Vraag

Schuldgevoel, bang voor karma

  • 2 June 2019
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
In mijn hele leven hebben er 4 jongens me ooit verkering gevraagd.

Even opnoemen wat er allemaal is gebeurt:

In groep 6 heeft een jongen mij verkering gevraagd en toen zei ik ja. De volgende dag hoorde ik bij de gym van andere jongens dat hij het met me wilde uitmaken. Toen wilde ik hem eerder dumpen voor als hij het ging doen, dus ik het het uitgemaakt. (ik wist niet eens of die jongens de waarheid spraken)

In de eerste van de middelbare heeft een jongen via WhatsApp gezegd uit mijn klas dat hij op mij was. Toen zei ik dat ik niet op hem was.

Halverwege de eerste was er een jongen uit mijn klas die mij verkering vroeg via WhatsApp en ik zei ja, omdat ik geen durde te zeggen... Super dom ook. Ik had die nacht wakker gelegen van schuldgevoel en ik vind het gewoon zo akward om verkering te hebben. Dus die volgende ochtend had ik het uitgemaakt via WhatsApp. Hij vond het niet leuk. En ik heb die maandag tijdens de gym gezegd dat ik hem niet leuk vond. Dat was echt niet leuk voor hem, waardoor hij super boos op mij was.

Een paar dagen geleden (nu zit ik in de 2de) had een jongen uit mijn klas waar ik maar per week 1 woord zeg ofs mij verkering gevraagd via DM en toen zei ik "sorry maar nee".


Ik vind het gewoon zo stom dat altijd jongens mij verkering vragen waar ik zelf niet op ben. En ik vind het vervelend om hun teleur te stellen.... Ik geloof zelf heel erg in karma en ik ben dus bang dat als ik later verkering vraag aan een jongen die ik super leuk vind dat hij nee zegt of als hij ja zegt dat hij het de volgende dag uitmaakt.

Hebben jullie ook jongens / meisjes moeten afwijzen, zo ja voelen jullie je ook zo schuldig, geloven jullie ook in karma?

3 reacties

hoi, ik denk dat je je niet schuldig hoeft te voelen want het is erger (vind ik) als je een lange poos met een jonge neemt die je eigenlijk niet leuk vind. Ik geloof zelf niet in karma maar ik denk dat jongens zelf eerlijk zeggen of ze jou wel of niet leuk vind. En als ze nee zeggen dat het niet hieraan licht

xx lotte
Hoi, je hoeft geen schuldgevoelens te hebben als je mensen moet afwijzen. Het is beter dat je nee zegt en het meent, dan dat je ja zegt omdat je het sneu vindt. Uiteindelijk is voor iedereen het tweede het pijnlijkste.

Xx wolkje
Heyy

Ben het eens met Wolkje.
Iemand afwijzen is nooit leuk, maar het is eerlijker dan hem voor te liegen of hem aan het lijntje te houden. Anders voelt de ander zich ook bedrogen.

Ik geloof zelf niet in karma maar ik denk niet dat jouw karma je zal benadelen in de toekomst, omdat je nu juist eerlijk bent geweest!

Xx
Ps zie het als een compliment dat jongens jou leuk vinden!

Reageer