Stapelverliefd op Jur terwijl ik verkering heb met Luca. Ik wil ze het liefst allebei, maar hoe dan?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal,

Ik heb dus al bijna een jaar verkering met Luca en op zich gaat dat wel goed. Het begin was wel een beetje een toestand en kende zijn ups en downs. Ik heb hem vorig jaar in de / op vakantie leren kennen.

Hoe dat precies allemaal ging kun je lezen in mijn topic over “eerste echte vakantieliefde..…”.

Luca is een Belgische jongen en woont in België op een uur rijden met de auto of 3-4-5 uur rijden op de fiets (ligt eraan hoe hard ik fiets) bij mij vandaan. Zelf woon ik in (het zuiden van) Nederland, dus ja das best wel onhandig.

Nu ben ik afgelopen week een leuke jongen (ik noem hem maar even Jur) tegen gekomen. Het was een beetje een aparte ontmoeting, maar ik ben dus sinds die tijd stapelverliefd op hem. Het is niet zomaar een verliefdheidje, zoals ik wel eens vaker heb. Dit is anders. Het voelt alsof hij voor mij gemaakt is. Ik zal verderop nog wel wat meer vertellen over Jur en mij.

Ik heb nog geen seks ofzo met Jur gehad. Ik heb hem alleen wel al helemaal bloot gezien en hij is echt heel mooi en natuurlijk ook heel aardig en lief.

Oh ja, we zijn allemaal jongens :P

Vragen stellen mag natuurlijk altijd en dan ga ik die zo goed mogelijk beantwoorden.

Mijn vraag nu is, hoe pak ik het aan, want ik wil geen van beide pijn doen en ze eigenlijk allebei bij me houden, zodat ik de tijd heb om Jur beter te leren kennen zonder Luca te kwetsen :D

Groetjes 🙂,
M&M’s

418 reacties

"Oh ja, we zijn allemaal jongens"
Waarom vertel je dat nu pas..?

Grapjes terzijde,

Je weet hoe fantastisch ik hiermee kan helpen, dus maak je absoluut geen zorgen.

Hoe zit het tussen jou en Luca dan?
Als je hem niet meer leuk vindt, maar Jur wel, dan denk ik dat je hem het het beste uit kunt leggen.
Natuurlijk kwets je hem dan, maar het is beter dan het naderhand zeggen.

Zou je niet gewoon met Jur om kunnen gaan om te zien wat hij van jou denkt?
Ik denk niet dat iemand jullie vriendschap kwalijk zou nemen, of wel?

Ehhhh....
Laten we maar eens de moed verzamelen wat liefdesadvies te verzinnen.

Ik hoop dat er nog iemand anders reageert.

Oké, daar gaan we dan.

First things first. Is Jur ook gay?

Het is bewezen dat liefde op het eerste gezicht bestaat. Je hebt zelfs maar 1/5 van een seconde nodig om verliefd te worden. Dit kan dus een serieuze liefde zijn.

Liefde heeft eigenlijk hetzelfde effect als drugs. Dat komt door dopamine. Verliefd zijn prikkelt dezelfde hersendelen als bv morfine (drugs dus).

Het 'houden-van' is ook oprecht een andere fase waarin andere stoffen actief worden.

Liefde is gewoon een drug. Als je niet keer op keer bevredigd wordt (en de houden-van fase niet in werking gaat) dan gaat je verliefdheid over. Het is ook bewezen dat het eigenlijk onmogelijk is om voor eeuwig van iemand te houden. Zo werkt het chemisch nu eenmaal niet.

Heeft dit nog een doel? Uhm ja, sowieso lijkt het nu alsof ik heel veel nuttige dingen heb verteld (alsjeblieft, gratis tip: prop wat feiten in je reactie als je niet weet wat je moet zeggen) en ik wil ermee zeggen dat je verliefdheid voor Luca ook best 'over' kan zijn. Je bent gewend aan hem o.i.d. en Jur zorgt gewoon voor veel nieuwe en fijne dopamine en oxytine en nog wat leuke hormonen die jou high (naja, niet écht high) maken.

Je zegt dat je Jur beter wilt leren kennen, dus je wilt hem wel eerst leren kennen voor je een relatie met hem zou willen? Dus er zijn opzich nog geen alarmbellen voor jouw relatie met Luca toch? I mean, je kan toch gewoon met je nieuwe vriend Jur chillen en hem zo beter leren kennen? Dan kun je daarna een goede keuze maken denk ik. Of is dat raar?

Als de ander nog wel van je houdt, maar jij eigenlijk op iemand anders bent, is uit elkaar gaan altijd pijnlijk (lijkt me). Ik vind het aardig van je dat je je zo'n zorgen maakt, maar pijn kun je denk ik niet voorkomen.

Je kunt natuurlijk wel onnodig leed voorkomen door het in ieder geval niet uit te maken via een sms of WhatsAppje, maar gewoon in een goed gesprek.

Wellicht dat je met Luca al in de 'houden-van' fase zit en met Jur pas bij de vlinders bent. Door meer tijd met hem door te brengen kun je bepalen of je ook bij hem overgaat in de houden-van fase. Als het alleen bij vlinders blijft, zou ik wel weten welke relatie me meer kan brengen.

Waarom denk je dat je niet gewoon met Jur vrienden kan zijn? Ik bedoel, je hoeft niemand te vertellen wat je voor Jur voelt... Dat is anders dan liegen.

Ik zou dus de tijd nemen Jur beter te leren kennen, voor je een radicale beslissing neemt waar je later spijt van kan krijgen.

Je hebt hem naakt gezien omdat jullie allebei op een naaktstrand waren? Want ik ben wel benieuwd hoe die situatie anders tot stand is gekomen.

Ik hoop dat je toch iets aan mijn reactie hebt gehad en anders stiekem wat hebt geleerd in de vakantie.

Gr. Pin
@MensPersoon,

thnx voor je reactie.
Jij zegt nooit echt domme dingen, dus ik neem jouw advies zeker wel serieus ;)

Ik had "Oh ja, we zijn allemaal jongens" eigenlijk helemaal weg willen laten, omdat het er eigenlijk niet toe doet of we jongens of meisjes, een jongen met meisjes of een meisje met jongens ofzo zijn.

Ik wilde het sws niet in de titel zeggen dat we gay zijn, omdat je dan gelijk al krijgt dat mensen het niet gaan lezen, omdat het over “gays” gaat, sorry voor mijn vooroordeel, jullie verdienen beter :)

Trouwens ik had al moeite de oorspronkelijke titel zo in te korten dat de belangrijkste dingen erin zouden staan, dus qua lettertekens was het sws niet gelukt :P

Het topic gaat over de liefde en toevallig zijn Luca en ik gay en van Jur weet ik het nog geeneens zeker :?

Normaal word ik best wel snel verliefd als ik een leuke jongen zie, maar deze keer voelt heel anders. Veel intenser.

Die andere keren ga ik me als ik dan thuis kom (of ergens anders) aftrekken op zo’n jongen. Dus over hem fantaseren en dan kom ik een keertje klaar of soms meerdere keren en dan vind ik zo’n jongen altijd nog steeds wel leuk, maar zie ik wel in dat het niks kan worden. Of omdat ie gwn een vriendin heeft of hetero is of mij niet leuk vind, als ik die jongen dan ken en die dingen dan al over hem weet.

Vaker is het een totaal onbekende jongen, die ik toevallig ergens tegen kom, waar ik vaak verder geen contact mee heb of slechts een paar woorden of hooguit een paar uurtjes mee doorbreng, dus ja, dan wordt het sws al lastig.

Het is niet dat ik verliefd wordt op iedere jongen van mijn leeftijd. Een paar maanden terug stopte er een bus met Duitse jongens en meisjes. Ik denk dat ze op schoolkamp waren bij ons in de buurt.

Ze waren net uitgestapt en hun leraar stond op de parkeerplaats iets aan ze uit te leggen. Ik fietste natuurlijk expres lekker dicht langs de groep en pikte er zo 1-2 jongens uit die “goed” aanvoelden. Ik kan ze nog precies beschrijven, terwijl ik de rest niet meer zou herkennen. Het gebeurt in een seconde als het er is, dus als er iemand is die ik leuk vind.... Maar dat gevoel kan ook weer snel vervagen, vanwege alle haken en ogen en allerlei praktische dingen

Maar Jur maakt zo’n indruk op mij, ik kan niet niet aan hem denken. Ik vind hem alles wat goed is, dus lief en mooi, knap, vriendelijk, maar ook geil en nog veel meer.

Ik moet er voor mijn gevoel iets mee doen om er achter te komen wat het precies is.

Natuurlijk mag ik van Luca met andere jongens omgaan, dus dat kan ik hem ook wel uitleggen. Meestal app ik Luca gelijk al, als ik een leuke jongen gezien heb en als ik een foto van die jongen heb, dan stuur ik die mee. Dan kunnen we er samen over fantaseren en kan hij ook vertellen wat hij leuk aan die jongen vindt of niet.

Nu heb ik Luca er nog bijna niks over verteld. Twin en ik zijn al op vakantie in Frankrijk en Luca komt binnenkort pas naar ons toe. Ik wilde wachten tot die tijd om het hele verhaal aan hem te vertellen.

Ik houd nog heel veel van Luca en daarom snap ik ook niet precies waarom ik dit voor een andere jongen voel. Ik wil Luca niet kwijt, maar ik wil Jur heel graag vaker zien.

Ik heb al gedroomd dat ik seks met Jur heb in zijn groene tentje. Ik weet niet of dat een voorspellende droom (wishfull thinking) is of alleen maar onbewuste gevoelens.

Ik heb me de afgelopen week al verschillende keren afgetrokken op Jur, maar dat gevoel blijft en vervaagt niet zoals bij al die andere jongens waar ik op afgetrokken heb.

Nou ja, later zal ik nog wel wat meer schrijven over Jur.


@Pin,

Ik had de reactie van @MensPersoon vanmiddag toevallig al op het strand gelezen en tussendoor een reactie (die hierboven) geschreven op zijn verhaal.
Die wilde ik nu net posten en toen zag ik jouw reactie.

Ik heb jouw reactie al even vlug doorgelezen, maar ik moet er echt even meer tijd aan besteden en ga later vanavond/nacht proberen er een reactie op te sturen. Je hebt hele mooie dingen geschreven en daar ga ik nu tijdens het bbq-en eens over nadenken 🆒

Bedankt dus alvast voor je lieve reactie 😃 Mijn antwoord stuur ik zo snel mogelijk.

Groetjes 🙂,
M&M’s
" omdat het er eigenlijk niet toe doet of we jongens of meisjes"
Nouja, de meeste vaste gebruikers kennen jou onderhand ook wel...

"omdat je dan gelijk al krijgt dat mensen het niet gaan lezen,"
Nouja, je hebt een grotere kans dat mensen het niet lezen als de titel aangaf dat je jezelf op zou knopen, dus daarmee heb je nog geluk.

"dus qua lettertekens was het sws niet gelukt "
Ach, mijn titels zijn pas meesterwerken.

"Dus over hem fantaseren en dan kom ik een keertje klaar of soms meerdere keren"
Als het goed is was dat ook de truc om even bij zinnen te komen en nuchter na te denken.

"dan wordt het sws al lastig."
Dat is inderdaad lastig.
Wel vervelend dat dat telkens gebeurt.

"Ik moet er voor mijn gevoel iets mee doen om er achter te komen wat het precies is."
Het ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er net niet op komen waar dat mij aan doet denken...

"maar dat gevoel blijft en vervaagt niet zoals bij al die andere jongens waar ik op afgetrokken heb."
Ja, daar kan ik jou niet echt mee helpen....
Ik kan je met vanalles helpen, de gekste dingen, maar dit niet echt...
Je zou het altijd met Luca kunnen delen, maar het kan zijn dat je daarmee het zaad van wantrouwen zaait.
Het is dus misschien aan te raden om het even te laten rusten, er kan veel veranderen in enkele dagen...

