Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

Ik heb dus al bijna een jaar verkering met Luca en op zich gaat dat wel goed. Het begin was wel een beetje een toestand en kende zijn ups en downs. Ik heb hem vorig jaar in de / op vakantie leren kennen.

Hoe dat precies allemaal ging kun je lezen in mijn topic over “eerste echte vakantieliefde..…”.

Luca is een Belgische jongen en woont in België op een uur rijden met de auto of 3-4-5 uur rijden op de fiets (ligt eraan hoe hard ik fiets) bij mij vandaan. Zelf woon ik in (het zuiden van) Nederland, dus ja das best wel onhandig.

Nu ben ik afgelopen week een leuke jongen (ik noem hem maar even Jur) tegen gekomen. Het was een beetje een aparte ontmoeting, maar ik ben dus sinds die tijd stapelverliefd op hem. Het is niet zomaar een verliefdheidje, zoals ik wel eens vaker heb. Dit is anders. Het voelt alsof hij voor mij gemaakt is. Ik zal verderop nog wel wat meer vertellen over Jur en mij.

Ik heb nog geen seks ofzo met Jur gehad. Ik heb hem alleen wel al helemaal bloot gezien en hij is echt heel mooi en natuurlijk ook heel aardig en lief.

Oh ja, we zijn allemaal jongens :P

Vragen stellen mag natuurlijk altijd en dan ga ik die zo goed mogelijk beantwoorden.

Mijn vraag nu is, hoe pak ik het aan, want ik wil geen van beide pijn doen en ze eigenlijk allebei bij me houden, zodat ik de tijd heb om Jur beter te leren kennen zonder Luca te kwetsen :D

Groetjes 🙂,
M&M’s

418 reacties

Fijn dat je met Jur ook over minder zware dingen kan praten. Neem maar voldoende "pauzes" tussen de zware gesprekken door, bv. een boswandeling of samen sporten.

Als het teveel wordt, kan je altijd terecht bij je twin, je zus, moeder, jullie wijze vader of eender wie in je omgeving die je vertrouwt.
@Pin,

sorry ik had je berichtje even “gemist” omdat het op een vorige pagina stond. Ik klik meestal op het laatste berichtje in het overzicht en dan mis ik wel eens die reactie ervoor. Zeker als die op een andere pagina staat 🙂 en je niet verder kijkt dan je neus lang is

Het klopt dat je beter zulke dingen niet over skype probeert te bespreken.

Voor je het weet begrijp je elkaar niet goed, terwijl je denkt dat je dat wel doet. Ik had het pas nog. We wisten allebei waar het over ging en toch begrepen we elkaar niet :P
Irl kun je elkaars reactie beter peilen en ook kleine dingen opmerken in de mimiek enzo.

Soms flap je er dingen uit, terwijl die ander al lang weet waar je het over hebt en dat kan dan weer voor misverstanden zorgen en voor je het weet is het te laat om het weer recht te zetten :(

Dat wil ik wel voorkomen, maar het lukt niet altijd gelijk. Hangt ook een beetje van de tegenpartij (Jur in mijn geval) af.

Soms kun je beter ook niet alles opschrijven, want als er een komma verkeerd staat ofzo, kan dat al tot een andere uitleg leiden en heb je het alleen maar over zulke dingen en niet meer over dingen waar het om gaat :(

Ik ga dus maar wachten tot volgend weekend, maar soms moet je gelijk actie ondernemen en dingen oplossen.

Achteraf vonden we dat liedje echt wel lachen 😃 Alleen op dat moment wisten we niet wie er allemaal bij onze tent stonden en dat was wel spannend.

Meestal heb ik wel in de gaten of het bekenden zijn of niet. Dat hoor je dan wel aan hun stem of hoe ze praten.

Die vertaling vond ik niet echt super, maar ik kon geen betere vinden en iedereen snapt wel waar het liedje over gaat.

Jur en Luca zijn heel verschillend in sommige dingen, maar hebben ook heel veel overeenkomsten. Zij zijn allebei leuk

Ach ja, school…. Zonder school geen schoolvakanties denk ik dan maar :)

Komt ook wel weer goed, maar ik ben deze vakantie nog niet beu 🆒

Groetjes,
M&M’s
sorry ik had je berichtje even “gemist” omdat het op een vorige pagina stond.
No problem. Je komt er altijd uiteindelijk achter :D

Soms kun je beter ook niet alles opschrijven, want als er een komma verkeerd staat ofzo, kan dat al tot een andere uitleg leiden en heb je het alleen maar over zulke dingen en niet meer over dingen waar het om gaat :(
Ja precies, niet handig dus.

Alleen op dat moment wisten we niet wie er allemaal bij onze tent stonden en dat was wel spannend.
Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen. Maar ja, als het vreemden zijn, kom je ze waarschijnlijk nooit meer tegen. De tent vertrok een dagje later, dus grote kans dat ze niet eens wisten wie er in lag.

Zonder school geen schoolvakanties, maar zonder school heb je gewoon altijd vrij :8 Niet dat ik dat zou trekken, maar het idee klinkt op één of andere manier altijd aanlokkelijk. Ik denk dat ik me echt gigantisch zou vervelen, maar goed, dat is weer een héél ander verhaal.

