Verliefd, en wat moet ik nu doen!

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een jongen van 16 jaar, en ik ben geabonneerd op een youtube kanaal. Nu is er iemand bijgekomen omdat hij een relatie heeft met hem, en nu ben ik verliefd op diegene die er bijgekomen is, Help!

57 reacties

Hoi
zal je het wat duidelijker willen maken ? want ik snap er niks van ...
wat snap je niet dan?
Badge +8
Hoi Peterkever5,

Jouw vraag is een beetje onduidelijk. Want zoals ik het lees is dat je een YouTube kanaal kijkt, waarin nu twee personen zijn. Eerst was er één persoon, maar doordat diegene een relatie heeft met nog iemand, was diegene erbij gekomen. En jij bent verliefd op diegene die erbij is gekomen. Klopt dit? Ik ga vanuit dit verhaal;).

Wat leuk dat je verliefd bent! Alleen wel jammer dat diegene al iemand heeft. Ik denk dat je diegene kunt vergeten, diegene heeft namelijk al iemand gevonden. Dit zou je kunnen doen door niet meer op dat YouTube kanaal te kijken, ik begrijp dat je diegene heel erg leuk vind en dat het super moeilijk is. Maar anders kan je diegene nooit echt vergeten.

Je kunt ook afleiding gaan zoeken. Zo kun je bijvoorbeeld gaan sporten, een hobby die je hebt gaan doen of veel afspreken met vrienden. Als je dan vervolgens thuis komt moet je met jezelf afspreken dat je niet op het YouTube kanaal mag kijken.

Ik weet natuurlijk niet of dit is wat je wilt, daarom kan jij die keuze zelf het beste maken. Ik begrijp ook dat je zo vaak mogelijk naar diegene wilt kijken, omdat diegene natuurlijk heel knap is 😉.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en een keuze kunt maken,

Succes,

Suzan (14) xx
Zeg nou niet dat ik hem moet vergeten. dan moet ik huilen, ik kan hem niet vergeten
Nee zeg dat nou niet. nu moet ik weer huilen

- aangepast door de Kindertelefoon, onnodige quote verwijderd -
Hoi peterkever5,

Je bent verliefd op een andere jongen, welcome to the club. Niks mis mee. Ik val ook op jongens.

En ja, soms wordt je verliefd op iemand die al een vriend of vriendin heeft en soms zijn ze sws onbereikbaar, omdat je ze alleen van yt of tv of zo kent.

Dat heb ik ook al vaak genoeg meegemaakt… Enige wat ik dan doe, is om toch proberen te genieten van die andere jongen bv. als ik m op tv of internet zie, maar ik weet dan in mn achterhoofd ook wel dat het nooit echt wat zal worden. Maar fantaseren over hem mag altijd, toch? Zolang je de werkelijkheid maar niet uit het oog verliest, want als je de werkelijkheid verliest, wordt je er ongelukkig van en dat is niet de bedoeling.

Is het de eerste jongen waar je echt zo verliefd op bent of ben je wel eens vaker verliefd geweest op een jongen of een meisje? Vind je het lastig om gevoelens te hebben voor andere jongens of heb je daar geen probleem mee? Zelf ben ik al bijna een jaar uit de kast en ik heb het dus al geaccepteerd.

Nou ja, voor nu het beste en als je nog vragen hebt dan lees ik ze wel hier, net als je reactie.

Gr. JJ
Ik accepteer het zelf wel, maar ik weet zeker dat er andere mensen zijn die het niet gaan accepteren. ik kan mezelf moeilijk veranderen, en ik kan mezelf niet voor de gek houden.
waarom word het niks dan, dit is de eerste keer dat ik verliefd ben, maar we hebben al wel gechat, maar ik spam hem helemaal vol op snapchat. en hij heeft nu al een vriend, dus ik kan nu nog niks zeggen. maar jullie onderschatten waarschijnlijk of ik echt verliefd ben of niet, maar dat ben ik gewoon echt, want ik heb ook al gechat met de kindertelefoon enzo. en jullie moeten niet gelijk zeggen dat het nooit iets kan worden want dan moet ik huilen

- aangepast door de Kindertelefoon, onnodige quote verwijderd -
Hoi peterkever5,

Je bent zoals je bent en daar mag je best trots op zijn. Natuurlijk moet je jezelf niet veranderen. Goed dat je jezelf accepteert zoals je bent. Dat is belangrijk. En je hebt ook gelijk dat er altijd wel mensen zijn die er misschien moeite mee hebben, maar dat zal je altijd blijven houden.

Ik geloof zeker wel dat je echt verliefd bent op die jongen. Het enige wat ik gezegd heb, is dat als je iemand alleen maar van tv of yt of zo kent, dat de kans niet zo groot is dat hij jou ook zomaar ineens leuk vindt. Gwn omdat hij jou helemaal niet kent, vaak niet eens bij je in de buurt woont en dat hij, zoals in jouw geval, zelfs al een vriend heeft.

Ik weet niet of jij die jongen waar je nu verliefd op bent in het echt ook kent. Woont hij bij jou in de buurt, zit hij bij jou op school?

Als je hem in het echt ook kent of al kende verandert dat de situatie een (klein) beetje. Dan is hij “bereikbaar” in de zin van dat hij in je buurt woont, maar feit is ook dat hij kennelijk verliefd is op en verkering heeft met die andere yt-er.

Ik snap wel dat jij wilt dat hij jou ook leuk vindt, maar dat kun je niet “forceren”. Als je hem “helemaal vol spamt op snapchat”, zoals jezelf zegt, ben ik bang dat dat niet het gewenste effect zal hebben.

Hem een keer een complimentje geven over een leuke video of over zijn uiterlijk kan m.i. nog wel en dat zal hij ook wel waarderen, maar zodra je hem gaat spammen, kan dat voor hem heel vervelend over komen.

Dus, mijn tip zou zijn: denk goed na wat voor berichtjes je hem stuurt en probeer je ook voor te stellen hoe het zou zijn als jij die berichtjes zou ontvangen, terwijl je verkering hebt met iemand anders. Zou jij het dan nog leuk vinden als iemand jou op die manier zou spammen?

Als ik verliefd ben doe ik ook soms dingen die voor mij op dat moment goed voelen, maar waarvan ik later denk “dat had ik beter anders kunnen doen”. Daar probeer ik je een beetje voor te waarschuwen.

Ik heb ook wel eens een jongen, waar ik verliefd op was, veel berichtjes gestuurd, waarin ik allerlei lieve dingen over hem zei, maar dat kwam bij hem niet zo over. Hij had dat mij verteld en pas toen begreep ik dat.

Ik gun je echt die verliefdheid en ik hoop dat je een leuke vriend krijgt, vandaar dat ik je dit allemaal schrijf.

Verliefdheid is mooi, maar soms ook lastig en dat zeg ik uit ervaring. Ik heb mooie dingen meegemaakt en aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg gehuild om een jongen. Maar zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Liefde moet van 2 kanten komen.