Succes.
Sinds ik geen relaties heb gehad en ook nog nooit zulke toestanden hoeven mee te maken probeer ik je maar advies te geven waarvan ik denk dat het relatief nuttig kan zijn .

Zoals je zei stuur je vaker wel foto's naar Luca van jongens die je wel knap of leuk vind. Doe dit ook met Jur en zeg tegen Luca iets in de richting van ik heb deze jongen op vakantie ontmoet hij is heel aardig en ik vind hem best wel leuk. Wat vind jij van hem als je hem zo ziet. Als je zo iets zegt dan kan je alvast een klein beeld krijgen wat Luca over hem denkt.

Je kan ook met Jur praten leren kennen en achterkomen of hij ook op jongens valt want anders maak jij je zorgen voor iemand die niet eens op jou is. Spreek een keer af en ga lekker bij praten. Als hij zegt dat hij jou ook leuk vind en iets bij jou voelt zou ik het Luca sowieso te informeren met: Je weet wel die jongen hè waar ik die foto van stuurde? Ik vind hem echt heel leuk en hij heeft ook gevoelens voor mij maar, ik hou ook heel erg van jou en ik wil je niet kwijt raken. Maar over een paar dagen ben jij toch hier en kan jij ook kennis maken met hem. Ik zou je informeren als wij iets nieuws hebben meegemaakt.

Ik zou als ik jou was wel altijd eerlijk blijven tegen Luca maar ik zou eerst Jur even beter leren kennen voordat je gaat stressen voor helemaal niets. Succes en geniet van je vakantie ?
@Chocolate Milk,

lief dat je reageert :)

Ik ben net aan het schrijven aan de reactie voor @Pin en dan nog ff een reactie op wat @MensPersoon geschreven heeft en natuurlijk ook iets speciaal voor jou :P

Ik ga dingen wel een beetje combineren als het kan. Dan wordt het misschien ook wel beter om te lezen en minder kans op dubbele dingen enzo.

Het is wel vakantie en het is hier superleuk om al onze Franse vrienden weer te zien enzo. Lekker luieren als het kan en af en toe, zoals nu moet ik gwn “hard werken” haha.

De jongens zitten nog in de jacuzzi, maar ik begon al helemaal te verschrompelen :8 of hoe noem je dat, dus ik ben ff achter de laptop bezig. Ik ga straks wel weer naar ze toe of misschien gaan we ook wel slapen als dit klaar is.

Ik ben blij met al jullie reacties en de tijd die jullie aan mij besteden 😉, dus moet ik er ook iets voor terug doen, das logisch.

Ik heb het echt te pakken voor wat Jur betreft, maar goed ik ga er strakjes meer over posten.

Slaap lekker voor als je er zo in gaat. Weet dat ik aan je denk, terwijl je in slaap valt :D
Sweet dreams

Groetjes,
M&M’s
@Pin,

Jij weet ook altijd met de juiste vraag te beginnen: “is Jur gay?”

Wat mij betreft wel, maar ik heb het hem nog niet zo rechtstreeks op de gay af gevraagd. Ik denk het wel en hij geeft ook wel signalen, maar natuurlijk weet ik dat ik het hem gwn moet vragen, maar afgelopen woensdagavond heb ik eigenlijk pas echt eventjes met hem gepraat en toen vertelde hij dus dat hij vrijdag weer naar huis zou gaan en ik zag mijn wereld gelijk al instorten.

Ik heb dus alleen maar een soort damage control kunnen doen en alles op alles gezet om hem na woensdagavond nog te kunnen zien. Gelukkig wilde hij mij kennelijk ook nog graag zien en we hebben donderdagmiddag en avond nog leuke dingen gedaan.

Jur en ik hebben wel een klein beetje, maar niet zo lang apart met elkaar kunnen praten. We waren met onze Franse vrienden (Claude, Laurent en nog een paar die ik nog niet met naam genoemd heb) en natuurlijk onze besties uit Duitsland, Justin en Christian naar het strand geweest en ’s avonds met zijn allen naar de boulevard gegaan en daar wat gegeten bij de Mac.

Dus, het goede nieuws is uiteindelijk dat ik gelukkig contactgegevens van Jur heb. Het mindere nieuws is dat hij alleen best wel een eind bij ons vandaan woont, gelukkig ook wel in het zuiden van het land, maar dan meer richting Eindhoven, terwijl wij meer richting kust wonen.
“l’histoire se répète”, zoals ze in Frankrijk zeggen, oftewel “de geschiedenis herhaalt zich” in het Nederlands, dus ja, zelfde als bij Luca, alleen nog verder weg. Luca iets minder dan 100 km en Jur bijna het dubbele, enkele reis.

Maar daardoor ga ik me niet laten ontmoedigen. Ik wil Jur sws beter leren kennen en dan zien we wel hoe het verder loopt. Twin en ik hebben al ervaring met een lange afstandsrelatie, dus ik zie wel.

Fijn dat je mij vertelt dat liefde op het eerste gezicht ècht bestaat. Ik heb dat dus ook al een paar keer echt mee gemaakt.

Verder lees ik dat ik o.a. ook daardoor behoorlijk “aan de drugs” ben.

Ik hoef voor die drugs niet te straat op (nou ja, wel om jongens te gaan kijken) en er zelfs niet voor te betalen (nou ja, wel de ijsjes enzo die ik voor die jongens koop), maar mijn lichaam maakt dat spul zelf.

Ik heb dus mijn eigen drugslab en ben dus ook mijn eigen dealer en gebruiker tegelijk en dat is allemaal legaal, ook nog :P

Nou snap ik ook dat ik me een beetje anders als anders voel. Ik krijg wsch nu een grotere dosis “drugs” en een iets andere combinatie. Ik weet soms echt niet wat me gebeurt. Dus, dankjewel voor die uitleg iig.

Ik snap ook wel die uitleg van dat verliefdheid en houden-van anders werken en voelen doordat het lichaam daar anders op reageert door andere stofjes af te geven.

Ik houd nog steeds superveel van Luca en ik ben elke keer oprecht blij als ik hem weer irl zie en vast kan houden. Eigenlijk is er ook nog wel die verliefdheid, denk ik, maar misschien toch een beetje anders.

Van Jur word ik soort van stoned, alhoewel ik eigenlijk niet eens echt weet wat stoned is. Ik bedoel, ik heb nog nooit iets van drugs gebruikt, behalve dan dat ze ons (twin en mij), toen we misbruikt werden, wsch wel verschillende keren ghb hebben gegeven of andere drugs.

Ik ben dus soort van verslaafd aan Jur, voor dat gevoel. Gelijk vanaf het begin al. Het wordt niet minder, eerder erger. Ik kan niet zonder hem, nou ja, ik wil iig niet zonder hem. Ik zit er diep in en kan niet echt meer zonder ….. it is like codeïne.

En daar hoort dus een bijpassend liedje bij, dat mijn gevoel voor Jur heel goed weergeeft, alleen zitten er natuurlijk weer wat “tekstfouten” in het origineel. Zo heb ik “Girl” moeten veranderen in “Boy” en “bones” in “boner” :P
Hieronder dus mijn aangepaste versie van de songtekst:

We’re making this buzz together.
You’re taking my mind off of all the pressure.
I’m gone with the wind, high like a feather.
Your love is like codeine.

Girl Boy, I get stoned on you.
Rubbing my bones boner on you.
Nothing else burns like you.
Ripping my shirt off you.

There’s something about the way you shiver.
Even in the morning.
Girl Boy, I get stoned.
And I’ll take a bullet for you right now.
Just to keep you in my lungs.

Girl Boy, I get stoned on you.
Rubbing my bones boner on you.
Nothing else burns like you, ohh.
Ripping my shirt off you. Oh, yeah.

My fingertips.
On your lips.
Are racing hands.
Down your hips.

Girl Boy, I get stoned on you.
Rubbing my bones boner on you, yeah.
Nothing else burns like you do.
Oh Lord, I get stoned on you oh.
Stoned.

Girl Boy, I get stoned on you.
Rubbing my bones boner on you.
Rubbing my bones boner on you, ohh.
Nothing else burns like you.
Nothing ever burns like you.
Ripping my shirt off you.

Ohh, you get me so stoned.
Out of my mind.
Out of my mind.
Out of my mind.

De Engelse songtekst hierboven is van:
Jaymes Young – Stoned On You [Lyrics]
https://www.youtube.com/watch?v=21NA6aE94ok
Het klopt dat ik Jur beter wil leren kennen. Ik wil niet van Luca af, ik houd van hem, maar het gevoel voor Jur kan ik ook niet ontkennen. Ik weet het dus allemaal niet precies meer. Wat heb ik me allemaal op mijn hals gehaald?

Ik wil ze allebei en toch zeker weten, waar ik eventueel voor zal kiezen. Het is lastig, maar jouw reactie en alle andere reacties helpen om er achter te komen, wat verstandig is om te doen of om iig dichter bij een oplossing te komen. Ik weet alleen nog niet wat de oplossing is.

Ik wil niemand kwijt, eerder iemand erbij of is dat raar wat ik zeg? Iedereen zou het daar dan ook mee eens moeten zijn, anders werkt het ook niet.

Dit is niet zomaar een puzzel, eerder een cryptogram ofzo en daar ben ik niet zo goed in :)

Ik wil niemand pijn doen en alles eigenlijk eerlijk vertellen, maar ik weet het zelf ook nog niet en is het dan al verstandig om alles te vertellen?

Misschien eerst Jur als nieuwe vakantievriend introduceren en dan verder kijken.

Ik moet er eens goed over nadenken allemaal. Ik wil geen radicale beslissingen nemen, maar ja, er moet wel iets gebeuren. Ik mag Jur ook geen valse hoop geven.

Jur is echt leuk en ja, ik heb hem al helemaal bloot gezien, ook al was het maar eventjes. Het ging natuurlijk weer niet op een “normale” manier, maar op een “M&M’s” manier. Btw het was niet op het naaktstrand.

Vorige week zondag heb ik Jur voor het eerst ontmoet op een vakantiepark. Onze eerste ontmoeting was nogal apart. Ik wilde gaan douchen en trok een deur van een hokje open en toen stond hij daar helemaal bloot met zijn lekkere piemel naar mij toe gedraaid

Jur is echt heel knap en ik vind zijn piemel heel mooi, met een “tuutje” (beetje zoals de mijne) en hij had zijn schaamhaar geschoren, verder wel wat haar op zijn benen en op zijn kontje, maar het zag er wel mooi uit allemaal
Ik kon jammer genoeg niet naar hem blijven kijken, terwijl ik dat eigenlijk wel wilde.

Hij schrok niet echt en bleef gwn bloot voor me staan. Hij deed ook totaal geen moeite om zijn hand voor zijn piemel te doen ofzo.

Ik zei zoiets als “wow, sorry maar je deur was niet op slot dus ja” en toen zei hij “geeft niet, ik had het slechter kunnen treffen”.

We moesten allebei lachen en ik deed de deur van zijn hokje weer dicht en ging in het hokje naast hem.

We kletsten nog wat met elkaar, terwijl we naast elkaar stonden te douchen. Ik kreeg een stijve van hem, maar durfde hem niet te vragen of hij ook een stijve had aan de andere kant van het douchewandje. Misschien stonden we nog geen 30 cm van elkaar tegelijkertijd te rukken. Ik stond zo, dat als er geen douchewandje was ik hem aan zou kunnen kijken. Met mijn piemel bijna tegen het wandje aan. Misschien stond hij ook wel zo in mijn richting
Ik wilde eigenlijk wel spuiten, maar deed het niet, omdat ik op zo’n moment dan denk, misschien wil hij zo wel seks met me en dan kan ik mijn sperma beter voor hem bewaren, terwijl ik weet dat als ik wel zou spuiten nu, ik later als ik dan toch seks met hem zou hebben, echt wel weer zou spuiten, maar ja.

