent. Leuk vinden klinkt minder definitief en ik denk dat je leraar er dan beter mee om kan gaan. Misschien schrikt hij wel heel erg, omdat hij het niet door had ofzo. Heel veel succes!! xx
Ik ben dol op surfen ( ja figuurlijk hè? ) en ik heb een site gevonden waar allemaal leerlingen van verschillende leeftijden verliefd waren op hun leraar/lerares. Interessant om te lezen en misschien kom je wat meer te weten waarom deze verliefdheid nou onmogelijk is. Hopelijk stopt de liefde snel, want dan kan je je situatie single weer echt van de daken schreeuwen.

Hier is trouwens de link: http://liefde.leerlingen.com/liefde_faq.php?id=45&rubriek=7
Enne.. je moet op 'bekijk het antwoord' klikken om het antwoord te zien.

Hopelijk heb je er wat aan

xxx B, I, R, D, Y<3
Bedankt voor alle reacties.
@crazychick
Ik denk niet dat mijn leraar er heel erg van schrikt. Maar ik denk ook niet dat hij het door heeft.
Ik doe wel opvallend aardig tegen hem, maar gewoon aardig, dus ik weet niet of hij het door heeft.
Maar ik ben aan het twijfelen omdat ik nou niet echt smoorverliefd ben, maar hem gewoon heel erg leuk vind.
Dus ik twijfel of ik het dan wel zou vertellen...
xxx
Lieverd, ik snap dat het moeilijk is maar je moet je er egt over heen zetten! Het is strafbaar, dat wil je hem tog niet aan doen? Zowieso zijn er nog zo veel andere boyz waar je meer aan hebt! Probeer je er over heen te zetten, vertel het aan een vriendin zodat zij jou kan helpen/steunen, zet hem uit je hoofd en onder elke les die je van hem hebt --> doe alsof je nooit iets voor hem hebt gevoeld
Ik weet het het is moeilijk "life's hard, deal with it"http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/redface.png
XxxMissHelen
Ik snap het helemaal. Ik ben verliefd op mijn docente (ja, ik ben lesbie iknow) aardrijkskunde. Ik ben 14 en zij 29, volgend jaar is ze dus 2x zo oud als ik!! Maar dat maakt me niet uit. Liefde kent geen leeftijd. Ik weet dat ze niet op mij is, dat weet ik gewoon. Ik word altijd zo ****ing depri als mensen gaan zeggen dat ze hun liefde moet vergeten. Ik weet dat ik dat moet doen, maar ik zit pas in de 2e en zal hoogstwaarschijnlijk tot de 6e op school zitten. Dat is nog 4 jaar!! Als het zover is zie ik wel verder. Tot die tijd kan ik haar nog jaar in jaar uit elke dag zien! Ik loop heel de school door om haar tegen te komen : Ik ken heel haar rooster uit m'n hoofd, ik zit nachtelang na te denken hoe ik kan lopen om haar tegen te komen. Dat is misschien bij een gymdocent moeilijker, aangezien je bij een gymlokaal niet zo gemakkelijk naar binnen kan kijken als een aardrijkskunde lokaal. Maar dan zou je bijvoorbeeld uit je hoofd kunnen leren wanneer hij pauze heeft, in welk lokaal hij daarna zit en dan kunnen uitzoeken hoe hij daar naartoe loopt en daar dan langs lopen, zo doe ik het ook altijd. Google hem en kijk of hij misschien lid is van een sportvereniging. Ga dan regelmatig kijken of word ook gewoon lid!! En wees blij dat je hem mag aanraken. Pas geleden deed ik op school mee aan een zangstuk en toen moesten we een laagje foundation en make - up. Dat werd door leraren gedaan, waar zij ook tussen zat. Toen ze vroeg wie er toen wilde heb ik geen moment geaarzeld en ben gelijk op haar afgestapt. Dat was eigenlijk de eerste keer dat ze me heeft aangeraakt en dat was echt heel fijn. Probeer er niet aan te denken dat hij je leraar is doe gewoon of het een normale jongen is van jouw leeftijd. Ik heb mijn docente anoniem een roos gestuurd met Valentijn. Je zou hem ook stiekem iets kunnen geven, iets liefs. Laat hem zien dat er iemand is die om hem geeft!! En als je het hem durft te vertellen, WAAROM NIET?? Het is juist een groot voordeel als je dat durft, dat zit mij nou juist dwars. Weet je, je moet dit niet zien als een groot probleem. Verliefd zijn is het mooiste wat er is!! Geniet van hem zolang het nog kan. En bouw een goede band met hem op, wees niet verlegen, dat is namelijk bij mij wel en nu heb ik het idee dat ze me niet ziet staan en ik denk dat dat het laatste is wat je wilt.

