Verliefd? Misschien? Nee? En nog wat dingen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Nouja, als je toch niets te doen hebt kun je dit topic lezen.
Je schiet er zelf niets mee op, maar misschien kun je mij helpen.

Om maar met mijn “probleem” te beginnen:
Op zich zou ik haar geen “probleem” noemen, omdat ze alles behalve dat is.
Ik ben dat eerder.
Of de klasgenoten van mij die dit wel eens opbrengen…
Omdat ik zelf de knoop niet door kan hakken maak ik deze post maar.
Ik kom er dus niet uit of ik haar leuk vind.
“Maar dat is toch simpel !”
Voor mij dus niet.
Ik twijfel dus daarover, want:
- Ik was wel enigszins zenuwachtig in haar buurt
- Nouja, het opgewekt zijn en lachen is ook een check
- En dan iets wat ik niet echt uitleggen kan. Een vrij sterk gevoel. Vreugde, opluchting, euforie? Ik zou het niet weten.
- Natuurlijk denk ik aan diegene, maar dat doe ik ook om dit uit te vogelen. De vraag is of dat dan nog telt.

Het probleem is dat er dan nog dingen missen die door twee anderen werden genoemd, die ik daar naar had gevraagd.
Daarnaast ben ik echt slecht met mijn eigen gevoelens, dus ja.
Help?
Het zou in ieder geval fijn zijn als jullie hier op zouden reageren.
Alle vragen zijn welkom.

Nog iets anders:
Ik weet niet of ik open kaart zal spelen met iemand anders.
Ze is vrij betrouwbaar, maar ik weet niet of ik haar dit moet toevertrouwen.
Zeker wanneer ik er zelf niet echter ben lijkt het mij niet verstandig om olie op het vuur van vermoedens te gooien.
Wat raden jullie aan.
In ieder geval bedankt voor het lezen en mogelijke reacties.
Wederom zijn alle vragen welkom.

(Hmmm, ik ben benieuwd of deze titel ook aangepast gaat worden. Titels zijn nooit mijn expertise geweest, maar daarmee ben ik niet de enige...)

Post scriptum :
Meer iets voor de stille gebruikers, maar toch:
Dit is op zich niet zo’n dringen probleem, maar het is iets waar ik mee zit.
Dat maakt niet uit, want deze site is niet alleen voor kinderen die zichzelf van kant willen maken of verslaafd zijn aan drugs. Als je ergens mee zit, maak dan gewoon een topic aan. Het is toch anoniem, dus je hebt niets te verliezen. De behulpzame forumgebruikers zullen best antwoord geven. Soms zal dat nuttig zijn, soms niet. Alvast succes.

46 reacties

heyy,
Ik denk hoe je het beschrijft, het gevoel en waarom je ergens denkt van wel dat je wel gevoelen voor haar hebt.
Ook het feit dat je een topic maakt doet me denken van wel.
Misschien kan je vragen aan haar om af te spreken? Ik weet zeker dat je gevoelens dan wel duidelijk zouden worden.
Als je zou merken dat je gelukkig van haar wordt en 'vlindertjes' krijgt weet je het antwoord wel ?.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Succes!
@Indiana,
Ik denk daar wel iets aan te hebben.
We gaan wederom afspreken, maar dat duurt helaas nog een tijd.
In ieder geval bedankt.

Andere reacties zijn nog steeds welkom, inclusief vragen.
Hallo MensPersoon,

Laat ik nou net geen ervaring hebben in de liefde.
"Waarom reageer je dan Pin?"
Wellicht heb ik wat nuttigs te vertellen. Misschien ook niet, maar dat is aan jou.

Men zegt vaak dat je het wel weet als je eenmaal verliefd bent. Dat het een gevoel is dat je moet ervaren. Is dat even jammer. Mislukt.

Jij noemt eigenlijk alleen maar arumenten waarom je wel verliefd zou zijn. Wat laat je twijfelen dat je wellicht niet verliefd bent?

Verliefdheid is eigenlijk lichamelijk te verklaren met hormonen. Er bestaat ook zoiets als liefde op het eerste gezicht en binnen een seconde kun je al verliefd worden. Die mensen hebben waarschijnlijk meer geluk dat jij. Hmmm.
De gevoelens die jij beschrijft wijzen wel op die activiteit van hormonen die je ook bij verliefdheid hebt. Wellicht dus toch.

