Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?



Toon eerste bericht

418 reacties

Hey,

 

Ik heb alles nog even zokrfenomen om weer beetje erin te komen in deze topic, maar ik denk dat ik niet alleen wat dingetjes heb gemist , maar ook dat ik van een persoon geen afscheid heb kunnen nemen, namelijk Jixx 😔.

Weten iemand hier iets van? (Hoe ,wanneer,waarom etc.)

Want ik dacht dat hij nog even zou blijven tot aan mei dacht ik. 

Maar Jixx, als je dit leest, love you men, heb vertrouwen in jezelf succes met je carrière,  met jou komt het wel goed, dat weet ik zeker.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

( en nu hopen dat dit wel gewoon word gepost)

Hi @Pin ,

 

Oh dat gaan we eens proberen. De opmaak gaat nu probs wel verneukt zijn, maar goed, offers moeten gebracht worden in deze tijden.

dan is dat maar zo

 

 Hi M&M's,

M en Ms schreef:

ik loop weer eens een beetje achter, maar ja, dat zijn jullie vast wel gewend ondertussen……

Jep! Maar ik op zich ook met het reageren op jouw topics, dus dan staan we weer quitte.

:slight_smile:

 

M en Ms schreef:

Ik heb er lang tegen aan zitten hikken en er gebeurde eind vorig jaar weer van alles, waardoor we hier ook een aantal maanden niet zijn geweest.

Altijd weer iets in huize M&M's :(

yep, story of my/our life

 

M en Ms schreef:

Het was net in die periode van die brand in/onder onze slaapkamer.

Brand? Wat heb ik nu weer gemist? Oh kut, toen ik bezig was met het verwijderen van al m'n persoonlijke info op 't forum ben ik vergeten je updates te lezen 

  Nu snel ff doen dan, want die reactie heb je dan ook nog tegoed!

je kan niet alles tegelijk doen. Dankjewel dat je die moeite nog wil nemen

 

Dus nu ff een flashback naar eerdere reacties:

M en Ms schreef:

In het begin was het wel even aftasten, maar na een paar dagen begrepen we elkaar steeds beter en vanaf toen was het echt top om met hem te 'werken’. Alleen weten wij nog niet precies hoe het gaat worden 

het was een mooie samenwerking  met Frans

 

Aaaa helemaal vergeten dit! Hebben jullie het al gezien of ga ik dat zo nog lezen? Spannend… ben benieuwd! Klinkt wel alvast alsof Frans vette shots neemt en goede ideeën heeft, ook al zijn die nu nog niet helemaal logisch.

het resultaat van die 'film’ is echt 'ziek' geworden. Jammer dat we 'm hier niet mogen posten

 

M en Ms schreef:

maar die uitslag duurt in NL geloof ik iets van 56 uur gemiddeld, dus das al meer dan 2 dagen en dan nog een dag voordat je terecht kunt en dat vind ze best lang als we dan al die tijd thuis zijn en het nog niet weten.

Oe das nu wel anders gelukkig, met sneltests. Of nou ja, als je dan een sneltest hebt. Heb dat wel in m'n omgeving gehoord met mensen die belangrijke beroepen hebben en dan voorrang hebben op zo'n sneltest en dan hoor je het nu binnen 15-30 minuten.

ja, met een sneltest kan het nu echt veel sneller, maar ja, toen duurde het echt ruim 2 dagen en das best lang als je dan in quarantaine moet zolang je de uitslag nog niet hebt

 

M en Ms schreef:

Meestal horen we op de radio of tv dan een liedje en die shazammen we dan en soms zit er idd een leuke jongen in de video en dat is dan mooi mee genomen 

Pin schreef:

Sws

ja, van leuke jongens krijgen we nog (steeds)  geen genoeg

 

 

M en Ms schreef:

want ze moest wel een traantje laten en wij deden toen een beetje mee uit solidariteit, dat je het weet hè, want anders zijn we best wel stoer hoor.

Pin schreef:

Huilen is gwn stoer hoor. Huilen is voor iedereen en altijd helemaal oké.

mee eens, maar ik bedoelde meer als grapje zoals ik het opgeschreven had. Wij schamen ons er in het echt helemaal niet voor

 

M en Ms schreef:

Ik weet eigenlijk niet eens of ze weten dat we gay zijn, maar ja, zal wel geen probleem zijn, denk ik. Daar komen we nog wel achter.

Pin schreef:

Wat kut dat je je daar zorgen om moet maken!

oeps, ik weet zo niet meer precies wie ik met deze opmerking bedoelde, maar het is natuurlijk raar als je je daar zorgen over zou moeten maken. Over het algemeen maken we ons er niet zo druk over, maar ik weet niet meer precies in welke context ik dit heb  gezegd

 

M en Ms schreef;

nou, bij ons thuis gebeurt het wel vaker dat er vrienden van ons (of van onze broers of zus) gewoon langskomen, ook al zijn wij (of zij) niet thuis.

Pin schreef:

Altijd fijn als je vrienden zich ook comfortabel voelen bij je familie. Heb dat met 1 vriend en is echt wel nice.

jazeker, gelukkig herken je dat in je eigen situatie, das echt mooi

 

Jixx schreef:

Ik ben dan toch ergens blij dat ik in mei volgend jaar hier wegga. Ik bedoel iedereen die hier lang en veel actief is gaat dan weg, of beter gezegd wordt verwijderd. Behalve GebruikerC volgens mij. Straks is dit helemaal niet waar. En gaat alleen M&Ms er vandoor en ik. Dat zou awkward zijn. Maar volgens mij is Blue ook 18 of wordt dit jaar 18 en de same is met Pin en Angovis too. (Denk ik. Ik moet echt kijken op jullie profiel). Ik ga trouwens niet weg in mei lol. Ik mag nog 1 maandje chillen met GebruikerC. Dan blijft hij en Themightyslayer over. Zij worden de nieuwe Pin en Kenshin lol.

Pin schreef:

Lol. The future is here. Wanneer gaan jullie weg? Wachten op dat verwijder moment van de KT of nemen jullie het heft in eigen handen?

we blijven tot het gaatje en zien wel wat er gebeurt of gebeurd is als we hier weer eens komen….

 

M en Ms schreef:

Twin tikt me nu net aan en zegt dat het ook wel netjes zou zijn als we @Pin   ook nog even bedanken voor de felicitaties. Dat waren we vergeten, dus sorry Pin. Twin heeft me weer eens gered, die schat 

 , wat zou ik zonder hem moeten of kunnen 

Pin schreef:

Haha np, vervolgens heb ik jullie 6 maanden links laten liggen 

  Fijn om te lezen dat jullie wel een nice corona style b-day hebben gehad en ook nog taart en festijnen met jullie Frankrijk vrienden :)

 

uiteindelijk is alles goed gekomen en soms heb je wat anders te doen en duurt het even voordat je weer reageert, so be it. We zijn blij dat je nu alsnog de tijd voor ons genomen hebt :wink:

 

M en Ms schreef:

dat zou ik (en twin ook, maar hij heeft niks over mijn account te vertellen haha)  

Pin schreef:

Zegt wel '’wij'’ in berichten, maar nu is het '’ik'’. Ok @twin, dat je het ff weet, da's je plek dus

 

haha, ja we zijn veel samen en doen veel samen, maar het is mijn account en niet die van Twin. Twin is mijn stille kracht en daar ben ik 'm dankbaar voor

 

M en Ms schreef:

 ‘wij slapen ook languit, ook al slapen we kort’ 

Denk daar maar eens over na….

Pin schreef:

Doe ik ook altijd. Dat krijg je als je slecht inslaapt of gwn achterlijk laat gaat slapen zoals jullie :)

wij slapen eigenlijk altijd wel goed. Jammer dat jij niet altijd goed slaapt. Hahaha, ‘achterlijk laat’, kunnen we niks aan doen. Anders weten we ook niet wanneer we alles moeten posten…

 

Jeetje wat een avonturen met jullie terugreis naar Nederland. Sowieso al dat het de eerste keer was dat jullie zelf zo'n lange trip maakten in de auto en dan ook nog die corona en autolamp stress! Gelukkig weet ik dat jullie nu lekker in NL zitten. Haalt de spanning wel een beetje uit het verhaal, haha.

dan wordt een spannend verhaal ineens minder spannend als je de afloop al weet, maar lief van je dat je blij voor ons bent dat het toch weer goed is afgelopen. Wij kijken elkaar vaak aan en denken dan 'waar zijn we nu weer in terecht gekomen en waarom nu en waarom wij, maar uiteindelijk landen we meestal toch weer op onze 'pootjes’ (= slechte woordgrap van twee-gays :joy: )

 

M en Ms schreef:

Btw, niemand hoeft medelijden met ons te hebben, want het ontbreekt ons aan niks, maar ja, het voelt niet fijn zo

Pin schreef:

Alsnog begrijpelijk om je zo te voelen. Dat het veel erger kan betekent niet dat de dingen die je op dat moment voelt opeens zijn verdwenen.

 

soms hebben we in zo'n situatie wel eens het gevoel van machteloosheid, maar vaak moeten we zelf om lachen als er weer iets gebeurt en duren die momenten van 'waarom’ niet zo lang en gaan we weer door. Je moet niet overal al te lang bij stilstaan, want dan zouden we onszelf nog zielig gaan vinden en misschien wel in een negatieve spiraal terechtkomen en das nergens goed voor, dus omzetten die 'knop’

 

Blue schreef:

 (ja ik mag fuck zeggen want dat staat op me trui die ik aan heb)

Pin schreef:

Goede reden.

 

lekker droog, maar zeker waar

Conclusie: als het op je trui staat mag je het zeggen :thinking:

 

Misschien is het slim om alvast dit gedeelte wat ik beantwoord heb, te posten voordat ik het kwijt ben.

 

Hopelijk lukt het zonder problemen en dan kunnen jullie hieronder het vervolg lezen.

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

 

M en Ms schreef:

Oh ja, het is dus de bedoeling dat wij reageren en posten voordat je echt weg bent. Dan kun je,  als je dat wilt,  nog iets terugschrijven….

Ah nu niet de hele nacht op gaan blijven joh. Ik heb jullie 6 maanden laten zitten en peer 'm nu opeens:sweat_smile:  Zal 't sws lezen, alleen dan geen reply meer van mij :/

Het werkt ook nog, wat moeten we toch zonder jou, M&M's. Sorry voor die verneukte quotes nu:sweat_smile:  Maar ja, was echt 8 pagina's Word, dus ga dat niet ff handmatig goedzetten zo om 1 uur 's nachts...

we zijn heel blij met je reactie, alleen weten we niet wanneer we 'm moeten lezen met al die reacties op dat andere topic, dus twin en ik blijven sws wakker om strakjes alles te lezen en er op te reageren, dus zonder het gelezen te hebben alvast bedankt.

 

Ja die truc werkt als je nadat het mis gaat gewoon een korte reactie typt, een paar woorden en zodra die geplaatst is ga je die reactie bewerken en bv. je 'verdwenen’ reactie erin plakken.

 

As simple as that

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

Oh ja, het is dus de bedoeling dat wij reageren en posten voordat je echt weg bent. Dan kun je,  als je dat wilt,  nog iets terugschrijven….

Het werkt ook nog, wat moeten we toch zonder jou, M&M's. Sorry voor die verneukte quotes nu:sweat_smile:  Maar ja, was echt 8 pagina's Word, dus ga dat niet ff handmatig goedzetten zo om 1 uur 's nachts...

En dat toont gelijk een zwakke plek in die reactie-check-toestand aan, dus back to the drawing table  @Kindertelefoon 

 

Groetjes,

M&M's en twin vanuit ons computercentrum

hahaha, zo werkt het dus wel :grinning:

Hi @Pin ,

 

wat een pech.

 

Maar, wij zouden niet M&M's zijn als we daarvoor niet een oplossing hebben:

wat je ook kunt doen ipv afwachten is je laatste reactie (hierboven)  bewerken en daar je originele 'vermiste’ reactie in plakken. Heb ik vanmorgen ook gedaan en dat werkte.  Later zal KT misschien die originele reactie posten en die andere weghalen. Ik zou dus bij bewerken geen extra tekst toevoegen aan je originele reactie, want anders gooien ze die (omdat ze het niet weten van die toevoegingen of wijzigingen)  onbedoeld weg.

 

Nog een tip (voor iedereen):

als je voordat je je reactie post je cursor ergens in je reactie laat staan en dan CTRL-A (alles selecteren) en daarna CTRL-C (kopiëren) doet, dan staat je reactie iig op je klembord. Als je 'm dan plaatst/verstuurt en die is niet zichtbaar,  dan heb je 'm nog en kun je je reactie terugtoveren door in het tekstvlak CTRL-V  (plakken) in te toetsen, maar dat snappen jullie vast wel.

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

Hi M&M's,

M en Ms schreef:

ik loop weer eens een beetje achter, maar ja, dat zijn jullie vast wel gewend ondertussen……

Jep! Maar ik op zich ook met het reageren op jouw topics, dus dan staan we weer quitte.

M en Ms schreef:

Ik heb er lang tegen aan zitten hikken en er gebeurde eind vorig jaar weer van alles, waardoor we hier ook een aantal maanden niet zijn geweest.

Altijd weer iets in huize M&M's :(

M en Ms schreef:

Het was net in die periode van die brand in/onder onze slaapkamer.

Brand? Wat heb ik nu weer gemist? Oh kut, toen ik bezig was met het verwijderen van al m'n persoonlijke info op 't forum ben ik vergeten je updates te lezen :grimacing:  Nu snel ff doen dan, want die reactie heb je dan ook nog tegoed!

 

Dus nu ff een flashback naar eerdere reacties:

M en Ms schreef:

In het begin was het wel even aftasten, maar na een paar dagen begrepen we elkaar steeds beter en vanaf toen was het echt top om met hem te 'werken’. Alleen weten wij nog niet precies hoe het gaat worden :rofl:

Aaaa helemaal vergeten dit! Hebben jullie het al gezien of ga ik dat zo nog lezen? Spannend… ben benieuwd! Klinkt wel alvast alsof Frans vette shots neemt en goede ideeën heeft, ook al zijn die nu nog niet helemaal logisch.

M en Ms schreef:

maar die uitslag duurt in NL geloof ik iets van 56 uur gemiddeld, dus das al meer dan 2 dagen en dan nog een dag voordat je terecht kunt en dat vind ze best lang als we dan al die tijd thuis zijn en het nog niet weten.