En ik zeg niet dat jij de liefde niet zult vinden, maar op dit moment - zolang die jongen waar jij verliefd op bent, een relatie heeft met die andere jongen - lijkt mij de kans dat hij voor jou kiest kleiner dan dat hij voor zijn huidige vriend kiest. Ik neem jouw verhaal dus echt heel serieus. Ik wil je alleen waarschuwen voor teleurstellingen.

Ik lees je reactie wel en als je nog vragen hebt lees ik die hier ook wel.

Gr. JJ
He, ik heb hem niet met die berichten gespamt. Hij weet nog niet dat ik hem leuk vind. Of hij moet het door hebben. Ik doe dat ook niet nu, dat is niet alleen lullig voor zn vriend maar ook voor zichzelf. Ik wacht gewoon tot het uitgaat. Dan maak ik ook een grotere kans. Maar ik kan hem nu in ieder geval niet zomaar uit mijn gedachten zetten.
Hoi peterkever5,

ok dan, maar je hebt zelf geschreven "ik spam hem helemaal vol op snapchat", dus moet ik dat dan lezen als dat je dat van plan was, maar je hebt het nog niet gedaan? Dat lijkt me ook het verstandigst.

Afwachten tot hij weer single is mag, maar dat wil niet gelijk zeggen dat hij jou dan leuk gaat vinden, dus blijf realistisch en hou jezelf niet voor de gek. Dat zeg ik alleen ter zelfbescherming.

Dat je hem nu niet gelijk kan vergeten snap ik wel. Geef het wat tijd en kijk dan verder hoe reëel alles is.

Gr. JJ
He, ik heb hem eigenlijk wel een soort van gespamd, maar eigenlijk voornamelijk veel vraagtekens enzovoort omdat hij niet reageerde, en ik heb hem niet laten weten dat ik verliefd op hem ben, ik heb geen gekke dingen gevraagd ofzo, hij weet niet dat ik verliefd op hem ben, of dat moet hij toevallig door hebben.

En hij zei in een video dat hij valt op blauw, groene ogen en blond haar, en dat heb ik, maar ik weet alleen niet of hij dat meende. Het lijkt wel of het allemaal al vast staat, het is wel heel toevallig.

en nou sorry dat ik het zeg, maar die vriend van hem vind ik ook niet de knapste, hij zou beter kunnen krijgen zeg maar. en hij zei ook in een video dat hij eerder naar het innerlijk kijkt dan naar het uiterlijk, terwijl hij zelf wel heel knap is;):8.

Als hij mij wil dan ben ik zoo blij, als het maar uitraakt tussen die twee! Hoe oud ben jij eigenlijk, JJBOY, als ik vragen mag?
Hoi peterkever de 5e,

Oh, dus je hebt hem toch een ietsiepietsie soort van achtig beetje veel berichtjes gestuurd op snap. Maar dan geen rare, vervelende dingen, das dan wel weer goed van jou. Ik vind je wel een beetje stout, door mij niet alles gelijk te vertellen, maar ja, we kennen elkaar ook nog niet echt, dus ik vergeef het je.

Of hij niks door heeft, dat kan jij beter beoordelen, want ik ken hem helemaal niet.

Maar ff serieus ken je hem in het echt en weet hij dus ook wie jij bent? Heb je hem wel eens ontmoet?
Als jullie elkaar in het echt ook wel eens zien kan ik me voorstellen dat zn gaydar jouw signalen wel opgepikt heeft.

Ik vind het wel aardig van je dat je hem het beste toewenst, dus ook een (nog) betere vriend, namelijk jezelf. Jij bent wel grappig, vind ik.

Het liefst zou je zien dat dit snel gebeurt, maar wel tof van je dat je hem eerst de gelegenheid geeft om daar zelf achter te komen.

Je voldoet iig aan zijn wensen, namelijk blauwe ogen en blond haar. Daar zijn er niet veel van en laat jij dat nou net hebben…. :8

Het is grappig om te zien, dat jij net zo reageert als ik doe, als ik verliefd ben op een jongen, die ik (nog) niet kan krijgen. Ik ben ook altijd optimistisch over de kans dat het goed komt tussen ons en ik pik ook die dingen eruit die van toepassing zijn op mij als het bv. gaat om uiterlijke kenmerken die hij leuk vindt.

Weet je, ik ben best vaak en snel verliefd. Ik hoorde laatst op tv dat je binnen 200 milliseconde (dus één vijfde van een seconde!!) al kan weten of je iemand aantrekkelijk vindt of niet. Nou ik ben het levende bewijs daarvan. Ik spot ook gelijk die ene leuke, lekkere jongen in een groep mensen.

Ik word verliefd op leuke jongens die ik op tv zie, bijv. Jaco van TheVoiceKids en pas geleden nog Justin – Bboy Lil Justy van HollandsGotTalent. Dat is dan in eerste instantie om hoe ze eruit zien en daarna ook om wat ze kunnen en om wat ze er voor over hebben om hun doel te bereiken. Ik word gwn blij van ze als ik ze zie. Kweenie precies hoe dat werkt, maar t geeft wel een goed gevoel.

Maar dan zie ik ineens een leuke jongen bij mij in de supermarkt (laten we ze Joery en Sander noemen) en dan denk ik, die is leuk en die woont bij mij in de buurt, dus das nog beter. Ik wil maar zeggen, ik ben vaak en ook echt verliefd op allerlei jongens die ik eigenlijk niet kan krijgen, terwijl er ook jongens zijn die ook leuk zijn en die ik misschien wel kan krijgen. Wat is dan slim om te doen? Toch proberen om die onbereikbare jongen te proberen te krijgen of werk maken van die leuke jongen die je uit de buurt kent?

Verliefdheid en fantaseren erover is hartstikke mooi en geeft een fijn gevoel, maar het is ook wel fijn als het haalbaar is. Dus ik geniet van ze allemaal, maar richt mijn liefdespijlen op de jongens die ik in t echt ook tegenkom.

Zo, wat een verhaal hè, I got carried away, a bit ;)

Nou ja, probeer er maar achter te komen wat ik er allemaal mee bedoel. Ik kan me voorstellen dat je er nog vragen over hebt. Die lees ik wel hieronder dan.

Oh enne, je wilde me wat vragen als het mocht, nou je mag me alles vragen, dus je mag ook weten hoe oud ik ben. Nou, als je op mn naam klikt kun je mijn profiel bekijken en dan zie je dat ik over 2 maandjes 15 jaar word en als je in mn profiel op topics klikt, kun je mn topics bekijken. Dat werkt voor iedereen hier op het forum, maar niet iedereen heeft zn leeftijd erbij gezet ofzo, nou ja, dat zie je vanzelf wel. Klikken op reacties werkt niet, ik denk dat dat alleen werkt voor KT zelf.

En ja, ik ben wel benieuwd of je hem (die knapperd) in t echt kent en hij jou.

Gr. JJ

PS iemand anders hier die nog goede tips heeft voor peterkever5? Post ze hieronder.
Hoi peterkever de 5e,

> HOI.

