Vraag

tienerzwangerschap

  • 27 November 2021
  • 8 reacties
  • 288 Bekeken

Badge

beste mensen, ik ben een meisje van 12 jaar bijna 13 en ik weet niet waarom maar ik wil een kindje… ik heb ook den vrien die dit wilt.. maar hoe vertel ik dit aan iemand als ik zo ber ben ?  help me aub!🤍


8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Heyy!!

Je vertelt dat je 13 jaar bent. Het is dan erg onverstandig om je kindje te nemen, en dit moet je daarom ook niet willen! Vertel het aan je ouders. Die zullen je verder helpen.

Groetjes,

-SeaTurtle

Op die leeftijd zou ik dat nog niet doen, het is echt veel meer werk dan het lijkt! Denk er nog eens goed over na! 

Reputatie 4
Badge +3

Je bent er zelf nog een, lijkt me niet verstandig

 

beste mensen, ik ben een meisje van 12 jaar bijna 13 en ik weet niet waarom maar ik wil een kindje… ik heb ook den vrien die dit wilt.. maar hoe vertel ik dit aan iemand als ik zo ber ben ?  help me aub!🤍

Hoi,

Je moet eens even voor jezelf opsommen waarom je een kindje wilt. Je kan ook even bekijken wat de gevolgen zijn van een kindje op jonge leeftijd. Ik denk dat jij als kind teveel dingen op zij moet zetten voor je kind dan. Je moet er zeker later ook geen spijt van krijgen. Misschien kun je hier over praten met een gynaecoloog? Het lijkt mij niet heel verstandig om aan een kind te beginnen als 13 jarige zonder te weten wat het inhoud. Als je het écht wil! Dan zou ik er met je ouders over hebben en met de ouders van je vriend. Maar als ik jou was zou ik nog even genieten van het leven als kind. Je hoeft niet te wachten met kinderen tot je 30e maar ik zou wachten tot je 18+ bent.

Het is heel mooi dat je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent en het gevoel hebt voor een stuk zorg. Maar helaas is het niet verstandig zo te denken, ik zou je aanraden het hier zeker met iemand over te praten. Deze persoon kan zich uitspreken over de gevolgen van een kind en hoe de rest van je leven er uit gaan zien. Ik wil graag dat je deze opmerking niet onaardig opvat. Aangezien je het hier al vraag blijkt dat je eigen gedachten van het leven nog veel te jong is en je levenservaring ook niet hoog ligt wat logisch is. Je bent ten slotte 12. Een kind kost veel geld en verantwoording. Denk hier over na alsjeblieft. 

Nogmaals hoe mooi het ook is een droom van een kind, geef het een plekje en praat er over. Ooit komt je tijd of die snel is of niet. Niet nu! Ik heb dit geschreven met een oprecht en goede bedoeling vanuit mijn hart.

Groeten..

Hoi hoi! Ik snap je heel goed, ik heb ook al sinds ik heel klein was verlangt naar een kindje en gedroomd van moeder worden. Maar ik heb hier altijd over gedacht als een droom, meer niet.. het is prima om te dromen over dit soort dingen, maar als je het écht wil moet je wel een paar dingen weten: Het is echt een hele hele grote verantwoordelijkheid om een kind te nemen, het kost veel geld, moeite, en je zal ook je eigen leven opzij moeten zetten. Het moment dat je een kindje op de wereld brengt moet je alles voor hem/haar over hebben als moeder zijnde. Ik wil je hier heus niet bang mee maken, want een moeder zijn is natuurlijk hartstikke leuk en mooi! Maar je moet je wel echt realiseren dat je leven compleet anders zal worden. Is dat echt wat je wil? Of kun je daar ook nog een paar jaar mee wachten, zodat je een volwassen vrouw bent, en ook echt de verantwoordelijkheid op je kunt nemen. Ik hoop dat je hier even goed over na denkt! :) 

Liefs, ik.

Reputatie 6
Badge +7

Je moet goed weten wat het betekent om een kind te hebben. En waarom je dat wilt.

En sorry, maar jij komt niet verder dan: Het lijkt me leuk, ik wil het graag en ik voel dat zo. 

Dat is niet erg als je 12 bent. Maar het is niet genoeg voor het kind.  Een kind heeft een moeder nodig, en jij bent zelf nog een kind.   Jij ziet alleen de leuke dingen. Lekker voor een baby zorgen.

 

Waar je nog geen antwoord op hebt:

  • jij hebt leerplicht. Jij moet naar school. Wie zorgt er voor de baby?
  • Een kind kost aan kleding en kinderwagens en eten en sport en schoolreisjes en brillen en schoenen ongeveer €100.000 (honderd duizend) euro tot zijn achttiende.  Heb je al een bijbaantje?
  • Waar slaapt een baby?
  • De jongen die het kind verwekt gaat over een jaar puberen. Hij wil (en gaat) met zijn vrienden hangen, urenlang gamen, er opuit.  Hij zal vast wel één luier verschonen. Maar daarna heeft hij het wel gezien. De playstation is leuker dan een baby die alleen maar kan huilen en poepen.  Dan ga jij zeuren, dat hij voor zijn kind moet zorgen. En dan is de playstation ook leuker dan jij.
    Dáág, vader.  Waarom gun je een kind geen vader?

 

Badge

Hallo, misschien is dit niet heel verstandig. Misschien moet je eerst op school focussen -tekst verwijderd vanwege overtreding forumregel 2 "ga resepectvol met elkaar om”-:wink:

Reageer