Na het douchen stonden we samen nog even naast elkaar voor de spiegel ons haar te doen. Via de spiegel en ook rechtstreeks keken we naar elkaar en checkten elkaars lichaam. We hadden alleen een onderbroek (hij een Australian en ik een Freegun) en daarover een sportbroekje aan. Even later ging hij naar zijn ouders terug en namen we afscheid.

Ik wist eerst niet waar hij op de camping stond (zelf staan we helemaal niet op die camping), maar de volgende dag zag ik hem weer eventjes. Hij stak zijn hand op en stapte toen in de auto. Hij was een hele dag weg met zijn ouders.

Afgelopen woensdag heb ik even met hem staan praten en hij lachte de hele tijd en praatte leuk terug. Ik wilde het liefst met hem in een douchehokje en Jur pijpen of ’s nachts bij Jur in zijn tentje in bed kruipen en dan een hele nacht met hem vrijen

Jur is eergisteren (vrijdag) weer naar huis gegaan voor een week en gaat daarna nog 2 weken op vakantie. I wish I could be with him

Dat dus. Wat een verhaal en waarom gebeuren mij zulke dingen?

Nou ja, bedankt iig voor jouw reacties en ik heb er dus zeker wat aan. Alleen hoe nu verder haha.


@MensPersoon,

Natuurlijk is wat hier boven staat ook voor jou bedoeld. Dankjewel voor je reactie. De meeste dingen die ik je wilde vertellen staan hierboven al. Toch zijn er nog een paar dingen, die ik wil zeggen over jouw reactie.

"Ik moet er voor mijn gevoel iets mee doen om er achter te komen wat het precies is."
Het ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er net niet op komen waar dat mij aan doet denken...


Ja, haha, ik heb vaag wel ergens een idee, iets met een topic van jou haha

Je zou het altijd met Luca kunnen delen, maar het kan zijn dat je daarmee het zaad van wantrouwen zaait.
Het is dus misschien aan te raden om het even te laten rusten, er kan veel veranderen in enkele dagen...


Ik heb Luca al zo veel zaad gegeven en ook wel van hem gekregen dat dit beetje er op zich wel bij zou moeten kunnen, zonder dat het helemaal mis gaat :P
Maar idd, even de tijd nemen is wel een goeie


@ Chocolate Milk,

als ik een foto heb van een leuke jongen die ik gezien heb, stuur ik die idd vaak door naar Luca. Het zijn dan eigenlijk altijd selfies waar ik met die jongen op sta. Alleen weet ik dan meestal al dat het sws niks wordt met die jongen, omdat ie onbereikbaar is, zeg maar.

Nu is mijn gevoel zo anders over Jur, veel sterker, dat iets in me zegt dat ik het beter persoonlijk tegen Luca kan vertellen. Alleen weet ik nog niet precies wat ik erover moet zeggen, want op zich weet ik nog niet heel veel over Jur.

Het lijkt mij ook wel handig om eerst meer over Jur te weten te komen en hoe hij erin staat. Jammer genoeg is hij eerst nog op vakantie en ik weet niet precies hoe ver dat bij ons vandaan is en of ik hem dan dus kan zien.

Ik moet gwn eerst meer te weten komen over Jur en ja, het is wel handig om zeker te weten dat hij ook op jongens valt en niet alleen een vermoeden te hebben :)

Ik wil sws alles eerlijk vertellen tegen Luca, maar even nog een dagje of wat wachten kan toch geen kwaad of wel?

Jij ook een fijne vakantie 🆒

Groetjes,
M&M’s
Hoi

Over je gevoelens heb je geen controle. Ook al ben je samen met lieve Luca, kan je nog steeds gevoelens krijgen voor leuke Jur.

Hoe harder je gevoelens onderdrukt, hoe sterker ze worden, en hoe heviger je gevoelens wilt verstoppen, hoe harder ze opvallen. Ik denk dat je dit met Luca kan bespreken. Ik vermoed dat hij zal begrijpen dat jij niet met opzet die overweldigende gevoelens voor Jur kreeg.

Kan je dit met je tweelingbroer bespreken? Voor zover ik weet, delen jullie zowat alles met elkaar, en misschien heeft hij goede raad voor je.

We hebben op school geleerd dat verliefdheid na een tijdje 'vervaagd', en vervangen wordt door een gevoel van geborgenheid. Jij voelt je waarschijnlijk fijn en veilig bij Luca. Dat sluit niet uit dat er geen nieuwe verliefdheid kan komen, zoals die voor Jur. Daar kan je niets aan doen.

Je gevoelens voor Jur zijn intenser. Ik denk dat, hoe meer je erover praat, en schrijft, hoe duidelijker het voor jou zal worden.

Je wilt niemand kwetsen, je wilt niemand kwijt. Remember that not getting what you want, is sometimes a wonderful stroke of luck. Maar dan moet je eerst weten wat je wilt, en daar ligt misschien het moeilijke.

Het blijft me verbazen op wat voor wijzes jij personen ontmoet. Ofwel op de luchthaven, ofwel bij opnames, ofwel in een doucheruimte. Die spontaniteit bij de ontmoeting zorgt er misschien voor dat je al een goede 'basisband' hebt, en in het geval van Jur, dat je al veel van elkaar hebt gezien, en je misschien meteen al fysiek aangetrokken voelt.

en toen zei hij “geeft niet, ik had het slechter kunnen treffen”.

Charmant is hij wel :)

Jur is vertrokken, en zit ergens anders. Jullie wonen wat van elkaar, maar de afstand is niet onoverkomelijk. Jullie zouden kunnen afspreken, zodat jij kan uitleggen wat je voelt. Dat niet meer geheim hoeven te houden kan een opluchting zijn.

Jij vertelt het aan Luca wanneer je er klaar voor bent. Op een goed moment, wanneer jullie beide kalm zijn. Je wilt Luca niet kwetsen, en ik denk dat je hem het minste kwetst door eerlijk met hem te zijn.

Misschien helpen deze internettips je verder. Deze misschien ook.

You know you have made the right decision when there is peace in your heart. Beeld je eens enkele scenario's in, en probeer te ervaren hoe die zouden voelen. Quiet the mind, and the soul will speak.

(Disclaimer: ik heb alleen de reacties van @M en Ms gelezen, en niet de andere reacties, dus als ik dingen herhaal: mijn excuses. Claim gerust het deel dat ik per ongeluk ook geschreven heb.)

Nog een disclaimer: ik ben een ramp op sociaal- en relatiegebied.

Groetjes
x
Jij weet ook altijd met de juiste vraag te beginnen...
I know right. Het zal wel de ervaring zijn 😛 *kuch kuch die heb ik niet op dit subforum kuch kuch* Maar gelukkig ken ik jou al wel een beetje :):8:cool:

Wat mij betreft wel, maar ik heb het hem nog niet zo rechtstreeks op de gay af gevraagd.
Dus activiteit op de gaydar? (Zo noemt m'n zus dat altijd als ze denkt dat iemand gay is, dat haar gaydar dat aangeeft. Idk, ik vond het wel geinig, maar ze zal wel ergens een punt hebben, want ze heeft wel een relatie gehad met een meisje) Waar merk je dat eigenlijk aan? (Nieuwsgierigheidsvraagje)

Dus, het goede nieuws is uiteindelijk dat ik gelukkig contactgegevens van Jur heb.
Joehoe!
Het mindere nieuws is dat hij alleen best wel een eind bij ons vandaan woont,
:(

Ik heb dus mijn eigen drugslab en ben dus ook mijn eigen dealer en gebruiker tegelijk en dat is allemaal legaal, ook nog :P
Verliefd zijn is zeker legaal.
Blind zijn door de liefde is ook zeker een hormonendingetje. Daar kun je dus niks aan doen. Zelfs stalkgedrag en andere dingen als moord en verkrachting kunnen worden veroorzaakt door hormonen die bij liefde vrijkomen (geen zorgen, je hebt daar wel een stevige trigger voor nodig, je kunt niet zomaar een verliefde maniak worden). En dat is dan weer wel strafbaar. Ik vraag me af of je dan ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard... Of in ieder geval deels. Ik denk het niet. Dat zouden we eigenlijk moeten veranderen.

Goed, terug naar nuttige dingen.

Wat heb ik me allemaal op mijn hals gehaald?
Jij? Niks. Verliefdheid is iets wat je overkomt.

Ik wil niemand kwijt, eerder iemand erbij of is dat raar wat ik zeg?
Dat heet polyamorie. Even wat van die Wikipedia pagina kopiëren:
''Polyamorie (van het Griekse πολύ poly, "veel, meerdere", en Latijnse amor, "liefde") staat voor een levenswijze waarin men open staat voor het gelijktijdig hebben van meer dan één liefdesrelatie, waarbij ook ruimte is voor seksualiteit op de voorwaarde dat het gebeurt in openheid en eerlijkheid en met medeweten en instemming van alle betrokkenen.''

Dus ja, als je iedereen zo ver krijgt is dat natuurlijk een mooie optie.

Ik wil niemand pijn doen en alles eigenlijk eerlijk vertellen, maar ik weet het zelf ook nog niet en is het dan al verstandig om alles te vertellen?
Het is natuurlijk een ding wat je moet afwegen. Hoe zou jij het vinden als Luca na een paar maanden een toffe vriendschap tussen hem, Jur (en eventueel de rest van de groep) zou zeggen dat hij verliefd op Jur is. Dat hij al die tijd al gek op 'm was, maar niemand pijn wou doen, dus eerst op onderzoek uit wou gaan. In de tussentijd werd de verliefdheid alleen maar erger en nu maakt hij het uit. Hij heeft jou in de tussentijd niet op de hoogte gebracht en nu zijn al jouw herinneringen aan die tijd van jullie samen volgens jou gebaseerd op één grote leugen.

Oké, das een mogelijk scenario (waarbij ik de rollen even heb omgedraaid, zodat je het je kan voorstellen (hoop ik)).

Aan de andere kant:
Wat als je nu alles verteld, maar uiteindelijk blijk je toch echt voor Luca te willen gaan. Het is niet hetzelfde als vreemdgaan, maar het komt er wel akelig dichtbij denk ik. Door het te vertellen, kan Luca zich afvragen in hoe verre jij nu van hem houdt. En ook al zou je er voor kiezen om volledig voor Luca te gaan, kan jullie band een beschadiging op hebben gelopen die wellicht niet meer hersteld kan worden (vanaf zijn kant).

Dat waren de negatieve toelichtingen.

Als je het niet vertelt en het gevoel voor Jur gaat over, dan heb je in ieder geval niet het laatst vertelde doemscenario veroorzaakt. Wel zul je dan moeten leven met een 'geheim' wat je dan niet kan delen, omdat hoe langer je wacht, hoe erger je de situatie waarschijnlijk zal maken.

En toen was mijn positieve verhaaltje weer negatief. I really suck in this.

Als je het wel vertelt, kunnen jullie er wel open met z'n allen over praten en hé, misschien zit er wel een polyamorische (geen idee of dit een woord is) relatie in en dat zou tof zijn.
Ook kan erover praten een eventuele brake-up minder moeilijk maken, omdat het niet uit het niets komt (maar dat kan het dus ook weer verergeren). En het vertellen kan ook de band tussen jou en Luca versterken mocht het niks met Jur worden.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het dan allemaal gaat werken. Want als ik het goed begrijp hebben jij en je twin een relatie met Luca? Dat gedeelte heb ik nooit echt gesnapt en jij hebt volgens mij een keer gezegd dat dat lastig is om uit te leggen. Ik weet niet of het valt onder polyamorie, aangezien jij (obviously) familie bent met je twin.
Dus stel jij zou iets met Jur krijgen, krijgt je twin dan ook iets met Jur of heeft je twin dan nog wat met Luca of houdt dan de gehele relatie met Luca op (dus dat je twin dan ook geen relatie meer heeft met Luca)?