Jij wilt deze twijfel met iemand anders delen? Denk jij dat het nuttig is en dat je er wat aan gaat hebben?
Ja -> Vertellen
Nee -> Niet vertellen
Wegen de voordelen op tegen de nadelen? Is het erg als zij gaat twijfelen en gaat denken, als zij dit gewoon voor zich houdt (of met jou deelt)? Zijn er echte risico's en wat maakt dat je het liever niet wilt vertellen?

Zo, daar heb je je vragen. Misschien brengen ze je een inzicht. Misschien zijn ze nutteloos.

De titel is best goed gekozen. De titel twijfelt, wat moet ik vertellen? Wat wil ik vertellen en wat moet ik doen? Net als jij. Perfect.

Over je post scriptum:
Dit is toch ook weer een mooie afwisseling voor de verandering. Je brengt diversiteit op het forum. Lekker bezig.

Gr. Pin
"Laat ik nou net geen ervaring hebben in de liefde. "
Nouja, ik kan niet echt klagen.
Het is ook niet alsof er hier al iets staat dat vele malen beter is...

"Wat laat je twijfelen dat je wellicht niet verliefd bent?"
Ik weet dus niet hoe dat zou zijn, dus ook niet wat ik nu meemaak.
Hoe verklaar je de kleur groen, als je deze voor het eerst ziet?
Andere zaak, vergelijkbare kwestie.

"Wellicht dus toch."
De meeste lichamelijke processen worden beheerst door hormonen of vergelijkbare chemicaliën.
Je hebt desondanks wel een punt.

" Perfect. "
Ach, het feit dat de KT de titel niet heeft veranderd is al voldoende.

Bedankt voor je reactie.
Die vragen zijn, naast op sommige plekken een beetje onduidelijk, iets om over na te denken.
Het is ook niet alsof er hier al iets staat dat vele malen beter is...
Dan vrees ik dat je het voor nu met mij zult moeten doen 😉 En met @Indiana natuurlijk.

Dus jij twijfelt over je misschien-wel-misschien-niet-verliefdheid, omdat jij simpelweg niet weet wat verliefdheid is. Dan is het inderdaad lastig om jouw gevoel nu te verklaren. Je hebt immers niks om het mee te vergelijken. Wat ingewikkeld allemaal.

We weten dat verliefdheid dus eigenlijk hormonaal is. Het zou toch mooi zijn dan een bloedtest te kunnen uitvoeren? Lijkt me wel makkelijk.

De meeste lichamelijke processen worden beheerst door hormonen of vergelijkbare chemicaliën.
Sommige mensen - die waarschijnlijk niet goed hebben opgelet bij biologie - denken nog steeds dat zij verliefd worden met hun hart en daadwerkelijk vlinders in hun buik hebben. Echter zijn de vlinders gewoon adrenaline en word je toch echt verliefd met je hersenen die de hormonen produceren (die dus voor die adrenaline zorgen).
Een (wellicht) leuk feitje over testosteron: gecastreerde mannen leven langer. Het schijnt dat testosteron je leven aanzienlijk verkort (toch wel met een paar jaar). Dus je weet wat je te doen staat als je een lang leven wilt. Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk veel scheelt. (Volgens onderzoeken dus wel.) Tot zover dit zeer nuttige en relevante feitje.

Ach, het feit dat de KT de titel niet heeft veranderd is al voldoende.
Zoals ik al zei, perfect.

Die vragen zijn, naast op sommige plekken een beetje onduidelijk, iets om over na te denken.
Als iets zodanig onduidelijk was, schroom niet daar duidelijkheid over te vragen.

Gr. Pin
"Lijkt me wel makkelijk."
Sommige hormonen hebben verschillende uitkomsten, het is min of meer een balans.
Iemand had een goede Gif gemaakt waarin je kunt zien dat er , als het goed is, daar drie hormonen grotendeels voor verantwoordelijk waren. Diezelfde, of een tekort ervan , konden ook leiden tot mentale problemen.
Je zou het dus kunnen meten, maar aangezien het ook opgenomen wordt lijkt het mij lastig om exacte waarden te krijgen.

"Echter zijn de vlinders gewoon adrenaline en word je toch echt verliefd met je hersenen die de hormonen produceren (die dus voor die adrenaline zorgen). "
Zo maak je het wel een stuk minder romantisch..
Het is wel de reden achter de verhoogde hartslag, vergrootte pupil e.d.