Gr. Pin
@Kenshin,

nou had ik dat vorige berichtje van @Pin wel al beantwoord, maar die van jou nog steeds niet. Er kwam van alles tussendoor :)

Bedankt voor de linkjes en ja, we gaan wel af en toe ook ontspannen en leuke dingen doen, behalve praten ;)

Jur vindt hardlopen ook wel leuk, dus misschien doen we wel een rondje ofzo.

Jur en Luca zijn weer thuis en wij ook sinds gistermiddag/avond.

Toen we thuis waren hebben we gelijk even een verkenningsrondje gefietst langs de vakantieparken bij ons in de buurt. Wel een paar leuke jongens en wat vrienden gezien. Het was voor het eerst dat we een hele zomervakantie in Frankrijk waren.

Gistermorgen hebben we, zoals gebruikelijk, afscheid genomen met een fietstochtje langs alle leuke plekjes en als laatste rijden we dan altijd langs het strand en gaan daar altijd nog even het water in 🆒

Vandaag vloog het vliegtuig na het opstijgen (haha ja logisch) over waar ons huis staat en das altijd wel leuk. Ik heb er foto’s van gemaakt en dat was dat dan :)

Nu weer wachten tot oktober.

Ik ga in het berichtje hieronder nog wel iets over Jur en Luca zeggen, maar anders is het dubbelop.

Bedankt maar weer voor je reactie.

Groetjes 🙂,
M&M’s
@Pin,

thanks again.

Ik heb ook liever vrij, als je het zo stelt. Luca is nog de hele week vrij, dus ja, dat was wel leuk geweest als we nog samen waren en dan hadden we ook nog een hele week tijd voor Jur :)

Ja, je hebt gelijk met dat het waarschijnlijk wel vreemden bij de tent waren, dus daar hoef je je dan ook niet druk om te maken.
’s Morgens keken er wel een paar jongens ons een beetje raar aan toen Jur en ik samen uit de douche kwamen, maar ze zeiden verder niks. Ik weet niet of dat dezelfde jongens als ’s nachts waren. Nou ja, dan weten ze dat ook weer.

We hadden de douche netjes achter gelaten en onze sporen vakkundig met zo’n “trekker” haha weggeveegd in het putje. Btw volgens mij hadden we het meeste toch al ingeslikt, dus viel het sws wel mee :P

Luca was vannacht toch in één keer doorgereden en ze waren ’s morgens rond 8 uur al thuis. Omdat hij bijna de hele reis had geslapen heeft ie niet zo lang meer in bed gelegen en konden we nog even met hem skypen, voordat we gingen vliegen.

Nu nog even een goed plannetje maken voor volgend weekend en zo lekker op de fiets naar school. Wat heb ik daar een zin in, not.

Gelukkig ook nog een uurtje gym. Kunnen die andere jongens gelijk vragen stellen waarom twin en ik zo bruin zijn inclusief onze billen en de rest. Hebben we gezellig wat om over te praten en te vergelijken, net als vorig jaar trouwens.
Dan zijn zij, van net onder hun navel tot net boven hun knieën helemaal wit. Wat zie je liever? :P

Updates volgen als ze er zijn.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hai,

Ja, laat ze maar denken die mensen bij de douche. Dat maakt jullie nacht niet minder leuk :P

Leuk dat je nog met Luca kon Skypen voor het vliegen! Heeft hij een goede reis gehad?

Nu nog even een goed plannetje maken voor volgend weekend en zo lekker op de fiets naar school. Wat heb ik daar een zin in, not.
Plannetjes maken zijn ook altijd zo stom! Gelukkig is school er nog om dat vervelende wat af te wisselen :P;)

Succes op school! Pfff moet daar nog even niet aan denken...

Gr. Pin
Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen thuis. Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad. In ieder geval veel mooie herinneringen aan jullie vakantie.

School 😞 Ik hoop (en vermoed) dat jullie daar een hoop vrienden hebben zitten, waar jullie het ook gezellig mee kunnen hebben. Veel plezier bij het uurtje gym, en een gezellig gesprek in de kleedkamer. Ik hoop dat de leraren niet meteen een berg werk op jullie afvuren.

Uitkijken naar oktober, dat is overzichtelijk. Is er vast sneller dan jullie denken 🙂 Daartussen zitten vast mooie en leuke momenten met Luca en Jur, en iedereen rond jullie.
Hi allemaal,

ik was er even niet, want ik heb ik heb (weer eens) in het ziekenhuis gelegen :(

Maandag was ik wel naar school geweest en ’s avonds naar dansen, maar ’s nacht kreeg ik buikklachten en voor ik het wist zaten we (papa, mama en twin en ik) bij de huisartsenpost. Eerst weer naar huis gestuurd met wat medicijnen en daarna overdag terug geweest voor extra onderzoek en uiteindelijk toch opgenomen :(

Ze hebben niet echt iets kunnen vinden.
Volgens mij wilden ze gwn alle nieuwe apparatuur, die ze in het ziekenhuis konden vinden, even op mij testen….:P

Ook was ik kennelijk interessant voor de co-assistenten (dokters in opleiding), want die hebben mij ook allemaal onderzocht en overal geluisterd, geklopt en gevoeld. Ik hoop dat het voor hen fijner voelde dan voor mij :?