Ik ben al vrij in de war als we het hebben over een normale relatie tussen man-man/man-vrouw/vrouw-vrouw, dus laat staan als we het hebben over zo'n complexe situatie. Dus ik vraag het maar even.

(zelf staan we helemaal niet op die camping)
Ik ben dan stiekem wel benieuwd waarom je daar dan wel ging douchen.. :8

Wat een verhaal en waarom gebeuren mij zulke dingen?
Haha ja dat vraag ik me ook vaak af. Wat een dingen beleef jij (en twin). Pffff. Net een of andere soapserie, maar dan een stuk minder voorspelbaar.

Fijne vakantie!

Gr. Pin
@100Divergent11 en @Pin,

Ik weet niet hoe jullie het telkens voor elkaar krijgen, maar jullie helpen echt geweldig.
Ik bof maar toch maar weer mooi met zulke “forumvriendinnen“ 🆒

Ik heb jullie reacties al even doorgelezen en op de linkjes geklikt en ik weet wat me te doen staat. Eerst alles nog eens goed lezen en ja, dan met de billen bloot :P

Er zaten wel een paar pittige vragen bij, vooral in het stukje van @Pin en ik heb besloten ze allemaal te beantwoorden. Misschien niet in één keer, maar uiteindelijk toch wel allemaal.

Ik vind sommige vragen best pittig, omdat ze over dingen gaan die niet iedereen zomaar begrijpt. Maar ik vind het fijn dat jullie dergelijke vragen durven te stellen en ik ga mijn best doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Nu dus alvast een bedankje voor jullie tijd en energie, die jullie erin gestoken hebben ;)

Vanzelfsprekend ook de anderen bedankt voor hun bijdragen.

Ik probeer zo snel mogelijk al een gedeelte te beantwoorden.

PS ik doe dit berichtje nog ff snel, omdat ik weet dat jullie niet van die nachtbrakers zijn en dan toch alvast weten dat ik blij met jullie ben en dat jullie strakjes iig met een goed gevoel kunnen gaan slapen :)

Liefs :D

Groetjes,
M&M’s
@100Divergent11 en @Pin en iedereen,

Nou dan zal ik maar eens beginnen met het beantwoorden van alle vragen. Ik heb net die linkjes even bekeken, beter nog ik heb er op geklikt en ik heb de info op die site gelezen en man, man wat een toestand haal ik allemaal boven :P

Ik weet dat ik niks aan mijn gevoelens kan doen en dat die dus soort van spontaan ontstaan door iets wat ik “opvang” en wat in gang wordt gezet door het zien of denken aan Jur.

Het was er ineens. Van het ene op het andere moment. Ik deed de deur van zijn douchehokje open en zag hem helemaal bloot en toen leek de wereld alleen nog maar om hem te draaien :?

Eerst waren het alleen maar fijne gevoelens en kon ik niet anders dan aan hem denken en glimlachen en was de hele wereld roze (of zag ik de wereld door een roze bril of hoe zeg je dat) en mooi. Ik zag alleen de mooie dingen die er uit zouden kunnen komen. Maar nu bedenk ik me wat de gevolgen allemaal zouden kunnen zijn. De dingen dus die ik via de linkjes ook heb kunnen lezen.

Daar ben ik wel van geschrokken en zelfs een beetje bang voor, hoe alles verder zal gaan. Welke gevolgen heeft het voor de relatie met Luca en met mijn tweelingbroertje en natuurlijk ook met Jur. Er wordt een heleboel over hoop gehaald en ik kan dat niet overzien, iig nu nog niet, wat er allemaal uit voort vloeit.

Ik wil niemand kwetsen, alleen iedereen nog blijer maken dan ie al is, maar of dat ook gaat gebeuren weet ik nog niet :?

Twin en ik praten er wel over en ik weet dat onze relatie in principe nooit kapot zou kunnen gaan. Hij zal altijd van mij blijven houden en ik van hem. Maar ergens ben ik wel bang voor dingen die in ons mooie leventje kunnen gaan veranderen.

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, dus maak ik het mezelf maar soort van makkelijk door met een paar “eenvoudige” dingen te beginnen.

Tsja, hoe werkt een gaydar?

Ik weet het niet precies, dus zo eenvoudig is het, kom ik nou achter, ook niet echt. Het is een gevoel dat ik oppik (haha “pik”, sorry voor het flauwe grapje).

Het zijn kleine dingetjes, die op zich niet echt iets hoeven te betekenen, maar die bij elkaar een gevoel geven dat Jur, in dit geval, ook op jongens valt.

Voorbeeld: ik trek zijn deur open en zie een mooie, lieve, knappe jongen, die ook nog eens een prachtig lichaam heeft. Hij is helemaal bloot. Dat is dus mijn waarneming en zegt niks over dat hij gay is.

Maar nu komt het: hij schrikt niet, begint naar mij te lachen, maakt zich totaal niet druk dat ik naar zijn piemel sta te kijken. Doet geen enkele moeite om zijn piemel te verbergen, lijkt zelfs eerder trots en blij dat ik hem helemaal bekijk.

Bovendien zegt hij eigenlijk dat hij wel blij is, dat ik zijn deurtje heb open getrokken en geeft mij, indirect, een compliment voor hoe ik eruit zie door mijn opmerking en zijn reactie daar op:

Ik zei zoiets als “wow, sorry maar je deur was niet op slot dus ja” en toen zei hij “geeft niet, ik had het slechter kunnen treffen”.

Dat waren eigenlijk de eerste signalen.

Even later, toen we samen voor de spiegel ons haar aan het doen waren, keek hij me van boven tot onderen aan en zei een paar keer ”cool” en “nice” en “sport je veel of hoe krijg je anders zo’n lichaam”. Die opmerkingen op zich zijn niet echt dingen waarvoor je een gaydar nodig hebt, want dat zijn dingen die iedereen kan horen en begrijpen, maar terwijl hij het zei, raakte hij met zijn hand mijn buikje aan. Zo maar, heel even. Niet iedere jongen zou dat zo maar doen. Hij maakte er ook nog een opmerking bij, zoiets van, voelt lekker hard, harder dan de mijne, voel maar en toen pakte hij mijn hand en bewoog hem over zijn buikje. Hij keek me er ook nog bij aan met zijn mooie ogen :)

Het duurde allemaal maar heel kort, die aanrakingen. Andere mensen die daar rond liepen hadden niks in de gaten. Maar bij mij maakte het heel veel indruk. Ik denk ook wel dat Jur ook signalen van mij heeft opgepikt met zijn gaydar. Anders was het wsch niet zo gelopen en had hij mijn hand ook niet even op zijn buikje gelegd.

Btw Jur heeft ook een mooi buikje, misschien iets minder duidelijk een sixpack, maar alles wel mooi slank en strak. Ik heb trouwens geen bodybuilders lichaam, want daar houd ik niet van, het is meer atletisch gespierd en strak door zwemmen en fietsen en hardlopen en meer van die dingen.

Dat was dus allemaal bij onze eerste ontmoeting op zondag. Toen heb ik hem amper gezien, totdat we woensdag even met elkaar gepraat hebben. Toen werkte de gaydar ook weer op volle toeren.

Donderdagmiddag waren we met zijn allen (twin en ik en ons groepje jongens) met Jur en zijn familie op het strand en aan het einde van de middag nam ik hem mee, achterop de fiets om te laten zien waar wij wonen. We kletsten alsof we elkaar al jaren kenden.

Hij hield me, af en toe, bij mijn middel vast toen hij achterop zat. Soms met een hand op mijn buikje en soms op mijn billen. Het was allemaal heel onopvallend voor anderen, maar voor mij voelde het erg duidelijk.

Hij moest een keertje niesen (ik heb het speciaal opgezocht, ik twijfelde of het met een s of z moest en het mag allebei, zie https://onzetaal.nl/taaladvies/nieste-niesde/) en ik voelde de spetters op mijn rug. Voor de grap ging hij nog met zijn neus en gezicht over mijn rug en even later wreef hij met zijn hand over mijn rug om de spetters (volgens mij was het de moeite niet, zo weinig, maar ik vond de aanraking heel fijn) weg te vegen. Hij likte voor de grap ook met zijn tong over mijn rug. Iedereen moest er om lachen.

Omdat we met papa even naar het haventje naar onze boot (speedbootje om te waterskiën) wilden gaan moesten we even droge kleren aantrekken, voor in de auto te stappen.

Ik zei dus dat ik even ging douchen en vroeg of hij zich ook even wilde opfrissen en iets anders aan wilde doen. Hij zei “is goed, als jij even kleren voor me hebt”. Ik zei zoiets als “ik heb een hele kast vol, dus je mag wel even in mijn kast kijken” en toen zei ik, waarom weet ik niet ook nog tegen hem “wat heb jij allemaal in je kast” en toen lachten we naar elkaar en ik zei er achteraan “qua kleren” en toen lachte hij en keek me recht in mijn ogen aan en zei “dat laat ik je binnenkort wel eens zien, als je langs durft te komen”

Volgens mij waren we dus met elkaar aan het flirten.

Ok, dus ik liep naar de douche en hij liep met me mee. Ik kleedde me helemaal uit, nou ja, dat was niet zo veel werk, want ik had alleen mijn speedo en een sportbroekje aan. Hij had ook een sportbroekje aan en een onderbroek eronder. Die lagen binnen no time ook op de grond.

Hij zei “dus dan staan we toch nog samen onder de douche. Waarom ging je zondag eigenlijk naar een ander hokje toen je mij voor het eerst zag?”. Ik: “tsja, weet niet, had wel gekund, maar ik kende je nog helemaal niet”. Toen zei hij “ja, is ook wel zo, maar ik had het niet erg gevonden”. Verder zeiden we er niet echt iets over.

Toen ik mijn broekjes uit had gedaan zei hij gelijk “je bent mooi bruin, ik bedoel helemaal, je billen en piemel ook. Loop je altijd in je blootje rond ofzo?”. Ik: “ja, in de tuin en twin en ik gaan ook naar het naaktstrand”. Hij: “Wel mooi, ik heb dat nog nooit gedaan, maar wil het wel eens gaan doen. Misschien kan ik wel een keertje met jou”. Ik: “is goed”.

Volgens mij ook wel een beetje flirterig of vinden jullie van niet? Ik maak het misschien ook wel mooier dan het is, maar volgens mij doen niet alle jongens zo.

Even later staan we dus samen onder de douche en af en toe stoten we elkaar aan. Ik weet niet of elke aanraking per ongeluk was, maar ok. Ik durfde hem niet bewust aan te raken, omdat ik een beetje “afstand” wilde houden. Nou ja, eigenlijk wilde ik “bovenop hem springen” 😛, maar ik vond dat ik dat beter nog even niet kon doen.

Af en toe kwam ik wel met mijn elleboog of zo tegen zijn buik en borst, ook wel een paar keertjes met mijn piemel tegen zijn been, hand en kontje en hij bij mij 🆒

Het leek allemaal per ongeluk, maar ik weet niet of dat allemaal zo was. We zeiden er iig niks over tegen elkaar. Het gebeurde gwn.