"Een (wellicht) leuk feitje over testosteron: gecastreerde mannen leven langer."
Ik weet niet wat dit er mee te doen heeft, maar goed.
Testosteron maakt het leven wel wat aangenamer:
Meer spiergroei en überhaupt de vorming van je lichaam zodat je wat zwaardere activiteiten aankunt.
En het zorgt ervoor dat je kenmerken ontwikkelt die wenselijk zijn voor een mogelijke partner.
Dus een korter, maar misschien leuker leven.

"Jij wilt deze twijfel met iemand anders delen?"
Laten we zien hoe dat gaat...
Andere gebruikers mogen best iets zeggen hoor.
De meeste reacties zijn zeer gewaardeerd, omdat ik zelf niet beter weet.
Tenzij je , net zoals de persoon die nu verwijderd is, zes groepjes van letters bijeengooit zonder iemand ermee willen te helpen.
Zo maak je het wel een stuk minder romantisch..
Oeps.

Dus een korter, maar misschien leuker leven.
Dat lijkt me een goede afweging die men dan maar moet maken.

"Jij wilt deze twijfel met iemand anders delen?"
Laten we zien hoe dat gaat...

Dus je gaat het delen met iemand anders? Of heb je dat inmiddels misschien al gedaan? Succes in ieder geval!

Gr. Pin
Dit topic is niet helemaal geworden wat ik verwachten, maarja...
Het kan natuurlijk erger.

"Of heb je dat inmiddels misschien al gedaan? "
Met gemixte resultaten:
Een vriendin was vrij behulpzaam en heeft mij er op zijn minst wat anders naar laten kijken.
Een andere was en is eigenlijk van mening dat ik moet handelen, maar wij verschillen wat dat betreft van mening.
Dat gesprek was wel vaker opgekomen, maar ook nu wilde ik geen vermoedens bevestigen, omdat ik het zelf niet zeker weet...
Erg leuk...

Tijd is namelijk een vrij groot probleem.
Dit topic is niet helemaal geworden wat ik verwachten, maarja...
Het kan natuurlijk erger.

Ik zal mijn funfacts vanaf nu achterwege laten. Dan blijft het allemaal misschien wat meer bij het onderwerp.
Wat had je gehoopt te bereiken met het topic?

Je hebt dus gesproken met vrienden. Fijn dat zij wel nuttige dingen te zeggen hadden :8:)

Tijd is namelijk een vrij groot probleem.
Is het dan niet handig om het advies van een vriendin op te volgen en actie te ondernemen? Ik weet trouwens niet welke vorm van actie zij bedoelt. Ik bedoel een vorm van actie waarbij je haar benadert en deze kwestie bij haar neerlegt 🙂 (Wauw, wat een goed idee Pin. Waarschijnlijk het slechtste idee ooit. Dat is eigenlijk de voornaamste reden waarom ik nooit reageer onder dit subforum. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat er gebeurde in mijn hoofd toen ik dacht ''laten we eens rondkijken bij Seksualiteit en Relaties en Liefde'' een paar dagen geleden, maar goed. Shit, nu heb ik toch weer een soort van fun fact geplaatst. Vergeet dit maar.)

Oké, ik hoop echt dat er nog iemand denkt ''Laat ik hier eens reageren'', want aan mij heb je waarschijnlijk niks.

Misschien moet je proberen uit je comfortzone te komen? Als je een andere aanpak neemt, ontdek je misschien dingen waar je in eerste instantie nooit bij stil zou staan, omdat het buiten je comfortzone is. Ik weet niet zo goed wat ik me hierbij concreet moet voorstellen, maar ik dacht er opeens aan.

Dus ja, zie maar wat je met deze verzameling woorden doet...

Gr. Pin
Hi MensPersoon,

ik zal eens een keertje een kort antwoord geven :P
Misschien wel eentje waar je even over na moet denken:

Als je weet dat je niet kunt verdrinken, omdat je kunt zwemmen, dan kun je wel een keertje in het water springen.
En dan maakt het ook niet uit hoe diep het water is.

Btw ik vind dat je het goed doet @Pin. Door wat jij schrijft gaat @MensPersoon erover nadenken en dat is altijd goed.