Het ene moment wilden ze me gaan “open snijden” en toen wilden ze toch maar weer even wachten. Vanmorgen waren ze me kennelijk beu in het ziekenhuis en nu ben ik weer thuis, maar nog niet 100% fit, maar ja. Gaan we wel zien hoe dat loopt.

Ik ga later nog wel een berichtje posten over hoe het nu met Jur en Luca enzo is, maar alles loopt ff anders dan gepland.

Luca is al langs geweest van de week en Jur zie ik strakjes 😉 Gisteren zijn Jur en Luca met twin en onze andere broers en zus en Newt naar een pretpark geweest, want we hadden 8 vrijkaartjes. Het zou zonde zijn om die niet te gebruiken, toch? :P

Ik was er natuurlijk wel graag bij geweest, maar ja. Zij hoeven niet thuis te blijven omdat ik niet mee kan.

Jur, Luca en Newt waren afgelopen nacht wel blijven slapen, maar ze zijn nu met zijn allen iets leuks gaan doen. Ze zijn weg op de fiets, want ze wisten niet dat ik naar huis mocht en waren van plan om op bezoekuur te komen vanmiddag. Over een paar uur ofzo komen ze weer naar huis en dan zie ik ze allemaal :D

Later ga ik wel meer vertellen om Jur en Luca.

Eerst ff bijkomen.


@Pin en @Kenshin,

nog bedankt voor jullie reacties 😃 Ik ga er later uitgebreider op antwoorden.

Groetjes,
M&M’s
Weer in het ziekenhuis, niet fijn 😞 Ik hoop dat de medicijnen en controle eerder preventief waren. Hopelijk klopt jouw theorie dat jij een goed proefkonijn was voor de nieuwe apparatuur en de stagiaires, en is er niets ernstigs aan de hand.

Kom maar rustig even bij. Gezellig dat Jur, Luca en Newt straks langskomen.

Beterschap, en nog een fijne avond.
Hey M&M's,

Oeps, ik ben ook even weggeweest, maar wel met een leukere reden dat jij... (Ik was een weekendje kamperen met vrienden :$) Vervelend om te lezen dat jij een minder leuke reden had voor je afwezigheid 😞 Hopelijk voel je je wel al beter!

Wel goed dat ze je grondig hebben doorzocht, want je weet het maar nooit bij jou (en twin) met buikpijn en bacteriën. Vervelende dingen! :@

Wel leuk voor de rest dat zij in ieder geval wel zijn gegaan naar het pretpark. Ik hoop dat ze het fijn hebben gehad. Newt kon nu de gang ontmoeten? Wat vond hij van Jur? :8

Ach ja, nu hoef je in ieder geval niet naar school :):8 Maar ik kan me voorstellen dat je ook gewoon mee wil draaien, zeker na je afwezigheid van vorig schooljaar.

Doe in ieder geval lekker rustig aan en neem je tijd. Beterschap van mij en groetjes aan iedereen!!

Gr. Pin
Hoi M&M's,

Jouw laatste bericht is inmiddels alweer 11 dagen geleden en toen lag je in het ziekenhuis. Ik maak me dus een beetje zorgen om je. Je hoeft echt geen heel verhaal te typen, maar het zou fijn zijn om even wat van je te horen 😳
Ik hoop dat je eerder druk bent met school, dan dat je druk bent met ziek zijn en dat dat dus een reden is. Of dat je zoveel leuke dingen doet, dat je de KT helemaal bent vergeten. Nou ja, in ieder geval zou ik het dus fijn vinden even wat van je te horen :)

Gr. Pin
Daijoubu desu ka? Dat is 'Gaat het goed?' in het Japans. Ik maak me ook best zorgen. Doe maar rustig aan, voel je niet verplicht om te antwoorden. Doe vooral wat het beste is voor jou.

Onlangs kwam ik een pagina tegen over een driehoeksrelatie, en moest ik aan twin, Luca en jou denken. Hoe gaat het hen, en met Jur? Hoe gaat het met Jur en jou? Ben ik weer met al mijn vragen. Voel je vrij ze te negeren 😉
Hoi M&M's,

Ik heb lang getwijfeld of ik dit berichtje moest posten. Mede omdat er geen reactie was op de vorige 2 berichten van mij en Kenshin, dus als je die niet hebt gelezen, ontvang je sowieso geen mail en zie je deze reactie waarschijnlijk ook niet. Toen bedacht ik me dat het best zo kan zijn dat twin de berichtjes heeft gelezen als jij dat niet kon doen, omdat je misschien nog steeds ziek bent. Dan kan twin ze misschien nog eens lezen en dan komen ze ook bij jou terecht.

Anyways, ik maak me best wel zorgen om jou. Je bent al bijna 2 maanden niet meer online geweest. In je laatste bericht schrijf je allemaal dingen over het ziekenhuis en wel of niet opereren. Samen met je hele bacterieverleden klinkt dat voor mij niet goed. Het is niets voor jou om niets van je te laten horen, dus ik vermoed dat alles niet zo lekker met je gaat.