Oe das nu wel anders gelukkig, met sneltests. Of nou ja, als je dan een sneltest hebt. Heb dat wel in m'n omgeving gehoord met mensen die belangrijke beroepen hebben en dan voorrang hebben op zo'n sneltest en dan hoor je het nu binnen 15-30 minuten.

M en Ms schreef:

Meestal horen we op de radio of tv dan een liedje en die shazammen we dan en soms zit er idd een leuke jongen in de video en dat is dan mooi mee genomen :wink:

Sws

M en Ms schreef:

want ze moest wel een traantje laten en wij deden toen een beetje mee uit solidariteit, dat je het weet hè, want anders zijn we best wel stoer hoor.

Huilen is gwn stoer hoor. Huilen is voor iedereen en altijd helemaal oké.

M en Ms schreef:

Ik weet eigenlijk niet eens of ze weten dat we gay zijn, maar ja, zal wel geen probleem zijn, denk ik. Daar komen we nog wel achter.

Wat kut dat je je daar zorgen om moet maken!

M en Ms schreef;

nou, bij ons thuis gebeurt het wel vaker dat er vrienden van ons (of van onze broers of zus) gewoon langskomen, ook al zijn wij (of zij) niet thuis.

Altijd fijn als je vrienden zich ook comfortabel voelen bij je familie. Heb dat met 1 vriend en is echt wel nice.

Jixx schreef:

Ik ben dan toch ergens blij dat ik in mei volgend jaar hier wegga. Ik bedoel iedereen die hier lang en veel actief is gaat dan weg, of beter gezegd wordt verwijderd. Behalve GebruikerC volgens mij. Straks is dit helemaal niet waar. En gaat alleen M&Ms er vandoor en ik. Dat zou awkward zijn. Maar volgens mij is Blue ook 18 of wordt dit jaar 18 en de same is met Pin en Angovis too. (Denk ik. Ik moet echt kijken op jullie profiel). Ik ga trouwens niet weg in mei lol. Ik mag nog 1 maandje chillen met GebruikerC. Dan blijft hij en Themightyslayer over. Zij worden de nieuwe Pin en Kenshin lol.

Lol. The future is here. Wanneer gaan jullie weg? Wachten op dat verwijder moment van de KT of nemen jullie het heft in eigen handen?

M en Ms schreef:

Twin tikt me nu net aan en zegt dat het ook wel netjes zou zijn als we @Pin  ook nog even bedanken voor de felicitaties. Dat waren we vergeten, dus sorry Pin. Twin heeft me weer eens gered, die schat :heart_eyes: , wat zou ik zonder hem moeten of kunnen :hushed:

Haha np, vervolgens heb ik jullie 6 maanden links laten liggen :sweat_smile:  Fijn om te lezen dat jullie wel een nice corona style b-day hebben gehad en ook nog taart en festijnen met jullie Frankrijk vrienden :)

M en Ms schreef:

dat zou ik (en twin ook, maar hij heeft niks over mijn account te vertellen haha)  

Zegt wel '’wij'’ in berichten, maar nu is het '’ik'’. Ok @twin, dat je het ff weet, da's je plek dus:wink::joy:

M en Ms schreef:

 ‘wij slapen ook languit, ook al slapen we kort’ :joy:

Denk daar maar eens over na….:thinking:

Doe ik ook altijd. Dat krijg je als je slecht inslaapt of gwn achterlijk laat gaat slapen zoals jullie :)

Jeetje wat een avonturen met jullie terugreis naar Nederland. Sowieso al dat het de eerste keer was dat jullie zelf zo'n lange trip maakten in de auto en dan ook nog die corona en autolamp stress! Gelukkig weet ik dat jullie nu lekker in NL zitten. Haalt de spanning wel een beetje uit het verhaal, haha.

M en Ms schreef:

Btw, niemand hoeft medelijden met ons te hebben, want het ontbreekt ons aan niks, maar ja, het voelt niet fijn zo

Alsnog begrijpelijk om je zo te voelen. Dat het veel erger kan betekent niet dat de dingen die je op dat moment voelt opeens zijn verdwenen.

Blue schreef:

 (ja ik mag fuck zeggen want dat staat op me trui die ik aan heb)

Goede reden.

Blue schreef:

Wat nu komt is van 31 augustus en we werken langzaam naar het heden terug… dus jeeeeeh

Haha jij hebt ook veel in te halen, oeps.

M en Ms schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=eyEDej0aGh8

Calogero - Le portrait (Clip Officiel)

Hele mooie tekst alvast, nu nog ff kijken en luisteren.

 

Btw M&M's, ik heb nu een marathon van je topic en moet 't toch ff zeggen zo op m'n laatste dagje forum; je moet echt een boek uitbrengen. Je schrijft echt zo goed! Heb het idee dat ik erbij ben ofzo. Je schrijft heel beeldend en levendig en gwn damn. Ik zou je boek ook legit kopen en in 1 ruk uitlezen. Schrijf een boek over jullie leven of idk maak fictie. Denk echt dat je een zieke schrijver bent. Voor als Bouwkunde niks wordt of gwn een hobby als jullie geen zin hebben om 's nachts te slapen :wink:

 

M en Ms schreef:

Hij moest toen boeken voor zijn studie betalen geloof ik en toen hadden wij 500 aan hem overgemaakt.

Oh wow. Boeken kosten niet zo veel… Althans, niet mijn lesboeken en believe me, heb een paar dure moeten aanschaffen :weary::sob:

Nu heb ik de spoilers natuurlijk al gelezen, dus denk niet dat Luca die boeken nu op z'n plank heeft liggen… Voor de volgende: veel boeken kun je online gwn gratis vinden :smiling_imp:  Scheelt me een HOOP geld.

M en Ms schreef:

 en de Kerstman is door Coca-Cola bedacht..

Ik dacht dat de Kerstman gwn een update van Sinterklaas was… 

M en Ms schreef:

Toch nog ff een vraagje: die jongen met die rode jas die in die kerstcommercial van 2016 van Coca-Cola speelt is toch wel echt, hoop ik. Twin en ik hebben al 4 jaar een crush op hem en hij is zo cute en heeft het hart op de goede plek, kijk zelf maar:

https://www.youtube.com/watch?v=ScD_XiKlOLg

Bedank jouw Kerstheld - Coca-Cola Kerst Commercial 2016

Wilde zeggen, mss een beetje jong voor jullie, maar da's natuurlijk ook al 4 jaar geleden:sweat_smile:

M en Ms schreef:

zoals denken dat je parachute kan springen als je het nog nooit gedaan hebt bijvoorbeeld, dat zou ik dus ook maar niet doen

Niet?

 

Ben ook btw wel blij dat er tenminste nog mensen zijn die corona echt serieus nemen. Kut natuurlijk dat jullie niet konden knuffelen enzo, maar denk dat veel mensen echt niet die quarantaine doen zoals jullie. Echt goed!

M en Ms schreef:

maar onze broer had ons wel een keertje uitgezet, maar we zijn nog steeds vrienden hoor

Hahaha

M en Ms schreef:

Sinds zaterdag/zondag hebben we verkoudheidsklachten en moeten we langer binnen blijven van mama.

Oh no, hoe dan??

M en Ms schreef:

Vanwege dat nieuws en de quarantaine kwamen de muren wel een beetje op ons af en we zijn de laatste paar nachten stiekem naar buiten ‘gesneakt’ en hebben een paar uur over het strand gelopen met afgaand water en ook nog door het dorp.

Lol ik dacht echt van '’en de avondklok dan?!?!?'’ maar dat was toen nog niet denk ik:joy:  En nu ook niet meer, maar zit nog in m'n systeem haha.

M en Ms schreef:

Dus ja, eigenlijk zitten wij nu ook weer in een soort quarantaine, wij mogen geen contact met papa, mama en ons broertje.

Nooooooo

M en Ms schreef:

We zijn dus eerst maar een paar dagen bij opa en oma geweest en omdat we net getest waren en we al 2 weken binnen hadden gezeten mochten we wel met opa en oma knuffelen. 

Ah:heart:

Sorry, de reacties worden iets korter, want ik ben MOE, want ik ben niet getraind om op dit uur lange reacties te schrijven:sweat_smile:

M en Ms schreef:

We waren wel een beetje geschrokken dat er tijdens onze vakantie een jonge jongen was begraven. Hij was pas 15. Het was niet een vriend van ons, maar we kenden hem wel van zien en vorig jaar hadden we nog samen met hem een modeshow gelopen voor sport- en zwemkleding. Echt zonde, zo jong nog.

Oh no, corona of wat anders?

M en Ms schreef:

Die brief zouden we hem irl overhandigen en hem de tijd geven die rustig te lezen in de hoop dat dit een opening zou bieden voor een goed gesprek of tenminste dat wij aan de ene kant en Luca aan de andere kant, allebei ons verhaal en gevoel konden delen.

Brieven werken altijd goed!

M en Ms schreef:

Twin en ik hadden expres allebei een eigen brief geschreven, omdat we niet met zijn 2-en tegen hem waren ofzo.

Snap ik en ook goed idee. Jullie zijn natuurlijk gewoon 2 verschillende personen, dus twee verschillende brieven is gepast.

M en Ms schreef:

Een vertrouwensbreuk, want ik denk dat je het zo kan en mag noemen, is één van de ergste dingen die je in een relatie kan meemaken. Een vertrouwensbreuk op onjuiste gronden of alleen op vermoedens gebaseerd is natuurlijk helemaal iets wat je niet wilt.

Jep :( :/

M en Ms schreef:

We wilden er zelf naartoe rijden, maar puntje bij paaltje heeft onze ‘pleeg’broer ons gebracht, omdat iedereen thuis dat verstandiger vond. Wij waren teveel met de ontmoeting bezig en dat zou onveilige situaties onderweg op kunnen leveren. We zijn ook blij met de steun van iedereen om ons heen.

:heart:  lief en idd wel slim

M en Ms schreef:

We waren 14 en gingen voor het eerst alleen vliegen naar Frankrijk om onze eerste vakantie (redelijk kort na ons seksueel misbruik) te vieren met onze beste vrienden en hun ouders die daar al waren. 

Ah dat weet ik nog, ik was bij het inpakken :wink::heart:

M en Ms schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=Kg6aD8EGcKw

 

Nothing But Thieves - Impossible (Official Video)

Oe die kende ik al, erg mooi.

M en Ms schreef:

We waren onze inloggegevens van onder andere onze mail en van het KT account ‘kwijt’ geraakt.

Oh shit, gelukkig is dat goedgekomen!

M en Ms schreef:

We hadden thuis brand gehad in de garage die onder onze slaapkamers ligt. Er was niemand thuis toen het gebeurde, maar onze slaapkamers zijn door vooral water en rookschade (en iets minder door de brand zelf) onbewoonbaar verklaard en waarschijnlijk moet dat deel van het huis helemaal afgebroken worden, omdat de constructie onherstelbare schade heeft opgelopen.

Fuck, ik had die shit moeten bewaren voor dit. Wtf dat is echt heel naar! Kan me niet voorstellen dat zoiets gebeurt :(

M en Ms schreef:

Wij hadden mama’s auto kort voor de brand in de garage gezet, terwijl ie eigenlijk altijd op een andere plek geparkeerd staat, maar we hadden wat zware spullen in de auto en wilden er niet ver mee lopen. Dus hadden we ‘m voor een keertje in de ondergrondse garage gezet.

Dat is echt niet jullie schuld joh! Alsof jullie die brand aangestoken hebben… En liever die auto dan jullie. Voor hetzelfde geld hadden jullie op jullie kamer gezeten… Dat ziet jullie moeder ook sws.

M en Ms schreef:

Tot overmaat van ramp zijn we (twin en ik) ook nog door de politie verhoord op verdenking van brandstichting, maar das totaal onterecht, want wij hebben er echt niks mee te maken. We hadden iets van 6 uur op het politiebureau gezeten. Allebei apart om ons verhaal te checken.

Wtf…

M en Ms schreef:

Ze denken nog steeds aan brandstichting…. Wij weten echt niet waarom het in brand is gevlogen en het voelt niet goed dat ze ons kennelijk niet (helemaal)  geloven.

Wat kut en naar zeg, wrm zou je zoiets doen…

M en Ms schreef:

 Er zijn sterke vermoedens en ook wel aanwijzingen waar het vandaan komt en dat heeft te maken met dat we vorig jaar stappen aan het ondernemen waren tegen onze misbruikers. Ik probeer het later wel wat toe te lichten.

Jeetje, alsof ze het jullie nog niet moeilijk genoeg hebben gemaakt…

M en Ms schreef:

Op het laatst, dus kort voordat we het zeker wisten, gingen er steeds meer geruchten over Luca en ‘Tina’. Jammer genoeg bleken die dus waar. Het verklaart veel van wat er het afgelopen jaar allemaal speelde.

Verklaart idd wel al wat dingen, maar nog steeds een klap om te horen denk ik… Meth is niet niks, wat naar!

M en Ms schreef:

Belangrijkste voor nu is dat Luca inmiddels afgekickt is en wij proberen hem zo goed mogelijk te steunen en geen verwijten te maken, want dat gaat sws niet helpen en bovendien gaat het er ook niet om om een ‘schuldige’ aan te wijzen.

Oh dat is echt super!

M en Ms schreef:

Daarnaast hebben we veel tijd geïnvesteerd in het opbouwen van een relatie met onze ‘nieuwe’ broertjes. In het begin was het even aftasten, maar nu zijn ze (na een klein half jaartje)  helemaal gesetteld bij ons.

Alsof er nog niet genoeg jongens bij jullie thuis rondlopen, haha. Waarom hebben jullie ze in huis genomen? Als je dat wil delen ofc.

M en Ms schreef:

Door hen hebben we er ook voor gekozen om toch maar in NL te gaan studeren. We hadden (vergevorderde) plannen om dat in Frankrijk te gaan doen, maar dan zouden we ze bijna nooit zien en dat willen we niet.

Oh, had niet verwacht dat jullie nog zo lang weg zouden willen zijn van jullie familie zeg!

M en Ms schreef:

Oh ja, het wordt Bouwkunde en Industrieel Vormgeven, die combi, met in ons achterhoofd ook dat we later een rol gaan spelen in het bedrijf van opa.

Cool! Ook op kamer? Allebei dezelfde studie op dezelfde plek? Toevallig samen dezelfde interesse?

M en Ms schreef:

We zijn ook een beetje (veel haha) van Elias gaan houden. Zo’n mooie persoonlijkheid en  met aandacht voor anderen in zijn omgeving. Zo troost hij anderen die een onderdeel van zijn verhaal vormen tijdens de zoektocht door zijn verschrikkelijke verleden.