Groetjes,
M&M's
"Wat had je gehoopt te bereiken met het topic?"
Ehm, ja...
Meer ervaringen misschien, zodat ik het kan vergelijken.
Ik heb eigenlijk niet echt een goed idee..
Misschien wat meer antwoorden, maar ik vrees dat dit een vraag is die slechts ik kan beantwoorden.
Niet zo fijn....

"Is het dan niet handig om het advies van een vriendin op te volgen en actie te ondernemen?"
Het te delen met haar, je kansen nemen e.d.
Het probleem daaraan is daat we elkaar vijf weken lang niet zullen zien, dus ik doe dingen liever daarna.

" en deze kwestie bij haar neerlegt"
Ja... nee...
Als ik zeker weet dat ik haar leuk vind, of zeker genoeg, dan zal ik mijn moed bijeen moeten rapen en het vragen.

"Misschien moet je proberen uit je comfortzone te komen?"
Verliefd zijn ligt al compleet uit mijn comfortzone ....

@M en Ms,

Dus als ik het goed begrijp moet je dus het risico nemen om iets uit te proberen, omdat het uiteindelijk toch niet fout kan gaan?
Ah oké, je ziet haar 5 weken niet. Dan heb je dus nog 5 weken om erachter te komen wat jouw gevoel betekent 🙂 :8

Verliefd zijn ligt al compleet uit mijn comfortzone ...
Probeer je hier nu te zeggen dat je verliefd bent en dus weet wat het gevoel betekent? :8

Ik denk dat je het advies van @M&M's juist hebt opgevat (althans, zo heb ik het ook opgevat) en ik denk dat er een zekere waarheid in schuilt.

Gr. Pin
Hi MensPersoon en @Pin.

Niets is 100% zeker in het leven, nou ja niets, je bent er 100% zeker van dat je uiteindelijk een keer dood gaat.

Voor de rest is het proberen in te schatten wat de gevolgen van je handelingen zijn. Er is misschien wel enige mate van onzekerheid, maar als de gevolgen te overzien zijn, dan moet je, vind ik persoonlijk, die stap ook durven te nemen om nieuwe dingen te ontdekken.

Jij hebt een heleboel kenmerken van verliefd zijn, maar je wilt het liefst 100% zekerheid voordat je een volgende stap zet.

Ga je die 100% zekerheid ooit krijgen en wat als je die niet krijgt? Blijf je dan voor de rest van je leven alleen?

Soms moet je een risico durven nemen. Niet in het diepe springen zonder dat je kunt zwemmen, maar als je kunt zwemmen zal het wel goed komen. Misschien kom je in een stroomversnelling terecht ofzo en ga je ff kopje onder. Het kan zijn dat je kant wel kunt bereiken, maar er niet uit kunt klimmen en je net ff een handje nodig hebt van iemand die nog op de kant staat. Maar verdrinken zal je niet. (deze alinea is beeldspraak)

Dus ja, wat kan je gebeuren als je bijvoorbeeld een blauwtje loopt?

Vergaat dan de hele wereld of jouw hele wereld?

Ik denk het niet. Misschien voel je je ff een dagje wat minder, maar dat komt ook wel weer goed. De kans is groot dat je een ervaring rijker bent en er iets van geleerd hebt. Dat kun je later toepassen bij een nieuwe poging.

Ik denk dus dat je soms een (afgewogen) risico moet nemen om ergens te komen.

Ik zou er voor gaan :)

Dus ik zou zeggen dat je het risico moet nemen om iets uit te proberen, niet omdat het niet (een klein beetje) fout kan gaan, maar omdat het uiteindelijk toch wel weer goed komt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Als eerste @Pin,

" Dan heb je dus nog 5 weken om erachter te komen wat jouw gevoel betekent"
Dat klopt, maar dan merk ik ook niet dat verschil wanneer ik bij haar ben en dit is allemaal erg leuk en lastig...

"Probeer je hier nu te zeggen dat je verliefd bent en dus weet wat het gevoel betekent?"
Nouja, ik zou het op 60-70 % zekerheid zetten, dus wellicht....

En dan @M en Ms,

Ik heb er weldegelijk iets aan.
Dan is het wel een risico dat ik nu wel zou willen nemen, maar misschien denk ik daar later nog anders over.
Ik zal het destijds zien.

Het voordeel van de vakantie in dit geval is dat je niet echt een klas hebt, dus dan zal het , naast haar, niet al te erg zijn, I guess.
Ik denk ook dat het de kans heeft om een ervaring te zijn, die ik niet wil missen.

