Vraag

subtiel laten zien dat ik bi ben


Reputatie 1
Badge +1

Hoi ik weet sinds maart/april dat ik bi ben althans vanaf toen wist ik het zeker maar ik kon me zelf niet heel erg acepteren tot ik laats een heel leuk meisje zag maar daar gaat het nu niet-ingewijde want ik weet zeker dat dat niks gaat worden maar ik wil toch een beetje laten zien dat ik zowel op jongens als meiden val omdat ik me zelf nu accepteer zoals ik ben en ik ben er eigenlijk ook wel trots op ofzo maar ik heb geen zin om het tegen iedereen te zeggen want ik vind het best wel raar dat als je lesbisch homo of bi bent dat je dan uit de kast moet komen maar zodra je hetero bent niet maar ik wil dus wel suptiel laten zien dat ik bi ben hebben jullie misschien tips hoe ik dat kan doen? 
 

ps sorry voor dit slechte verhaal 😂😂


19 reacties

Reputatie 3
Badge +4

hey

 

je kan het niet echt laten zien. je kan namelijk niet zomaar zien van oh die is bi die is hetero. srry dat ik je niet verder kan helpen maar je moet gewoon zijn wie je bent en als anderen dat tegengaan dan zakken ze er gewoon in. miss kan je het bvb je vader of moeder vertellen. bij een van hen zul je je vast het meest comfortabel voelen. zeg het gewoon en kijk hoe het gaat. desnoods zeg je het savonds voor het slape gaan. en dan loop je direct naar je kamer.

 

veel suc6 en geluk gewenst

 

MVG annoniemejongen

Hoi

 

Als je graag gaat voor de subtiele aanpak, zou je misschien de bisexual pride flag kunnen gebruiken. Die kan je bijvoorbeeld op een pin op je tas of shirt dragen, of als een vlag in je kamer. Vragen je gezinsleden naar de betekenis van de vlag, kan je zeggen dat je trots bi bent. 

 

Hier enkele voorbeelden:

Dit is dus zo’n pin die je kan opspelden. 

 

En dit is een vlag die in je kamer kan. 

 

Je zou ook tijdens het kijken van een film iets kunnen zeggen als: ‘Dat vrouwelijke hoofdpersonage vind ik knap, maar de jongen vind ik ook wel iets hebben.’ Op die manier geef je een hint dat je ze beiden wel interessant vindt. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

@Kenshin 

zou dit ook kunnen/ leuk zijn ?

 

Badge

@Kenshin

zou dit ook kunnen/ leuk zijn ?

 

Is oprecht een leuke trui en het geef een goeie hint dat je het bent en graag zou ik een tip willen hebben maar ik denk dat die trui het duidelijk maakt Mvg anoniem veel succes ermee

Da’s een leuke trui :slight_smile:  Het pride-hartje is niet te opvallend, maar wel aanwezig. Dat vind ik goed (en ook nog eens stijlvol).

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Welke is het leukst ?


 

De tweede trui is meer algemeen LGBTQ+, terwijl de twee anderen de specifieke pride flag op zich hebben. Als je graag aangeeft bi te zijn, zou ik sowieso voor de bisexual pride flag gaan. Ik vind ze trouwens allebei wel cool, de derde iets stoerder, en de eerste wat tederder. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Ik zou idd zoals @Kenshin al voorstelde soms dit soort merchandise gaan dragen. Je mag best trots zijn op je geaardheid. Ikzelf vind het nog bestwel spannend om met dit soort dingen aan rond te lopen. Durf het alleen als ik met vrienden/famillie ben. Als ik alleen ben voel ik me heel erg aangekeken ofz. Maar in ieder geval wel congrats met het feit dat je nu zo open durft te zijn!!! 

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb uitijndelijk een trui met dit hardje besteld ik heb hem al binnen maar heb geen goede foto 

 

Reputatie 1
Badge +1

Ik vind het wel spannend om te dragen vooral als ik in de weekenden bij me vader ben aan gezien hij affentoe opmerkingen maakte die toch wel in me hoofd blijven slingeren en waar ik me best onzeker over voel en ik neem hem mee naar Frankrijk en ik weet niet zo goed hoe daar in Frankrijk mee om word gegaan ook al draag ik hem alleen op de kamping dan nog en ik ga op vakantie samen met moeder broertje stief vader en stief zusje en ben best zenuwachtig hoe mijn stiefvader daar op zou reageren aangezien hij het niet weet en ik hem nog maar 2x heb gezien omdat mijn moeder en hij nog niet zo lang samen zijn 

Hey, ik had precies hetzelfde; ik ben gay en ik vind het principe van uit de kast komen ook bullshit. Ik heb een hele goede vriendin waar ik mijn sexualiteit vaak mee besprak, en zei was dus de enige aan wie ik echt uit mijzelf vertelde dat ik gay was. Bij de rest was het alleen maar als mensen iets vroegen of een opmerking maakten zoals bij de rest van mn vrienden; er was een of andre meme met RUGay ofzo, geen idee, maar ik reageerde daar heel casual op met een Ja (ze hadden ghet niet door, maar je snapt waar ik op doel). De rest van mijn familie Accepteert iedereen en alles dus hun wisten het doordat in een gesprek bijvoorbeeld; als je dan gaat trouwen met een vrouw, of een man natuurlijk, waar ik dan op reageer met; een man. 
 