Op een gegeven moment ga ik ff zonder na te denken, want dat doe ik en een heleboel andere jongens ook wel, denk ik, even mijn piemel wassen. Dus ik sta gwn onder de douche en doe mijn voorhuid even naar achteren, houd mijn piemel onder de douchestraal en wrijf even een paar keer met mijn vingers en hand over mijn eikel. Gwn zoals ik altijd doe en ook niet expres opvallend voor zijn ogen. Maar hij keek er naar en zei “kan jij je eikel helemaal bloot maken? Ik niet. Het lijkt bij jou zo makkelijk te gaan. Kijk bij mij, gaat het niet verder als zo en als ie stijf is, kan ik nog minder ver”.

Dus hij laat het zien en vraagt of ik het ook nog eens wil laten zien. Hij zegt voel maar bij mij. Ik zeg maar ik wil je geen pijn doen. Hij zegt ik zeg het wel als je te ver gaat en ik probeer voorzichtig even bij hem en hij bij mij.

Ik vertel nog het verhaal over mijn jongere broertje die ongeveer hetzelfde had en hoe hij het opgelost heeft door te “oefenen” en er een zalfje op te smeren. Hij zei nog dat het voor hem ook wel een goed idee zou zijn en dat we het er later misschien nog wel eens over konden hebben.

Alles gebeurde op een “natuurlijke” manier en we hebben elkaars piemel wel even aangeraakt en ik voelde wel een stijve opkomen, maar we zaten niet echt te trekken ofzo, alleen even aanraken en we kregen er geen stijve van. Hooguit een half stijve.

Ondertussen waren we haren aan het wassen enzo en praatten we over van alles en niks. Na het douchen afdrogen en hij heeft een onderbroek, t-shirt en sportbroekje van mij aan getrokken.

Ik bedoel met die voorbeelden wel dat er “dingen” gebeurd zijn, maar ook weer niet. Er zijn zoveel dingen die je niet met zomaar een andere jongen zou doen als je voor het eerst echt bij elkaar bent. Het was niet echt seksueel (of vinden jullie van wel?), maar ook wel anders dan gwn douchen ofzo.

Er waren van ons allebei zoveel (onopvallende) signalen en antwoorden daarop. Het voelde nooit ongemakkelijk, voor allebei niet. Volgens mij pikten we allebei dingen op met onze gaydar.

Als hij het niet fijn had gevonden of anders bedoeld had, had ik niet zo gereageerd en omgekeerd ook.

Ik ga het hier even bij laten en me voorbereiden op de andere en ook wel moeilijkere vragen :)

Vraag maar, als iets onduidelijk is en tips zijn altijd welkom.

Ik zit in een mix van emoties, van heel blij dat ik Jur een beetje heb leren kennen tot alle doemscenario’s over alles wat er tussen ons allemaal, dus twin en mij en Luca en Jur, allemaal mis kan gaan.

Strakjes weer lekker naar het strand. Spreek jullie later weer. Iedereen ook een leuke dag gewenst :)

Groetjes,
M&M’s
man, man wat een toestand haal ik allemaal boven

Die damn hormonen, ze doen ons wat aan.

Er wordt een heleboel over hoop gehaald en ik kan dat niet overzien, iig nu nog niet, wat er allemaal uit voort vloeit.

Uiteindelijk komt alles goed. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in jouw omgeving weet dat jij niemand opzettelijk pijn wilt doen.

Maar ergens ben ik wel bang voor dingen die in ons mooie leventje kunnen gaan veranderen.

Aangezien jullie samen al een hoop hebben meegemaakt, en jullie band daar steeds sterker van geworden lijkt te zijn, lijkt het me waarschijnlijk dat ook nu alles goedkomt.

Wat Jur en jij gedaan hebben, zou in mijn ogen vriendschappelijk kunnen zijn. Sommige dingen gebeuren uit interesse, en andere uit nieuwsgierigheid. Het zouden ook tekenen van "diepere" interesse kunnen zijn. Degene die hierin duidelijkheid kan brengen, is Jur. Heb je nog van hem gehoord?

Het voelde nooit ongemakkelijk, voor allebei niet.

Dat is alvast fijn. Zou dat kunnen betekenen dat je het ok vindt om dit met Jur te bespreken?

Ik zit in een mix van emoties, van heel blij dat ik Jur een beetje heb leren kennen tot alle doemscenario’s over alles wat er tussen ons allemaal, dus twin en mij en Luca en Jur, allemaal mis kan gaan.

Dat is begrijpelijk. Mokuso. Dat is een Japanse term voor meditatie. Luister naar je verstand, maar laat ook (vooral) je gevoel spreken. Breng jezelf even tot rust. Is daar een mooi plekje waar je even tot rust kan komen?

Eén van de zeven waarden van Bushido, de erecode van de Samurai, was eerlijkheid. Eerlijk duurt het langst, zoals je wel eens hoort, en aangezien die spreuk al zo lang rondgaat, zal die vast kloppen.
Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe lang een bericht kan worden aangezien er geen maximaal aantal karakters geldt... Damn wat een woorden.

Maar dat vind ik alleen maar leuk, heb ik ook weer iets te doen :8:P

Tsja, hoe werkt een gaydar?
Ik denk dat ik het wel een beetje beter snap nu. Het zijn de subtiele dingen die je dan opvallen en waar je dan betekenis aan kan geven.

Wat natuurlijk ook gemanipuleerd kan worden door die gezellige liefdeshormonen - zoals je zelf al terecht aangaf, maar het grootste gedeelte is een aanwezige intuïtie.

Volgens mij ook wel een beetje flirterig of vinden jullie van niet?
Ik vind het wel wat flirterig, al heb jij daar waarschijnlijk meer ervaring in en kennis van dan ik.

Het was niet echt seksueel (of vinden jullie van wel?), maar ook wel anders dan gwn douchen ofzo.
Uit jouw forumverhalen maak ik op dat jij alles behalve preuts bent. Jij bent eerder trots op je lichaam dan dat je je er voor schaamt (en dat is maar goed ook), dus ik vind het lastig om te bepalen in hoe verre het seksueel voor jou is.

Ik heb namelijk nog nooit met iemand anders onder de douche gestaan (behalve toen ik klein was en m'n ouders me moesten helpen etc, maar je weet vast wel wat ik bedoel). Ik heb nog nooit leeftijdsgenoten naakt gezien en vice versa. Wel in de kleedkamer met basketbal het damesteam (zij zijn geen leeftijdsgenoten, maar goed), maar dat is dan weer zo'n situatie waarin het 'normaal' is, al blijf ik er heel ver weg van de douches en het naaktgedeelte.

Sowieso blijven anderen ver weg van mijn borsten en vagina (en venusheuvel, gewoon dat gebied), dus wanneer iemand anders zou zeggen 'Hé Pin, jij hebt een grote tepel!' (waar we er nu even vanuit gaan dat iemand dus mijn borsten ziet, wat dus al een enorme seksuele stap voor mij zou zijn)(ik zeg maar wat) en opeens mijn tepel aanraakt, zou ik dat zeer seksueel vinden (en onprettig waarschijnlijk). Als ik een piemel zou hebben en ik sta met een andere jongen onder de douche en die jongen raakt mijn piemel aan, dan zou dat een zéér seksuele gebeurtenis voor mij zijn.

Jij hebt weer een andere betekenis van seksueel en dat is ok. Maar wat ik dus probeer te zeggen, is dat ik het best wel seksueel vond. Ik vind het niet iets wat je zomaar doet, maar ja, dan weer: voor jou is het misschien wèl normaal en voor Jur misschien ook wel. Dus ik denk dat dit wederom een vraag is die je zelf moet beantwoorden.

Dat maakt het allemaal weer lekker ingewikkeld.

Ik ga het hier even bij laten en me voorbereiden op de andere en ook wel moeilijkere vragen :)
Veel succes! Jij ook nog een fijne dag en vakantie gewenst :)

Gr. Pin
@100Divergent11 en @Pin,

bedankt, ik ga jullie reacties maar in één verhaal proberen te beantwoorden. Ook omdat jullie tegen sommige dingen een beetje anders aankijken en ik daar dan ook weer mijn uitleg bij kan geven Nou ja, jullie zien het wel hieronder.

Twin en ik praten er wel over. Gisteravond ben ik alleen met hem 2 uurtjes ofzo gaan wandelen en hebben we op een steigertje gezeten, met onze voeten in het water en hebben we gepraat. We proberen er achter te komen hoe mijn gevoelens voor Jur zijn en natuurlijk ook die voor Luca.

Hij begrijpt dat ik Jur beter wil leren kennen en hij vindt dat we eerst gwn vriendschappelijk met elkaar om moeten gaan. Om elkaar beter te leren kennen en dan pas verder zien. Ook vindt hij dat ik Luca beter alvast kan vertellen dat ik Jur ben tegen gekomen en als Luca dan bij ons is, de rest over Jur vertellen.

Op zich lijkt me dat wel ok om te doen. Luca komt woensdag (dat is dus morgen al) en Jur komt wsch zaterdag weer terug naar Frankrijk. Alleen weten we nog niet precies waar hij naartoe gaat en hoe ver dat van ons vandaan is.

Ik heb wel contact met Jur. Hij stuurt appjes en ook foto’s en filmpjes. Hij had een roomtour gedaan speciaal voor mij :)
Ik vond het wel lief van hem en leuk om te zien hoe zijn kamer eruit ziet en waar hij dus slaapt enzo. :P
Hij maakte ook nog een grapje over zijn kast. Dat die nog even dicht blijft. Ik vraag me af wat hij er precies mee bedoelt :?

We zeggen wel dingen tegen elkaar, maar het is allemaal nog wat onduidelijk. Het lijkt alsof we allebei niet to the point durven te komen. Maar voor het moment vind ik dat wel ok. Dan heb ik nog iets meer tijd om over dingen na te denken.

Twin vroeg zich af hoe toevallig het was dat ik degene was die Jur zijn douchedeur opende. Ik snapte eerst niet wat hij bedoelde, maar volgens hem zou Jur mij misschien al eerder hebben gezien en ook gezien hebben dat ik naar de douche liep en dus erop gegokt kunnen hebben dat ik wel eens zijn douchedeur open kon trekken.

Er zijn 4 douches naast elkaar. De eerste douche was duidelijk op slot, dus dan neem je al snel de 2e of 3e en misschien eerder de 3e zodat je niet vlak naast iemand anders zit.

Ik hoorde bij de 3e het water stromen en dacht dat er misschien toch iemand in zat, hoewel die deur niet op slot was. Ik heb dat wel eens eerder gehad dat er één of andere man dan stond te douchen en zo’n ervaring zat ik niet echt op te wachten.

Daarom koos ik voor het 2e hokje, waar ik geen water hoorde stromen en dat was nou net het hokje waar Jur bloot in stond :P

Was het opzet, idk. Wat als hij verkeerd gegokt zou hebben en iemand anders die deur open had getrokken. Dan had hij vast met zijn billen naar de deur gedraaid en had die ander een beetje geschrokken “sorry” gezegd en was er verder niks aan de hand.

Dus ja, als Jur het soort van in scène had gezet, dan wil dat volgens mij zeggen dat hij mij of wel leuk vindt of anders iets met me had willen doen, zoals elkaar aftrekken ofzo :8

Ik weet het niet. Eigenlijk moet ik het hem vragen en dan weet ik het pas natuurlijk.

Maar twin en ik hebben besloten dat ik Luca vandaag eerst over Jur moet gaan vertellen. Dat ik hem tegen ben gekomen en dat hij aardig is en een leuke jongen en dat hij a.s. weekend weer terug is.

Dan is Luca al een beetje voorbereid en kan ik hem woensdag, donderdag of vrijdag de rest van het verhaal over Jur vertellen. Hopelijk is Luca dan op de hoogte voordat we Jur weer irl zien. Lijkt jullie dat een goed plan?