Bedankt @Pin en @M en Ms.

Post Scriptum:
Het lijkt mij wel zo leuk om het resultaat te delen, dus zal ik destijds wel iets in dit topic zetten of een andere.
Wie weet heb ik nog me andere dingen hulp/advies nodig, maar dat zal destijds blijk geven.
Hi MensPersoon,

Tuurlijk neem je elke beslissing, nadat je er even over hebt nagedacht en voors en tegens naast elkaar hebt gezet. Als de voors winnen van de tegens en de gevolgen van niet slagen te overzien zijn, zou ik er voor gaan.

Vallen is niet erg, blijven liggen wel 🆒

Beslissingen hangen zeker ook af van het moment en ik lees net dat de vakantietijd voordelen biedt, want dan kun je met haar alleen praten, zonder dat de hele klas er bovenop staat. Dus, doe er je voordeel mee.

Heel veel succes en een leuke tijd.

Updates zijn altijd leuk en vragen mogen altijd gesteld worden.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Nouja, dit is niet echt drigenend o.i.d., maarja...
Wat zou eigenlijk een goede manier zijn om te zeggen dat je iemand leuk vindt?

Er gaan wat scenario's door mijn hoofd, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe dat moet. (geen ervaring e.d.)
Daarnaast ben ik wel een man van woorden (die slecht is in talen), dus ik ben wel benieuwd naar jullie manifesten van liefde.
Hi MensPersoon,

zelf ben ik meestal nogal direct, als het er op aan komt. Maar ik wacht meestal wel een soort van geschikt moment af. Ik bedoel, ik zeg het pas als ik alleen met die jongen ben of iig niet als anderen het kunnen horen.

Voor mezelf vind ik het niet zo erg om het voor iedereen te zeggen, maar voor die andere jongen is het wel fijn als hij niet voor het blok wordt gezet en dus is het beter dat niet iedereen gelijk zit mee te luisteren.

Ik doe meestal zoiets als:
“het was een leuke dag. Ik heb het echt naar mijn zin gehad. Ik vond het leuk dat jij erbij was. Dat was wel een soort extraatje, waardoor het net ff iets specialer was als anders. Ik vind het leuk hoe je reageert. Dat versterkt mijn gevoel. Een gevoel wat ik al wat langer heb, maar waarvan ik eerst niet precies wist wat het was.

Ik durf het nu wel te zeggen, gewoon dat je het dan weet. Dan heb ik het iig gezegd en dan kun jij er op reageren of er nog even over nadenken. Dat moet je zelf even zien. Doe wat goed voelt.

Maar, wat ik je wil zeggen is dat ik jou leuk vind. Ik voel me fijn bij jou. Jij maakt me blij".

Zoiets en dan ff afwachten hoe die ander reageert en dan zien we wel verder.

Ik ga niet gelijk zeggen of vragen of we dan verkering hebben. Dat komt meestal pas een volgende of volgende volgende volgende keer ofzo.
Ik vind mijn gevoel uitspreken dan te alleen te horen dat we verkering hebben, zonder je gevoel ut te spreken naar elkaar.

Dan kun je het ook een beetje opbouwen en zien hoe hij en jij met het nieuws omgaan en of de vonk ook van de andere kant komt.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Vragen stellen mag altijd voor extra uitleg of over andere dingen. Oh ja, waar ik over een jongen en hij/hem praat is het in jouw geval natuurlijk een meisje en zij/haar :)

Btw is het een anderstalig meisje en moet je het in een andere taal zeggen?

Groetjes,
M&M’s
Men zal oogsten wat hij zaait.
In dit geval verwarring...

"Btw is het een anderstalig meisje en moet je het in een andere taal zeggen?"
Dat is niet het geval, maar mijn Engels zou daarvoor goed genoeg zijn.
Ik snap wel waar het vandaan komt.

"Daarnaast ben ik wel een man van woorden (die slecht is in talen), dus ik ben wel benieuwd naar jullie manifesten van liefde."
Ik had al wat verbloemd taalgebruik daar toegepast, maar dat is dus helaas verkeerd terechtgekomen.
Ik kom wel uit de voeten met het gebruiken van taal en het versieren met mijn zinnen, maar ik voegde even de ironie toe dat de "vreemde" talen juist iets zijn waar ik minder succesvol mee ben. Nederlands en Engels zijn daarmee geen vreemde talen.