Oh, dus je hebt hem toch een ietsiepietsie soort van achtig beetje veel berichtjes gestuurd op snap. Maar dan geen rare, vervelende dingen, das dan wel weer goed van jou. Ik vind je wel een beetje stout, door mij niet alles gelijk te vertellen, maar ja, we kennen elkaar ook nog niet echt, dus ik vergeef het je.

> IK HEM DUS EIGENLIJK WEL EEN SOORT VAN GESPAMD JA, IK KAN TOCH NIET GELIJK OP ALLES KOMEN EN HET GELIJK ZEGGEN? HET KWAM TOCH EERST NIET TER SPRAKE?

Of hij niks door heeft, dat kan jij beter beoordelen, want ik ken hem helemaal niet.

> IK WEET NIET OF HIJ IETS DOOR HEEFT, HIJ HEEFT NOG NIKS DAAROVER GEZEGD, HIJ IS SUPER AARDIG!

Maar ff serieus ken je hem in het echt en weet hij dus ook wie jij bent? Heb je hem wel eens ontmoet?
Als jullie elkaar in het echt ook wel eens zien kan ik me voorstellen dat zn gaydar jouw signalen wel opgepikt heeft.

> IK KEN HEM NIET IN HET ECHT, HIJ MIJ OOK NIET, WE HEBBEN ELKAAR DUS OOK NOG NIET ONTMOET. WE HEBBEN ALLEEN MAAR GECHAT, BTW, KAN HIJ ZIEN DAT IK VAN ELKE SNAP EEN SCREEN MAAK!

Ik vind het wel aardig van je dat je hem het beste toewenst, dus ook een (nog) betere vriend, namelijk jezelf. Jij bent wel grappig, vind ik.

> IK WACHT GEWOON TOT HET UIT IS, ALS HET MAAR NIET TE LANG DUURT. MAAR WACHT, IK VERWACHT HELEMAAL NIET DAT HIJ MIJ EEN BETERE VRIEND ZOU VINDEN, WAS DAT MAAR ZO, IK BEN JUIST HEEL ONZEKER, LEUK DAT JE MIJ GRAPPIG VIND?! HET ENIGE WAT IK WEET IS DAT HIJ IN EEN FILMPJE ZEI DAT HIJ OP BLOND EN GROENE OGEN VALT, EN DAT HEB IK ALLEBIJ, ALS HIJ DAT MAAR OOK ECHT VIND, WANT DIE VRIEND VAN NU HEEFT DAT DUS JUIST NIET, DIE HEEFT BRUINE OGEN EN ZWART HAAR, EN DAT HEEFT MIJN 'CRUSH', EN DAAR VAL IK WEER OP!

Het liefst zou je zien dat dit snel gebeurt, maar wel tof van je dat je hem eerst de gelegenheid geeft om daar zelf achter te komen.

> ZOALS IK AL ZEI, VERWACHT IK NIET DAT HIJ MIJ BETER VIND, ALS DAT ZO IS,DAN SPRING IK EEN GAT IN DE LUCHT.

Je voldoet iig aan zijn wensen, namelijk blauwe ogen en blond haar. Daar zijn er niet veel van en laat jij dat nou net hebben….

> INDD!

Het is grappig om te zien, dat jij net zo reageert als ik doe, als ik verliefd ben op een jongen, die ik (nog) niet kan krijgen. Ik ben ook altijd optimistisch over de kans dat het goed komt tussen ons en ik pik ook die dingen eruit die van toepassing zijn op mij als het bv. gaat om uiterlijke kenmerken die hij leuk vindt.

> IK BEN ER NIET OPTIMISTISCH OVER, ZOU IK DAT MAAR KUNNEN ZIJN, DIE GROENE OGEN EN BLOND HAAR NOEMDE IK OMDAT IK DENK DAT DAT HET ENIGE ZAL ZIJN DAT HIJ LEUK AAN MIJ ZAL VINDEN, ALS HIJ HET MEENDE, IK HOOP HET!

Weet je, ik ben best vaak en snel verliefd. Ik hoorde laatst op tv dat je binnen 200 milliseconde (dus één vijfde van een seconde!!) al kan weten of je iemand aantrekkelijk vindt of niet. Nou ik ben het levende bewijs daarvan. Ik spot ook gelijk die ene leuke, lekkere jongen in een groep mensen.

> KIJK, IK BEN DUS NIET ZOMAAR VERLIEFD, EEN KEER GEWEEST, DACHT IK. TOT NU TOE. NU WEET IK DAT DAT DUS NIET ECHT WAS, NU VOEL IK ECHTE VERLIEFDHEID! IK VIND SOMS WEL EEN JONGEN KNAP, MAAR IK VIND GEWOON ALLES VAN HEM LEUK, IK KAN NERGENS ANDERS MEER AAN DENKEN, DROOM OVER HEM, IK EET NIET VEEL MEER HEB VLINDERS IN MIJN BUIK ENZOVOORT. ALS HIJ ALLEEN KNAP WAS EN DE REST NIKS AAN, DAN ZOU IK NIET VERLIEF OP HEM ZIJN.

Ik word verliefd op leuke jongens die ik op tv zie, bijv. Jaco van TheVoiceKids en pas geleden nog Justin – Bboy Lil Justy van HollandsGotTalent. Dat is dan in eerste instantie om hoe ze eruit zien en daarna ook om wat ze kunnen en om wat ze er voor over hebben om hun doel te bereiken. Ik word gwn blij van ze als ik ze zie. Kweenie precies hoe dat werkt, maar t geeft wel een goed gevoel.

> IK DUS NIET, DAT IS TOCH NIET ECHT VERLIEFD?

Maar dan zie ik ineens een leuke jongen bij mij in de supermarkt (laten we ze Joery en Sander noemen) en dan denk ik, die is leuk en die woont bij mij in de buurt, dus das nog beter. Ik wil maar zeggen, ik ben vaak en ook echt verliefd op allerlei jongens die ik eigenlijk niet kan krijgen, terwijl er ook jongens zijn die ook leuk zijn en die ik misschien wel kan krijgen. Wat is dan slim om te doen? Toch proberen om die onbereikbare jongen te proberen te krijgen of werk maken van die leuke jongen die je uit de buurt kent?

> IK DENK DAT ALS JE ECHT VERLIEFD BENT, DAT JE DAN ZO NIET DENK, DAN GAAT HET TOCH NIET OM WAAR HIJ WOONT? IK HEB HET TROUWENS OPGEZOCHT, EN IK WOON ECHT EVEN VER ALS ZN HUIDIGE VRIEND.

Verliefdheid en fantaseren erover is hartstikke mooi en geeft een fijn gevoel, maar het is ook wel fijn als het haalbaar is. Dus ik geniet van ze allemaal, maar richt mijn liefdespijlen op de jongens die ik in t echt ook tegenkom.

> OKE

Zo, wat een verhaal hè, I got carried away, a bit

> IK VIND HET JUIST FIJN DAT JE ZOVEEL SCHRIJFT, DAN KRIJG IK EEN ANTWOORD WAAR IK ECHT IETS MEE KAN!