Xx
Bedankt voor al jullie reacties,
Het is moeilijk om iemand zo maar te vergeten, dat kan ik gewoon niet.
Maar hij is super aardig en we hebben gewoon echt een goede band met elkaar.
En daar wil ik het bij laten, ik heb het er nooit met hem over gehad, maar daar twijfelde ik wel over.
Graag reacties
xxx
Je hoeft hem ook niet te vergeten!! Ik snap ook dat dat echt heel moeilijk is. Misschien moet je het hem vertellen, weet je hoe hij zou reageren??
Meisjee,
ik snapp je echt helemaal weet je
en ik weet dus ook niet hoe ik er mee om moet gaan want heb precies hetzelfde ;s
ik probeer mezelf er gewoon iedre x ervan tee overtuigenn dat hij 1 te oudd is 2 hij is een leraar en 3 je hebt geen toekomst.
hoop dat je hier iets aann hebt?
xxx
Alweer bedankt voor de reacties :)
Voor mij is het gewoon heel lastig, het is een gymleraar. dus sportief, daar houd ik van.
Ik heb het hem niet durven te vertellen en ik weet ook niet of dat slim is om dat te doen.
Als ik hem zie in de gang, dan lacht hij heel vriendelijk en dan lach ik natuurlijk terug.
Vergeten kan ik nooit, en dat wil ik zeker niet.
Hij is 43 en ik ben 15. (hij is 1 dag later jarig als mij :p)
Ik had mijn ouders een foto laten zien (zonder te vertellen dat ik hem leuk vond) en mijn moeder dacht dat hij begin 30 was.
Dus hij ziet er in ieder geval niet oud uit.
Hij is gewoon zo aardig, en ik denk meer tegen mij als anderen,
Graag reacties/tips/eigen verhalen.

xxx
Even toevoegen aan het bovenste bericht:
Wat ik nog het meest opmerkelijk vond van zijn kant was:
Ik kwam naar hem toe want ik moest gewoon iets vragen,
Toen sloeg hij een arm om me heen en zei: kom we gaan daar even zitten.
Maar het ging me om die arm die hij om me heen sloeg.

Verder heb ik zijn vest wel eens aan gehad, omdat ik het koud had enz.

Maar is dit heel opmerkelijk voor een gymleraar of doen die dat wel vaker.

xxx
Ik ben dus verliefd op mijn leraar.
Hij is 44 en ik ben 16.
Wat vinden jullie daarvan?
Tips/reacties/eigen verhalen.
Alles mag, graag zelfs.

xxx
Wow, ik ben echt jaloers, ik wou dat mijn lerares wel eens een arm om me heen sloeg!! 🙂
Hey ik had mijn muziek story vertelt maar ik zie dat je al een goeie band met hem hebt dan zou ik proberen om het daarbij te laten!

x
heejj
ik snap je probleem en ik heb een oplossiing het gaat echt dom en playerig klinken maar het helpt wel
ik was ontzetend verdrietig omdat mijn vriendin het uit hat gemakt toen een tijdje later hat een met ieman anders genomen die ik wel leuk vond maar niet super en daardoor was ik de ander helemaal vergeten het werkt echt super goed en een schuld gevoel vald ook wel mee ik weet niet of je er iets aan hebt het is maar een tip xxx tjard
@ ingie74
Je zegt: Dan zou ik proberen om het hierbij te laten.
Ik snap denk ik wel wat je ermee bedoeld, maar dat kan ik gewoon niet.
Hoe wil ik zoiets laten liggen, dat kan ik gewoon niet.
Hij is super aardig en ik vind hem super aardig en hij mij ook.
Ik kan het hierbij niet laten liggen, maar ik durf het hem ook niet te vertellen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
xxx
Iemand nog tips/verhalen/opmerkingen over wat jij met die leraar van 44 (ik ben 16) zou doen?
Ik hoor alles graag.
xxx
Heej wat ik dan uit automatisme doe is heel veel fanaseren (ik weet het :p) ik weet niet of je hier iets aan hebt maar dat is wat ik doe.

Reageer