Klinkt als jullie dus.

M en Ms schreef:

met verbazing heb ik kennis genomen van het feit dat jullie een aantal links verwijderd hebben uit mijn laatste, hierboven geposte reactie.

Altijd jullie weer hè, lol.

M en Ms schreef:

is goed, maar ik weet nog niet wat ik wel en niet nog ga posten…..eigenlijk wil het wel soort van afronden, ook al is het een continuing story heb ik dat gevoel, ergens…..

Zal er niet meer bij zijn als Pin, maar wel als anonieme lezer!

 

 

Soso, dat was dan alles. Wat heftig allemaal weer, M en Ms! Ik blijf eindeloos respect voor jullie hebben en ik zeg het nog eens, ga een boek schrijven ofzo! Denk dat dat echt een topper zou worden :wink:

Het was echt een eer om jullie te mogen volgen. Van onzekere jongens die hun koffer naar Frankrijk niet in kunnen pakken, naar volwassen mannen die een race tegen de klok volbrengen terug naar Nederland. Wel ironisch hoe we ons verhaal beginnen en soort van eindigen met Frankrijk en Luca, die daar onlosmakelijk mee verbonden is. 

Ik heb zo veel respect voor jullie en hoe jullie omgaan met de tegenslagen in jullie leven en er altijd voor elkaar en voor jullie dierbaren zijn. Jullie gaan het heel ver schoppen en in de toekomst nog een hoop levens verblijden met jullie aanwezigheid!

Ik hoop jullie nog eens tegen te komen. Ik zal m'n ogen open houden voor een tweeling die Bouwkunde studeert :wink:

 

Ik wens jullie het allerbeste en op dat jullie een keer een jaartje geen chaos hoeven te beleven en dat jullie en al jullie dierbaren heel blijven!

 

Gr. Pin

 

 

 

 

@Blue 

 

 

hey

 

ik loop weer eens een beetje achter, maar ja, dat zijn jullie vast wel gewend ondertussen……

Haha ja, ik ben het gewent. Zou het niet gek zijn als je gelijk loopt?

dat zou 'raar’ zijn, je hebt gelijk :wink:

 

maar hey ff een ding als de rest nog niet geplaatst is lees ik het wel mee na zondag hoor. Want ik vind jou verhaal te belangrijk om te missen. 

is goed, maar ik weet nog niet wat ik wel en niet nog ga posten…..eigenlijk wil het wel soort van afronden, ook al is het een continuing story heb ik dat gevoel, ergens…..

 

wat lief dat jij en twin in NL blijven studeren om jullie broertjes te blijven kunnen zien. Maar dat valt te begrijpen want jullie zijn echt familie mensen. Ik vind niet dat je die “ erbij moet doen hoor 😉 want mijn beste vriend vriend zegt ook nooit pleeg familie het is gewoon z’n familie 

 

eerst zouden ze maar voor tijdelijk bij ons blijven, maar nu waarschijnlijk iig hun hele middelbare school en ja, ze zijn echt toppers en we hebben een hele goede klik. Eerst keken ze de kat een beetje uit de boom, want ja, twin en ik zijn niet echt doorsnee, maar ergens ook weer wel haha. Tim en Tom zijn echte broertjes van elkaar en ze hadden toen ze bij ons kwamen nogal wat 'trust issues’ oftewel hun vertrouwen in anderen was een beetje weg, zeg maar. Dat kostte wat tijd, maar nu gaat het beter. Het zijn gewoon hele lieve jongens, die geen vlieg kwaad doen. Wij boffen maar met ze :slight_smile:

 

ik zal in m’n vakantie dat van Elias gaan kijken.

 

ok, veel plezier. Wij vinden Elias echt een superlieve, gevoelige jongen die ondanks alles wat ie meegemaakt heeft vrolijk is. Hij is zo betrokken en meelevend voor zijn klasgenootjes uit Syrië. Das echt heel mooi om te zien

 

Bedankt voor je reactie :slight_smile:

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

 

Beste Kindertelefoon,

 

…….Tina is (in de gayscene, maar ook daarbuiten wel) een verwijzing naar de drug methamfetamine.

 

Tekst is aangepast i.v.m. forumregel 9 (Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende inhoud of links op het forum)

 

met verbazing heb ik kennis genomen van het feit dat jullie een aantal links verwijderd hebben uit mijn laatste, hierboven geposte reactie.

Ik vraag me af of jullie de sites die gelinkt worden niet al te oppervlakkig hebben bekeken en daarop jullie beslissing hebben gebaseerd om de links te verwijderen.

Ja, er wordt over het gebruik van methamfetamine (Tina) gesproken op de desbetreffende websites, maar in mijn ogen zeker niet om het te promoten.

Je kunt natuurlijk net doen alsof het niet gebruikt wordt en vervolgens ook nog eens waardevolle informatie over de werking en vooral ook over de negatieve gevolgen van het gebruik onbereikbaar te maken door de links weg te halen. Ik geloof niet dat dat een slimme zet is. Beter geef je betrouwbare info over de werking met daarbij alle risico’s en nadelige gevolgen. In nagenoeg elke alinea staat een waarschuwing en een opsomming van de negatieve gevolgen van het gebruik. Dat noem ik geen promotie, maar voorlichting.

Naast informatie over de werking en dus ook over alle nadelen wordt er aandacht gegeven aan hoe je er mee kunt stoppen. Zo worden er chatmogelijkheden aangeboden en allerlei organisaties die hulp kunnen verlenen worden vermeld.

Kortom, ik denk dat de beslissing om de links te verwijderen een beetje te snel en/of op onjuiste gronden is genomen.

Ik zou graag zien dat de links terug geplaatst worden en btw, ik vraag me af of ik nog blij moet zijn dat ik niet ook nog een waarschuwing heb gekregen, zoals jullie in de mail melden…

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Btw, ik ga hier geen namen noemen, want het gaat mij niet om de persoon die de mail heeft gestuurd. Vanzelfsprekend kunnen jullie zelf de mail teruglezen en desgewenst met diegene die de mail gestuurd heeft overleggen over hoe die beslissing tot stand is gekomen om vervolgens die beslissing te heroverwegen.

 

Groetjes,

M&M’s

 

hey

 

ik loop weer eens een beetje achter, maar ja, dat zijn jullie vast wel gewend ondertussen……

Haha ja, ik ben het gewent. Zou het niet gek zijn als je gelijk loopt?

maar hey ff een ding als de rest nog niet geplaatst is lees ik het wel mee na zondag hoor. Want ik vind jou verhaal te belangrijk om te missen. 
 

Uhm, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en ik heb nu weinig tijd, omdat ik eigenlijk moet gaan slapen, maar ik gooi er alvast iets uit over Luca en dan zien we de volgende post wel hoe verder…..

 

goed plan want je moet ergens beginnen. 
 

wat lief dat jij en twin in NL blijven studeren om jullie broertjes te blijven kunnen zien. Maar dat valt te begrijpen want jullie zijn echt familie mensen. Ik vind niet dat je die “ erbij moet doen hoor 😉 want mijn beste vriend vriend zegt ook nooit pleeg familie het is gewoon z’n familie 


ik zal in m’n vakantie dat van Elias gaan kijken.

 

groetjes blue 

 

 

Hi iedereen,

 

misschien moet ik nog even uitleggen wat seks met Tina is. Tina is niet een meisje, want daar zouden we op zich geen probleem mee hebben gehad als Luca verliefd zou zijn geworden op en/of seks zou hebben met een meisje. Maar, Luca is en blijf gay, net als twin en ik. Tina is (in de gayscene, maar ook daarbuiten wel) een verwijzing naar de drug methamfetamine.

 

Tekst is aangepast i.v.m. forumregel 9 (Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende inhoud of links op het forum)

 

Ergens kwam het als een totale verrassing voor ons. Op het laatst, dus kort voordat we het zeker wisten, gingen er steeds meer geruchten over Luca en ‘Tina’. Jammer genoeg bleken die dus waar. Het verklaart veel van wat er het afgelopen jaar allemaal speelde. De precieze aanleiding is ons nog niet geheel duidelijk. Waarschijnlijk begon het rond de periode dat Newt naar beneden was gevallen en in het ziekenhuis terecht was gekomen. Het liep toen niet echt lekker tussen Luca en twin en mij.

Belangrijkste voor nu is dat Luca inmiddels afgekickt is en wij proberen hem zo goed mogelijk te steunen en geen verwijten te maken, want dat gaat sws niet helpen en bovendien gaat het er ook niet om om een ‘schuldige’ aan te wijzen.

Wij weten sinds de tijd van de brand bij ons thuis, dus zeg maar globaal rond oktober/november dat Luca aan de Tina zat. Mede daarom heb ik hier sinds die tijd weinig tot niks gepost.

Er waren dus buiten het forum genoeg dingen die onze tijd en aandacht vroegen.

Behalve Luca zo goed mogelijk steunen konden wij vanuit NL niet echt veel doen. Het traject liep vooral via mensen die daar (drugsgebruik)  meer vanaf weten.

Toch hield het ons bezig.

Toen de scholen ook nog eens dicht gingen werden we door onze oude school gevraagd om een aantal leerlingen te begeleiden. We hebben nu een tussenjaar en hadden daar dus tijd voor. 

Het hield in dat we hielpen bij het leren en daarnaast merkten we dat een aantal ook best wat afleiding kon gebruiken. We hebben toen, rekening houdend met de coronaregels, allerlei activiteiten opgezet. We gingen met ze sporten en organiseerden een soort competitie waardoor ze onderling ook met elkaar gingen sporten. Zo kregen ze weer wat meer contact met anderen en werden ze wat actiever en fitter.

 

Dat alles gaf ons veel voldoening en ook wat afleiding voor onszelf met alles wat er speelde.

 

Daarnaast hebben we veel tijd geïnvesteerd in het opbouwen van een relatie met onze ‘nieuwe’ broertjes. In het begin was het even aftasten, maar nu zijn ze (na een klein half jaartje)  helemaal gesetteld bij ons.

Door hen hebben we er ook voor gekozen om toch maar in NL te gaan studeren. We hadden (vergevorderde) plannen om dat in Frankrijk te gaan doen, maar dan zouden we ze bijna nooit zien en dat willen we niet. Als we in NL studeren dan kunnen we makkelijk even een weekendje naar huis of kunnen zij bij ons komen. Oh ja, het wordt Bouwkunde en Industrieel Vormgeven, die combi, met in ons achterhoofd ook dat we later een rol gaan spelen in het bedrijf van opa. Die is aannemer/projectontwikkelaar en hij zou dat heel leuk vinden. We kijken wel hoe dat loopt.

 

Wat nog meer. Er is iets wat ik al (veel) langer en wilde posten en dat is het onderstaande. Ik had het al eens in een kladje voor mezelf opgeschreven en ga het nu maar posten:

 

Ik weet dat wat we meemaken misschien dan wel niet leuk is, maar uiteindelijk zijn er ergere dingen en twin en ik keken pas geleden naar een documentaire over Elias en hoe hij omgegaan is met tegenslagen. Daar kunnen we alleen maar bewondering voor hebben en hij heeft ons ook doen inzien dat ons leed betrekkelijk is en in geen verhouding staat tot wat hij (en ook sommige andere forumgebruikers) misschien allemaal meegemaakt hebben.

Het verhaal van Elias heeft heel veel indruk op ons gemaakt en we willen het met jullie delen, niet alleen om wat hij mee gemaakt heeft, maar hopelijk kan het anderen ook helpen om te zien hoe hij omgegaan is met alles wat hem overkomen is.

In het kort: hij is gevlucht uit Aleppo in Syrië na bombardementen in de buurt van zijn school en huis. Via Libië zijn hij en de rest van zij familie naar een veiligere plek gevlucht en uiteindelijk na een paar jaar terecht gekomen in Nederland.

Elias is echt zo’n leuke jongen, erg inspirerend en aandoenlijk en humble (ik weet ff niet een goed Nederlands woord) zoals wij hem zagen in de docu, terwijl Sinan (een Nederlandse documentaire maker die ons respect verdient) op zoek ging naar de leerlingen van zijn oude klas, waarvan hij alleen nog maar een schoolfoto had.

Om te weten of de speurtocht iets opgeleverd heeft moet je de docu zelf maar bekijken. We gaan er niks over verklappen, behalve dat het een indrukwekkende docu is met veel momenten die een sterke en vrolijke Elias tonen. Het ging bij ons door merg en been. We zijn ook een beetje (veel haha) van Elias gaan houden. Zo’n mooie persoonlijkheid en  met aandacht voor anderen in zijn omgeving. Zo troost hij anderen die een onderdeel van zijn verhaal vormen tijdens de zoektocht door zijn verschrikkelijke verleden.

De docu is in 2 delen. Hieronder de linkjes.

https://www.bnnvara.nl/sinanzoektdeklasvanelias

https://www.bnnvara.nl/sinanzoektdeklasvanelias/videos/508636https://www.bnnvara.nl/sinanzoektdeklasvanelias/videos/508636

https://www.bnnvara.nl/sinanzoektdeklasvanelias/videos/508635

https://www.npostart.nl/sinan-zoekt-de-klas-van-elias-12/25-03-2019/BV_101392585

 

Die anderhalf uur zijn het echt waard en hopelijk inspireert Elias jullie ook. Ook al lijkt de situatie waarin je zit uitzichtloos. Blijf hoop houden en hopelijk levert dat ook zo iets moois op als in het geval van Elias. Hij heeft zich al snel ingeburgerd in Nederland en doet het goed op school enz.

Kijk alleen maar naar zijn gezicht en je snapt dat hij het verdient dat hij uit de situatie is. Dat bezoekje van Sinan aan Australië is ook ‘tranentrekkend’ en gaat door merg en been, maar het is wel heel mooi om te zien en te voelen. Nou ja, kijk zelf maar.

 

Dat was ‘m voor nu weer ff.

Misschien volgt er nog een update met hoe het nu tussen Luca en ons gaat.

 

@Pin  en @Blue ,

ik zag dat jullie reacties gepost hadden in jullie topics, daar ga ik later op reageren.

 

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s en twin

Hi iedereen,

 

ik loop weer eens een beetje achter, maar ja, dat zijn jullie vast wel gewend ondertussen……

Uhm, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en ik heb nu weinig tijd, omdat ik eigenlijk moet gaan slapen, maar ik gooi er alvast iets uit over Luca en dan zien we de volgende post wel hoe verder…..