Ik wil je met dit bericht een hart onder de riem steken. Ik hoop dat je het op één of andere manier te lezen krijgt (schrik dan niet van de nieuwe lay-out van het forum 😋). Ik hoop ook dat alles goed met je gaat en dat je gewoon van geluk het forum bent vergeten.

Ik hoop ook dat je snel weer terugkomt op het forum.
Gr. Pin
Net als Pin maak ik me grote zorgen. Mijn gedachten zijn vaak bij jou, je familie en vrienden. Misschien vind je, of anderen die dit lezen, het leuk om wat muziek te horen. Ik heb wat liedjes bij elkaar gezocht waarvan ik hoop dat ze steun kunnen bieden, of anders gewoon even voor afleiding kunnen zorgen 🙂
Groetjes en een knuffel
Kenshin
Hii,
Ik kom vast weer als dat nutteloze derde persoon.
Maar ik maak me ook een beetje zorgen om je..
Ik hoop dat je je beter voelt en dat alles goed gaat met Luca & Jur...

Laat snel weer wat van je horen!
Hoi

Ik heb niets te melden, maar kwam een video tegen die me aan jou deed denken. Hier is hij. Het is een mooi verhaal met een mooie betekenis. Ik zie jou als het marmeren beeld in de video. Ik wil je op geen enkele manier pushen om te reageren, maar wilde dit slechts even met jou, en ieder ander iemand die dit leest, delen.

Ook nog een knuffel erbij.

Groetjes
Kenshin

Hi iedereen en speciaal iedereen die hier al eerder gereageerd heeft,


special thanks to @Pin, @Kenshin, @Asy silivana en iedereen die ik hier per ongeluk ben vergeten te noemen. IOU big time ❤️

Hopelijk past de site het lettertype aan, want terwijl ik hier typ krijg ik een mix van grote en kleine letters, terwijl alles in word gwn Calibri 14 is. Idk hoe ik het op kan lossen, dus hopelijk is alles direct in één lettertype te lezen.

Ik ben al langer van plan om een update te geven. Die verdienen jullie ook. Toch vind ik nu niet de juiste woorden, maar beelden kunnen soms meer zeggen dan woorden. Ik heb dus een video voor jullie.


De video gaat niet alleen over mij en Jur en Luca (voor wie het niet weet: alle namen die ik op het forum gebruik, zijn verzonnen. Het zijn niet hun echte namen, maar ik gebruik deze namen ook in andere topics, zodat “volgers van mijn topics” snappen over wie ik het heb).


Ik hoop dat het ook andere jongens die verliefd zijn op jongens en meisjes die op meisjes verliefd zijn en eigenlijk iedereen die verliefd is, kan helpen.


De video is een compilatie van beelden uit een Noorse tv serie SKAM en dan met name over hoe de relatie tussen Isak en Even (2 jongens) zich ontwikkelt.


De video heet:

Isak & Even //From start to last episode// SKAM NRK //EVAK forever (Kissing you - Des`ree)


Linkje naar de video vindt je (bijna) helemaal onderaan, na de toelichting.

Uitleg:


Isak & Even //From start to last episode// SKAM NRK //EVAK forever (Kissing you - Des`ree)

Isak & Even //From start to last episode// SKAM NRK //EVAK forever (Kissing you - Des`ree)
Isak & Even
In onderstaande reactie geef ik een toelichting bij bovenstaande video. Ik heb het zo goed als mogelijk proberen te vertalen uit het Noors. Ik heb er de tijd ook bij gezet en of het om een appje gaat

Jij = Isak
Hij = Even

code:
(*…*) = mijn commentaar, dingen die ik mooi vind of die ik me afvraag, soms een toelichting op de beelden of teksten van Even en Isak of een toevoeging die niet in deze video zit, maar die ik ken uit andere video’s



0.05 (*Isak is de jongen met bruin/rode pet die eerst in beeld komt*)
Eerst zie je een leuke jongen, maar je weet niet wat hij van jou vindt. Je bent blij als je in zijn buurt bent. Soms voelt het wat ongemakkelijk. Jij kijkt naar hem en hij naar jou. Je wilt alles over hem te weten komen. Je kunt er uren mee bezig zijn, aan hem denken en over hem dromen.
1.13 Dan ineens, als je het niet in de gaten hebt staat hij naast je. Je weet niet wat je moet zeggen. Later praten jullie, lachen jullie, lijken jullie elkaar te begrijpen.
2.13 Dan zie je hem een meisje kussen. Je bent van de kaart, ligt in bed te denken wtf. Heb ik het toch niet goed begrepen.
2.23 Hij komt je petje terugbrengen (*dat je bij hem hebt laten liggen*), je vrienden kijken vreemd op.
2.36 Hij kust een meisje en kijkt naar jou, een meisje kust jou, maar jij wilt hem. Er is verwarring in jullie hoofden. Jullie kussen onder water en in bed. Je ligt tegen hem aan en kijkt in zijn ogen. Je ruikt zijn geurtje. Hij is teder. Is this real? Or is it a dream? (*ik heb hier geen woorden voor, de beelden spreken voor zich en zijn zo mooi en dan die muziek erbij, ik krijg er natte ogen van*)

4.14 briefje met daarop helemaal bovenin de mysterieuze tekst:
I don’t sleep cuz sleep is the cousin to death. Du er dig
=
Ik slaap niet omdat slaap het neefje is van de dood. Jij bent jou.

