Raar persoon vinden ze, afspraken afzeggen

  • 19 July 2018
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik ben een jongen, 19 jaar, doe een HBO opleiding op dit moment, ik hou van flauwe en droge grappen, werk als service medewerker voor een groot bedrijf.
Maar ik ervaar veel problemen met het feit dat ik bijna geen vrienden heb (1tje)

Vaak als ik nieuwe mensen leer kennen hoor ik achteraf, of van hunzelf dat ze mij raar vinden. Maar als ik vraag waarom, dan hebben ze geen argumenten.
Als ik mensen vraag iets te doen samen (bios, terrasje of dergelijke), is het ja zeggen maar letterlijk nooit kunnen. Of ze zeggen last moment af. Het is niet zo dat er toch een moment is gekomen dat ze wel konden, nog steeds probeer ik het maar is het niet gebeurd.

Ook heb ik wel eens iemand ontmoet die bij mij in de klas zat, veel mee praatte maar uiteindelijk alleen via het internet contact wou hebben en nooit wou afspreken.
Tevens als ik uitging met die ene vriend dan kwamen we wel bekende tegen, gingen we daar mee om. Maar na die tijd als ik hun eens mee vroeg was het altijd nee, en achteraf bleek dat ze toch gegaan waren. Andersom word mij het nooit gevraagd.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik snap niet waar het aan ligt, misschien jullie wel?

- llamo

1 reactie

Hoi

Er zijn personen die je raar vinden, en afspraken met jou worden vaak afgezegd. Dat is niet zo gezellig. Je hebt er zelf al proberen achter komen waarom ze je raar vinden, maar als je dat vraagt, hebben ze geen argumenten. Nogal kinderachtig van die personen dat ze achter je rug praten, maar jou niet kunnen zeggen waarom ze die dingen over jou zeggen.

Je hebt één goede vriend. Kan die goede vriend er misschien achter komen wat anderen raar aan jou vinden?

Eén goede vriend is beter dan vijf maar-harfvrienden. Voor nu kan je met die ene vriend afspreken. Komt hij zijn afspraken na?

Je houdt van flauwe en droge grappen. Mij lijkt dat best leuk, maar misschien kunnen anderen daar moeilijker mee om. Het kan dat ze zich gekwetst voelen als de grap over hen gaat, ook al bedoel je het niet kwetsend. Het kan helpen je humor te beperken tot grappen die niet over hen gaan, maar ik zou het jammer vinden als jij jezelf niet kon zijn, met je eigen humor, rond hen.

Sommige mensen hebben liever contact via het internet. Dat hoeft niet per se aan jou te liggen. Misschien komen jouw flauwe en droge grappen hilarisch over via chat ;)

Niet fijn dat het lijkt dat je soms uitgesloten wordt. Jij verdient vrienden die je appreciëren, en je meevragen. De kans is groot dat jij nog personen tegenkomt waar je het heel goed mee kan vinden.

Ik ken jou niet, dus kan moeilijk zeggen waaraan het kan liggen. Ik denk dat jouw vriend het best geplaatst is om te zeggen wat er zou kunnen zijn, waardoor anderen je raar vinden, en afspraken afzeggen. Misschien weten je ouders het wel, aangezien die je al een hele tijd kennen.

Groetjes
x

Reageer