Ik heb er lang tegen aan zitten hikken en er gebeurde eind vorig jaar weer van alles, waardoor we hier ook een aantal maanden niet zijn geweest.

Maar om maar met de deur in huis te vallen over Luca: we kwamen er achter dat ie seks met Tina had. Dat was wel een ‘shock’ of moet ik zeggen ‘schok’. Dat heeft nogal wat gevolgen gehad. Alles stond op z’n kop. Het kwam ook onverwachts.

 

Het was net in die periode van die brand in/onder onze slaapkamer. Dat was idd toch brandstichting, maar niet door ons. Er zijn sterke vermoedens en ook wel aanwijzingen waar het vandaan komt en dat heeft te maken met dat we vorig jaar stappen aan het ondernemen waren tegen onze misbruikers. Ik probeer het later wel wat toe te lichten.

 

Verder kregen we er rond die tijd 2 broertjes bij. Dat was op zich heel leuk voor ons, maar ook ff lastig, omdat we door de brand ineens slaapkamers tekort hadden en wij (twin en ik dus)  tijdelijk bij opa en oma moesten logeren, want we konden onze ‘broertjes’ natuurlijk niet zeggen dat ze niet konden komen.

Onze ‘nieuwe’ broertjes zijn ondertussen 14 en 15 jaar. Ze groeien als kool :joy: . Eerst zouden ze maar voor even (weken/paar maandjes) bij ons blijven, maar ondertussen blijven ze voorlopig gewoon bij ons. Beetje zoals met onze oudere pleegbroer, zeg maar, maar dan om een andere reden. Oh ja, ze heten, nou ja, we hebben ze voor op het forum Tim en Tom genoemd.

Verder is er nog van alles gebeurd, maar dan weten jullie eindelijk wat er met Luca speelt.

 

Later meer. Nu gaan we eerst (verder) slapen, want we moeten straks weer gaan werken.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s en twin

Hey

 

poehh heftig zeg. waarom zouden ze mensen verdenken die zelf in dat huis wonen. ik snap er geen zak van 

 

ik kan heel veel zeggen over jou gigantische lap tekst maar weet je. ik ben te lui. en geen nog 15 minuten pauze tot dat ik weer les heb. en zelf een ondervraging krijg 😅 ooh eh 2 of 3 eigenlijk haha. ze noemen het zelf een bezorgde ondervraging en bij klasgenootje boze ondervragingen... 

 

dus ik hou het hier lekker bij. doe lekker rustig aan. kom op mijn topic langs wanneer je wilt. het heeft geen haast.

 

groetjes blue

Hi iedereen,

en hi @IdkAnameDealtwithIt /Matthijs,

Hi.

we zijn weer (even?) terug van weggeweest. Tijd voor een update.

Allereerst, bedankt voor je berichtje en sorry dat het ff geduurd heeft voordat ik het beantwoord heb, maar ja, het zal verderop wel duidelijk worden hoe dat komt.

Geen probleem. Doe rustig aan ik zal zelf ook niet altijd snel reageren wan​​​​t ik heb ook best een kut tijd achter de rug en ben zelf natuurlijk ook 5 maanden weg geweest.

Natuurlijk herinneren we jou wel, ook al is het al weer eventjes geleden.

Leuk dat je aan ons gedacht hebt met de Kerst en ach ja, die quarantaine was uiteindelijk niet zo erg als je het vergelijkt met wat er nog meer gebeurd is. Op zich gaat het wel ok met ons, maar hieronder schrijf ik er wel iets meer over. We hopen dat jij ook een leuke Kerst en Oud & Nieuw hebt gehad en ook al is het wat aan de late kant: nog de beste wensen voor het 2021 van twin en mij :relaxed:

Thanks!

Nu eerst maar verder met de update.

Er is weer van alles gebeurd de afgelopen weken/maanden. Ik ga hier niet alles noemen, maar wel een paar dingen die zeker ook te maken hebben met onze afwezigheid en dit topic.

 

Ten eerste: we hadden wat tijd nodig voor onszelf. Om wat dingen op een rijtje te krijgen….

Na onze quarantaine, na onze lange vakantie in Zuid-Frankrijk was de tijd echt aangebroken om irl in contact te komen met Luca. Dus, face-to-face. Dat viel niet mee en dat kwam niet alleen door de corona regels…

We moesten de confrontatie aan gaan met Luca….dat klinkt niet echt vriendelijk, maar hoe kan ik het anders en beter opschrijven…..

Dat heb je zo goed opgeschreven. Het is ook eigenlijk wel een confrontatie.

Het was tenslotte eigenlijk wel een confrontatie…..een confrontatie met dingen die we over hem gehoord hadden en die we hem eerder al in gesprekken en via sm verteld hadden, maar waar we tot dan toe nog geen antwoorden op hadden gekregen….

Het was niet om Luca pijn te doen, maar om hem te kunnen begrijpen. We hadden geen keus en het werd tijd….

Tuurlijk is het niet om hem pijn te doen dat wil je nooit met iemand waar je van houd.

We zagen regelmatig ook wel de pijn als we met hem skypten, maar we konden niet echt tot hem doordringen. Vaak hebben we er wakker van gelegen….niet wetend wat we konden doen voor hem

Pas als we zouden begrijpen wat er aan de hand was, dan konden we weer dichter bij hem komen (vooral figuurlijk bedoeld, alhoewel we ook echt ook letterlijk dichter bij hem wilden zijn). We misten hem, zoals we hem altijd missen zodra we niet bij hem zijn. Alleen nu was het nog veel erger…

Snap ik.

Luca zit diep in ons, ook al begrijpen we niet wat er het afgelopen jaar allemaal speelt. We houden echt van hem. Dat gevoel zal ook niet over gaan, ook niet door de waarheid en welke gevolgen die kunnen hebben op onze relatie. Luca is al ruim 3 jaar een deel van ons. In goede en slechte tijden. Hij was er voor ons en wij voor hem, maar de laatste tijd weten we niet precies meer wat er echt nog is….

In het begin dachten we, we geven het wat tijd en dan komt het ‘vanzelf’ wel goed. Beetje naïef misschien, maar ja, je hoopt dat het zo gaat.

Daarna worden plannen om elkaar irl te zien en te spreken gedwarsboomd door Corona, door allerlei regels om verspreiding te voorkomen en een in onze ogen niet zo flexibele Luca, maar tegelijkertijd moet ik erbij zeggen dat ons ook verwijten te maken zijn. Bijvoorbeeld doordat we 3 maanden in Frankrijk waren. Het zou niet eerlijk zijn om over Luca te zeggen dat ie niet echt lekker meewerkte aan een ontmoeting, terwijl wij zelf maanden er niet waren.

Dar ligt eraan. Als jullie met hem skypten en hij deed daar afstandelijk kan dat moeilijk jullie fout zijn.

Maar ja, voor ons gevoel ‘werkte hij niet echt mee’ en dat gaat dus wel een rol spelen in ons hoofd en waarschijnlijk daardoor gingen wij onterecht meer ‘schuld’ bij hem leggen, vooral gevoelsmatig. Dat is niet echt netjes van ons natuurlijk en dat begonnen we vrij laat pas in te zien. Door onze houding brachten we hem, weliswaar onbedoeld, maar toch een verkeerde boodschap, denken we nu. Ik denk dat we soms verkeerde woorden gebruikten en ook ‘non-verbaal’ hebben we vast ook een niet echt fijne uitstraling gehad voor hem als we met hem spraken.

Het is niet erg om iemand ergens de schuld van te geven als die persoon daadwerkelijk ook iets doet. Ik wil niet als een klootzak over komen op deze manier maar vanuit mijn ogen is het wel een beetje zo ( zeg trouwens als het vervelend over komt dat is niet de bedoeling natuurtlijk). Ik weet natuurlijk niet de situatie volledig. Maar ik heb vaak genoeg (op dit moment ook) meegemaakt dat iemand vreemd/afstandelijk doet. En als dat een goede vriend is is dat een van de kutste wat er is. En ik kan me voorstellen dat dat nog kutter is als het je vriend/vriendin is.

Daar achter komen heeft lang geduurd. Te lang en daarom hadden we ons voorgenomen zelf ook met de billen bloot te gaan en onze excuses daarvoor aan te bieden zodra we Luca irl zouden treffen. Luca is niet de boeman. Wij zijn vaak tekort geschoten. 
 

Het is goed dat jullie daar over hebben gepraat.

Je dat realiseren is één ding, maar hoe ga je dat uitleggen en met welke woorden en hoe open je zo’n gesprek, zonder dat het uitmondt in een welles nietes verhaal.

Als oplossing (wij hoopten dat dit ook echt een oplossing zou zijn of iig een mogelijkheid tot het komen tot een oplossing) hadden we een brief geschreven aan Luca, waarin we onze tekortkomingen benoemden en excuses maakten voor hoe alles gelopen was. Die brief zouden we hem irl overhandigen en hem de tijd geven die rustig te lezen in de hoop dat dit een opening zou bieden voor een goed gesprek of tenminste dat wij aan de ene kant en Luca aan de andere kant, allebei ons verhaal en gevoel konden delen.

In een eerder gesprek via skype hadden we gezegd dat wij die brief aan hem wilden gaan schrijven en hem gevraagd of hij hetzelfde aan ons wilde schrijven.

We hadden afgesproken dat dus ook dingen die ons dwars zaten of die we niet begrepen aan bod mochten komen en omgekeerd mocht hij dat over ons doen natuurlijk. Logisch eigenlijk, maar ja, dat soort dingen zeg je dan omdat we ook niet precies wisten hoe we weer dichter bij elkaar konden komen.

De bedoeling was om elkaar geen verwijten te maken, omdat we nog geen volledig beeld hadden van wat er werkelijk aan de hand was, maar hoe doe je dat als je dingen duidelijk probeert te krijgen. Dat was voor ons iig niet gemakkelijk, voor je het weet trek je conclusies in je hoofd en wijs je met een beschuldigende vinger naar de ander (Luca in dit geval), zonder te weten wat er werkelijk gebeurd was. Dus, we hebben onze eerste versies van onze brief meerdere keren aan moeten passen. We hebben geprobeerd zo goed mogelijk onze tekortkomingen te benoemen als we kritisch waren over Luca. Dus, als er iets van een verwijt was richting Luca, dat we dan ook uitlegden waarom we dat schreven.

Ik vind het lastig om goed uit te leggen, net zoals het schrijven lastig was. Het kwam er op neer dat we allemaal ons hart zouden kunnen luchten en dat het opbouwend moest zijn. Does that make sense? Ik begrijp het. Maak je geen zorgen over of je duidelijk over komt 🙂. 
Nou ja, Luca had dus een brief aan ons en waar nodig op sommige punten aan één van ons, geschreven en wij allebei eentje aan Luca. Twin en ik hadden expres allebei een eigen brief geschreven, omdat we niet met zijn 2-en tegen hem waren ofzo. Hoe leg ik dat het beste uit, want dit komt niet echt goed over. Twin en ik zijn het over een heleboel dingen eens, maar op sommige punten verschillen we wel. Dat wilden we duidelijk maken met aparte brieven.

het is goed dat jullie allebei je eigen mening hebben gegeven

Twin was het ook niet altijd eens met wat ik aan Luca schreef of tegen Luca zei in een gesprek en ik ook niet altijd met twin. Dat ging vooral om details. Nou ja, details klinkt alsof het niet of minder belangrijk was, maar zo bedoel ik het niet. Best lastig om het ‘goed’ op te schrijven.

De brieven waren geschreven en de afspraak was gemaakt. Wij zouden naar Luca gaan. Wij konden ons makkelijker verplaatsen (toen konden we de auto van mama nog gebruiken, maar daarover later meer) en wij hadden meer tijd dan Luca. Hij moet zijn tijd goed gebruiken om te studeren en wij hebben wat dat betreft de tijd aan onszelf omdat we een tussenjaar hebben.

Wij wilden ook dat Luca op een voor hem veilige plek zou zijn tijdens onze ontmoeting. Twin en ik hadden onderling afgesproken dat Luca de tijd en plaats en andere voorwaarden mocht bepalen en wij er alles aan zouden doen om daaraan tegemoet te komen. We wilden voorkomen dat daar discussie over zou komen.

Dat is goed afgesproken. Zo heb je het ook voor hem comfortabel gemaakt.

We wisten niet hoe onze eerste ontmoeting irl na lange tijd zou verlopen. Stel het loopt helemaal uit de hand, dan zou het beter zijn als wij dan zouden vertrekken en Luca bij zijn familie en/of vrienden in veilige handen zou zijn en dat hij dan niet in emotionele toestand naar huis zou moeten reizen als hij voor die afspraak naar ons moest komen.

We wilden zo graag dat het goed kwam of iig dat we eerlijk en open tegen elkaar konden zijn en alles wat maar een ‘spelbreker’ zou kunnen zijn, voorkomen. We hebben er dagen slecht van geslapen, zeker de dagen vlak voor de echte afspraak.

We waren ook best zenuwachtig en dat terwijl we naar de liefste jongen gingen waar we al zoveel (vooral)  mooie dingen mee gedeeld hebben. Das best weird.

Een vertrouwensbreuk, want ik denk dat je het zo kan en mag noemen, is één van de ergste dingen die je in een relatie kan meemaken. Een vertrouwensbreuk op onjuiste gronden of alleen op vermoedens gebaseerd is natuurlijk helemaal iets wat je niet wilt.

Dat is idd een van de vervelendste dingen die er zijn.

Normaal rijden we in minder dan een uur naar Luca, maar we wilden sws niet te laat komen, dus vertrokken we bijna 2 uur voor de daadwerkelijke afspraak…..

Thuis wist iedereen van onze afspraak en iedereen deed echt zijn best om ons te steunen, maar uiteindelijk was het iets wat we zelf moesten doen. We wilden er zelf naartoe rijden, maar puntje bij paaltje heeft onze ‘pleeg’broer ons gebracht, omdat iedereen thuis dat verstandiger vond. Wij waren teveel met de ontmoeting bezig en dat zou onveilige situaties onderweg op kunnen leveren. We zijn ook blij met de steun van iedereen om ons heen.

Steun van familie is het beste wat je op zo’n moment kan krijgen.

Ok, dus D-Day was there. Normaal zijn we altijd positief en zien in alles mogelijkheden, maar die dag was anders. Van alles schoot er door ons hoofd en vooral allerlei ‘wat als’ dingen en dan van die soort die alleen maar negatief zijn….

