Verliefd maar durf het niet te vragen

  • 3 April 2018
  • 5 reacties
  • 545 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een jongen van 14, zit in het derde en ben verliefd op een meisje uit mijn klas sinds dit schooljaar. Ik durf het alleen niet te vragen vanwege mijn onzekerheid+omdat ik mijn reputatie niet wil verliezen al wijst ze me af. (Als je reputatie slecht is, word je veel betrokken bij pesterijen etc) Help me!!!

5 reacties

Wat voor een reputatie?En als je het echt niet durft dan kan je ook nog eens dit proberen bijv. Jij en je vriend en een paar vrienden van haar(zij ook) (of de hele klas) gaan dan doen durf of de waarheid spelen en dan als zij durf kiest dan kan jou vriend vragen of ze iemand leuk vind en dan bij de volgende ronde wie ze leuk vind.
Vragen*
Je kan ook proberen om haar en anoniem briefje te schrijven met als je verliefd ben leg dan in het park en briefje net met of wie.

Of je schrijft haar een briefje of ze je leuk vind met je naam er onder ofz
Reputatie 3
Badge +8
Reputatie? Daar gaat het al mis wat mij betreft. Je moet, los van dat meisje, schijt hebben aan die reputatie. Waarom ben je überhaupt bezig met een reputatie hoog te houden op school. Je zit op die school om te leren en na 4/5/6 jaar te slagen. Daarna zie je die mensen nooit meer, behalve als ze je vrienden zijn. Maar voor je vrienden hoef je geen reputatie hoog te houden toch? Die waarderen je zoals je bent.

Je moet lekker je eigen gang gaan. Wordt je dan gepest, lekker negeren. Die pestertjes zijn net zo onzeker als jij. Om zichzelf beter te voelen pesten ze anderen maar. Mocht je er echt last van hebben, gewoon melden. Als je school een beetje een redelijk beleid heeft, gaat het naar de ouders. En krijgen ze thuis op hun flikker.

Het is bovendien alleen maar knap dat je het durft te vragen aan iemand. Afwijzingen horen erbij, je hebt het tenminste wel geprobeerd. Dus ik zie niet hoe je ‘reputatie’ verslechterd, als je wordt afgewezen. Die pesters moeten er bovendien nog eerst achter zien te komen.

Dat je het niet durft te vragen vanwege je onzekerheid begrijp ik volkomen en daarvoor hoef je je ook echt niet te schamen. Veel jongeren, zeker op jouw leeftijd, zijn onzeker/bang om fouten te maken. Maar zoals je waarschijnlijk overal hoort, fouten maken is niet erg.

Bovendien hoef je ook niet direct haar verkering te vragen. Je kan haar veel beter eerst wat beter leren kennen. Ook vriendschappelijk contact met een meisje is normaal, ook al heb jij die intenties niet. Op deze manier kan zij jou ook beter leren kennen en is de kans groter dat ze ja zal zeggen als je haar op gegeven moment vraagt.

Natuurlijk kan je het ook direct vragen of via whatsapp of via een briefje. En als je het toch te spannend vindt, dan hou je het lekker voor je. Maar dan loop je misschien wel iets heel moois mis. En het mooie is; het is helemaal aan jou. Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Het is overigens geen aanval op je, wat betreft dat stukje over reputatie. Het is enkel goed bedoeld advies, wat overigens niet betekent dat ik helemaal gelijk heb. Je moet er mee doen wat je wilt.
Dankje!

Reageer