En dan hoop ik dat we, nou ja, voornamelijk ik dan, Jur snel duidelijk kunnen maken hoe het tussen ons allemaal, dus tussen Luca en mij en Luca en mijn twin en mijn twin en mij en wij allemaal t.o.v. Jur staan en voelen.

Ik ontkom er dus ook niet aan om jullie dat ook uit te leggen. Ik heb dit onderwerp steeds nog een beetje voor me uitgeschoven, maar een volgende keer ofzo, ga ik het dan toch maar proberen uit te leggen. Dat wordt best wel lastig voor mij en ook voor mijn twin :$

Even nog iets anders waar jullie benieuwd naar waren.

De reden dat we daar, op die camping / dat vakantiepark wel (eens) gaan douchen, terwijl we zelf niet op het park wonen, is omdat ze daar een groot zwembad hebben en er vaak leuke jongens op het park zijn.

Er zijn eigenlijk 2 plekken waar we regelmatig naar het strand gaan. Eentje is een kilometer van ons huis en dat andere strandje is een km of 10 van ons huis. Vlakbij dat laatste strandje is ook het vakantiepark. Wij kunnen op het park omdat we een pasje hebben en dus de poortjes kunnen openen. Opa en oma hebben daar een appartement en een paar stacaravans/vakantiehuisjes die ze verhuren. Voor de verhuurders hebben ze dan natuurlijk pasjes nodig en ze hebben ons er ook eentje gegeven.

Dus, wij komen legaal op dat vakantiepark. We gaan ook wel eens naar andere vakantieparken om daar rond te kijken, maar dan sneaken we soort van naar binnen. In het hoogseizoen komen er elke week weer nieuwe mensen en vallen we tussen al die mensen niet op.

Terug naar de verliefdheid en het flirten enzo.

Dat de dingen die Jur en ik onder de douche hebben gedaan een beetje flirterig en misschien zelfs wat seksueel zijn in de ogen van anderen zijn, kan ik me voorstellen. Twin en ik zijn gewend om vaak bloot te zijn, doordat we naar het naaktstrand gaan en vroeger op een naturistencamping hebben gestaan. Bloot heeft voor ons weinig met seks te maken, bloot is niet per definitie seks.

Ik snap wel dat anderen dat anders kunnen ervaren.

Doordat twin en ik een jaar lang misbruikt zijn door verschillende jongens en daarnaast ook met andere jongens seks hadden - we waren een beetje van het padje af, zeg maar - zijn bij ons de grenzen van seksualiteit een beetje, heel erg, verschoven, denk ik.

Wij werden elke dag door die jongens aangeraakt. Ze gingen met hun hand in onze broek en trokken onze kleren uit. We moesten van alles met hun en met elkaar doen. Dus ja, als ik dan nu met een andere jongen onder de douche sta en ik vind hem (Jur in dit geval) aardig en hij vraagt netjes of ik mijn voorhuid nog een keertje naar beneden wil doen, omdat hij dat zelf niet kan en of hij dan mag voelen hoe dat is en mij ook vraagt of ik dat bij hem wil doen, dan doe ik dat gwn. Wij waren niet gewend dat iemand van onze misbruikers ooit iets vroeg over of ze iets met ons mochten doen, die deden gwn met ons waar ze zin in hadden.

Voor mij is Jur op dat moment dan een vriend, die ergens mee zit en ik wil hem dan helpen. We hebben even tegenover elkaar gestaan onder de douche en misschien een minuutje of zo aan elkaars piemel gezeten. Papa riep toen net of we al bijna klaar waren met douchen, omdat hij nog snel even langs iemand moest, voordat die weer weg was. Jur en ik zijn ons toen snel af gaan drogen en aankleden. Ik weet niet of we anders langer aan elkaars piemel gezeten zouden hebben en we elkaar afgetrokken zouden hebben.

Ergens had ik dat ook wel heel fijn gevonden, maar toch ben ik blij dat we geen seks hebben gehad, omdat dat het allemaal nog moeilijker gemaakt zou hebben. Seks kan altijd nog, tenminste als alles eerst duidelijk is hoe en wat.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor “normale” mensen (die niet misbruikt zijn) heel vreemd over kan komen hoe wij (Jur en ik) al zo snel zo “ver” zijn gegaan.

Voor mijn gevoel waren die aanrakingen nog (net) niet seksueel, maar het was op het randje. Bovendien zijn sommige jongens wat “aanrakeriger” als andere en Jur heeft er duidelijk geen moeite mee. Ik heb geen flauw idee of Jur dit ook met andere jongens doet of al gedaan heeft. Ik ben er wel nieuwsgierig naar en hoop dat ik hem het nog eens kan vragen.

Verliefdheid is gelukkig legaal, dus toegestaan, zolang het maar binnen de perken blijft. Volgens mij is dat tot nu toe wel gelukt. Twin en ik “volgen” wel eens leuke jongens om te zien waar ze wonen of vakantie vieren, dus op welke camping of appartementencomplex zitten. Das meer nieuwsgierigheid en nog niet echt stalking, volgens ons.

We gaan ze dan niet constant in de gaten houden, maar misschien alleen een keertje toevallig daar langs lopen of zwemmen op die camping, in de hoop dat we ze per ongeluk expres tegen komen.

Dat gaydar-dingetje is niet een exacte wetenschap, meer een gevoel en een soort iets, vooral bij gays, die dan dergelijke signalen kunnen oppikken van elkaar. Is dit vaag genoeg omschreven? :P

Soms hebben we ook wel een “storing” op de radar en blijken onze radars de info verkeerd te verwerken. Soms denken we dus onterecht dat een jongen ons leuk vindt, maar ook gebeurt het dat we die signalen niet oppikken terwijl ze wel worden uitgezonden.

Uit ervaring weten we dat het wel een goed hulpmiddel is en we dus wel een keuze wel/niet kunnen maken om er mee verder te gaan of niet.

Nou ja, dat is ‘m weer voor deze keer. De rest volgt.

Vanzelfsprekend zijn alle tips en op- en of aanmerkingen welkom. Kritisch zijn mag, maar dan hopelijk wel een beetje opbouwend, zoals het tot nu toe ook wel altijd geweest is.

Fijne dag iedereen :)

Groetjes,
M&M’s
Hoi!

Ik denk dat het een prima plan is om nu al tegen Luca te zeggen dat je Jur hebt ontmoet, maar om pas 'in detail te treden' als jullie face-to-face met hem kunnen praten.

Het is fijn om te horen dat je dit gewoon met je twin hebt kunnen bespreken. Lijkt me erg fijn om altijd iemand te hebben waarmee je goed kunt praten :$

Twin vroeg zich af hoe toevallig het was dat ik degene was die Jur zijn douchedeur opende.
Ik denk dat Jur heel veel geluk nodig zou hebben om deze situatie voor elkaar te krijgen. Ik denk dat het gewoon een toevalligheid is, maar je kunt het natuurlijk altijd navragen.

Dat wordt best wel lastig voor mij en ook voor mijn twin :$
Je hoeft natuurlijk niks te vertellen wat je niet wilt vertellen. Je bent ons niets verschuldigd.

Ah oké, jullie hebben dus een gratis campingtoegang door jullie oma en opa. Relaxed.

Ik vind het zelf ook altijd erg interessant om over de camping te dwalen als we op vakantie zijn. Gluren bij andere mensen. Het liefst op de fiets, dan zie je meer in een kortere tijd. In het hoogseizoen val je dan inderdaad niet op. Jullie hebben geen foute bedoelingen, dus het lijkt me dat ze het daar toch niet zo erg vinden.

Gaydars, het blijft lastig. Het is dus geen exacte wetenschap, maar ik denk dat ik het wel beter begrijp.

Fijne dag!

Gr. Pin
Hi Pin,

Dankjewel voor je reactie. Ik ga er even over nadenken en dan vanavond ofzo wel even op reageren.

? Twin is het beste dat me ooit is overkomen. ? Hij is degene waar ik het meeste van houd ?, hij is mijn alles en ik voor hem ?, zegt hij.
? Samen kunnen we de wereld aan ?

We hebben pas geleden een liedje gevonden dat alles zegt. We hebben afgesproken het ooit als één van ons er niet meer is, te draaien bij het afscheid. Hopelijk pas over 100 jaar ofzo, maar toch. Het origineel is in het Italiaans en klinkt zo mooi,. Hieronder de Engelse vertaling. Die is wsch makkelijker te begrijpen dan de Italiaanse.

https://www.youtube.com/watch?v=ouFgin2QBT4
Jovanotti - A Te [Italian/English Lyrics]


Bron van de lyrics:
https://lyricstranslate.com/nl/te-YOU.html


TO YOU

To you, because you're unique in the world
The only reason to go till the end
At every breath of mine,
When I look at you,

After a day full of words,
Without you saying anything to me,
Everything gets clear
To you, because you're the one that found me

At the corner, with my fists closed
With my back against the wall
Ready to defend myself
With my eyes facing the ground

I was standing in the line
With the disappointed people
You've picked me up like a cat
And you've taken me with you

To you I sing another song
Because I don't have anything else
Anything better to give to you
Of everything I do have

Take my time
And the magic
That with one jump
Makes us fly in the air

Like papules
To you, because you are
You simply are
The substance of my days
The substance of my days

To you, my great love
And my biggest love
To you, because you've taken my life
And you've done a lot more with it

To you, because you gave time some sense
Without measuring it
To you my great love
And my biggest love

To you
whom I have seen crying in my hand
So fragile that I could have killed you
Just by squeezing you a little stronger

And then I've seen you
Having the strength of an airplane
Taking your life in your hands
And draging it into a safe zone

To you, because you've teached me how to dream
And the art of the adventure
To you, because you believe in courage
But also in fear

To you, the best thing
That happened to me
To you, because you change all the days
But you always stay the same
To you, because you are

You simply are
The substance of my days
The substance of my dreams
To you, because you are
You truly are

The substance of my dreams
The substance of my days
To you, because you never like yourself
But you're wonderful

Nature's forces gather in you
You're a cliff, a plant, a hurricane
You're the horizon that welcomes me when I go away
To you, the only friend

That I can have
The only love I'd want to have
If you weren't with me.
To you, because you've made my life
So beautiful

that you can turn fatigue
Into an immense pleasure
To you, because you are my great love
And my biggest love
To you, because you've taken my life

And you've made so much more out of it
To you, because you've given time some sense
Without measuring it
To you, great love of mine
My biggest love

To you, because you are
You simply are
The substance of my days
The substance of my dreams

And to you, because you are
You simply are
My days' partner
The substance of my dreams
--

Wow, daar krijgen twin en ik altijd tranen van. Omdat het zo mooi is...

Ik ga zo Luca een berichtje sturen en dan vanavond misschien even met hem skypen, maar dat weet ik nog niet zeker. Ligt een beetje aan zijn reactie en wat we met de jongens gaan doen vanavond. Morgen zien we hem sws hier :D

Liefs en tot later :)

Groetjes,
M&M’s
Hij begrijpt dat ik Jur beter wil leren kennen en hij vindt dat we eerst gwn vriendschappelijk met elkaar om moeten gaan.

Lijkt me wijze raad.

Dan is Luca al een beetje voorbereid en kan ik hem woensdag, donderdag of vrijdag de rest van het verhaal over Jur vertellen. Hopelijk is Luca dan op de hoogte voordat we Jur weer irl zien.

Lijkt me een goed plan.

Ergens had ik dat ook wel heel fijn gevonden, maar toch ben ik blij dat we geen seks hebben gehad, omdat dat het allemaal nog moeilijker gemaakt zou hebben.

Het lijkt me goed elkaar eerst beter te leren kennen. When one is in love, even the scars left by smallpox are as beautiful as dimples on a person's cheeks. Leer maar eerst verschillende aspecten van elkaar kennen, eventueel met de kijk van iemand anders, bv. je twin erbij, zodat je een goed beeld krijgt, voordat je verder gaat.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor “normale” mensen (die niet misbruikt zijn) heel vreemd over kan komen hoe wij (Jur en ik) al zo snel zo “ver” zijn gegaan.