Vlak voor we zouden vertrekken kregen we ineens een huilbui, door vooral de zenuwen denken we. Gelukkig waren papa en mama er voor ons en natuurlijk ook onze pleegbroer. De rest was niet thuis op dat moment.

We zijn gaan rijden en onderweg zaten twin en ik stilletjes achterin met onze gedachten. Als we elkaar aankeken kregen we tranen, maar we wisten dat we dit moesten doen. Verder weten  we eigenlijk niet veel meer van die rit.

Het was zo spannend allemaal.

Snap ik!

Om nog maar eens uit te leggen hoe belangrijk Luca voor ons is geweest vanaf het moment dat we elkaar voor het eerst zagen hebben we een in onze ogen toepasselijk liedje uitgekozen.

 

Picture this:

We waren 14 en gingen voor het eerst alleen vliegen naar Frankrijk om onze eerste vakantie (redelijk kort na ons seksueel misbruik) te vieren met onze beste vrienden en hun ouders die daar al waren. De dag van de heenvlucht kwamen we Luca tegen en alles veranderde vanaf dat moment……voor hem, maar ook voor ons…..

Ik ga zo verder ik moet namelijk maar ff uit bed komen. Ik heb zo weer online les.

Tot zo!

Het liedje dat we gekozen hebben heet ‘Impossible’.

 

De originele uitvoering van het nummer Impossible is echt wel mooi en zeker ook de videoclip:

 

 

Nothing But Thieves - Impossible (Official Video)

 

maar de versie met orkest met strijkers en blazers heeft ons helemaal omver ‘geblazen’ :

 

 

Nothing But Thieves - Impossible (Orchestral Version - Live at Abbey Road)

 

Onderstaande quote (die we bij de comments onder de clip op yt vonden) ‘says it all’:

‘They are, nothing but thieves. After listening to this, they stole my heart.’

 

Hieronder wat achtergrondinfo over de band:

https://www.dansendeberen.be/2020/10/26/interview-nothing-but-thieves-het-is-belangrijk-voor-een-band-om-af-en-toe-zware-themas-aan-te-kaarten/

en over  ‘Impossible’:

https://www.totalntertainment.com/music/impossible-the-new-track-from-nothing-but-thieves/

hier alvast een quote daaruit:

‘Nothing But Thieves are no strangers to powerful anthems, and with Impossible, they’ve written another vast soundscape. Produced by Mike Crossey (The 1975, Arctic Monkeys and Wolf Alice), Impossible is an exuberant track opening with raw emotion before launching into a huge chorus full of elated melody and affecting lyrics of hope and passion. The band says;

“In a way ‘Impossible’ is the complete antithesis of everything else on the album, which has a lot of anxiety and confusion about what’s happening on this planet. This became the opposite, zooming into one person’s head, just being lifted up and transported by a feeling of possibility and hope. It was a moment of relief that both we and the album needed.”

- einde quote

 

Voor de volledigheid nog even de lyrics:

Impossible

Nothing but Thieves

 

[Verse 1]

Took a breath, let it go
Felt the moment settle so
I couln't wait to tell you why
I'm standin' here with this awkward smile
And that’s because

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Verse 2]

Love, it stings and then it laughs
At every beat of my battered heart
A sudden jolt, a tender kiss
I know I'm gonna die of this
And that’s because

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Pre-Chorus]

I'll take the smooth with the rough
Feels so fucked up to be in love
Another day, another night
Stuck in my own head but you pull me out
You pull me out

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Bridge]

Somebody told me and I think they're right
There is a change on its way tonight
And I feel it's so
But I fear it though

 

[Bridge]

Somebody told me and I think they're right
There is a change on its way tonight
And I feel it's so
And I feel it so

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

Om even in te gaan op de tekst: Luca was diegene die het in onze ogen onmogelijke, mogelijk wist te maken, namelijk dat we een leuke, lieve, betrouwbare jongen zouden ontmoeten die er voor ons zou zijn, zonder bijbedoelingen. (Zo kort) Na ons seksueel misbruik hadden we niet gedacht dat dat mogelijk zou kunnen zijn….

Veel van de songtekst is voor ons van toepassing op Luca en ons :slight_smile:

 

Ik ben blij dat het eindelijk gelukt is om dit alvast op te schrijven. Het was behoorlijk stressvol om weer langs al die herinneringen te gaan en zo goed mogelijk op te schrijven wat er dus allemaal gebeurd is.

Natuurlijk is dit nog niet het hele verhaal. Ik moet de ontmoeting nog opschrijven en dat zal ook nog wel ff lastig zijn, maar ja, komt vast ook wel weer goed.

 

Oh ja, waarom we niet eerder iets gepost hebben is ook (vooral)  door een andere oorzaak. We waren onze inloggegevens van onder andere onze mail en van het KT account ‘kwijt’ geraakt.

We hadden thuis brand gehad in de garage die onder onze slaapkamers ligt. Er was niemand thuis toen het gebeurde, maar onze slaapkamers zijn door vooral water en rookschade (en iets minder door de brand zelf) onbewoonbaar verklaard en waarschijnlijk moet dat deel van het huis helemaal afgebroken worden, omdat de constructie onherstelbare schade heeft opgelopen. Van een afstandje zie ‘nauwelijks’ iets van de brand, dus het lijkt mee te vallen, maar metingen hebben uitgewezen dat het beton onbetrouwbaar is door het vuur en hoge temperatuur. Ongeveer alles in onze kamer, dus ook onze laptops enzo waren rijp voor de sloop en omdat we pas daarvoor al onze wachtwoorden gewijzigd hadden, zoals we wel vaker doen, hadden we de nieuwe wachtwoorden alleen nog maar in een veilige map in onze laptops opgeslagen en niet op een externe plek…. lekker handig…

Zo’n specialistisch bedrijf heeft zoveel mogelijk proberen te redden en nu kunnen we iig weer inloggen in onze accounts. Andere spullen, zoals onze oude knuffels en meer dingen die belangrijk zijn voor ons gaan ze proberen schoon te maken, dus een heleboel spullen hebben we nog niet terug. We hebben wel al een container vol spullen weg moeten gooien, maar ja, gelukkig zijn er geen gewonden. Sinds de brand wonen we bij opa en oma, want daar is meer plek dan bij ons in huis, ik bedoel in de rest van het huis….wat er nog van over is...:sweat:

Best kut allemaal, want mama’s auto en papa’s motor en nog een heleboel andere spullen zoals een paar racefietsen van ons en een heleboel gereedschap, stonden ook in de garage. Het afgelopen jaar hebben we dus 2 auto’s om zeep geholpen (die van papa door een aanrijding en die van mama door de brand). Wij hadden mama’s auto kort voor de brand in de garage gezet, terwijl ie eigenlijk altijd op een andere plek geparkeerd staat, maar we hadden wat zware spullen in de auto en wilden er niet ver mee lopen. Dus hadden we ‘m voor een keertje in de ondergrondse garage gezet. Daarna zijn we gaan fietsen. Toen we terug thuis kwamen na een paar uur zagen we de brandweer nog blussen.

Tot overmaat van ramp zijn we (twin en ik) ook nog door de politie verhoord op verdenking van brandstichting, maar das totaal onterecht, want wij hebben er echt niks mee te maken. We hadden iets van 6 uur op het politiebureau gezeten. Allebei apart om ons verhaal te checken.

Pas 2 dagen na de brand ofzo werden we bij opa en oma thuis opgehaald door de politie. De brandweer of de verzekering, idk, hadden brandversneller gevonden ofzo, dat is bijvoorbeeld benzine, maar in de garage staat altijd wel een jerrycan met benzine voor de grasmaaier (oh ja, die is dus ook ‘afgefikt’), maar ja, de politie zei zo van ‘hebben jullie die leeggegooid ofzo en zijn jullie toen gaan fietsen’ zodat er niemand thuis zou zijn. Maar, waarom zouden wij ons eigen huis af willen laten branden. Het was echt heel kut op het politiebureau, gelukkig geloofden papa en mama ons wel dat we er niks mee te maken hadden.

Oh ja, er lag wel wat vuurwerk (wat allemaal ontploft was) van ons (of eigenlijk van ons neefje) in de garage, niet echt veel hoor, maar ja. Ze zeiden dat we vast aan het rommelen waren met vuurwerk en die benzine en dat het toen mis was gegaan, maar zo zijn wij niet.

Van de politie ook geen excuses gekregen ofzo, ze zeiden alleen dat ze gewoon hun werk doen en dat er verdachte omstandigheden waren, maar zo zijn wij niet en hebben ook nooit echt iets met de politie te maken gehad, behalve wat kwajongensstreken, zoals ergens opklimmen, maar daar hadden we toen alleen een bekeuring voor gekregen toen de brandweer ons eraf moest halen. We waren er ook wel erg van geschrokken, ook omdat we ook al dat gedoe met Luca hadden enzo.

Een week later zijn we nog een keertje, weer allebei apart verhoord en sinds die tijd hebben we er van de  politie niks meer over gehoord. Onze kamers en die van ons jongere broertje zijn allemaal leeg gehaald (de meeste spullen zijn weggegooid omdat het niet meer bruikbaar waren en de rest proberen ze schoon te maken), maar de politie en de verzekering willen misschien nog verder onderzoek doen. Ze denken nog steeds aan brandstichting…. Wij weten echt niet waarom het in brand is gevlogen en het voelt niet goed dat ze ons kennelijk niet (helemaal)  geloven.

 

Nou ja, ik ga eerst maar slapen en dan morgen de rest typen over Luca.

 

Alvast bedankt voor het lezen en reageren mag natuurlijk altijd.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s  en twin

 

Hi iedereen,

en hi @IdkAnameDealtwithIt /Matthijs,

we zijn weer (even?) terug van weggeweest. Tijd voor een update.

Allereerst, bedankt voor je berichtje en sorry dat het ff geduurd heeft voordat ik het beantwoord heb, maar ja, het zal verderop wel duidelijk worden hoe dat komt.

Natuurlijk herinneren we jou wel, ook al is het al weer eventjes geleden.

Leuk dat je aan ons gedacht hebt met de Kerst en ach ja, die quarantaine was uiteindelijk niet zo erg als je het vergelijkt met wat er nog meer gebeurd is. Op zich gaat het wel ok met ons, maar hieronder schrijf ik er wel iets meer over. We hopen dat jij ook een leuke Kerst en Oud & Nieuw hebt gehad en ook al is het wat aan de late kant: nog de beste wensen voor het 2021 van twin en mij :relaxed:

Nu eerst maar verder met de update.

Er is weer van alles gebeurd de afgelopen weken/maanden. Ik ga hier niet alles noemen, maar wel een paar dingen die zeker ook te maken hebben met onze afwezigheid en dit topic.

 

Ten eerste: we hadden wat tijd nodig voor onszelf. Om wat dingen op een rijtje te krijgen….

Na onze quarantaine, na onze lange vakantie in Zuid-Frankrijk was de tijd echt aangebroken om irl in contact te komen met Luca. Dus, face-to-face. Dat viel niet mee en dat kwam niet alleen door de corona regels…

We moesten de confrontatie aan gaan met Luca….dat klinkt niet echt vriendelijk, maar hoe kan ik het anders en beter opschrijven…..

Het was tenslotte eigenlijk wel een confrontatie…..een confrontatie met dingen die we over hem gehoord hadden en die we hem eerder al in gesprekken en via sm verteld hadden, maar waar we tot dan toe nog geen antwoorden op hadden gekregen….

Het was niet om Luca pijn te doen, maar om hem te kunnen begrijpen. We hadden geen keus en het werd tijd….

We zagen regelmatig ook wel de pijn als we met hem skypten, maar we konden niet echt tot hem doordringen. Vaak hebben we er wakker van gelegen….niet wetend wat we konden doen voor hem

Pas als we zouden begrijpen wat er aan de hand was, dan konden we weer dichter bij hem komen (vooral figuurlijk bedoeld, alhoewel we ook echt ook letterlijk dichter bij hem wilden zijn). We misten hem, zoals we hem altijd missen zodra we niet bij hem zijn. Alleen nu was het nog veel erger…

Luca zit diep in ons, ook al begrijpen we niet wat er het afgelopen jaar allemaal speelt. We houden echt van hem. Dat gevoel zal ook niet over gaan, ook niet door de waarheid en welke gevolgen die kunnen hebben op onze relatie. Luca is al ruim 3 jaar een deel van ons. In goede en slechte tijden. Hij was er voor ons en wij voor hem, maar de laatste tijd weten we niet precies meer wat er echt nog is….

In het begin dachten we, we geven het wat tijd en dan komt het ‘vanzelf’ wel goed. Beetje naïef misschien, maar ja, je hoopt dat het zo gaat.

Daarna worden plannen om elkaar irl te zien en te spreken gedwarsboomd door Corona, door allerlei regels om verspreiding te voorkomen en een in onze ogen niet zo flexibele Luca, maar tegelijkertijd moet ik erbij zeggen dat ons ook verwijten te maken zijn. Bijvoorbeeld doordat we 3 maanden in Frankrijk waren. Het zou niet eerlijk zijn om over Luca te zeggen dat ie niet echt lekker meewerkte aan een ontmoeting, terwijl wij zelf maanden er niet waren.

Maar ja, voor ons gevoel ‘werkte hij niet echt mee’ en dat gaat dus wel een rol spelen in ons hoofd en waarschijnlijk daardoor gingen wij onterecht meer ‘schuld’ bij hem leggen, vooral gevoelsmatig. Dat is niet echt netjes van ons natuurlijk en dat begonnen we vrij laat pas in te zien. Door onze houding brachten we hem, weliswaar onbedoeld, maar toch een verkeerde boodschap, denken we nu. Ik denk dat we soms verkeerde woorden gebruikten en ook ‘non-verbaal’ hebben we vast ook een niet echt fijne uitstraling gehad voor hem als we met hem spraken.

Daar achter komen heeft lang geduurd. Te lang en daarom hadden we ons voorgenomen zelf ook met de billen bloot te gaan en onze excuses daarvoor aan te bieden zodra we Luca irl zouden treffen. Luca is niet de boeman. Wij zijn vaak tekort geschoten.

Je dat realiseren is één ding, maar hoe ga je dat uitleggen en met welke woorden en hoe open je zo’n gesprek, zonder dat het uitmondt in een welles nietes verhaal.

