Vraag

Twijfels over relatie

  • 29 March 2018
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi.. De laatste dagen zit ik met iets lastigs in mn hoofd. Mn vriend en ik hebben 3 jaar leeftijdsverschil. Hij 17 en ik 14. Het leeftijdsverschil is nooit echt een probleem en we konden goed rekening met elkaar houden. Alleen gaat hij dit jaar examen doen en als hij dat haalt een hbo opleiding. Dan zitten we toch echt in 2 verschillende fases van ons leven. Ook is hij op seksueel gebied verder dan dat ik ben. Hij wil veel vaker seks dan dat ik wil en dat is voor ons allebei wel eens vervelend. Ik hou ontzettend veel van hem en vind hem super leuk, maar het leeftijdsverschil komt steeds meer tussen ons.. Ik weet echt niet meer of ik zo door moet gaan of er toch een punt achter te zetten.. Wat denken jullie? 😞 😞

6 reacties

hay,
ik zou je klaar maken voor een relatiebreuk. hij gaat dan namelijk zo meteen hbo doen en dan ga je hem heel weinig zien. en vooral ook door je leeftijd word het wel een beetje lastig. hij mag straks uitgaan en jij nog niet. het lijkt me verstandig dat je jezelf er op voor bereid. ik zeg niet dat het gebeurd maar ik zou je er wel op voorbereiden.
xx
Bedankt voor je reactie.. Hij gaat gelukkig wel een opleiding volgen hier in de stad. Maar met uitgaan idd ook, ik vertrouw hem wel dat hij niets zou doen maarja..
"Wat denken jullie?"
Nouja...
Je lijkt het vrij leuk te vinden, dus het lijkt mij logscher om het pas uit te maken als je merkt dat het niet werkt of dat je hem niet meer leuk vindt.
Hoi !

Ik denk dat deze situatie even wennen zal zijn , maar dt als jullie relatie echt sterk is jullie hier zeker wel door komen . Op seksueel vlak zeker blijven je grenzen aangeven en wachten tot jij er klaar voor bent , maar dat doe je volgens mij erg goed . Het is zeker zo dat jullie in een andere soort levensfase zitten , maar ik denk dat dat niet zo enorm veel uitmaakt ( 3 jaar is niet extreem veel) als het voor de rest goed zit .
Zou het je lukken om er eens met hem een open gesprek over te hebben ?

Succes !
Groetjes , Lot
@menspersoon, ik vind het nu idd nog wel leuk alleen heb ik wel het idee dat het steeds minder goed werkt.
@xlotx, 3 jaar is idd niet extreem veel maar nu hij examens gaat doen voelt het toch wel als een echt verschil. Eerder viel dat wel mee omdat ik het idee heb dat jongens zich wat minder volwassen gedragen dan meisjes. Ik wil er wel een keer met hem over praten.
Hey,

ik zou je voorbereiden op een breuk, maar wees niet te zeker daarvan! Zoals @RadeloosMeisje al zei, gaat hij straks ook uit, dus hij word 18, en het feit dat hij al wat verder is op het gebied van seks is ook erg lastig, praat erover met hem en kijk wat voor jullie het beste is!

Succes en groetjes

Reageer