Ik weet het niet. Ik word nooit aangeraakt, en heb misschien het "tegenovergestelde" van jullie. Waar jullie in aanrakingen e.d. minder terughoudend zijn, ben ik heel verlegen. Als ik probeer met een "normale", dus niet met mijn sociaal onderontwikkelde blik, naar de dingen te kijken, vind ik dat jullie respectvol met elkaar om zijn gegaan, en het eerder over een 'medisch probleem' hebben gehad. Wat er gebeurd zou zijn als je vader niet binnen was gekomen, weet ik niet. Dat kunnen we ook niet weten, dus laten we daar maar niet op ingaan.

Ik ben zo blij dat twin en jij zo goed kunnen praten. Dat je hier niet alleen mee zit, stelt me deels gerust.

Gisteren kwam ik een mooie quote tegen. Ik heb hem wat aangepast.
Twins should be similar to a hand and an eye. When one's hand hurts, the eyes cry. When the eyes cry, the hand wipes away one's tears.

Een andere quote heb ik al in een ander topic gebruikt, dus misschien ken je hem al, maar hier nog eens;
Ask a question and you feel shame for a moment. Not asking and not knowing means you will feel shame for your whole life.
Hoewel hier schaamte niet van toepassing is, hoop ik dat je begrijpt wat ik bedoel. Het is misschien even moeilijk dit met Luca te delen, maar het alternatief, het verzwijgen, brengt meer lijden mee.

Nog een prettige vakantie ^-^
Weetje ik heb vaak advies klaar voor alles en iedereen
En als ik dat niet heb dan verzin ik snel iets wat volgens sommige hier wordt gezien als "kort, krachtig, eerlijk en duidelijk" en door andere als "bot en gemeen"
Dit. Is. De. Eerste. Keer. Dat. Ik. Niks. Kan. Verzinnen.??
Gelukkig ben ik superlaat en hebben de rest hun ding gedaan en je geholpen
Dit is zo ingewikkeld, ik heb gewoon niks...you broke me man?

Het enige wat ik wil en kan zeggen is; wees voorzichtig met mensen hun gevoelens (ik weet dat je dat zal doen) & probeer er voor jezelf achter te komen of je weet wat echte liefde is en wat "iemand leuk vinden" echt betekent. Gwn een tip. Bedoel er verder niet per se iets mee maar gwn een tip.

Okay volgens mij heb ik mezelf weer gefixt?
Fijne Vakantie van mij en twix??
@Angovis,

bedankt voor je reactie.
Ook al denk je dat je “superlaat” en misschien wel “te laat” bent en “niets hebt kunnen toevoegen”, vind ik dat je wel een paar ware dingen hebt gezegd over “echte liefde” en “iemand leuk vinden”.

Ik weet dat ook en daarom is het ook zo ingewikkeld voor mij en mijn twin en Luca en Jur. Ik zal het verderop proberen uit te leggen, want het is nog veel ingewikkelder dan dat het nu lijkt :(

Ik heb geen andere keus dan het uit te leggen, hoewel ik me er wel een beetje voor schaam, maar ok.


@Pin,

Ik weet dat ik geen dingen hoef te vertellen die ik niet kwijt wil, maar misschien is dit wel het moment om het te vertellen of om het iig duidelijker te proberen te maken :?


@100Divergent11,

Ik ben bezig het plannetje uit te voeren zoals ik gezegd had. Fijn dat je er zo positief op reageert en bedankt voor de mooie spreuken. Die hebben mij/ons aan het denken gezet.

Jammer dat jij niet gewend bent om aangeraakt te worden. Ik bedoel, krijg je nooit eens een knuffel van een familielid ofzo, of vind je het niet prettig en krijg je ze daarom niet? Of bedoel je meer het soort aanrakingen die ik met andere jongens heb, dus meer intiemere aanrakingen?

Ik vroeg het me zo maar af, maar je hoeft er natuurlijk niet op te antwoorden.

Btw papa kwam de badkamer niet binnen. Hij riep alleen naar ons, omdat hij snel weg wilde.

Als ik met een andere jongen ben, komt hij nooit binnen, om die andere jongen niet in verlegenheid te brengen. Maar idd we weten niet zeker wat er anders gebeurd zou zijn. “Vroeger” (1-2 jaar geleden) had ik sws seks met Jur gehad, maar nu denk ik van niet, omdat ik dingen geleerd heb.

Twin en ik zijn gelukkig goede maatjes. Altijd al geweest, maar tijdens ons misbruik hadden we niemand anders waar we naartoe konden en moesten we het samen allemaal oplossen en daardoor zijn we nog meer naar elkaar toe gegroeid. Misschien dat ik het daarom ook vaak over hem heb. Maar eigenlijk is het ook niet gek, want we hebben dat allemaal samen mee gemaakt.

Btw wat vinden jullie van het liedje A Te van Jovanotti? (staat hierboven ergens in een vorige reactie van mij)

Ik ben nog naar de goede woorden aan het zoeken om de rest uit te leggen. Het lukt nu even niet. Dus laat ik het even bij deze update.

Ik ga vanavond ofzo proberen om het allemaal uit te leggen.

Tot later. Ik ga ff zwemmen, afkoelen en mijn gedachten verzetten 🆒

Ik hoop dat jullie ook een beetje verfrissing hebben daar en drink genoeg met dit weer :)

Groetjes,
M&M’s
Ok, neem rustig je tijd. We willen je helpen, maar je bent ons niets verschuldigd. Wanneer jij wilt en er klaar voor bent.

Ik bedoel, krijg je nooit eens een knuffel van een familielid ofzo, of vind je het niet prettig en krijg je ze daarom niet? Of bedoel je meer het soort aanrakingen die ik met andere jongens heb, dus meer intiemere aanrakingen?

Ik heb niet echt met iemand een band, en dan zit een vriendschappelijke knuffel er niet in. Daardoor ben ik niet gewend aan knuffelen, waardoor ik het in het begin vast eng vind, maar na wennen vind ik het wel fijn denk ik, maar genoeg over mij.

Btw wat vinden jullie van het liedje A Te van Jovanotti?

Klinkt superlief, met mooie tekst. Ook schattige tekeningen die je in de video kan zien.

'After a day full of words,
Without you saying anything to me,
Everything gets clear'
Ik hoop dat dat na de gesprekken die je daar hebt ook het geval zal zijn.

Ik hoop dat het zwemmen rust in je gedachten brengt. Lief, die herinnering van genoeg water drinken.

Nog een fijne vakantie
Ik weet dat ik geen dingen hoef te vertellen die ik niet kwijt wil, maar misschien is dit wel het moment om het te vertellen of om het iig duidelijker te proberen te maken
Goed dat je dat weet. Het is je goed recht om nu te zeggen 'Ho stop! Niet verder...' Het is namelijk wel je (halve) levensverhaal dat je op internet gooit. Ik voel mezelf soms wel benauwd worden als ik weer wat over mezelf bloot geef, dus ik zou het zeker snappen als je het niet wilt vertellen.

Al ben ik stiekem wel benieuwd :8 (Waar je je dus niks van aan moet trekken!!)

Ik heb geen andere keus dan het uit te leggen
Heb je dus wel hè 😳 Wij zijn er om jou te helpen en niet om vervelende (of beschamende) dingen uit je te forceren.

Btw wat vinden jullie van het liedje A Te van Jovanotti? (staat hierboven ergens in een vorige reactie van mij)
Niet echt mijn smaak, maar de tekst is wel heel mooi, dus ik snap het als je geraakt kunt worden door het liedje. Als ik het meer als een gedicht zou bekijken dan als een liedje, zou het me meer raken denk ik. Ik ben gevoeliger voor woorden dan geluiden (voor geluiden ben ik weer op een andere manier overgevoelig :@).

Veel succes alvast en geniet van je avond / vakantie! :$

Gr. Pin
Hi iedereen,

Ik heb erover nagedacht en hier komt meer uitleg.

Ik ga een soort lijstje schrijven van dingen die er gebeurd zijn. Een beetje zonder al te veel gevoelens en voorbeelden, want anders lukt het niet, denk ik.
Nou ja, ik zie wel hoe ver ik kom.

Dus, even een samenvatting van alles, zodat iedereen die mij en mijn twin nog niet kennen van het forum het kan volgen. Alleen met deze info kun je (beter) begrijpen wat er nu allemaal speelt tussen mij, mijn twin, Luca en Jur.

Twin en ik zijn, toen we net in het buitenland op een privé school zaten, samen en tegelijkertijd misbruikt door een aantal jongens, die iets ouder waren dan ons, maar die nog wel minderjarig waren. Wij waren 13 toen het misbruik begon en het heeft een jaar geduurd. Het misbruikt hield in dat die andere jongens ongeveer alles met ons deden waar ze zin in hadden. Twin en ik moesten van alles met die jongens doen en ook met elkaar. Het gebeurde elke dag en kon ook op elk moment zijn, wanneer die jongens er “zin” in hadden.

Ik heb het dus over voelen, strelen, tongen, aftrekken, pijpen, neuken en nog wat andere dingen.

Door het misbruik is onze puberteit (en ook ons leven) behoorlijk verpest. Wij weten dus niet wat het is om op een “normale manier” met leeftijdsgenootjes seksuele gevoelens te ontdekken.

Ik denk dat twin en ik, doordat we misbruikt werden, ook buiten ons misbruik rare dingen op seksgebied zijn gaan doen met andere jongens. Wij hebben best veel met andere jongens afgetrokken en die jongens ook gepijpt en die jongens hebben dat ook bij ons gedaan.

Ik weet niet waarom we dat deden. We vallen wel op jongens, dus op zich is het dus wel soort van logisch om als je het dan doet, om het met jongens te doen. Het grote verschil met ons misbruik was dat twin en ik zelf de keus konden maken met wie we aftrokken en pijpten. Tenminste zo voelde dat, maar het is natuurlijk best vreemd om dat te doen met zoveel verschillende jongens.

Om een voorbeeld te geven hoe dat ging: in de zomer komen we veel op campings/vakantieparken en ontmoeten dan jongens van onze leeftijd waarmee we voetballen en andere activiteiten doen. Na het voetballen bijv. gingen we dan even opfrissen in de douche. Twin en ik gingen dan samen met één of twee andere jongens in één hokje.

Twin en ik deden dan meestal al snel onze kleren uit en die andere jongens, als ze dat wilden ook (of niet, dat was hun vrije keuze). Eenmaal bloot lieten we die jongens aan onze piemels voelen en vaak gingen we elkaar aftrekken en ook wel pijpen. Omdat veel jongens nieuwsgierig zijn in de puberteit vonden ze dat ook wel geil en deden dus mee.

Dat misbruik en ook dat we zomaar met “iedereen” (jongens tussen 13 en 18-19 jaar) aftrokken en pijpten is gestopt. We hebben er ook hulp voor gekregen, maar een “normaal leven” weer opbouwen was en is soms nog steeds, moeilijk voor ons.

Vorig jaar mochten we op vakantie naar Frankrijk. Papa en mama konden toen zelf niet mee, maar we waren er met de ouders van onze beste vrienden, dus was er toezicht. Op de luchthaven ontmoetten we toen Luca. Wat er allemaal gebeurde kun je lezen in een ander topic van mij over “eerste echte vakantieliefde”. Het kwam er op neer dat twin en ik verliefd werden op dezelfde jongen. Die jongen kon op zijn beurt niet kiezen tussen ons en dus gingen we met zijn 3-en om. We hadden in het begin nooit verwacht dat we uiteindelijk na een jaar nog bij elkaar zouden zijn, maar dat is dus wel zo.