Als oplossing (wij hoopten dat dit ook echt een oplossing zou zijn of iig een mogelijkheid tot het komen tot een oplossing) hadden we een brief geschreven aan Luca, waarin we onze tekortkomingen benoemden en excuses maakten voor hoe alles gelopen was. Die brief zouden we hem irl overhandigen en hem de tijd geven die rustig te lezen in de hoop dat dit een opening zou bieden voor een goed gesprek of tenminste dat wij aan de ene kant en Luca aan de andere kant, allebei ons verhaal en gevoel konden delen.

In een eerder gesprek via skype hadden we gezegd dat wij die brief aan hem wilden gaan schrijven en hem gevraagd of hij hetzelfde aan ons wilde schrijven.

We hadden afgesproken dat dus ook dingen die ons dwars zaten of die we niet begrepen aan bod mochten komen en omgekeerd mocht hij dat over ons doen natuurlijk. Logisch eigenlijk, maar ja, dat soort dingen zeg je dan omdat we ook niet precies wisten hoe we weer dichter bij elkaar konden komen.

De bedoeling was om elkaar geen verwijten te maken, omdat we nog geen volledig beeld hadden van wat er werkelijk aan de hand was, maar hoe doe je dat als je dingen duidelijk probeert te krijgen. Dat was voor ons iig niet gemakkelijk, voor je het weet trek je conclusies in je hoofd en wijs je met een beschuldigende vinger naar de ander (Luca in dit geval), zonder te weten wat er werkelijk gebeurd was. Dus, we hebben onze eerste versies van onze brief meerdere keren aan moeten passen. We hebben geprobeerd zo goed mogelijk onze tekortkomingen te benoemen als we kritisch waren over Luca. Dus, als er iets van een verwijt was richting Luca, dat we dan ook uitlegden waarom we dat schreven.

Ik vind het lastig om goed uit te leggen, net zoals het schrijven lastig was. Het kwam er op neer dat we allemaal ons hart zouden kunnen luchten en dat het opbouwend moest zijn. Does that make sense?

Nou ja, Luca had dus een brief aan ons en waar nodig op sommige punten aan één van ons, geschreven en wij allebei eentje aan Luca. Twin en ik hadden expres allebei een eigen brief geschreven, omdat we niet met zijn 2-en tegen hem waren ofzo. Hoe leg ik dat het beste uit, want dit komt niet echt goed over. Twin en ik zijn het over een heleboel dingen eens, maar op sommige punten verschillen we wel. Dat wilden we duidelijk maken met aparte brieven.

Twin was het ook niet altijd eens met wat ik aan Luca schreef of tegen Luca zei in een gesprek en ik ook niet altijd met twin. Dat ging vooral om details. Nou ja, details klinkt alsof het niet of minder belangrijk was, maar zo bedoel ik het niet. Best lastig om het ‘goed’ op te schrijven.

De brieven waren geschreven en de afspraak was gemaakt. Wij zouden naar Luca gaan. Wij konden ons makkelijker verplaatsen (toen konden we de auto van mama nog gebruiken, maar daarover later meer) en wij hadden meer tijd dan Luca. Hij moet zijn tijd goed gebruiken om te studeren en wij hebben wat dat betreft de tijd aan onszelf omdat we een tussenjaar hebben.

Wij wilden ook dat Luca op een voor hem veilige plek zou zijn tijdens onze ontmoeting. Twin en ik hadden onderling afgesproken dat Luca de tijd en plaats en andere voorwaarden mocht bepalen en wij er alles aan zouden doen om daaraan tegemoet te komen. We wilden voorkomen dat daar discussie over zou komen.

We wisten niet hoe onze eerste ontmoeting irl na lange tijd zou verlopen. Stel het loopt helemaal uit de hand, dan zou het beter zijn als wij dan zouden vertrekken en Luca bij zijn familie en/of vrienden in veilige handen zou zijn en dat hij dan niet in emotionele toestand naar huis zou moeten reizen als hij voor die afspraak naar ons moest komen.

We wilden zo graag dat het goed kwam of iig dat we eerlijk en open tegen elkaar konden zijn en alles wat maar een ‘spelbreker’ zou kunnen zijn, voorkomen. We hebben er dagen slecht van geslapen, zeker de dagen vlak voor de echte afspraak.

We waren ook best zenuwachtig en dat terwijl we naar de liefste jongen gingen waar we al zoveel (vooral)  mooie dingen mee gedeeld hebben. Das best weird.

Een vertrouwensbreuk, want ik denk dat je het zo kan en mag noemen, is één van de ergste dingen die je in een relatie kan meemaken. Een vertrouwensbreuk op onjuiste gronden of alleen op vermoedens gebaseerd is natuurlijk helemaal iets wat je niet wilt.

Normaal rijden we in minder dan een uur naar Luca, maar we wilden sws niet te laat komen, dus vertrokken we bijna 2 uur voor de daadwerkelijke afspraak…..

Thuis wist iedereen van onze afspraak en iedereen deed echt zijn best om ons te steunen, maar uiteindelijk was het iets wat we zelf moesten doen. We wilden er zelf naartoe rijden, maar puntje bij paaltje heeft onze ‘pleeg’broer ons gebracht, omdat iedereen thuis dat verstandiger vond. Wij waren teveel met de ontmoeting bezig en dat zou onveilige situaties onderweg op kunnen leveren. We zijn ook blij met de steun van iedereen om ons heen.

 

Ok, dus D-Day was there. Normaal zijn we altijd positief en zien in alles mogelijkheden, maar die dag was anders. Van alles schoot er door ons hoofd en vooral allerlei ‘wat als’ dingen en dan van die soort die alleen maar negatief zijn….

Vlak voor we zouden vertrekken kregen we ineens een huilbui, door vooral de zenuwen denken we. Gelukkig waren papa en mama er voor ons en natuurlijk ook onze pleegbroer. De rest was niet thuis op dat moment.

We zijn gaan rijden en onderweg zaten twin en ik stilletjes achterin met onze gedachten. Als we elkaar aankeken kregen we tranen, maar we wisten dat we dit moesten doen. Verder weten  we eigenlijk niet veel meer van die rit.

Het was zo spannend allemaal.

 

Om nog maar eens uit te leggen hoe belangrijk Luca voor ons is geweest vanaf het moment dat we elkaar voor het eerst zagen hebben we een in onze ogen toepasselijk liedje uitgekozen.

 

Picture this:

We waren 14 en gingen voor het eerst alleen vliegen naar Frankrijk om onze eerste vakantie (redelijk kort na ons seksueel misbruik) te vieren met onze beste vrienden en hun ouders die daar al waren. De dag van de heenvlucht kwamen we Luca tegen en alles veranderde vanaf dat moment……voor hem, maar ook voor ons…..

 

Het liedje dat we gekozen hebben heet ‘Impossible’.

 

De originele uitvoering van het nummer Impossible is echt wel mooi en zeker ook de videoclip:

 

 

Nothing But Thieves - Impossible (Official Video)

 

maar de versie met orkest met strijkers en blazers heeft ons helemaal omver ‘geblazen’ :

 

 

Nothing But Thieves - Impossible (Orchestral Version - Live at Abbey Road)

 

Onderstaande quote (die we bij de comments onder de clip op yt vonden) ‘says it all’:

‘They are, nothing but thieves. After listening to this, they stole my heart.’

 

Hieronder wat achtergrondinfo over de band:

https://www.dansendeberen.be/2020/10/26/interview-nothing-but-thieves-het-is-belangrijk-voor-een-band-om-af-en-toe-zware-themas-aan-te-kaarten/

en over  ‘Impossible’:

https://www.totalntertainment.com/music/impossible-the-new-track-from-nothing-but-thieves/

hier alvast een quote daaruit:

‘Nothing But Thieves are no strangers to powerful anthems, and with Impossible, they’ve written another vast soundscape. Produced by Mike Crossey (The 1975, Arctic Monkeys and Wolf Alice), Impossible is an exuberant track opening with raw emotion before launching into a huge chorus full of elated melody and affecting lyrics of hope and passion. The band says;

“In a way ‘Impossible’ is the complete antithesis of everything else on the album, which has a lot of anxiety and confusion about what’s happening on this planet. This became the opposite, zooming into one person’s head, just being lifted up and transported by a feeling of possibility and hope. It was a moment of relief that both we and the album needed.”

- einde quote

 

Voor de volledigheid nog even de lyrics:

Impossible

Nothing but Thieves

 

[Verse 1]

Took a breath, let it go
Felt the moment settle so
I couln't wait to tell you why
I'm standin' here with this awkward smile
And that’s because

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Verse 2]

Love, it stings and then it laughs
At every beat of my battered heart
A sudden jolt, a tender kiss
I know I'm gonna die of this
And that’s because

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Pre-Chorus]

I'll take the smooth with the rough
Feels so fucked up to be in love
Another day, another night
Stuck in my own head but you pull me out
You pull me out

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

[Bridge]

Somebody told me and I think they're right
There is a change on its way tonight
And I feel it's so
But I fear it though

 

[Bridge]

Somebody told me and I think they're right
There is a change on its way tonight
And I feel it's so
And I feel it so

 

[Chorus]

I could drown myself in someone like you
I could dive so deep I never come out
I thought it was impossible
But you make it possible

 

Om even in te gaan op de tekst: Luca was diegene die het in onze ogen onmogelijke, mogelijk wist te maken, namelijk dat we een leuke, lieve, betrouwbare jongen zouden ontmoeten die er voor ons zou zijn, zonder bijbedoelingen. (Zo kort) Na ons seksueel misbruik hadden we niet gedacht dat dat mogelijk zou kunnen zijn….

Veel van de songtekst is voor ons van toepassing op Luca en ons :slight_smile:

 

Ik ben blij dat het eindelijk gelukt is om dit alvast op te schrijven. Het was behoorlijk stressvol om weer langs al die herinneringen te gaan en zo goed mogelijk op te schrijven wat er dus allemaal gebeurd is.

Natuurlijk is dit nog niet het hele verhaal. Ik moet de ontmoeting nog opschrijven en dat zal ook nog wel ff lastig zijn, maar ja, komt vast ook wel weer goed.

 

Oh ja, waarom we niet eerder iets gepost hebben is ook (vooral)  door een andere oorzaak. We waren onze inloggegevens van onder andere onze mail en van het KT account ‘kwijt’ geraakt.

We hadden thuis brand gehad in de garage die onder onze slaapkamers ligt. Er was niemand thuis toen het gebeurde, maar onze slaapkamers zijn door vooral water en rookschade (en iets minder door de brand zelf) onbewoonbaar verklaard en waarschijnlijk moet dat deel van het huis helemaal afgebroken worden, omdat de constructie onherstelbare schade heeft opgelopen. Van een afstandje zie ‘nauwelijks’ iets van de brand, dus het lijkt mee te vallen, maar metingen hebben uitgewezen dat het beton onbetrouwbaar is door het vuur en hoge temperatuur. Ongeveer alles in onze kamer, dus ook onze laptops enzo waren rijp voor de sloop en omdat we pas daarvoor al onze wachtwoorden gewijzigd hadden, zoals we wel vaker doen, hadden we de nieuwe wachtwoorden alleen nog maar in een veilige map in onze laptops opgeslagen en niet op een externe plek…. lekker handig…

Zo’n specialistisch bedrijf heeft zoveel mogelijk proberen te redden en nu kunnen we iig weer inloggen in onze accounts. Andere spullen, zoals onze oude knuffels en meer dingen die belangrijk zijn voor ons gaan ze proberen schoon te maken, dus een heleboel spullen hebben we nog niet terug. We hebben wel al een container vol spullen weg moeten gooien, maar ja, gelukkig zijn er geen gewonden. Sinds de brand wonen we bij opa en oma, want daar is meer plek dan bij ons in huis, ik bedoel in de rest van het huis….wat er nog van over is...:sweat:

Best kut allemaal, want mama’s auto en papa’s motor en nog een heleboel andere spullen zoals een paar racefietsen van ons en een heleboel gereedschap, stonden ook in de garage. Het afgelopen jaar hebben we dus 2 auto’s om zeep geholpen (die van papa door een aanrijding en die van mama door de brand). Wij hadden mama’s auto kort voor de brand in de garage gezet, terwijl ie eigenlijk altijd op een andere plek geparkeerd staat, maar we hadden wat zware spullen in de auto en wilden er niet ver mee lopen. Dus hadden we ‘m voor een keertje in de ondergrondse garage gezet. Daarna zijn we gaan fietsen. Toen we terug thuis kwamen na een paar uur zagen we de brandweer nog blussen.

Tot overmaat van ramp zijn we (twin en ik) ook nog door de politie verhoord op verdenking van brandstichting, maar das totaal onterecht, want wij hebben er echt niks mee te maken. We hadden iets van 6 uur op het politiebureau gezeten. Allebei apart om ons verhaal te checken.

Pas 2 dagen na de brand ofzo werden we bij opa en oma thuis opgehaald door de politie. De brandweer of de verzekering, idk, hadden brandversneller gevonden ofzo, dat is bijvoorbeeld benzine, maar in de garage staat altijd wel een jerrycan met benzine voor de grasmaaier (oh ja, die is dus ook ‘afgefikt’), maar ja, de politie zei zo van ‘hebben jullie die leeggegooid ofzo en zijn jullie toen gaan fietsen’ zodat er niemand thuis zou zijn. Maar, waarom zouden wij ons eigen huis af willen laten branden. Het was echt heel kut op het politiebureau, gelukkig geloofden papa en mama ons wel dat we er niks mee te maken hadden.

Oh ja, er lag wel wat vuurwerk (wat allemaal ontploft was) van ons (of eigenlijk van ons neefje) in de garage, niet echt veel hoor, maar ja. Ze zeiden dat we vast aan het rommelen waren met vuurwerk en die benzine en dat het toen mis was gegaan, maar zo zijn wij niet.

Van de politie ook geen excuses gekregen ofzo, ze zeiden alleen dat ze gewoon hun werk doen en dat er verdachte omstandigheden waren, maar zo zijn wij niet en hebben ook nooit echt iets met de politie te maken gehad, behalve wat kwajongensstreken, zoals ergens opklimmen, maar daar hadden we toen alleen een bekeuring voor gekregen toen de brandweer ons eraf moest halen. We waren er ook wel erg van geschrokken, ook omdat we ook al dat gedoe met Luca hadden enzo.

Een week later zijn we nog een keertje, weer allebei apart verhoord en sinds die tijd hebben we er van de  politie niks meer over gehoord. Onze kamers en die van ons jongere broertje zijn allemaal leeg gehaald (de meeste spullen zijn weggegooid omdat het niet meer bruikbaar waren en de rest proberen ze schoon te maken), maar de politie en de verzekering willen misschien nog verder onderzoek doen. Ze denken nog steeds aan brandstichting…. Wij weten echt niet waarom het in brand is gevlogen en het voelt niet goed dat ze ons kennelijk niet (helemaal)  geloven.