Nou ja, probeer er maar achter te komen wat ik er allemaal mee bedoel. Ik kan me voorstellen dat je er nog vragen over hebt. Die lees ik wel hieronder dan.

> OKE, DANKJE!

Oh enne, je wilde me wat vragen als het mocht, nou je mag me alles vragen, dus je mag ook weten hoe oud ik ben. Nou, als je op mn naam klikt kun je mijn profiel bekijken en dan zie je dat ik over 2 maandjes 15 jaar word en als je in mn profiel op topics klikt, kun je mn topics bekijken. Dat werkt voor iedereen hier op het forum, maar niet iedereen heeft zn leeftijd erbij gezet ofzo, nou ja, dat zie je vanzelf wel. Klikken op reacties werkt niet, ik denk dat dat alleen werkt voor KT zelf.

> OKE

En ja, ik ben wel benieuwd of je hem (die knapperd) in t echt kent en hij jou.

^

Gr. JJ

PS iemand anders hier die nog goede tips heeft voor peterkever5? Post ze hieronder.

> INDD!
Wooow peterkever5,

Toen ik je berichtje opende en ik zag al die CAPS schrok ik ff, ik dacht wat heb ik gedaan? Heb ik m boos gemaakt?

Maar toen zag ik al snel dat je daarmee onderscheid wilde maken tussen mijn tekst en jouw antwoorden/opmerkingen daarop.

Bedankt voor al je op- en aanmerkingen. Ik heb eens goed nagedacht over alles wat je geschreven hebt.

Het is me echt wel duidelijk dat je echt verliefd bent op hem.

Sorry dat ik een beetje plagerig was met die opmerking over het spammen en andere opmerkingen, dat was niet onaardig bedoeld. Ik wilde je op die manier een beetje prikkelen / uit de tent lokken, zodat je echt over je gevoelens zou gaan praten en dat onder woorden zou brengen. Volgens mij heb je dat ook gedaan.

Ik snap wat je zegt, dat als je echt verliefd bent dat afstand dan geen rol speelt. Daar heb je wel gelijk in, zeker als je vanuit het gevoel alleen praat. En dat gevoel ken ik ook.

Maar naast met mijn hart denk ik ook met mijn hoofd en dan denk ik ook in mogelijkheden / onmogelijkheden en kansen / belemmeringen en de ratio (het hoofd) is niet altijd in sync met het gevoel (hart). Het is (soms) verstandig de ratio niet uit het oog te verliezen, omdat je de realiteit niet uit de weg kunt gaan.

Ik laat niet per definitie de ratio winnen van het gevoel, maar ik probeer wel een afweging te maken. Dat is niet een proces wat uren hoeft te duren, maar er schieten dan heel snel allerlei dingen (voors en tegens) door mijn hoofd.

Bijvoorbeeld: in het begin is mijn verliefdheid voor bv. Justin (#HGT) net zo groot als voor een leuke jongen die ik in de supermarkt tegen kom (= het gevoel), maar dan komt de ratio die zegt “je kent hem helemaal niet”, “hij woont aan de andere kant van het land”, “je weet totaal niet of hij op jongens valt, dus of hij ooit verliefd op je zou kunnen zijn”, “laat hem met rust”, “hoe ga je ooit een relatie met hem opbouwen” en meer van die dingen en dan zie ik de beperkingen en dan is het niet zo dat ik mijn gevoel voor hem op dat moment helemaal kan uitschakelen, maar ik zie het wel in een ander perspectief.

In mijn verliefdheid zie ik “alles” door een roze bril, wil ik bepaalde obstakels gwn niet zien, terwijl ik wel weet dat die er zijn. Dus een (grote) beslissing nemen alleen op basis van mijn gevoel, dus zonder ratio, kan ik eigenlijk niet. Zo zit ik niet in elkaar. Het is ook een vorm van zelfbescherming, denk ik.

Daarbij spelen eerdere ervaringen ook een rol. “Vroeger” (lees: vorig jaar) was ik in sommige gevallen impulsiever en volgde ik (nog) meer mijn gevoel, maar dat leverde niet altijd positieve resultaten op.

Aan de andere kant probeer ik ook niet zomaar de ratio te laten winnen van het gevoel. Hoe sterker het gevoel is, hoe sterker de argumenten van de ratio moeten zijn om een rol te spelen bij de afweging.

Het klinkt allemaal best ingewikkeld als ik het zo probeer op te schrijven, maar ik hoop dat je snapt wat ik ermee bedoel.

Op dit moment krijg ik de indruk (zeg het als het niet zo is) dat jij in een fase van superverliefdheid zit en dat gun ik je ook, die mooie gevoelens. Je ziet al zijn positieve eigenschappen. Daarentegen ben je onzeker over jezelf, of je hem wel “verdient” of je wel goed genoeg bent. Volgens mij allemaal dingen die met gevoel te maken hebben.

Welke rol speelt de ratio (het verstand) op dit moment bij jou?

Ik weet dat je schrijft dat hij nu een relatie met iemand anders heeft en dat je hun relatie niet wilt dwarsbomen en dat je wilt afwachten tot hij weer single is.

Ik denk er over na hoe het verder zal gaan. Je “zweeft soort van” door de verliefdheid waar je nu in zit en dat fijne gevoel gun ik je ook, maar ik wil ook dat je straks een “zachte” landing maakt in het verloop. M.a.w. dat het straks niet tegen valt als het niet precies zo loopt als je gehoopt had. Ik zou willen dat je er in alle gevallen met een goed gevoel aan terug kan denken.

Het is een beetje een dilemma. Aan de ene kant wil ik heel positief zijn en ik zie daarvoor ook wel mogelijkheden en aan de andere kant wil ik je ook soort van beschermen en voorbereiden op een iets minder positieve uitkomst.

Je zegt dat je onzeker over jezelf bent. Waar komt dat vandaan? Vind je dat je er niet knap genoeg uitziet of is het meer gebaseerd op de nog onbekende reacties van vrienden / familie op het feit dat je nu verliefd bent op een jongen? Of iets anders?

Je lijkt me een aardige jongen die nu in een soort rollercoaster van emoties is terecht gekomen. Je bent overvallen door de sterke verliefdheid en de gevoelens die daarbij horen. Je bent bovendien verliefd op een jongen, waar helemaal niks mis mee is, maar misschien ben je er zelf verrast door en moet je nog wennen aan dat idee. Dan zijn er allerlei onzekerheden over mogelijke reacties uit je omgeving. Dat is allemaal niet niks.

Nou ja, lees het ajb even door en als je er op wilt reageren of er vragen over hebt, lees ik het graag.