"ik zeg het pas als ik alleen met die jongen ben of iig niet als anderen het kunnen horen."
Ja, ik ben nog niet hard genoeg tegen de deurposten aangelopen om dat te doen....

"Jij maakt me blij"."
Ik denk dat ik wel een ander praatje zal maken, maar ik hoop dat ik, mocht het zover komen, ook succes heb.

"Ik ga niet gelijk zeggen of vragen of we dan verkering hebben. Dat komt meestal pas een volgende of volgende volgende volgende keer ofzo."
Klinkt als een goed plan.
Eerst moet alles nog goed gaan, maar ik zie destijds wel of ik überhaupt er voor ga.

"Oh ja, waar ik over een jongen en hij/hem praat is het in jouw geval natuurlijk een meisje en zij/haar "
Die indruk had ik al.
Nouja, zo extreem veel verschil zal er wel niet tussen zitten.
Nouja, als je toch niets te doen hebt kun je dit topic lezen.

Hierbij dan mijn wat late reactie.

Hoi

Quiet the mind,
and the soul will speak.

Misschien denk jij te veel na. Je zou kunnen proberen het verstand even opzij te zetten, en naar je gevoel te luisteren. Als je niet denkt aan wat er allemaal mis kan gaan, lijkt eerlijk tegen haar zijn over je gevoelens dan een goed idee?

Een vriendin was vrij behulpzaam en heeft mij er op zijn minst wat anders naar laten kijken.
Een andere was en is eigenlijk van mening dat ik moet handelen, maar wij verschillen wat dat betreft van mening.

Fijn dat je het met iemand hebt kunnen bespreken. Er kan je aangeraden worden om te handelen, maar of je dat doet, is en blijft je eigen keuze.

Als ik zeker weet dat ik haar leuk vind, of zeker genoeg, dan zal ik mijn moed bijeen moeten rapen en het vragen.

Dat lijkt me een goed idee. Je kan haar zeggen wat je voelt, en dan bekijkt zij wat ze ermee doet. Eerlijk zijn over je gevoelens is nooit verkeerd, alleen risicovol.

Wat zou eigenlijk een goede manier zijn om te zeggen dat je iemand leuk vindt?

Misschien werkt 'Het voelt voor mij heel ingewikkeld aan, maar ik zal het niet te ingewikkeld maken: ik heb sterke gevoelens voor jou.'
Een brief kan ook. Zelf zou ik gecharmeerd zijn door een brief, zeker als die in jouw schrijfstijl geschreven is.

Wat @M en Ms zei, van het niet meteen verkering vragen, maar de andere denktijd geven, lijkt me een goed plan.

Groetjes
x
Hi MensPersoon,

Nou ja, de verwarring was nu ook weer niet zo groot of erg over in welke taal je het zou moeten zeggen. Ik dacht in eerste instantie ook wel dat je gwn Nederlands bedoelde, maar soms betrap ik me er op dat ik jouw grapjes niet altijd gelijk door heb. Niet dat dat jouw schuld is, maar we moeten elkaar wat dat betreft gwn nog iets beter leren kennen :)

Als je elkaar irl zou ontmoeten is dat ook allemaal wel makkelijker, denk ik. Behalve de woorden zie je ook hoe iemand erbij kijkt en welke andere gebaren en mimiek enzo erbij hoort. Dan snap je elkaar ook vaak sneller beter ;)

Tenminste dat is mijn ervaring.

Ik heb soms in whatsapp of op andere plekken, gesprekjes die soort van helemaal fout lopen, doordat dingen die ik schrijf anders worden opgevat dan dat ik ze bedoeld heb en dan krijgen we een hele discussie over misverstanden en gaat het eigenlijke gesprek verloren.

Mijn tip zou dus ook zijn om gevoelens, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn, face to face uit te spreken :D

Je ziet dan elke reactie, dus of iemand verbaasd, boos, blij of verdrietig kijkt bij het ontvangen van het bericht.
Je kunt daar gelijk op inhaken door te zeggen. Sorry ik wilde je niet laten schrikken, verdrietig maken of wat dan ook van toepassing is en er bij zeggen dat je het duidelijker zal proberen te vertellen.