Linker plaatje (4.14)
vanndråpe
=
waterdrupel

Rechter plaatje (4.14)
code:
samme tid et helt annet sted i universet

=
code:
dezelfde tijd ergens anders in het universum


4.23 Hij kust je op school. Jij droomt. Je stuurt Even een appje

App (4:50)
ISAK
Hei. Da har jeg vasket trapper i seks timer og dør av od-dag overdose. Hva har du gjort i dag? Fint å se deg i går, henge?
=
Hallo. Daarna heb ik zes uur een trap gewassen en ben ik gestorven aan een overdosis van een dag. (*dit eerste stukje tekst kon ik niet beter vertalen, ik snap niet wat er mee bedoeld wordt*) Wat heb je vandaag gedaan? Leuk je gisteren te zien, hangen?
code:
Even appt terug

EVEN (4:54)
Hei. Det var fint å se deg også. Vet ikke helt, men ting har kanskje gått litt fort.. vet at det er min skyld, men må ha litt tid, unnskyld
=
Hallo. Het was leuk om jou ook te zien. Ik weet het niet helemaal, maar de zaken zijn misschien een beetje snel gegaan. Weet je, het is mijn schuld maar ik heb tijd nodig, sorry

5.10 Op school kust hij een meisje. Je bent er kapot van. Je loopt hem voorbij zonder hem aan te kijken. Verdrietig en in gedachten lig je in bed. Op school zie je hem weer, maar je hebt niet echt contact met hem.

Linker plaatje (5:58)
oste smørbrød uten kardemomme
=
Kaassandwich zonder kardemom

Rechter plaatje (5:58)
samme tid et helt annet sted i universet
=
dezelfde tijd ergens anders in het universum

oste smørbrød med kardemomme
=
Kaassandwich met kardemom
(*waarschijnlijk is dit een metafoor voor zonder of met Even, de jongen met pet is Isak, die andere Even*)

Er valt een briefje uit je locker

Linker plaatje (6:17)
hei Even, tusen takk for tegningen. den var fin, når klarte du å legge den i jakka mi egentlig
=
Hallo Even, heel erg bedankt voor de tekening. Het was leuk, wanneer heb je het in mijn jas gestopt?

Rechter plaatje (6:17)
samme tid et helt annet sted i universet
=
dezelfde tijd ergens anders in het universum

hei Even, tusen takk for tegningen. den var fin, når klarte du å legge den i jakka mi egentlig
=
Hallo Even, heel erg bedankt voor de tekening. Het was leuk wanneer heb je het in mijn jas gestopt?

glad du likte den. la den der da du madde gym. savner deg
=
blij dat je het leuk vond. Liet het daar toen je gym had. Mis je

Je bent opgelucht en blij

App (6:47)
Til Even. Hei, takk for tegning, men hvis du ikke er interessert i noe mer så kan du egentlig bare drite i det. Ring meg når du har slått opp med dama di
=
Aan Even. Hallo, bedankt voor het tekenen, maar als je niet geïnteresseerd bent in iets meer, dan kan je er echt gewoon over praten. Bel me als je bent aangekomen met je meisje

App (6:51)
Even
Hva gjør du nå? Kan vi prate?
=
Wat ben je nu aan het doen? Kunnen we chatten?

App (6:53)
Chillen hjemme
=
Chill thuis

6.57 Hij komt langs. Jij bent afwachtend. Hij glimlacht. Jij kust hem. Hij kust jou. Heftige kussen volgen. Jullie willen meer. Kleding gaat uit. Hij gaat door zijn knieën. Jij wordt alleen wakker. Is hij weg? Heeft hij een briefje achtergelaten onder zijn kussen? Niets….?
8.10 Hij is in de keuken. Hij kust je. Hij maakt ontbijt voor je en laat je proeven. Jullie kussen weer. (*en toen moest ik huilen haha, zo mooi*) Je bent vrolijk. Hij kust je en gaat.

App (8:56)
Hei mamma. Jeg har blitt sammen med en gutt. Vet at du tror på Gud og at det står i bibelen at der er en synd, men du trenger ikke vaere redd fordi det står jo også at Gud har skapt alle i sitt bilde og at alle er like mye verdt. Unnskyld hvis du ble lei deg. Klem fra Isak
=
Hallo mama. Ik ben met een jongen geweest. Ik weet dat je in God gelooft en dat in de Bijbel staat dat het een zonde is, maar je hoeft niet bang te zijn omdat het ook is omdat God iedereen in zijn beeld geschapen heeft en dat iedereen zo veel waard is. Sorry als ik je er lastig mee val. Knuffel van Isak

9:05 Hij tekent een hartje met de eerste letter van je naam erin op het raam.
(*dit vind ik so cute, ga ik ook een keertje doen voor mijn vriendje. Hoe verliefd kun je zijn op een andere jongen*)

Je hebt het leuk met hem.
9.08 Even heeft als goedmakertje een hotelkamer geboekt. Jullie kussen. Jullie vrijen. Verliefd kijken jullie elkaar dan.

