Vraag

nu al problemen met vriendschappen?

  • 12 August 2022
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Haii ik ga naar de middelbare school dus ik word een brug piepertje. We hebben dus kenningsmaking gehad en er waren echt veel lieve meiden. Ik noem geef ieder even een letter zo meteen. Oke dus we hadden dus kenningsmaking en R en J stapten meteen op mij af want zij2 waren meteen heel zelfverzekerd enzo. Maar een ander meisje L die durfde niet meteen op mij af te stappen ook omdat ik met R en J bezig was, maar die lachte heletijd wel lief maar mij. Toen die avond na de kennismaking stuurde R gelijk een bericht je lijkt me zo f*k lief en je bent echt een knapperd enzo en het lijkt me echt leuk om met jou vriendinnen te worden. En ik was helemaal blij omdat R de eerste was die actie ondernam om echt vriendinnen te worden. Ik zei het zelfde terug en na een tijdje hadden we al afgesproken, gelogeerd en samen naar de kermis geweest en we werden meteen eigenlijk besties en R wou dat we elkaar als zussen behandelen enzo en ik vond dat helemaal leuk toen omdat jaa ik had meteen een vriendin voordat ik naar de school ging. En we vertrouwen elkaar nu al enzo want R heeft verteld dat ze echt blij is met mij omdat R altijd bij J en N derde wiel is geweest enzo en dan zei ik dat ik het begrijp en dat ik ook blij ben met haar etc. Maar de laatste tijd doet R zo claimerig een voorbeeld: we zouden met de klas gaan zwemmen maar ik kon dan niet toen zei R jij zwemt dan ook schat want wij zijn samen 1. Nou ik kan daar dus een beetje slecht tegen en ze begint nu al een beetje mee te lopen met sommige dingen enzo. Ik merk dat ik haar eigenlijk helemaal niet meer leuk vind maar ik vind L veel leuker kijk ze heeft nog geen woord tegen me gezegd maar via snap al meteen hartjes enzo en we hadden allemaal leuke ideeën en ze noement me ook sgat enzo en niet zo claimerig want ze wacht af hoe ik het vind en reageer. Eigenlijk wil ik een beetje afstand nemen van R want ik wil ook niet dat het zo word van R en (mijn naam) komen weer hoor want zo gaat het wel mijn zus zit daar al 4 jaar. En ik heb dus gekozen dat ik naast L ga zitten de eerste dag en dan gaat R zielig doen dat ik haar niet meer leuk vind enzo (is ook de waarheid trouwens ) maar ik wil R ook niet pijn doen want ze blijft wel gwn aardig en ze wil het beste voor me en ze is zo blij dat ze niet meer het derde wiel is . Maar L word wel een betere vriendin dat voel ik nu al aan. En ik durf eigenlijk ook niet tegen R te zeggen dat ik een beetje afstand wil nemen want R is wel echt zoom type die als je iets zegt tegen haar wat R niet leuk vind gaat R roddels over je verspreiden enzo of R durft het ook niet omdat ze tegen me opkijkt enzo. maar hebben jullie tips ofzo🫶🏻🫶🏻

 

 

PS: ik snap wel met J trouwens (niet dat zij meteen uit het verhaal is ofzo) en zij is ook heel lief maar ik heb wat minder cc met haar dan de rest. En N is een vriendin van J.


4 reacties

Je kunt niet fijne vriendschapen beter gwn eindigen (of proberen te fixen), omdat het pijnlijk is voor beiden als je doet alsof er niks aan de hand is. Betekent niet meteen dat je nooit meer vrienden kan zijn, want mensen veranderen best veel. Maar komt sowieso goed, een vriend waar je je niet op je gemak voelt is sowieso een beetje meh.

Succes

Geef vooral duidelijk je grenzen aan bij R, daarnaast heb je het recht om meerdere vriendinnen te hebben. De kans is groot dat R gewoon bang is om weer alleen gelaten te worden en het buitenbeetje te worden. Laat zien dat je om haar geeft, maar ben niet bang om ook om te gaan met L… Dat is wat je graag wilt en dat moet je vooral lekker doen! :) Misschien kun je zelfs een keertje met zijn drietjes wat afspreken of in een pauze zitten. Betrek elkaar vooral en maak je vooral niet te druk! 

Je kunt dit, heel veel succes en plezier komend schooljaar!

Liefs,

Junia

Reputatie 3
Badge +3

Jullie zijn allemaal zo lief Dankjewel!!

Reputatie 4
Badge +4

Hoi wat andere ook zeggen laat je grenzen weten en doe wat je zelf wil maar ze is mis ook zo bezitterig over jou omdat ze bang is om je te verliezen en onzeker is maar je kan niet in zo’n korte tijd bepalen wie je vrienden zijn bijvoorbeeld ik had vorig jaar een nieuwe klas waar ik eerst met 3 vrienden was en later ook goed met 2 andere vrienden werd maar die 2 en 3 mochten elkaar niet echt zo goed dus ik ging soms een beetje wisselen maar je zou zelf ook kunnen wisselen want R moet niet verwachten dat je alleen met haar om gaat veel succes verder nog op de middelbare.

Reageer