ik weet dat dit best lang kan duren bij sommige mensen, mijn moeder heeft het daarom aan mijn vader verteld, en ik vind het ook niet erg als ze het opbrengt bij anderen. 
een vlag dragen is een leuk idee, maar wel erg spannend natuurlijk voor de eerste keer. Je kan het misschien zoals bij mij in een gesprek met je moeder, en dat zij het dan later aan je stiefvader verteld.

Ik had in ieder geval echt het principe dat ik niet uit de kast ging komen, en dat kan dan inderdaad best lang duren, maar geloof me, heb geduld. Na een poosje boeit het je niet meer wie nou wel of niet weet dat je Bi bent en dan komt het veel makkelijker op in een gesprek. Dus neem de tijd :) je hebt geen haast

Ik vind het wel spannend om te dragen vooral als ik in de weekenden bij me vader ben aan gezien hij affentoe opmerkingen maakte die toch wel in me hoofd blijven slingeren en waar ik me best onzeker over voel en ik neem hem mee naar Frankrijk en ik weet niet zo goed hoe daar in Frankrijk mee om word gegaan ook al draag ik hem alleen op de kamping dan nog en ik ga op vakantie samen met moeder broertje stief vader en stief zusje en ben best zenuwachtig hoe mijn stiefvader daar op zou reageren aangezien hij het niet weet en ik hem nog maar 2x heb gezien omdat mijn moeder en hij nog niet zo lang samen zijn 

Je kan dus dan misschien vragen aan je moeder of ze het wilt bespreken met je vader, ik weet niet hoe goed of slecht de band tussen die twee is, en ook niet hoe de band tussen jou en je vader is, maar in ieder geval; als je vader je niet accepteert voor wie je bent, is hij het niet waardig en zou ik als ik jou was ook geen of weinig contact met hem willen hebben. (Dit is misschien een beetje bot gezegd, sorry daarvoor) Maar ik weet jouw situatie niet precies natuurlijk 🙂 anywayz, ik hoop dat ik tot hulp heb kunnen zijn :)

Da’s normaal hoor, dat je het wat spannend vindt om die trui te dragen. Zeker als je vader weleens opmerkingen maakt waar je je vragen bij kan stellen. Zoals StarTrack_6 voorstelde zou je bijvoorbeeld je moeder dan ook kunnen vragen om eerst eens met je vader, en je stiefvader, te praten. 

 

Velen weten volgens mij niet wat de vlag in dat hartje betekent. De kans lijkt me groot dat je er dan ook weinig vragen over krijgt, behalve dan van personen die betrokken zijn met de LGBTQ+ community, en er daarom misschien wel wat leuks van zeggen :slight_smile:

 

Draag de trui maar op plekken waar je je daar comfortabel bij voelt. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

@Kenshin daarom heb ik ook voor deze vlag gekozen want ik wist zelf pas toen ik wist dat ik bi was wat deze vlag betekende en gelukkig weet me vader het niet maar ik weet wel dat mijn tantes het weten want die zijn lesbisch en me moeder weet wat die vlag betekend maar ik vind het wel spannend om hem dan te dragen als ik bijvoorbeeld naar me tante ga

Ik snap je zenuwen wel, rond het bezoeken van je tantes wanneer je die trui draagt. Echter denk ik dat, zeker als ze lesbisch zijn, ze jouw geaardheid helemaal zullen respecteren :slight_smile:  Dat neemt niet weg dat het spannend is natuurlijk, maar ik denk niet dat je een vervelende reactie hoeft te vrezen. 

 

Zie je het soms zitten om zelf met je vader te praten over je geaardheid, of een familielid te vragen om dit ter sprake te brengen?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

@Kenshin 

ik weet het niet maar ik weet wel dat zodra hij het nog een keer zegt ofzo dat ik wel me moeder app 

 

en jammer dat je van het forum gaat want je hebt mij en zo veel andere zo goed geholpen 😁

‘ik weet het niet maar ik weet wel dat zodra hij het nog een keer zegt ofzo dat ik wel me moeder app’

Je hebt het gevoel wel bij je moeder terecht te kunnen hier rond? Da’s fijn :slight_smile:

 

‘en jammer dat je van het forum gaat want je hebt mij en zo veel andere zo goed geholpen 😁’

Ik vind het afscheid ook best lastig :slight_smile:  In ieder geval veel geluk toegewenst :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Ja ik heb idd het gevoel dat ik bij me moeder terecht kan want zij zegt ook altijd dat ik me niet anders moet voor doen en me moeder heeft vaak ook alles door wat er in me hoofd omgaat

Da’s fijn, dat je moeder je goed aanvoelt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reageer