Soms helpen daden beter als woorden en kan een klein kusje op de wang hele discussie voorkomen of te niet doen. Ook gwn de hand van het meisje of jongen beetpakken en haar/hem dan aankijken kan heel goed werken.

Soms moet je een aanloop nemen om over het slootje te springen 🆒

Je moet dan ook doorzetten en niet halverwege inhouden, want dan haal je de overkant sws niet.
Het is geen garantie dat je dan de overkant wel haalt, maar de kans is groter.
Beter dan inhouden en midden in de sloot terecht te komen.

Sorry, die floep ik er zomaar even uit. Ik weet niet of ik die “spreuk” al eens ergens gelezen heb of dat ik hem net zelf bedenk.

Het is een soort metafoor over de liefde. Soms moet je ergens voor gaan. Misschien houd je er natte voeten aan over, maar is het anderen wel duidelijk wat je plan was. Dat je de overkant wilde halen dus. Ze hoeven zich dus niet af te vragen waarom je soort van random midden in een sloot springt.


@100Divergent11,

Lief van je.
Ik vind jouw spreuk “Quiet the mind, and the soul will speak” wel weer heel erg mooi 🙂 en de spreuk is niet eens in het Japans. Kans is wel groot dat die uiteindelijk daar wel vandaan komt natuurlijk :P


Groetjes,
M&M’s
@100Divergent,

"Hierbij dan mijn wat late reactie."
Nouja, beter laat dan nooit.
Daarnaast duurt het nog een tijdje, dus je hebt alle tijd om nog iets te schrijven, mocht je dat willen.

"Misschien denk jij te veel na."
Misschien, misschien....

" Als je niet denkt aan wat er allemaal mis kan gaan, lijkt eerlijk tegen haar zijn over je gevoelens dan een goed idee?"
Nouja, I guess. De "beloning" is het "risico" wel waard, als je met risk/reward het zou doornemen.
Ik ben hoe dan ook dan een ervaring rijker.

"is en blijft je eigen keuze. "
Daar ben ik mij van bewust, maar ik ben altijd benieuwd naar het standpunt van mensen met meer ervaring.

"Dat lijkt me een goed idee."
Het belangrijkste is dat ik het ook over drie weken nog een goed idee vind, maar dat ik natuurlijk niet voorspellen.

"Zelf zou ik gecharmeerd zijn door een brief, zeker als die in jouw schrijfstijl geschreven is. "
Zulke woorden vleien mij, maar juist door in de nabijheid van de ander blijk daarvan te geven denk ik dat je vastberadenheid en moed vertoont, wat de ander op prijs kan stellen.
Daarnaast krijg je min of meer direct antwoord , dus dat is ook wel zo fijn.

"lijkt me een goed plan.
Nouja, ik zou ook niet weten hoe je het een betekenis geeft, dus dat is een uitstekent idee.


@M en Ms,

"maar soms betrap ik me er op dat ik jouw grapjes niet altijd gelijk door heb."
Zo vreemd is dat ook weer niet.
Ik vrees dat ik soms wat dingen plaats die niet direct goed op worden gevat.

" maar we moeten elkaar wat dat betreft gwn nog iets beter leren kennen "
Nouja, ik heb nog enkele jaartjes op het forum, dus dat lijkt mij tijd zat.
Wie weet kan je uiteindelijk die dingen ontcijferen....

"Ik heb soms in whatsapp of op andere plekken, gesprekjes die soort van helemaal fout lopen, "
Die kunst heb ik ook eigen gemaakt.

"Mijn tip zou dus ook zijn om gevoelens, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn, face to face uit te spreken"
Je hoeft je gevoelens nooit te bespreken, als je daar gewoon nooit over praat. (taps head)
Dat lijkt mij ook een redelijk voorstel, zo krijg je wat minder miscommunicatie e.d.

"en kan een klein kusje op de wang"
Dat is nou net iets wat ik niet kan doen...

"Ook gwn de hand van het meisje of jongen beetpakken en haar/hem dan aankijken kan heel goed werken."
Hmmm... dat zou een optie zijn, maar dat zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
Mijn handen zijn in ieder geval zeker groot genoeg.....

Lijkt me verstandig.

Je zou dit met haar kunnen bespreken, en op het einde een brief geven. Misschien zijn er dingen die je vergeet te zeggen, of die je liever schriftelijk zegt. Na een gesprek kan die brief een "aanvulling" zijn, maar zonder brief kan ook. Je toont inderdaad moed en vastberadenheid door het te zeggen.