Gr. JJ

PS hij kan zien dat je screenshots maakt in snap, maar er is een manier om dat te voorkomen, methode 1 is met melding, methode 2 en 3 staat hoe je die melding kan omzeilen, zie http://nl.wikihow.com/Een-schermafdruk-van-Snapchat-maken
he, ik geef ff een kort antwoord.... je heb helemaal gelijk, en je weet precies hoe ik me voel. ik kijk zijn video's nu niet meer, want dan flip ik m elke keer!!:P. Je komt wel heel volwassen over, je gebruikt een beetje moeilijke woorden. Maar heb jij nu op het moment een relatie? ik snap alleen niet wat je bedoelt met verliefd worden op iemand die je tegenkomt in een supermarkt, dan word je toch niet gelijk verliefd?
JJBOY, zou jij hem geen berichtje willen/kunnen sturen? please, ik zit in de put!
Hey peterkever5,

sorry ik had weinig tijd woensdag en donderdag en ik had mijn vorige berichtje nog snel geschreven voor het slapen toen ik woensdag al in bed lag. Meestal lees ik het dan nog wel even door voordat ik het post en vaak verander ik dan nog wel wat, maar daar had ik geen tijd voor en toen heb ik het in de middagpauze van school verstuurd, terwijl ik niet helemaal tevreden was over de manier waarop ik dingen opgeschreven had. Ik zocht naar andere woorden, maar kon ze niet vinden en daarom had ik een paar “moeilijke” woorden gebruikt, die voor mijn gevoel wel kloppen en uitdrukken wat ik wilde vertellen, maar daardoor is het misschien wel lastiger te lezen.

Het heeft ook een beetje te maken met wat ik in een ander topic over mezelf geschreven heb. Als je het wilt lezen mag het, maar hoeft niet, zie https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-gevoelens-29/hoogbegaafd-baal-soms-steeds-opnieuw-moet-uitleggen-21760

Nou wat ik bedoel met dat ik verliefd kan worden op iemand die ik in de supermarkt tegen kom, das eigenlijk dan op een jongen die daar werkt. Soms als ik leuke jongens ga spotten, maak ik een rondje langs de supermarkten en andere winkels bij mij in de buurt. Er zijn na school en in het weekend altijd wel leuke jongens die als vakkenvuller of zo werken als bijbaantje en daar zitten echt hele coole lekkere jongens tussen. Die zitten dan soms op een andere school of zo en dan ken ik die nog niet en sommige zijn echt lekker en dan ga ik expres even door de winkel lopen en dan zeg ik hoi tegen die leuke, zodat ze me beetje gaan onthouden en dan probeer ik af en toe wat tegen ze te zeggen of vragen waar iets ligt en zo en er zijn er een paar die ik wel als vriendje zou willen…..

Ja, wat vriendjes betreft…. Bij mij is beetje anders als bij meeste jongens en meisjes denk ik. Ik heb niet echt een vast vriendje nu, maar soort van relatie met 3 jongens. Ik heb het wel eens eerder op KT gezegd, maar ik ga je proberen uit te leggen. Twee van die drie jongens ken ik al mn hele leven en die andere een paar jaar. We hebben een speciale band met elkaar. We kunnen alles met elkaar delen en soms hebben we seks met elkaar. Niet met 4 tegelijk, maar ik heb met elk van die jongens apart wel eens wat gedaan.

Ik weet dat het raar overkomt, maar zo is het gewoon. Het is zo ontstaan en voor ons is het “normaal”. We hebben wel een soort afspraak en dat is dat we elkaar vrij laten en dat als we echt een vaste relatie krijgen dat we dan natuurlijk voor diegene kiezen en dat we dan nog wel vrienden zijn, die van alles met elkaar delen, maar dan geen seks meer met elkaar hebben. Dat is ook wel eens gebeurd toen die ene jongen een tijdje een vriendin had. Ik ben dus niet echt een goed voorbeeld voor anderen denk ik, maar ja. Tis wat t is.

Maar weer even naar jouw crush. Ik weet hoe het is om stapel op iemand te zijn, heb ik ook wel gehad en ook zo zoals jij nu hebt. Zeker de eerste keer als je het gevoel hebt dat die ander voor je gemaakt is en dan toch niet bereikbaar is, omdat hij al een vriend heeft.

Misschien is het beter voor je om een klein beetje afstand te nemen door niet de hele dag meer naar zn videos te kijken. Je mag nog steeds wel aan de goede dingen van hem denken, dus waarom je hem leuk vindt. Die dingen kun je misschien ook wel in andere jongens vinden. Probeer ook in te zien waarom het op dit moment niet kan (vanwege zn vriend) en accepteer dat ook. Je kunt hem dan nog steeds leuk vinden, dat doe ik ook, als ik verliefd ben op een “onbereikbare” jongen. Laat je leven niet van hem afhangen. Tuurlijk zou je het liefst met hem zijn, maar zonder hem kun je ook een mooi leven hebben, ook al kun je je dat nu moeilijk voorstellen. Ik kan nu wel zeggen dat je vast wel een leuke jongen als vriend zal tegenkomen, maar dat helpt je nu wsch niet echt.

Ik zou willen dat ik meer voor je kan doen, maar bij reacties posten op het forum zal het wel blijven, want iedereen is hier anoniem en je mag geen gegevens uitwisselen, dus dat ik hem een berichtje kan sturen zit er niet in. Btw ik zou ook niet precies weten hoe ik dat aan zou moeten pakken.

Enige wat ik nu kan bedenken is misschien dat je hem, zolang hij verkering heeft met die andere jongen, ziet als gewoon een leuke jongen. Ik weet niet of je dat zou kunnen, maar het lijkt me voor iedereen beter op dit moment. Als je denkt dat het haalbaar is, kun je gewoon reageren op zijn filmpjes en misschien reageert hij daar dan ook wel op. Denk niet gelijk dat er dan een relatie uit komt, maar misschien krijg je op die manier wel een leuke vriendschapsband.

Ga iig geen gekke dingen doen (ik las je reactie in een ander topic van je gisteravond, vandaar dat ik dit zeg) omdat je nu ff in de knoop zit met die verliefdheid.

Morgen gaat de zon weer op, ook voor jou, je kunt wel eens een dagje bewolkt weer hebben of een keertje heel stormachtig weer (zoals je nu meemaakt), maar onthoudt dat er altijd weer dagen komen dat de zon volop gaat schijnen (dat bedoel ik dus niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk).

Als je vragen hebt stel ze op het forum en dan kunnen we je proberen te helpen.

Iemand anders nog goede tips? Post ze hier.

Gr. JJ
Maakt niks uit, je geeft in ieder geval antwoorden waar ik iets mee kan!

Wat bedoel je met dat heefr er mee te maken? Hoezo?

Ik kijk zijn video's al niet meer, want dan flip ik m.

Zo communiceren gaat een beetje moeilijk, maar ik weet ook niet of je mij nog verder wilt helpen.

Ik kan toch niet zomaar vrienden worden met een 'vreemde'? En dan zit ik weer met de gedachte dat ik eigenlijk stiekem verliefd op hem ben en niet alleen vrienden wil zijn. Ik heb trouwens al gereageerd op zijn video's, maar die vriend van hem kijkt alleen maar op hun kanaal, en ik heb die reacties weer verwijderd.