 

Nou ja, ik ga eerst maar slapen en dan morgen de rest typen over Luca.

 

Alvast bedankt voor het lezen en reageren mag natuurlijk altijd.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s  en twin

 

Hoe het met de quarantaine zit? Nou, niet zo goed. Eigenlijk dachten we dat we vorige week dinsdag uit quarantaine mochten, maar een paar dagen daarvoor werden we verkouden (ja, allebei) en toen zei mama dat we beter niet gelijk uit quarantaine konden komen, maar ze wist ook niet wanneer dan wel.

 

-Onnodige quotes verwijderd-

 

Jo ik weet niet of iemand mij überhaupt hier nog herinnert ik ben een tijd we geweest daar zal ik misschien wat over uitleggen als iemand geïnteresseerd is. Maar we zijn hier niet voor mij

 

Wat vervelend met al die corona ellende in jou gezin ik hoop dat het nu met kerstmis allemaal al weer voorbij is en dat je gewoon een normale vrolijke kerst hebt kunnen vieren.  
Sws nog merry christmas! 🎄🎁 

 

groetjes Matthijs.

 

 

Hi @Simply Me ,

 

Wat lief dat je ff een berichtje stuurt.

Hoe het met de quarantaine zit? Nou, niet zo goed. Eigenlijk dachten we dat we vorige week dinsdag uit quarantaine mochten, maar een paar dagen daarvoor werden we verkouden (ja, allebei) en toen zei mama dat we beter niet gelijk uit quarantaine konden komen, maar ze wist ook niet wanneer dan wel.

Volgens ons waren we gewoon verkouden en toen zeiden we dat we dan wel een test wilden doen ofzo. Toen zijn we weer getest en vrijdag tegen de avond wisten we dat we geen corona hebben, dus ja toen mochten we zaterdag van mama naar buiten. Papa en mama waren toen (nog) niet thuis, ze kwamen ’s nachts pas thuis, maar toen waren wij al gaan slapen.

Zaterdagmorgen gingen we, voordat de rest wakker was een paar uurtjes fietsen, maar voordat we thuis waren stuurde ons broertje een berichtje dat een vriend van papa Corona heeft en papa en dus ook mama en hij in quarantaine moesten. Onze oudere broer was al ruim een week bij onze zus en die zijn ook al die tijd niet thuis geweest, dus die hoeven niet in quarantaine, zolang ze maar niet thuis komen, dus die zien we voorlopig ook niet… Dus ja, eigenlijk zitten wij nu ook weer in een soort quarantaine, wij mogen geen contact met papa, mama en ons broertje. Wij mogen wel naar buiten en nu moeten wij de boodschappen halen en van die dingen. Dus het is best wel ‘piep’ dat we nog steeds niet mogen knuffelen met hen.

We zijn dus eerst maar een paar dagen bij opa en oma geweest en omdat we net getest waren en we al 2 weken binnen hadden gezeten mochten we wel met opa en oma knuffelen. Toen hadden we verder nog met niemand contact gehad, we waren toen ook nog niet in de winkel enzo geweest. Alleen maar wezen fietsen in de polder.

Die knuffels voelden wel goed, vooral omdat we opa en oma irl al iets van 4 maanden niet gezien hadden. Wel online natuurlijk, maar ja, das toch heel anders. Oh ja en ze waren toen wij in quarantaine zaten wel langs geweest en we hadden ze voor het raam gezien, maar dat wilden we liever niet, omdat we ze dan nog meer gingen missen. Dus, dat hadden ze dan maar niet meer gedaan.

De quarantaine van papa en mama en broertje duurt nu nog een week en hopelijk kunnen we dan weer gewoon overal in huis komen en iedereen knuffelen. Dat wordt dan ook wel tijd na 3,5 week thuis zijn en iedereen zien en elkaar niet mogen aanraken of in de buurt komen…..

Wij blijven dus maar steeds gewoon aan de andere kant van de glazen deur in onze kamer, zodat papa en mama en broertje gewoon de rest van het huis kunnen gebruiken.

We hebben verder nogal wat aan ons hoofd en dat heeft met Luca te maken. Elke keer als we iets horen is het ‘bad news’, maar we hebben het nog niet van Luca zelf gehoord, dus beter zeggen we er nu nog niks over. We appen wel wat met Luca, maar dat schiet niet echt op en het gaat niet echt ergens over. Hij is wel blij om ons af en toe via internet te zien en te horen en wij hem, maar het voelt op één of andere manier  ‘raar’.

Gisteren hebben we de hele middag ‘achterstallig’ onderhoud gedaan op de begraafplaats en dat gaf wel wat afleiding.

We waren wel een beetje geschrokken dat er tijdens onze vakantie een jonge jongen was begraven. Hij was pas 15. Het was niet een vriend van ons, maar we kenden hem wel van zien en vorig jaar hadden we nog samen met hem een modeshow gelopen voor sport- en zwemkleding. Echt zonde, zo jong nog.

We hadden wel gehoord dat ie ziek was, maar wisten niet precies hoe en wat. Mama zegt dat ze er nog wel iets over gezegd had toen we in Frankrijk waren, maar kennelijk hebben we dat toen niet echt mee gekregen. Anders hadden we sws wel een kaartje gestuurd ofzo.

Het is nu al een beetje te lang geleden om nog een kaartje te sturen denken we. Ik bedoel, zijn familie heeft dat al weer een tijdje achter de rug en misschien is het dan stom als we nu ineens nog een kaartje gaan sturen. We weten niet echt wat we er nu mee moeten doen.

Hij woonde ook niet echt meer bij ons in het dorp, want ze waren in de winter of het voorjaar ofzo verhuisd, maar hij is hier toch wel begraven. Hij heeft nog niet een grafsteen, alleen nog maar zo’n bordje met zijn naam en geboortedatum en wanneer die dood is gegaan.

We dachten gisteren erover om misschien iets van bloemetjes op zijn graf te leggen, maar nu zijn de bloemen van zijn begrafenis al allemaal weg en heeft zijn familie (denken we) het allemaal netjes gemaakt met wat plantjes en wat spulletjes, dus dat willen we ook niet ‘verstoren’ door er zomaar een potje bij te zetten met bloemen of een plantje.

We hebben nog wel een paar mooie foto’s van hem gevonden van die modeshow en ook waar we samen met hem op staan. Die hebben we gisteravond uitgeprint maar nog niet op echt fotopapier. Misschien dat we die van de week wel officieel uit gaan laten printen en dan kunnen we die aan de muur hangen ofzo.

We denken niet dat zijn familie die foto’s ook heeft, want die had onze zus gemaakt als een soort ‘behind the scenes’ en het zijn dus niet de officiële foto’s van de modeshow/shoot. Omdat het vlakbij was, kwam onze zus kijken en dan maakt ze altijd wel foto’s en filmpjes van ons.

We hebben ook wel wat grappige filmpjes van ons met hem van die dag. We hadden echt lol, zoals je kunt zien en toen was ie nog niet ziek of iig wisten wij dat nog niet.

Misschien dat, als we één van zijn broer(tje)s een keertje zien dat die het wel leuk vindt om die filmpjes en foto’s ook te hebben. Niet omdat wij erop staan natuurlijk, maar om te zien hoe leuk en knap zijn broertje was. Jammer dat we zo weinig contact met hem hebben gehad, maar ja, we kunnen niet met iedereen waar we shoots mee hebben vrienden worden. Hij had natuurlijk ook gewoon zijn eigen vrienden.

Doordat we zo lang in Frankrijk waren, hebben we gewoon ‘allerlei dingen gemist’ die bij ons 'thuis’ gebeurden. Echt raar is dat.

Dus ja, er gebeurt nog steeds van alles om ons heen. We weten nog niet precies wat we er mee aan moeten….

Verder waren er veel van die potten met chrysanten (van allerheiligen/allerzielen?) omgewaaid en die hebben we over de hele begraafplaats weer recht gezet en bij de graven die we ‘normaal’ altijd bij houden hebben we best wat onkruid weg gehaald enzo. Nu is bijna alles weer netjes.

We gaan zo in de tuin bladeren bij elkaar harken, want het is te mooi weer om binnen te blijven zitten. Vanmorgen zijn we al wezen fietsen over het strand en door het bos. Zopas wat boodschappen gehaald en vanavond gaan we met feestgay skypen, als ie tijd heeft en dan hebben we het over Luca…..

 

Tot later en bedankt voor je berichtje

 

Groetjes,

M&M’s en twin

Hey M&M’s en twin,

Hoe is het nu met jullie? Zijn jullie uit quarantaine of zitten jullie er nog steeds in? En hoe is het verder?

Groetjes,
Simply Me

Hi iedereen,

 

Corona sucks en onze quarantaine is nog niet voorbij. We hadden er naar uit gekeken dat we dinsdag (gisteren dus) weer uit quarantaine zouden mogen, maar helaas. Sinds zaterdag/zondag hebben we verkoudheidsklachten en moeten we langer binnen blijven van mama. Zelf denken we dat het geen Corona kan zijn omdat we al sinds vrijdag een week geleden met niemand in contact zijn gekomen, maar ja. We weten ook niet precies de regels wat we nu moeten doen. Wij willen getest worden en dan weten we zeker dat het geen Corona is, maar mama gaat het aan de dokter/GGD vragen, dus moeten we nog wachten…..en we zijn de quarantaine best wel beu nu.

 

We hebben wat nieuws over Luca gekregen en daar werden we ook niet vrolijk van, maar we willen het nog niet delen, omdat we eerst zeker willen weten of het waar is. Feestgay had ons het e.e.a. verteld, maar voorlopig is dat 'hear say’. Op zich wel goed dat Feestgay het ons verteld heeft, maar hij zei ook dat ie het niet kon geloven en eigenlijk wij ook niet, dus eerst verder uitzoeken….

 

Vanwege dat nieuws en de quarantaine kwamen de muren wel een beetje op ons af en we zijn de laatste paar nachten stiekem naar buiten ‘gesneakt’ en hebben een paar uur over het strand gelopen met afgaand water en ook nog door het dorp. Het is hier in het najaar 's nachts echt uitgestorven en behalve de krantenjongen hebben we niemand gezien. Ergens was het wel fijn om even ergens anders te zijn. Vorige week waren we ook al een nachtje buiten geweest, misschien dat we daar een koutje opgelopen hebben, idk. Niemand weet dat nog, want we hebben dat niet verteld, want anders krijgen we vast op ons kop, maar ja.

 

Ik weet niet wat ik verder nog  kan zeggen, sorry. We gaan zo maar even douchen, want we hebben het buiten een beetje koud gekregen en we zijn een beetje rillerig. Lekker ff opwarmen onder de warme douche en dan slapen…..

 

Tot de volgende.

 

Groetjes,

M&M's en twin

 Hi iedereen,

 

even en korte update.

 

We voelen ons na een week quarantaine als Hans en Grietje…..van dat sprookje

Alleen dan zonder die boze stiefmoeder en heks, maar we zitten ‘opgesloten’, terwijl er genoeg te eten is…… Het is nu wachten tot we 'dik’ genoeg zijn om in de kookpot te gaan…..Tot die tijd zitten we af en toe een uurtje in de sauna, dan is de overgang niet zo groot :wink:

 

Nog een nieuwtje: we hebben gisteren onverwacht of beter zeg ik onverwachts (daar zit verschil in) bezoek gehad…..idd van Luca. Op zich waren we er allemaal best wel emotioneel bij/over, maar we mochten nog geen fysiek contact maken, dus ‘mixed feelings’ en wat we verder van dat 'weerzien’ moeten denken zijn we nog niet helemaal uit….. Dat moeten we nog op een rijtje zetten…

 

Ik ga er binnenkort wel wat meer over vertellen. Btw, we vonden Luca er slecht uit zien.

 

Het is zo 'voerdertijd’ en het is het lekkerst als het nog warm is, dus de rest van het verhaal komt een volgende keer. Mama of iemand anders komt ons eten dan op een karretje (uit het restaurant want die had papa laatst mee naar huis genomen) gebracht onder zo'n cloche (haha lekker chique) en met warmhoudplaatjes en dan voor de glazen deur in de gang naar onze slaapkamer neergezet….. als diegene die het gebracht heeft dan weer weg is mogen wij het karretje pakken…Oh ja, diegene die het karretje breng ontsmet het handvat van het karretje enzo, dus dat we geen Corona van hun kunnen krijgen :stuck_out_tongue:

Nou ja, iedereen die ook nog 'moet’ gaan eten: smakelijk eten :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's en twin

 Hi iedereen,


hey

 

die is soms ook hard aan de buitenkant, maar zacht van binnen :rofl:

dat zijn jullie beide hoor haha 

ok hahaha, je hebt wel gelijk, denk ik

@Gebruiker c , volgens mij we zijn we een dubbeldooier ei of niet? :rofl:

ja🤣 denk het wel . Haha.

maar ja , dat is iedereen op zijn manier ook wel.

 

Groetjes Gebruiker c 

 Hi iedereen,

 

ik had al zo’n vermoede met onze 2 grote muziek fans 🤔
ach je kan er niks meer aan veranderen het is gebeurd en je bent weer in nl. En daar gaat het om.

precies, je hebt helemaal gelijk

 

dat doen ook de garages tegenwoordig. Zo chil haha. Mijn vader lied een lamp 💡 vervangen en toen is meteen ook de hele binnenkant desinfecteert.

dus als je geen zin hebt om je auto schoon te maken ga je gewoon voor een klein dingetje naar de garage en dan is ie weer lekker schoon :relaxed: Hmm ook een 💡 bij je vader….

 

Ik ben zelf het desinfecteren wel zat 🙄 elke als Emma, Loes of Femke of ander bezoek is geweest moeten we alles waar zij zijn geweest het desinfecteren tegen Corona. 

oh ja das wel een hoop gedoe bij jullie, maar ja, beter als je het wel goed schoon houdt

 

van jullie wil ik wel een knuffel hoor! Ondertussen ben ik ook wel toe aan een knuffel van me zus en me broer... 

ok, nou de eerstvolgende keer dat we elkaar zien en we weten het van elkaar dan krijg je een dikke knuffel van ons, goed? Over knuffels gesproken, hoe is het met flash en zijn/haar vriendjes?