9.29 Midden in de nacht loopt Even bloot de straat op. Jij bent ongerust. Je gaat hem zoeken. (*het navolgende stukje tekst heb ik zelf toegevoegd, de beelden ontbreken hier, maar ik heb dit stukje ergens anders gezien en voor het verhaal helpt het wel om het hierna toe te lichten. Hier komt de toelichting:*) Zijn vriendin vertelt dat hij terecht is. Zij vertelt ook dat hij bipolair / manisch depressief is en dat zijn liefde voor jou fake was en dat hij niet van je houdt. Je bent er kapot van (*einde toelichting*)

9.47 Je zoekt op wat manisch depressief inhoudt

10.00 Hij (Even) stuurt de (Engelse) songtekst van het liedje Cherry Wine van Nas.

App (10:10)
Till Even. Hei Even. Jeg skjønner ikke en dritt akkurat nå. Slutt å meld meg.
=
Aan Even. Hallo Even. Ik begrijp het op dit moment niet. Stop met berichtjes sturen.

App (10:17)
Mamma
Til Isak min sønn: Fra første sekund jeg så deg 21.juni 1999 klokken 21.21 har jeg elsket deg og det kommer jeg alltid til å gjøre til evig tid
=
Van mama, aan Isak mijn zoon: Vanaf de eerste seconde dat ik je zag op 21 juni 1999 om 21.21 (*wsch het tijdstip van geboorte, m.a.w. ze heeft altijd van Isak gehouden*) heb ik van je gehouden en ik zal dat blijven doen tot in de eeuwigheid

Je bent opgelucht en laat een traantje.

10:42 Je belt Even, want je hebt spijt dat je gezegd hebt dat hij moest stoppen met berichtjes sturen. Je krijgt alleen zijn voicemail. Je stuurt hem een berichtje, waarin je schrijft of hij contact op wil nemen wanneer hij daar klaar voor is. (*het blijkt niet duidelijk uit de beelden, maar ik heb dit stukje ergens anders gezien en met bovenstaande uitleg*)

Jij belt papa 10:56
Je bent emotioneel. Je moet huilen tijdens en na het gesprek. (*ik weet niet precies wat er gebeurd is, dus kan het niet precies plaatsen. Ik zou heel graag de hele serie zien*)

11.20 Je gaat op kerstavond naar de nachtmis in de kerk. Je ontmoet er bekenden.

App (11.34)
Even:
Kjaere Isak. Nå sitter jeg der vi traff hverandre for første gang og tenker på deg. Snart er klokken 21:21. Jeg har lyst til å si tusen ting til deg. Unnskyld for at jeg skremte deg.
Unnskyld for at jeg såret deg.
Unnskyld for at jeg ikke fortalte at jeg e bipolar. Jeg var redd for å miste deg. Hadde glemt at det ikke går an å miste noen, at alle mennesker er alene uansett. Et annet sted i universet er vi sammen i uendelig tid, husk det. Elsker deg. Even
=
Beste Isaac. Nu zit ik daar, waar we elkaar voor het eerst hebben leren kennen, denkend aan jou. Het is nu 21:21. Ik wil duizend dingen tegen je zeggen. Sorry dat ik je bang maakte.
Het spijt me dat ik je pijn gedaan heb.
Sorry dat ik niet vertelde dat ik bipolair ben. Ik was bang je te verliezen. Was vergeten dat het onmogelijk is om iemand te verliezen, dat alle mensen hoe dan ook alleen zijn. Op een andere plaats in het universum, zijn we samen voor een oneindige tijd, onthoud het. Ik hou van je. Even

11.46 Jij loopt de kerk uit. Op weg naar het bankje waar je hem voor het eerst leerde kennen.

11.53 Het bankje is leeg. Je denkt terug aan die keer dat je hem daar voor het eerst ontmoet hebt. Maar waar is hij nu?

12.02 Hij komt uit een portiek. Jullie kussen teder en omarmen elkaar. Jullie liggen in bed. Jij kijkt hem aan. Jullie knuffelen. Is alles dan toch nog goed gekomen of was dit een droom?

(*Kijk zelf hoe het eindigt. Misschien heb je wel een zakdoek nodig……
Nog niet verder lezen en eerst de video afkijken. Hieronder nog wat toelichting.

Het is zo f****ng mooi dit. Huilmomentje op 12.55 mede door de fantastisch muziek. Alleen die blikken van die jongens al. 13.45 je weet wat je moet doen als je onder de “mistletoe” staat toch? Juist, kussen*)


“A tribute to love” staat er op de aftiteling en dat is het.

Hier is de link:

https://www.youtube.com/watch?v=vlZ_zgiriBo&has_verified=1
code:
als het goed is, zou de link moeten werken. Het kan zijn dat er een leeftijdscheck is, wat ik op zich vreemd vind, want er komt geen naakt of seks in voor. Alleen wordt er wel gekust door jongens, maar das mooi toch?

Voor mij laat de video zien hoe mooi liefde kan zijn en welke obstakels er eventueel een rol kunnen spelen.

Laat je niet, nooit ontmoedigen door mogelijke obstakels en volg je gevoel.

Merry Christmas en alvast een Happy Newyear gewenst.

Ik hoop jullie later weer te spreken.

Gisteren hadden we de kersttoespraak van de Koning op tv.