Ik snap het niet, ik heb het gevoel dat het niet helemaal goed gaat tussen hun, maar dat komt misschien ook omdat ik dat teveel hoop. maar ook nu bijvoorbeeld had zijn vriend in zijn snapchat verhaal gezet dat ze 2 maanden hebben en dat hij zaterdag naar hem toe zou gaan, en later zette hij ineens in zijn verhaal dat hij waarschijnlijk niet naar zijn vriend zou gaan ofzo. het valt me ook op dat die vriend van hem, waar ik dus verliefd op ben, dat die nooit iets over hem in het verhaal zet, en ze uploaden ook geen video's meer ofzo, en als ik dan vraag aan hem waarom niet, en of het wel goed tussen hun gaat, dan reageert hij niet?!
Hoi Peterkever5,

Nou het heeft niet direct te maken met het onderwerp waar we het over hebben, maar meer in het algemeen bedoelde ik. Door mn hoogbegaafdheid denk ik soms anders dan de meeste kinderen uit mn klas / van mn leeftijd en ik doe ook wel andere dingen dan de meeste leeftijdgenoten. Bijv. ik vind wetenschappelijke, medische dingen leuk en ben geïnteresseerd in bouwkunde en architectuur en praat ook vaak met wat oudere mensen, dus ik bedoelde dat ik daarom eerder “moeilijke” woorden gebruik en soms ook wat volwassener overkom.

Maar ik doe ook gewoon een heleboel puberjongens dingen, ik ga vaak surfen en waterskiën en met een vriend jongens kijken en fietsen en zwemmen en alles wat andere pubers ook wel doen. Dus ik ben wel een beetje anders, maar ook weer niet, snap je? Ik heb het zelf niet zo in de gaten, want ik ben eigenlijk niet zo bewust met dat hoogbegaafde bezig. Ik heb het er eigenlijk bijna nooit over.

Tuurlijk wil ik je nog helpen, zolang je vragen stelt waar ik een antwoord op weet, haha.

Ik vind je wel aardig voor zover ik je ken natuurlijk, dus waarom zou ik je niet meer helpen? We hebben ook wel sommige dingen hetzelfde meegemaakt met jongens, zoals dat je superverliefd bent op een jongen.

Als ik je echt ergens had leren kennen, was je vast al bij me thuis geweest. Ik maak wel makkelijk contact met andere jongens en ik mag ook iedereen mee naar huis nemen van mn ouders. Mn vrienden blijven vaak (onverwachts) eten of komen een weekendje logeren of zo. Mn ouders weten al bijna een jaar dat ik op jongens val (en ze vermoedden het al veel langer haha) en ik kan er thuis ook gewoon over praten en mn vrienden storten hun hart soms ook uit bij mn moeder en mij natuurlijk. Het voelt bij ons thuis soort van natuurlijk om dat te doen.

Als je met iemand bevriend wilt raken of gewoon raakt ken je elkaar van te voren meestal niet, dus is die andere eerst een “vreemde” voor je. Zo beginnen eigenlijk alle vriendschappen, toch? Meestal leer je eerst iemand kennen en daarna krijg je pas verkering. Ja, ik snap wel dat je wel eerst verliefd kan worden op iemand die je nog niet kent, maar meestal krijg je niet gelijk verkering, tenzij die ander ook verliefd is op het eerste gezicht.

Ik kom op het strand, tijdens het surfen veel jongens tegen, die ik eerst helemaal niet ken, vooral in de zomer, want dan heb je meer toeristen. Dan zeg je wel eens wat tegen elkaar over het weer en over hun board en van die dingen. Bij sommige blijft het daarbij en met anderen voel je een soort klik en praat je vaker en dan maak je ook grapjes en je gaat samen een colaatje drinken of een broodje eten en voor je het weet heb je een (beginnende) vriendschap. Dat heb jij toch ook wel of niet?

Zo kun je toch ook bevriend raken met iemand op internet? Je praat eerst over zijn yt-kanaal en filmpjes en dus ook over dingen die hij in zijn video’s zegt. Als dat persoonlijke dingen zijn, kun je ook dingen over jezelf over dat onderwerp vertellen en als jullie dan een soort klik hebben kan het contact beter worden en vaker zijn en je kunt op een gegeven moment ook over andere dingen met elkaar praten.

Ik krijg niet met iedereen die klik die ik wel zou willen, maar dat is niet erg. Het moet voor allebei goed voelen. En toch kan ik dan nog wel genieten van zo’n jongen als ik hem zie, ook al wordt het niet echt wat tussen ons. Ik gun hem vrienden die hij leuk vindt.

Volgens mij is dat bij veel pubers zo. Ik ben dan ook niet ongelukkig, nou ja, soms 5 minuten of zo, maar ik accepteer het. Je kunt er toch niets aan veranderen als die klik er niet is bij die ander.

Ik en jij ook, komen wel weer iemand tegen bij wie we die klik wel hebben.

Dat jouw crush en zijn vriend niet zo goed lijken te gaan en elkaar zaterdag niet gaan zien, kan een teken zijn dat er echt iets aan de hand is, maar er kan ook een andere reden zijn. Als ze ook niet meer uploaden en dat hij (die andere jongen) er niks over wil zeggen is ook een beetje apart. Maar ja, wat er aan de hand is, weten we niet.

Hebben ze allebei een eigen snap, dus kun je jouw crush snappen of alleen die andere?

Het is lastig allemaal. Ik weet niet goed wat voor advies ik je het beste kan geven. Het zou wel helpen als ik die yt-ers zou kennen en zo, maar je mag daar hier ook niks over zeggen van KT.

Voor mijn gevoel zou ik proberen toch een normaal contact met je crush proberen te hebben. Hoop niet teveel dat jullie een setje worden. Kijk hoe het loopt en wie weet wat er uit komt.

Sta ook open voor andere jongens en andere / nieuwe vriendschappen. Vergelijk ze niet gelijk met je crush, maar geef ze een kans ook al lijken ze in eerste instantie minder perfect. Ik ben ook wel eens verbaasd geweest, hoe leuk een jongen was die ik eerst niet zo bijzonder vond en omgekeerd viel een leuke jongen wel eens een beetje tegen in t echt.

Heb je voor jezelf het gevoel dat je bijv. je ouders of vrienden wilt vertellen dat je op jongens valt of ben je daar nog niet aan toe of misschien ben je er nog niet 100 % uit of je dat bent.

Ik vraag het eigenlijk omdat het dan voor jou makkelijker wordt om met hen over dit topic te praten. Ze kennen jou en je kunt, als je dat wilt, ook vertellen op welke jongen je verliefd bent. Je kunt een heel gesprek voeren en gelijk op elkaar reageren. Dingen die we hier op het forum niet kunnen en mogen.

Ik zeg het zeker niet omdat ik je niet wil helpen. Ik wil je juist graag helpen. Dus je mag me alles vragen hier in dit topic of in een ander topic en als ik kan helpen zal ik dat ook proberen te doen.

Het is nu bijna 2 uur ’s nachts en ik ga zo eerst maar slapen, want ik ben best wel moe, maar ik wilde eerst dit verhaal zo ver mogelijk opschrijven. Maar ik was net ook al in slaap gevallen, denk ik.