 

ja maar misschien is het ook beter om soortvan op nieuw te beginnen met luca. Dus eerst gewoon een beetje er over hebben wat je die dag beleeft hebt al zal dat niet veel zij. 

dat proberen we ook wel, maar daar komt ook niet echt iets uit. Meestal wel een antwoord na uren en ja, wat dan...het nodigt niet echt uit tot een gesprek en als ie wel van alles post, dan is het wel soort van enthousiast, maar heeft het niks te maken met ‘ons’. Het lijkt alsof Luca's stemming erg verschillend is

 

2 maanden terug had ik een korte reactie geplaatst had ik me ook voorgenomen om bij te blijven en een inhoudelijke reactie te plaatsen.. en zondag of zo dacht ik, als ik het nu niet doe, doe ik het nooit. 

cool, wij zijn er blij mee, als je tijd en zin en inspiratie hebt dan zien we jouw reacties wel komen en als je ff geen zin, tijd of inspiratie hebt dan niet, is ook goed :relaxed:

Er is iets geks aan de hand met onze laptop. Misschien hebben wij die wel besmet met Corona ofzo, maar eigenlijk kan dat niet, maar er gebeuren rare dingen. Ik kan bij dit topic geen smiley's openen en bij andere wel 🤔Ik moet die smiley's nu copy/pasten van andere plekken in deze of oudere reacties….. Ook start onze laptop soms ineens opnieuw op of de browser sluit ineens om onverklaarbare reden. Misschien zijn we wel 'haunted’ ofzo. Soms blijf er ook ineens een toets hangen en hebben we ipv 1 letter er gelijk 200 dezelfde….Nou ja, ik ga maar verder proberen te typen

 

ooit voor een update kon je zien zonder dat je tekst wegging van wanneer die reactie was dus ik tikte op een reactie 🙈 en poef een leeg tekst vak jeeh 😒 

oeps, balen  😒 

 

oehhh ik weet het weer half… jullie vroegen of jullie de enigste waren met een moeilijke relatie… toen maakte ik een grapje over de ingewikkelde relatie van me vader en z’n vrouw. Voor volwassen die getrouwd zijn is hun relatie aardig ingewikkeld. Ik snap iniedergeval niet dat ze samen zijn met die omstandigheden…

ah ok, ja sommige relaties zijn niet te begrijpen; met elkaar is lastig, terwijl ze kennelijk ook niet zonder elkaar kunnen

 

die is soms ook hard aan de buitenkant, maar zacht van binnen :rofl:

dat zijn jullie beide hoor haha 

ok hahaha, je hebt wel gelijk, denk ik

@Gebruiker c , volgens mij we zijn we een dubbeldooier ei of niet? :rofl:

 

goed plan en dankjewel voor alle moeite en tijd die je in ons steekt

Dat doe ik graag voor jullie. 

oh wat lief, dat waarderen we heel erg 

 

ik wouw net zeggen, jullie gingen volgens mij best goed om met de verantwoordelijkheid die jullie hadden. Je mag zeker soms genieten van de vrijheid maar er zijn gewoon grenzen. Ik ben echt een heel slecht voorbeeld haha. Ik maakt totaal geen gebruik van me vrijheid 😅 maar oké. 

dankjewel, ja mama vond dat ook wel eigenlijk, maar ja, ze wilde ons toch een beetje in de gaten houden, want ja…...2 jongens alleen, ver van huis…..

Ok, maar ja, met Corona kun je ook niet zo veel, maar als je je beter voelt en het wordt weer lekkerder weer dan komt dat bij jou ook wel weer dat je spontaner leuke dingen doet, maar we vinden je wel een doorzetter en volhouder, dus die kun je alvast in je zak steken… Btw doe je nog wel Pokémon?

 

en als twin alleen contact met Luca op neemt is dan nog steeds zo. Want dan weet je ook gewoon waardoor het komt.. 

dat is een hele goeie, maar dat werkt ook niet, want twin heeft dat ook al verschillende keren geprobeerd. Vóór alles wat er toen met Newt gebeurd is en toen ik alleen wat met Jur had, was dat anders, maar ja, twin en ik hebben allebei seks met Newt gehad, nou ja niet neuken, maar pijpen en aftrekken, dus ja, daar kan het natuurlijk weel mee te maken hebben….

 

ja haha, dat was mijn vraag, dus als je nog een goed idee hebt over hoe we duidelijkheid krijgen over de situatie met Luca, is dat altijd welkom

dan zet ik mijn knuffels vanavond wel ff aan het denken. Nee serieus ik ga er wel even over na denken. En liggend met me knuffels denk ik beter na 😅

wie weet, als je iets te binnen schiet, je mag het altijd posten

 

soms lijkt het net dat mensen in een soort trans zitten waardoor ze niet te bereiken. Dan zitten ze zo in de knoop met zich zelf. Dat is dan ook heel “simpel” verholpen, je moet zeggen wat ze willen horen en dan komen ze in eens terug of zo lijkt het. het is zo vaag om het uit te leggen… maar je snapt het. 

ok, dank je voor de tip, we gaan het wel eens proberen

 

grappig dat je dat nu zegt. Ik was gister boos. Ja nu denken jullie boos hz boos. Ik was overprikkeld en ik had ontspanning nodig en ik kreeg mijn ontspanning niet dus er kwam een reeds scheldwoorden schreeuwend uit me 😅

ow haha, kan gebeuren toch en ja, dat hoef je dan niet per se aan ons te sturen, maar we zouden het ook wel snappen dat als je een keertje niet lekker in je vel zit iets niet helemaal goed overkomt, zoals jij het bedoeld hebt. Wij worden niet snel boos. We zijn wel mellow, wat me gelijk doet denken aan dat pakje

dat nog in onze koelkast ligt. Mmmmmm, Mallo cakes……

 

mijn beste vriend is oud. Die is al bijna een half jaar 19 😱

ja, das echt heel oud hahaha, btw hoe is het met zijn vriendje?

 

ik blijf zo lang ik niet weggestuurd woord. Maar ik ga niet zo veel meer op kleine topics reageren. Voor mij zelf kost dat energie die ik niet heb.

precies, gewoon je eigen keuzes maken

 

nou ik zag dat mijn woord voorspeller soms worden nogal vaag voorspelde 🤔maar jullie begrepen het gelukkig 😅 

het maakt ons niet uit of er een letter teveel of te weinig staat. We snappen meestal wel wat je bedoelt en sommige dingen die halen we zelf gewoon door elkaar, zoals met die spv-er die geen spv-er is….lekker vaag haha, maar jij snapt ons vast wel

 

oohja jou quote ga ik maken en boven me bureau hangen, alleen ga ik hem wel op z’n blue’s maken. als jullie (hoeft niet perse MenMs of twin te zijn) nog meer quotes hebben die voor mij handig zijn. Gaan ze er ook hangen haha... 

oh ja, jij kunt natuurlijk als geen ander je eigen versie van die Pipi Langkous spreuk maken. Ik denk dat je nu wel al de meeste functies van je tekentablet hebt uitgevonden of ga je deze ‘oldschool’ maken met stiften?

Hmmm, nog andere spreuken, ik ga wel ff twin aan het werk zetten, die hangt hier de hele dag toch maar een beetje rond ………. net als ik  😂

 

Ik was van plan nog meer te posten, maar we kregen onverwachts visite aan de andere kant van de glasplaat 🤔

Voor wie het niet snapt, twin en ik zitten in quarantaine omdat we pas uit een ‘oranje code land’ (Frankrijk)  zijn terug gekomen. We 'moeten’ nog tot dinsdag….

 

Volgende keer weer meer. Strakjes worden we verwend met 'spareribs’. Die neemt papa mee uit de keuken van het restaurant. Ja, we zijn wel dicht, maar daar is het makkelijker klaarmaken. Nu is papa er wel vaker met het eten, alleen wij nu ff niet irl…...

Het voordeel van dat we nu apart eten van de rest van de familie, is dat niemand onze spareribs stiekem af kan pakken….behalve twin natuurlijk 😱, maar die gun ik het wel als ik er dan ook eentje van hem mag hebben….hahaha

We zitten niet helemaal alleen tijdens het eten, want dan hebben we op skype live verbinding met de eetkamer/keukendingesss waar zij eten. Als we ze beu zijn zetten we ze gewoon uit, maar ergens is het wel gezellig hoor, vinden wij, maar onze broer had ons wel een keertje uitgezet, maar we zijn nog steeds vrienden hoor

 

Groetjes  :relaxed:,

M&M's en twin

  Hi iedereen,

 

@Simply Me ,

 

Hey M en Ms en twin😉

Het heeft meerdere kanten en daar ben je van tevoren misschien niet zo op voorbereid. Ik snap dat dan nu zwaarder binnenkomt.

klopt, ergens wisten we het wel, maar als het zover is is het toch een stuk lastiger, zeker als we ons broertje dan bijna al zien huilen…

 

Heel begrijpelijk. Het lijkt mij heel gek. Je bent op een locatie en toch gescheiden, zo dichtbij maar toch zo ver weg. 

das echt een mindfuck

 

Je ziet het, je wil het. Maar het kan niet. Dat is voor nu hard om mee te dealen, zeker nadat jullie weer uit Frankrijk terug zijn. Ik vind het zo cliché om te zeggen, maar je weet waarvoor je het doet. Dat helpt jullie niet, maar gelukkig hebben jullie een doel voor ogen en weet je hoelang het nog duurt. En jullie hebben elkaar:)

ja, twin en ik kunnen wel goed met elkaar gelukkig en we hebben weinig woorden nodig om van elkaar te weten hoe en wat. het komt allemaal wel weer goed, dat geloven wij ook wel, maar soms heb je ff zo'n momentje

 

Ja, je kan zo veel hebben. Geld spullen macht, maar daar kom je niet verder mee. Uiteindelijk gaat het om de liefde. Echt mooi en bijzonder om te horen hoeveel jullie om elkaar geven! Juist nu ga je dat extra waarderen en dat is toch ook wel heel mooi. Ik denk dat corona ons allemaal harder raakt dan we willen of kunnen toegeven. Het zijn soms inderdaad die kleine dingen van even een knuffel of een aai die het hem maken en dan zie je toch hoe beperkt we nu leven. En dat dat niet zo hoort en goed is voor ons mensen

wij hebben eigenlijk altijd wel een sterke band gehad en dat is door ons misbruik alleen maar sterker geworden, terwijl je soms ook hoort dat door zoiets er juist afstand kan komen. Ik ben wel blij met mijn twin en hij met mij. Het is wel goed om je soms te realiseren wat je echt nodig hebt en dat dat er dan ook is, is mooi……. onvoorwaardelijke liefde, dat is het

 

Je hoeft jezelf toch niet te vergelijken met andere dingen. Op dit moment hebben jullie deze situatie en dit gevoel en dat is gewoon rot. En dan kunnen er wel ergere dingen zijn, maar daar hebben jullie niks aan. Tuurlijk goed om te beseffen, dat wel. Maar dit mag er ook zijn. Jullie gaan dus toch niet verhuizen? Aan de ene kant misschien wel fijn maar dan ben je ook weer wat verder weg van de mensen thuis of niet?

daar heb je wel gelijk in, maar ja, zo zitten we een beetje in elkaar. Bij ons is het toch meer een luxe probleem dan dat er echt iets is. Uiteindelijk hebben wij het best goed. We zijn toch maar thuis gebleven in onze kamer. Btw, we hebben sws al 2 kamers en suite en een eigen badkamer en een ruimte om te sporten en we mogen af en toe ook naar buiten, zolang we maar in de tuin blijven en met niemand contact hebben, dus dat moet wel lukken

 

Dat wordt extra genieten, echt superleuk!

vast wel, wij kunnen niet wachten totdat we weer met ons broertje en de rest van de familie ook natuurlijk, mogen knuffelen en dat gaan we dan dus ook goed en lang doen :upside_down:

 

Oh daarom moet je dus 10 dagen in quarantaine. Nog even de moed erin houden dus!

jup, door dat gedoe met de politie, dat hotel en die garage hebben we natuurlijk meer kans op besmetting dan dat we gelijk in één keer naar huis waren gereden. Nog maar een week…. Van mama moeten we elke dag 2 x onze temperatuur opnemen, want dan kunnen we goed vergelijken of het hoger wordt en dus weten als we echt koorts krijgen. Alles gaat nog goed met de thermometer……. en met ons ook :grin: , dus…

Vroeger (in groep 3 of 4 ofzo) als we niet naar school wilden, dan deden we die thermometer wel eens in onze thee ofzo en dan even later kwam mama dan weer binnen en keek hoeveel de temperatuur was en dan zei ze gelijk, ‘oh die thee is nog te heet om te drinken zie ik. Gaan jullie je maar alvast aankleden dan kunnen jullie die strakjes opdrinken voordat jullie naar school gaan’. Dat werkte dus ook niet….

 

Mooi liedje, ik kan jullie gevoel helemaal begrijpen. Niet dat ik in dezelfde situatie zit, maar ik probeer me in te leven. 

dankjewel en nice dat je het ook een mooi liedje vindt. Wij zijn wel gevoelig voor zulke dingen. Wat we echt heel cool vonden in die videoclip is al die stukjes van de tekening die bij elkaar het hele gezicht vormen en dan dat gezicht van dat jongetje, das echt goud

 

Ik zou jullie wel een peptalk willen geven, maar ik weet niet of ik daar de juiste woorden voor heb. Maar ik kwam van de week dit liedje tegen en toen ik jullie post las, moest ik daar aan denken.

Het is 'Houd vol, houd vast' van Bløf. En dit is een soort cover van Suzan &Freek +Tabitha van Beste Zangers. Het origineel is ook mooi om te luisteren.

https://youtu.be/1RhhgFbtlHY

“Houd vol, houd vast. Er is altijd nog mijn arm die in je heen past.” Een zin uit het liedje, die arm kan ik of anderen nu niet om jullie heen slaan dus we maken er maar een virtuele hug van!🙌

oh wat lief en het is idd een mooi liedje, we kenden wel de uitvoering van Bløf , maar deze hadden we nog niet gehoord. Deze is wel rustiger en misschien daardoor ook wel mooier…

Dankjewel voor jouw 'arm’ en het mogen gebruiken van jouw ‘schouder’, ‘al is het maar voor even’ om  maar wat stukjes van de lyrics te gebruiken :wink:

 

Heel veel sterkte en zoals ik jullie nu 'ken' slaan jullie je er echt weer doorheen! Vanavond weer een dag afvinken? Dan zijn jullie alweer een dag verder!

that's the spirit en nogmaals dankjewel voor je lieve reactie

 

Tot de volgende.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's en twin

Reageer