Vandaag is dit (soort van) mijn kerstboodschap:
durf je liefde toe te staan en ook te uiten aan diegene(n) waarvoor je het voelt.

Kweenie of het helemaal grammaticaal klopt, maar ik hoop dat jullie me wel snappen.

Groetjes,

M&M’s
Haha, dat van dat lettertype is dus niet helemaal gelukt 😂
Hoi M en Ms,

Leuk om weer wat van je te horen in een van je topics!

Ik heb de serie / gedeelte daarvan / linkje nog niet bekeken - en betwijfel eigenlijk ook of dat nodig is met jouw uitvoerige beschrijving - maar ga dat later zeker nog wel doen.

Interessant wat er allemaal met je tekstopmaak is gebeurd... 👀

Wat schrijf je toch altijd een mooie berichten 😊

Hoe gaan het nu met de hele situatie tussen jou, Luca, Jur en twin? In je bericht schreef je wel ergens "mijn vriendje", dus ik ben erg benieuwd wie je hiermee bedoelt 👀

Staat er nog een update op de planning? Of deel je het liever niet? Allemaal prima natuurlijk, ik wacht geduldig af en dan zal je mijn reactie wel weer voorbij zien komen :)

Btw, ik heb ook veel problemen met kopiëren en plakken van teksten in Word naar het forum. Bij mij stopt je gwn met kopiëren op een bepaald punt in de tekst... Heb dit al gemeld trouwens. Heb jij ook zulke problemen? Of alleen lettertypes?

Gr. Pin
Ik ga het filmpje later kijken oké?
Ik moet nu eerst wat andere dingen doen.
Fijn dat je weer wat gepost hebt 😊
Hey M&S,

Leuk dat je dit het gepost, ik had nog niet gehoord over deze serie, maar het ziet er leuk uit!
Ook vet dat je hier veel tijd in hebt gestoken!
Bedankt!
Hi,

Ik ga ook eens ff proberen hoe dat quoten werkt. Hopelijk ziet het er strakjes net zo uit als dat ik het getypt heb in Word. Ok dat werkt dus niet 😫

Pin schreef:

Leuk om weer wat van je te horen in een van je topics!

Thnx, het werd wel weer eens tijd om iets te posten na al die lieve en meelevende reacties van jullie tijdens mijn afwezigheid op het forum


Ik heb de serie / gedeelte daarvan / linkje nog niet bekeken - en betwijfel eigenlijk ook of dat nodig is met jouw uitvoerige beschrijving - maar ga dat later zeker nog wel doen.

Te veel eer, haha. Ik wilde het verhaal bij de beelden graag vertellen. Iemand die de serie niet kent, krijgt niet het hele verhaal mee door alleen de beelden, hoewel de muziek en beelden alleen volgens mij ook wel een mooi beeld van jongensliefde geven.

Ik vind het mooie van deze clip (incl. de uitleg) dat het een mooi beeld geeft van hoe het in het echt in veel relaties (jongen-jongen, meisje-meisje, jongen-meisje) ook gaat.

Het is ook van toepassing op hoe ik de liefde en verliefdheid heb ontdekt. Eerst dat gevoel dat je iemand leuk vindt, maar tegelijkertijd ook de twijfel over jezelf aan de ene kant en diegene waar je verliefd op bent aan de andere kant.

Je probeert hem te leren kennen en je hoopt dat hij ook op jou is. Dan leer je elkaar voorzichtig wat beter kennen en als er dan een klik is met elkaar, dan heb je nog te dealen met de buitenwereld. Het is niet allemaal, altijd rozengeur en maneschijn. Anderen bemoeien zich ermee en vaak was dat wel positief (in mijn geval), maar soms ook negatief.

Daarom vind ik deze clip wel toepasselijk in dit topic. Ik heb zowel met Luca als Jur al die dingen meegemaakt.

Ik hoop dan ook dat andere jongens en meisjes hier iets aan hebben.

Tip: volg je gevoel

Interessant wat er allemaal met je tekstopmaak is gebeurd...

Haha, ja ik copy/paste ff een stukje tekst uit Word en dan krijg ik dat ineens te zien. Ik heb expres nog een keertje in Word de tekst geselecteerd en lettertype en grootte Kolibri (nee, grapje Calibri) 14 gekozen en gesaved en toen weer opnieuw geplakt in het reactievak. Dat heeft dus niet geholpen….


Wat schrijf je toch altijd een mooie berichten

Ik word er bijna verlegen van als je dat zegt. Echt lief. Maar als ik over jongens praat dan gaat dat vanzelf. Ik weet hoe het is om echt verliefd te worden op een jongen en alles mee te maken wat er bij komt kijken. De mooie, maar ook de minder mooie dingen. Misschien dat je dat terug leest in wat ik schrijf


Hoe gaan het nu met de hele situatie tussen jou, Luca, Jur en twin? In je bericht schreef je wel ergens "mijn vriendje", dus ik ben erg benieuwd wie je hiermee bedoelt

Staat er nog een update op de planning? Of deel je het liever niet? Allemaal prima natuurlijk, ik wacht geduldig af en dan zal je mijn reactie wel weer voorbij zien komen :)

Update staat op de planning. Je mag het best allemaal weten, maar voor mijn gevoel moet ik eerst iets anders vertellen. Dat staat ook op de planning. Ik moet alleen nog ff bedenken hoe ik dat het beste kan opschrijven. Dat zal wel een apart topic worden.