Ik ga het als ik wakker ben nog wel even doorlezen en dan naar jou sturen. Misschien droom ik vannacht nog wel iets over jou waar ik je mee kan helpen. Je weet maar nooit.
Bovendien zal jij nu ook wel liggen te slapen, dus kan / kon het nog wel een nachtje wachten, toch?

Zo ik ben weer wakker. Ik heb nog een paar kleine dingetjes veranderd. Meer weet ik op het ogenblik even niet.

Gr. JJ

PS reacties van andere forumleden zijn welkom. Jullie hebben vast ook wel goede ideeën.
Hey JJBOY,

ik bewonder je echt nu. Als ik zo hoor dat je veel vrienden hebt en dat je met ze afspreekt, en dat je zulke leuke dingen doet en dat je zo spontaan bent, dan word ik daar heel verdrietig van. Ik kan mezelf daar namelijk helemaal niet in terug vinden, ik doe nooit leuke dingen. en ik heb helemaal geen vrienden. ik zou ook wel echte vrienden willen hebben waar ik leuke dingen mee doe en ik zou ook wel zo spontaan en zelfvertrouwd willen zijn dat je zo over alles denkt! ik zou willen dat we vrineden zouden zijn, maar waarschijnlijk zou het dan alleen van mijn kant af komen.
JJBOY,

Ik kan niet meer, wat denk jij, zou het slim zijn van mij dat ik tegen hem zeg via snapchat dat ik verliefd op hem ben? of kan ik dat beter niet doen. ik loop wel een groter risico dat hij me afwijst, omdat hij nu al bezet is. maar misschien zegt hij ook wel dat hij het wilt proberen als het uitgaat. maar als hij dat niet zegt, dan is mijn kans volledig weg, en dan zegt hij nooit meer ja. hij zegt nu misschien nee omdat hij een relatie heeft nu, terwijl hij het misschien wel zou willen proberen als hij geen relatie zou hebben. waarom accepteert hij mij niet en waarom gaat het niet uit, waarom ben ik niet leuk!?
Nu heeft hij weer een nieuwe foto op snapchat!:8:P:P
Ik wil daar een screen van zonder hij dat weet!
Ik merk wel dat ik minder emotioneel word.
Hoi peterkever5,

Wat lief van je, al die aardige dingen die je over mij zegt. Maar daarbij doe je jezelf tekort, jij bent ook aardig, je denkt goed na over dingen en ik las in andere topics verschillende reacties van jou waarin je anderen helpt met tips, dus vanwaar die onzekerheid over jezelf. Je zegt ook ergens dat je niet knap bent, maar wat is knap? Wie bepaalt dat?

Iedereen is verschillend en dat is maar goed ook. De ene is goed in A en de ander in B en samen zijn ze goed in A en B. Je hoeft dus niet alles te kunnen of alles te zijn, kijk dus niet teveel naar de dingen die je niet kunt, maar meer naar de dingen je wel kunt en probeer die dingen positief te gebruiken.

Het is wel goed om je beperkingen te kennen en soms kun je door nieuwe ervaringen en door anderen deze dingen verbeteren. Er is niemand die alles kan of aan alle idealen voldoet, gewoon omdat er zo veel verschillende (en ook tegenstrijdige) idealen zijn.

Ik kan me voorstellen dat er dingen in het verleden zijn gebeurd, die invloed hebben gehad op jouw zelfbeeld (ik heb al je topics gelezen en ik kan me dat dus best voorstellen). Je kunt ook niet doen alsof al die dingen niet zijn gebeurd, maar misschien kun je ze een “plekje” geven.

Zou het een idee zijn om tegen jezelf te zeggen “vanaf nu start mijn nieuwe leven”. Ik ben nog steeds die jongen met het verleden dat ik heb, maar ik ga me nu meer richten op de positieve dingen. Natuurlijk zal je dan niet van het ene op het andere moment “gelukkig en onbezorgd” zijn, maar je kunt wel bedenken hoe je je lekkerder in je vel kan gaan voelen.

Je zegt dat je weinig of geen echte vrienden hebt en dat je eigenlijk nooit iets leuks doet. Ik zou me dan voor kunnen stellen dat je iets gaat doen waardoor je gemakkelijker andere mensen ontmoet. Stel je hebt wat tijd en de mogelijkheid voor een bijbaantje bv. vakkenvuller in een supermarkt bij je in de buurt of je vind werken met dieren leuk en misschien kun je helpen op een kinderboerderij of in een dierenasiel of je bent goed met computers en er zijn bv. mensen bij jou in de buurt die wel een beetje hulp kunnen gebruiken en dan kun jij misschien helpen uit te leggen hoe bepaalde programma’s werken of je vind klusjes doen wel leuk, bv. in de vakantie als de buren weg zijn hun gras maaien (tegen betaling natuurlijk haha, want dat doe ik ook) of misschien kun je wel goed timmeren of verven en kun je daarmee andere mensen helpen.

Appels of ander fruit plukken in een boomgaard. Helpen in de horeca, afwassen in restaurant of bedienen. Ik had vorig jaar met de havenfeesten 3 dagen geholpen met sjouwen en dingen klaarzetten in de feesttent. Mijn buurjongen werkt in een snackbar in het weekend en bakt frietjes en helpt de klanten. Of pizzakoerier. Op een camping in het animatieteam helpen (bij ons zijn veel campings dus ja).

Als je werken met ouderen leuk(er) vindt is er vast wel iets dat je als vrijwilliger in het bejaardenhuis kan doen. Ik heb wel eens in de zomer met andere vrijwilligers oudere mensen in een rolstoel geduwd, zodat we een rondje door het dorp maakten op een zomeravond. Alleen hadden die ouderen daar anders nooit kunnen komen.

Vind je het leuker om met kinderen van je leeftijd dingen te doen dan kun je misschien als vrijwilliger helpen in een jongerenclub in het buurthuis of helpen in een speelweek voor kinderen van de basisschool (bij ons hebben ze elk jaar een speelweek en dan bouwen ze hutten van pallets en ze kunnen altijd wat oudere jongens (jouw leeftijd) gebruiken die de kinderen helpen. Er zijn vast wel dingen die je leuk vindt en die je goed kunt.

Misschien heb je een hobby of vind je een sport leuk en is er een vereniging waar je je bij aan kunt sluiten. Daar ontmoet je mensen met dezelfde interesses, dus dan heb je al overeenkomsten en gespreksstof.

Door zo’n baantje ontmoet je nieuwe mensen van allerlei leeftijden bv. wat oudere mensen die je leidinggevende of buurman zijn en daarnaast vaak ook jongens en meisjes van jouw leeftijd waar je mee samen werkt.

Eerst zijn het allemaal soort van onbekenden voor je, maar na een tijdje met ze gewerkt te hebben praat je wat met elkaar en het zou zo maar kunnen dat jullie op een gegeven moment met elkaar afspreken om van de zomer een keertje naar het zwembad te gaan of te gaan fietsen of … vul maar in .. je kunt van alles verzinnen. Misschien worden ze niet gelijk je beste vriend, maar het kan best zijn dat die er wel tussen zit.

