Schaamte voor huis

  • 11 February 2018
  • 11 reacties
  • 1078 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,
Ik heb een klein probleempje. Ik heb op het werk een leuke jongen leren kennen en wij daten nu een tijdje. Wij hebben nog een date en het lijkt erop dat we bijna een relatie krijgen. Hij is 18 en ik ben 17. Ik zou het echt super leuk vinden om een relatie met hem te hebben maar het probleem is dat ik me schaam voor mijn huis en dat ik hem dus niet mee naar huis durf te nemen. Ik woon in een flat en het is klein en oud. Mijn moeder wil heel graag dat ik hem meeneem maar ik durf dit gewoon echt niet. Dit is voor mij ook een reden om geen relatie te nemen met hem.
Hebben jullie tips of advies?

11 reacties

Je zou met hem kunnen overleggen of hij daar problemen mee heeft.
Dan weet jij in ieder geval of het verstandig is om het aan hem te laten zien.
Hoi!

Ik ben het eens met @MensPersoon. Het lijkt me lastig om hem altijd van je huis weg te houden. Het is een leuke jongen, dus het zou me verbazen als het hem uitmaakt in wat voor huis jij woont.

Je moeder wil graag dat je hem eens mee naar huis neemt, dus misschien kunnen jullie samen het appartement wat opruimen en voor lekker eten zorgen. Wat kaarsjes kunnen ook al voor een fijne sfeer zorgen.

Het gaat om jullie, en niet om het huis. Hoewel die eerste ontmoetingen spannend zijn, moet je proberen te genieten van elkaars gezelschap.

Groetjes
x
Ik weet zeker dat die jongen het niet erg vindt. Als hij een relatie met jou neemt is dat omdat hij jou leuk dat heeft niets te maken met in wat voor huis je woont.
Hey!

Zoals hierboven al gezegd is zou je inderdaad samen met je moeder (of alleen natuurlijk) de flat op kunnen ruimen en het een beetje gezellig maken, dit zal waarschijnlijk al veel verschil maken. Ik denk niet dat die jongen verder veel problemen met jouw huis gaat hebben, het gaat hem namelijk gewoon om jou, niet om de plek waar je woont. Mij zou het in ieder geval helemaal niks uitmaken of iemand in een groot huis, of in een kleine flat woont. Wel is het natuurlijk fijn als het schoon en opgeruimd is maar verder hoef je je naar mijn idee nergens zorgen over te maken. Alvast veel plezier met je date! X
Hey,
Als hij geen relatie met jou wil omdat je geen groot huis hebt dan is hij oppervlakkig en met zoiemand wil je waarschijnlijk geen relatie
Hey,
Ik snap je probleem heel hoed. Toen ik voor het werst mijn vriend mee naar huis nam schaamde ik me dood, we zaten midden in een verhuizing en het was echt een grote puinhoop. Uiteindelijk gaat jet om jou en niet om hoe je huis er uit ziet, wie weet vind hij het juist wel mooi! Het naakt niet uit waar je woont, als hij jou echt leuk vind neemt hij heb huis voor lief. En het valt vast heel erg mee. Je kan het altijd aangeven, bblame het niet op je moeder of wat dan ook maar vertel gewoon dat jij er mee zit omdat je huis er misschien iets anders uitdoet. Ik hoop dag t goed Korn!
Bedankt voor alle reacties! Ik blijf het een eng idee vinden maar ik denk dat ik het toch ga proberen om hem uit te nodigen. Ik heb een beetje kunnen wennen aan het idee en ik denk ook dat hij het niet zo erg gaat vinden. Dank jullie wel!
Denk dat je gewoon eerlijk moet zijn dat je je een beetje schaamt voor je huis. Hij zal daar vast wel snappen.. het is ook niet zo dat jullie daar gaan samen wonen 😛
Ik denk dat hij het nie erg zou vinden want het belangrijkste is dat hij van je houdt ?

Reageer