Btw, ik heb ook veel problemen met kopiëren en plakken van teksten in Word naar het forum. Bij mij stopt je gwn met kopiëren op een bepaald punt in de tekst... Heb dit al gemeld trouwens. Heb jij ook zulke problemen? Of alleen lettertypes?

Bij eerdere reacties die ik de laatste weken (dus op het vernieuwde forum) heb geplaatst heb ik geen problemen gehad. Alleen bij deze reactie hierboven ging het mis met lettertype en grootte. Idk why

Ok, met deze reactie te plaatsen gaat alles wat er maar kan fout. Copy/paste uit Word werkt niet goed, want dan wordt er maar een klein gedeelte van de tekst geplakt. Dan maar proberen te quoten en de antwoorden er tussen te zetten. Dat werkt ook voor geen meter. Probeer je een regel ertussen te zetten of weg te halen dan verandert ineens de volgorde van de tekst of er gebeurt gewoon helemaal niks of iets wat je er tussen wilt zetten komt ineens bovenaan te staan etc. Kortom: het is er niet op verbeterd in deze versie.

Het enige wat enigszins lijkt te werken is copy in Word en dan "plakken als platte tekst" in dit tekstvak. Nadeel is dan dat de hele opmaak verdwenen is en dat je dan weer een hele tijd bezig bent om dat weer netjes te krijgen.

Even een reactie plakken, nadat je die zorgvuldig in Word hebt voorbereid is er niet meer bij. Ik heb er al weer bijna spijt van dat ik weer terug ben op het forum.


Asy Silivana schreef:
Ik ga het filmpje later kijken oké?
Ik moet nu eerst wat andere dingen doen.
Fijn dat je weer wat gepost hebt 😊

Thnx voor je lieve reactie. Doe eerst de dingen die nu belangrijk zijn, je kunt het filmpje kijken wanneer het jou uitkomt

N_V schreef:
Hey M&S,

Leuk dat je dit het gepost, ik had nog niet gehoord over deze serie, maar het ziet er leuk uit!
Ook vet dat je hier veel tijd in hebt gestoken!
Bedankt!

Thnx voor je reactie. Ik heb die serie jammer genoeg nog niet helemaal kunnen zien. Ik ben nog op zoek naar een versie met Nederlandse of Engelse ondertiteling. Op yt staan alleen fragmenten, maar daar zitten ook wel mooie bij, zoals die ik gelinkt heb.

Ik had die hele beschrijving vorig jaar rond deze tijd al gemaakt, maar toen was het er niet van gekomen om hem te plaatsen. Ik kwam hem pas weer tegen en vond het wel mooi om ‘m nu met de kersttijd te plaatsen. Vond ik wel soort van toepasselijk.


Allemaal bedankt en tot later.

Groetjes,
M&M’s

Zucht.....
Hoi M en Ms,

Pro tip: alle oude codes van het oude forum werken ook nog! Dus de [quote=gebruikersnaam] ... [/quote.] (Maar dan zonder die punt) En de [b], [i] en [u]. Dat pakt ie wel met kopiëren en plakken uit Word. (De quote functie en ik hebben altijd ruzie, dus ik ga terug naar de basics.)

Ik heb ervaren dat je alles met emoji's moet vermijden in Word, behalve de codes van emoji's. Zo is de knipoogsmiley bv :wink , maar dan nog een dubbele punt na het woord wink. Dan werkt het wel met kopiëren en plakken.

En oh ja, als je denk dat je hetgene uit het Word document weg hebt gehaald wat er voor zorgde dat het kopiëren fout ging, werkt het niet om het dan doodleuk nog eens te proberen. Eerst even je internetpagina refreshen. (Al gaat het dan vaak nog steeds mis.) Kleine stukjes tegelijk kopiëren en plakken is dan de beste optie. (Na het refreshen.)

Oh ja en nog een laatst tip, het helpt ook om meteen in het lettertype van het forum te typen. Typ een paar woorden in het tekstvak en kopieer en plak het in Word. Dan gewoon verder typen en je hebt het juiste lettertype.

Oké, dit heeft precies niks met de inhoud van de topic te maken, maar ik hoop wel nuttig :)

Ik zal m'n ogen open houden voor nieuwe topics van jou. Doe rustig aan 🙂 Ik ben al lang blij dat je er weer bent 🙃

En je verdient alle woorden die ik over je heb geschreven!

Gr. Pin
Nadat ik de laatste reacties heb gelezen snap ik er oprecht niks meer van...
Hey M en Ms

Wat een ontroerende video. Ook een mooie beschrijving die je erbij hebt gegeven. Bedankt daarvoor, want de beschrijving maakt vele dingen duidelijk die ik niet begreep in de video (vaak te wijten aan mijn gebrekkige kennis van het Noors).

Ik zal je kerstboodschap onthouden, en in de toekomst mijn best doen om liefde toe te laten en te uiten. Laat ik alvast beginnen met mijn liefde (vriendschappelijk) voor jou en andere forumleden te uiten. Je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben om weer van je te horen.

Groetjes
Kenshin

Reageer