Dat is leuk en het verdient meestal ook nog wat en het is ook goed voor je sociale vaardigheden en dat helpt je makkelijker contact te maken met anderen, dus ook met toekomstige vriendjes !!! (het is misschien een wat lange aanloop, maar dat maakt het allemaal wel makkelijker).

Door met meer en steeds weer andere mensen om te gaan ga je je vanzelf ook zekerder voelen en dat is goed. Ik denk dat je veel meer kunt, dan dat jezelf denkt. Geef jezelf de kans om erachter te komen wat jouw talenten zijn en gebruik die dan ook.

Ik weet dat het in het begin allemaal best spannend is, maar als je eenmaal een beetje gewend bent, ga je je afvragen waarom je het niet eerder hebt gedaan. Maar daar hoef je natuurlijk geen spijt van te hebben, wees trots dat je het gedaan hebt.
Als ik je zou kennen in t echt nam ik je gelijk mee naar een klusje wat ik van de week ga doen. Kan je zien hoe dat gaat. Mensen bij ons in de buurt willen hun tuin opgeknapt hebben, dus heg knippen, grasmaaien en onkruid eruit halen enzo. Dat kan jij ook, misschien heb je het nog niet zo vaak of nooit gedaan, maar dat leer je vanzelf wel. Ik kan het ook, dus moeilijk is het niet. En anders doe je het eerste uur net alsof je het kan en help je eerst alleen met harken of grasmaaien ofzo en daarna gaan andere dingen ook wel. Kijk je het gewoon eerst af hoe het moet. Zo heb ik het ook geleerd. Soort van praktijkcursus en foutjes maken mag best in het begin. Als je nooit iets probeert zal je misschien ook nooit fouten maken, maar dan kom je ook nooit verder met nieuwe dingen te ontdekken.

Iemand vroeg een keertje of ik ook een terrasje opnieuw kon leggen en toen zei ik ja hoor, alleen ik had het nog nooit echt gedaan, alleen een keertje gezien en beetje geholpen en toen had ik mn buurman extra gevraagd hoe dat eigenlijk moest (want hij weet dat) en die had het uitgelegd en toen heb ik het gewoon geprobeerd en het was best goed gelukt. Dus zo leer ik steeds weer nieuwe dingen haha.

Ik heb ondertussen al “vaste” klanten die me voor klusjes vragen. Ik ben dus eigen baas haha en dan kan jij ook zoiets in jouw woonplaats beginnen. Ik bedoel maar te zeggen, jij zou ook zoiets kunnen doen met dingen die je goed kan en leuk vindt om te doen en dan ben je ook eigen baas. Ik ben eerst begonnen thuis en toen bij de buren en toen bij een kennis van de buren enzovoorts. Of een baantje bij een baas zoals bv. supermarkt of iets anders is ook leuk.

Uiteindelijk heb je wat leuks te doen en ontmoet je nieuwe mensen en kun je ook nieuwe vrienden maken. En je moet niet denken dat anderen jou niet leuk zouden vinden, want ik kan me niet voorstellen dat je niet leuk bent. Je moet er alleen zelf nog in geloven. Er is toch zo’n spreekwoord van “wat je zaait, oogst je” ofzo, das dus zoiets als je iemand vertrouwen / vriendschap / liefde geeft, krijg je ook vertrouwen / vriendschap / liefde terug.

Nog even over snap; wat je hem zou kunnen sturen. Ik vind het goed van je, dat je zelf al over de verschillende mogelijkheden hebt nagedacht en ook over de mogelijke gevolgen. Gelijk zeggen dat je verliefd bent op hem, met de kans op dat hij ook verliefd op jou is, maar tegelijkertijd met het risico dat hij je afwijst. Of afwachten tot zijn huidige relatie voorbij is en hopen dat het daarna wel lukt.

Maar misschien is er nog een soort tussenoplossing mogelijk: probeer contact met hem te leggen en te houden over alledaagse dingen en als dat een beetje loopt, kun je eens een vraag stellen over hoe het bij hem is gegaan toen hij er achter kwam dat hij op jongens viel, want hij is nu toch uit de kast op yt? Je kunt hem dan vertellen dat jij nu een beetje in diezelfde fase zit en niet veel andere jongens kent waarmee je over dit onderwerp kunt praten en of hij er met jou over wil praten en misschien tips kan geven.

Je hoeft hem en misschien is dat ook wel het beste om te doen, niet te vertellen dat je verliefd op hem bent. Dat kan altijd in een later stadium nog. Maar probeer het eerst iets algemener te houden. Afhankelijk van het verhaal dat hij vertelt, kun je kijken wanneer er een geschikt moment is om het wel te vertellen. Je kunt in je achterhoofd houden dat je inzet is om iets met hem te krijgen, maar je kunt eerst onderzoeken of dat haalbaar is. Als je merkt dat het niks tussen jullie kan worden als lovers hoef je het ook niet per se uit te spreken. Dat voorkomt misschien dat het ongemakkelijk tussen jullie wordt en dat hij dan helemaal geen contact meer wil als hij het weet. Maar het zou er misschien ook toe kunnen leiden dat jullie elkaar eerst beter leren kennen (= vrienden worden) en zelfs dat er een vonk overslaat (= lovers worden).

We weten nu niet hoe zijn situatie precies is, of er problemen in hun relatie zijn en dus kun je ook niet zeggen dat hij je niet accepteert of niet leuk vindt. Hij kent je denk ik nog niet goed genoeg om daar iets over te kunnen vinden.

Ik neem aan dat je zn nieuwe foto al wel gescreenshot hebt haha. Ik ben wel nieuwsgierig naar dat lekkere koppie van hem (en van jou), maar je mag hier op KT niks over laten zien en hou hem maar zoveel mogelijk voor jezelf.

Gr. JJ

PS iemand met andere tips? Post ze hier.
hey JJBOY,

Ik ben al wel een beetje op zoek naar werk. ik reageer niet op alle alinea's, maar ik lees ze wel, en aan elke alinea heb ik wat.

Ik vindt het inderdaad wel spannend, maar als ik de appel eenmaal heb doorgebeten heb ik er alleen maar profijt van?

Ik blijf wel wel een beetje berichten sturen naar hem, maar hij reageert niet. en ik wil niet dat hij me gaat blokkeren.

ik heb zijn nieuwe foto's al gescreenshot ja, haha. waarom mogen we geen video's en gegevens sturen van onszelf? ik zou wel willen dat we prive konden chatten ofzo? en ik zou ook wel graag willen dat jij hem een berichtje zou kunnen sturen voor mij.hij is zooo leuk!

Misschien heeft hij wel iets door, misschien reageert hij daarom wel veel minder. hij zou eigenlijk gek zijn als hij mij niet door heeft, want ik maak van elke selfie een screenshot! gelukkig heeft hij me nog niet geblokkeerd!

Reageer