Mijn twin en ik hebben dus ook seks met Luca, maar niet met elkaar. We weten dat het een ongebruikelijke relatie is, maar we houden van elkaar en gunnen elkaar de liefde van de ander.

We begrijpen dat een heleboel mensen denken dat we gek zijn ofzo. Voor ons voelde en voelt het ook wel apart, maar sinds lange tijd waren we weer gelukkig.

Papa en mama vonden het natuurlijk ook geen goed idee, toen duidelijk begon te worden hoe onze relatie met Luca in elkaar zat, maar ze zagen wel dat we gelukkig waren. Het zelfde geldt voor de ouders van Luca.

We hebben wel met onze ouders afgesproken dat twin en ik geen seks met elkaar hebben, maar we hebben wel samen en ook wel tegelijkertijd seks met Luca. Ergens vinden we dat zelf natuurlijk ook raar, maar voor ons is het een manier om gelukkig te zijn. Onderling zijn we niet jaloers.

Ergens zouden we natuurlijk liever een normale relatie hebben met ieder een andere jongen, maar het is nu eenmaal zo gelopen. Dat maakt dat het allemaal best ingewikkeld is, zeker nu ik verliefd ben en gevoelens heb voor Jur.

Het is allemaal nog in een beginstadium met Jur. Ik wil graag onderzoeken wat het precies is. Maar dat heeft natuurlijk best veel gevolgen voor ons allemaal.

Ik houd van Luca en van mijn twin. Ik wil ze niet kwijt.

Maar aan de andere kant zou een relatie, alleen met Jur, wel een stuk normaler zijn en dus een uitkomst. Maar wat gooi ik weg en wat krijg ik er voor terug? Wat voor gevolgen heeft het voor de relatie van mij met Luca en de relatie tussen Luca en mijn twin en zo zijn er nog een heleboel vragen.

We proberen de puzzel op te lossen, maar het is geen gewone puzzel, het is een hele ingewikkelde puzzel.

Ik weet even niet wat ik er nu nog meer over kan schrijven.

Ik wil dit alvast kwijt. Het is best wel moeilijk om dit uit te leggen. Natuurlijk begrijpen we het als er een heleboel kritiek op is. Mijn twin en ik schamen ons er ook wel voor dat het allemaal zo gelopen is. Maar tegelijkertijd is het onze redding geweest om Luca tegen te komen en hebben we het afgelopen jaar een gelukkig en verder redelijk rustig leven gehad.

Je hoort wel eens meer dat mensen met meerdere mensen een relatie hebben, maar meestal wordt dat ook raar gevonden en is er heel veel onbegrip en kritiek op. En dat gaat dan meestal om volwassen mensen.

Niet heel veel mensen weten van ons hoe het precies zit. Onze ouders natuurlijk wel en een paar goede vrienden. De rest niet. Eigenlijk voelt dat ook niet goed, dat we er niet vrij met iedereen over kunnen praten, maar ja, wie heeft er ooit gezegd dat het leven makkelijk is?

Ons leven heeft al genoeg hobbels gekend, maar ja, toch proberen we er maar het beste van te maken. Uiteindelijk zijn er nog veel meer kinderen die het sws slechter hebben dan ons en dat weten we ook wel.

Ik ga er later wel nog wat over zeggen en dan zal ik ook nog regeren op wat @100Divergent11 en @Pin geschreven hebben en ook een update geven over hoe het nu er voor staat met Luca, Jur en twin.

Vragen stellen mag natuurlijk en dan ga ik proberen die te beantwoorden.

Groetjes,
M&M’s
Lieve M&M's,

Ik heb net een uur een boek door zitten spitten, op zoek naar een bepaald stukje, waarvan ik weet dat het in het boek staat, maar ik weet niet waar (janken). Ik heb het boek zelf niet uitgelezen, ik vond het echt té slecht. Gewoon niet mijn genre. Ik moest het lezen voor school, dus eigenlijk had ik hem wel moeten uitlezen, maar de opdracht was om er een korte pitch over te houden. Ik mocht dus de hele klas vertellen waarom het boek zo slecht is! 🙂 Daar had ik niet het hele boek voor nodig :8 Dus ik heb hem niet uitgelezen en een samenvatting doorgelezen.

O ja, ik heb het trouwens over het boek ''De Nederlandse maagd'' van Marente de Moor.

Ik zal niet te veel spoilen, voor het geval iemand het boek wilt lezen (wat ik trouwens niet aanraad), maar er zit een tweeling in het boek. Op sommige vlakken doet de tweeling mij denken aan jou en je twin. Maar waar het mij om ging was het volgende:
De samenvatting van scholieren.com zegt dus het volgende:
''Later vertelt Julia dat een vrouw die op de helft van een tweeling valt altijd maar een halve liefde krijgt. Zij ervaart min of meer hetzelfde als moeder van de eeneiige tweeling.
Deed me erg denken aan dit en vond ik erg toepasselijk.

Ik wou dus weten hoe dit precies zat, maar kon het niet vinden :(

Dus ik een uur door het boek spitten. Ik heb zelfs het ebook geleend bij de online bieb, zodat ik ctrl F kon gebruiken, maar helaas moest ik dan iedere keer handmatig de pagina's bedienen, dus had ctrl F geen nut. Helaas, dat is 1 online bieb boek per jaar minder, maar goed.

De enige aanwijzingen die ik had, waren dat het in Deel 2 zit en een beetje op het eind, maar ik kon nergens de conversatie vinden tussen Janna en Julia helaas. Wel kon ik het volgende vinden:
''‘Griezelig blijft het,’ zei de grote toen Friedrich de deur uit was. ‘Twee van een te zijn, dat lijkt me een verschrikking. Als een mens nooit uniek is, kan hij zichzelf nooit helemaal geven. Ik zou toch ernstig twijfelen aan de loyaliteit van een halve tweeling. Zou jij ermee trouwen? Ik niet. Met het complete plaatje, da’s andere koek, maar dan zouden ze polygamie weer bij wet moeten regelen. Dat is niet eens zo’n slecht idee, de bevolking moet immers groeien.’ ‘Na de dertigjarige oorlog was dat het geval,’ kwam een student tussenbeide. Hij had erg dun haar voor zijn leeftijd, en een merkwaardig gezicht, dat ik eerder had gezien. Hij zette zijn glas voor het mijne en schonk de fles uit. ‘Ze stonden het toe, omdat er geen mannen genoeg waren. Dankzij het buitenechtelijke kind is de natie toen weer aangewassen. En ook nu kampen we met een mannentekort, nog van de oorlog. De Partij veroordeelt de alleenstaande moeders niet, maar wel dat goed zaad verspild wordt. Dat is een demografische zonde.’ ''
Dit is pagina 189/190. (Volgens mij is dit gewoon prima bronvermelding? Want ik mag toch best een quote uit een boek plaatsen van de forumregels toch?)

Ik heb de laatste tijd veel zitten googelen op soortgelijke dingen, maar als je ''Tweeling'' en ''Liefde'' in dezelfde zoekbalk zet, dan krijg je alleen maar resultaten over het sterrenbeeld Tweeling en de liefde. 😠 Ugh. Daarom dacht ik, hé, dat boek zegt er iets over.

Ik blijf waarschijnlijk wel googelen op dit onderwerp. Zeker omdat iets wat op jouw situatie lijkt in dat boek voorkwam, lijkt het me dat het wel bestaat, dus ook bij anderen bedoel ik. En het lijkt me voor jou (jullie) wel fijn om een soort 'lotgenoten' situatie te vinden.

Nou ja, misschien wil je het wel lezen, kan dus via de (online) bieb en grote kans dat het ook nog telt voor je boekenlijst op school.

Trouwens, als dit ding uit het boek totaal niet lijkt op jouw situatie, zeg het dan even, dan stop ik met zoeken ;)


Dan nu even over je berichtje.

Correctie; dan nu over je bericht.

Allereerst wil ik mijn respect uiten, dat je dit toch maar even hebt verteld. *buiging* *hug* Dat was vast niet makkelijk.

Een aantal dingen had ik al gelezen, hier en daar, over jullie misbruik. Het lijkt altijd alsof jullie er zo goed mee omgaan, alsof jullie er helemaal geen last meer van hebben, maar dat blijkt dus helaas niet waar. Zoiets laat een onuitwisbare afdruk achter, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.

Ik vind het wel fijn om te horen, dat jullie er in zekere zin wel mee om hebben leren gaan en dat jullie hulp hebben gehad die ook daadwerkelijk heeft geholpen. Dat is dan nog ten minste iets.

Mijn twin en ik hebben dus ook seks met Luca, maar niet met elkaar. We weten dat het een ongebruikelijke relatie is, maar we houden van elkaar en gunnen elkaar de liefde van de ander.
Ik vind het ergens wel mooi. Ook niet raar eigenlijk, maar dat komt misschien door dat boek... Ik weet het niet.

Maar aan de andere kant zou een relatie, alleen met Jur, wel een stuk normaler zijn en dus een uitkomst.
Als je het maar niet doet, zodat jullie een 'normale relatie' kunnen hebben (het staat tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat jullie relatie met Luca ook als normaal beschouwd zou moeten worden).

Eigenlijk voelt dat ook niet goed, dat we er niet vrij met iedereen over kunnen praten
Dat lijkt me ook naar. Daar heb ik nooit echt bij stilgestaan. Ik was er eigenlijk altijd vanuit gegaan, dat je het nooit vertelde op het forum, hoe het precies zat, omdat het te ingewikkeld was. Niet omdat je je er voor schaamde of het als een taboe zag. Ik heb altijd wel iets gehad van 'uhm, hoe werkt dit', maar juist omdat jullie een tweeling zijn, had ik nooit iets van 'dit kan niet'. Ik zou het vreemder vinden eigenlijk als mijn zus en ik nu opeens op hetzelfde persoon vallen en dan samen een relatie met diegene aangaan.

Even voor de duidelijkheid: Ik zeg deze dingen wel om jou beter te laten voelen, maar ik meen het wel echt! 100%, alles.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Fijne avond!

Gr. Pin
"We hebben wel met onze ouders afgesproken dat twin en ik geen seks met elkaar hebben, maar we hebben wel samen en ook wel tegelijkertijd seks met Luca."
Niets de meest doorsnee activiteit, maar jij treft je wel vaker in bijzondere situaties.
Ik voel mij er niet helemaal comfortabel bij, maar een concreet antwoord zou ik er niet zo snel uit kunnen halen, zonder iemand te kwetsen.

"Ik wil graag onderzoeken wat het precies is."
Sommige dingen kunnen niet gedaan worden zonder merkbare gevolgen, vrees ik.
Denk er een tijdje over na, misschien kom je nog ergens op uit.

"Maar wat gooi ik weg en wat krijg ik er voor terug?"
"Ik denk dus dat je soms een (afgewogen) risico moet nemen om ergens te komen." []

Ach, bepaalde mensen hebben al antwoorden gemaakt die ik nu voor jou klaar heb liggen.
Hoe hypocriet het is, omdat ik natuurlijk nog nergens aan begonnen ben, sommige dingen kan ik hier ook toepassen.
Ik vrees dat die vraag lastig te beantwoorden is, maar je zou zelf de voordelen en nadelen af kunnen wegen.
Dat is ongeveer wat ik er over kan zeggen, want zowel de "winst" als het "verlies" zijn vrij merkbaar in dit geval.

"wie heeft er ooit gezegd dat het leven makkelijk is?"
Nouja, dood zijn is het enige makkelijke wat een levende kan doen...

"Uiteindelijk zijn er nog veel meer kinderen die het sws slechter hebben dan ons en dat weten we ook wel."
Nouja, dat is natuurlijk relatief, oftewel het ligt geheel aan je situatie.

Reageer