Ask a question and you feel shame for a moment. Not asking and not knowing means you will feel shame for your whole life.
Hoewel hier geen reden is tot 'shame', hoop ik dat je begrijpt wat ik bedoel.


Onnodige qoutes verwijderd door de kindertelefoon
Ja...
Op zich is dit redelijk onzinnig, maar zelf zou ik er eigenlijk geen raad mee weten.
Geen ervaring e.d.
Vandaar dat ik hier dus maar blijf schrijven.....
Dus als je toch niets te doen hebt...

Sorry voor het oponthoudt, I guess, maar ik had even niets te zeggen.
Lekker hoor dat wachten, met de kans dat het niet eens doorgaat...

"en op het einde een brief geven."
Het begint als een redelijk idee te klinken, zeker als je de ander tijd geeft om erover na te denken.




(Ik zal het proberen erbij te zetten, maar het kan zijn dat de KT het misschien niet hebben wilt.
Just FWI, het staat gewoon online, maar ik laat slechts te tekst zien)
Een online post heeft mij helaas aan het denken gezet.
Deze is voor volwassen bedoelt, maar zo wordt ik nou eenmaal beschreven.....
Lichte zelfverheerlijking terzijde: (hoewel men mij blijkbaar zo ziet...)

(Mijn interpretatie, dus misschien ook handig om te lezen als je Engels niet al te best is)
Het gaat er min of meer erover dat het niet al te slim zou zijn om zomaar je liefde aan de ander te verklaren.
Het zou slimmer zijn om eerst gewoon te daten/uit te gaan.

Niet een bron die ik boven andere plaats, maar het is een ander standpunt met ervaring.

Waar ik dus bang voor ben is dat ik haar ermee overrompel.
Ik twijfel nu dus of het misschien verstandiger is om eerst wat meer met haar om te gaan e.d.
(….)
....

Altijd leuk om slechts te kunnen denken, niet te handelen.
Fantastisch om in cirkels te lopen in je gedachte.
Geweldig om slechts beelden te schetsen en met fouten op te komen.

Ja....

En daarmee beantwoord ik dus mijn eerste vraag niet..


Post aangepast door De Kindertelefgoon ivm forumregel 15: houd de tekst leesbaar.
Dit, omdat De Kindertelefoon vernatwoordelijk is voor de content.
Hoe 121 woorden je zekerheid kunnen tackelen...

Mooi, maar in jouw geval vooral vervelend.

Nee, ik was je niet vergeten. Ik had gewoon niks nuttigs te zeggen. Wel alles gevolgd en gezien dat mijn probeersels niet nodig waren. (Nu waarschijnlijk nog steeds niet, maar goed.....) Nu heb ik hopelijk wel weer iets nuttigs te zeggen, dus daar gaan we dan.

Heb alleen ik dit of is het redelijk duidelijk dat als je iemand op een 'date' vraagt (mee uit vraagt), je iemand leuker vind dan vriendschap...? Ik bedoel, waarom zou je anders daten? Waarom zou je onderzoeken of jij iemand leuk vind en of die ander jou leuk vindt als je het al weet?

O wacht.

Jij weet het nog niet zeker.

Dit is de perfecte oplossing of niet?

Maar alsnog, ik denk dat het redelijk 'algemeen' is, dat een date verboden zit aan de liefde. Dus als je dat niet al te duidelijk wilt maken, kun je inderdaad ook 'gewoon' dingen met haar ondernemen. 'Afspreken'.

Ik vind trouwens dat er nog steeds niks mis is met straight to the point. Dan is alles meteen lekker duidelijk. Echter denk ik dus wel dat 'daten' de kans kan vergroten dat zij jou ook leuk vindt en de kans verkleinen dat jullie, mocht zij niet op jou zijn, niet meer met elkaar omgaan.

Hopelijk was dit nog soort van nuttig?

Gr. Pin
Jullie zouden eerst kunnen afspreken. Als ik het goed begrijp, hebben jullie elkaar al een tijdje niet meer gezien? In dat geval lijkt eerst afspreken me een goed idee.

Iedere situatie is anders. Bij de ene situatie kan rechtuit je gevoelens uiten werken, bij een andere situatie kan eerst afspreken en elkaar beter leren kennen beter werken.

Reageer